![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Heb ik ooit gezegd dat ik ze steunde?
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leer de geschiedenis toch eens van Zuid-Afrika. Er leven al Blanken sinds de 17de eeuw en soms ging het er inderdaad bloedig aan toe, maar dat gebeurde evenzeer met Bantoes versus Khoikhoi (ook al bekend als Hottentotten) of Bantoes tegen andere Bantoes (zoals Zoeloes versus Xhosa). Bovendien waren de Bantoes er later gekomen (18de eeuw) dan de Blanken. Toch vind ik niet dat Afrika, Europa of enig welk werelddeel een ras toebehoort. Sommigen schijnen dat wel te vinden en denken nog antiracistisch of antikoloniaal te redeneren ook, fanatisme daarin zorgt voor het kiem en zelfs het toejuichen van meer onrecht.
Laatst gewijzigd door Weyland : 18 september 2012 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het probleem ontstaat pas als de blanken de andere rassen proberen de domineren, wat jammer genoeg vaak gebeurde.
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben hier niet om moordpartijen goed te praten. Het zijn de veralgemeningen hier die me tegenstaan.
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 18 september 2012 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Zeg ik dat dan?
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bijna wel, door de woorden 'het' probleem, 'de' blanken, enz... te gebruiken. Interpretatie kan fout lopen. Verkeerd begrepen dus. Des te beter eigenlijk, volgens mijn mening.
Laatst gewijzigd door Weyland : 18 september 2012 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Overal.
Linkiewinkies veralgemenen ook veel, dat is ook niet goed.
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() "Het" probleem binnen het Westers imperialisme.
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Dit is een vb van anti-blank racisme op grote schaal! Een schande dat traditioneel links hierover zwijgt in alle tallen.
Maar men mag het ook gerust hebben over neonazistische trekjes onder een deel van de boeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Sloppenwijken (squatter-camps) van blanke armen in Zuid-Afrika.
De 'gelijkheid' die men de wereld voorhield na het aantreden van Mandela komt neer op discriminatie jegens blanken. De laatste 15 jaar steeg het aantal blanken dat onder de armoedegrens leeft tot 450.000. Deze Afrikaners worden geweerd op de arbeidsmarkt en genieten geen enkele steun vanwege de (zwarte) overheid. Velen verhongeren zelfs gewoon in hun huizen. Geen ontwikkelingshulp van broederlijk delen of 11.11.11. hier. ![]() ![]() http://www.tanzanianewslink.com/haba...as-poor-whites |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige antwoord dat hij tegen mijn anti-blank tirade inbracht was: als je de verwezenlijkingen van de blanken wegneemt uit Zuid-Afrika, heb je niks meer over. Net zoals nu in Congo bijvoorbeeld (en Zimbabwe om maar niet de bekende weg in te slagen). Noteer ook dat enkel de San de orginele bewoners waren, niet de stam van Mandela (die pas n�* de blanke Hollandse boeren arriveerden).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige antwoord dat hij tegen mijn anti-blank tirade inbracht was: als je de verwezenlijkingen van de blanken wegneemt uit Zuid-Afrika, heb je niks meer over. Net zoals nu in Congo bijvoorbeeld (en Zimbabwe om maar niet de bekende weg in te slagen). Noteer ook dat enkel de San de orginele bewoners waren, niet de stam van Mandela (die pas n�* de blanke Hollandse boeren arriveerden). De meeste zwarten zijn nazaten van de door de boeren ingevoerde slaven uit Centraal en West-Afrika.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2012 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij zijn het eerder de Zoeloes die op eigen kracht daar arriveerden, zij vormen de grootste etnische groep in dat land. Bovendien mogen niet vergeten dat er ook nog een andere etnische groep bestaat onder de naam 'Kleurlingen'. Dit zijn mengbloeden van Blanken, Zwarten (vaak San, soms Bantoe), Maleiers en/of Indiërs. De meesten onder hen spreken Afrikaans en/of Engels. Ik denk dat de meeste nazaten van slaven bij hen te vinden zijn, maar zij vormen zeker niet de grootste groep.
Laatst gewijzigd door Weyland : 18 september 2012 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |