![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Ik snap de logica van de N-VA wel.
Ik meen me te herinneren dat destijds, toen ze in kartel met de cd&v opkwamen, er een rits debatten was waar ze niet uitgenodigd waren onder het motto "één debatter per lijst en die staan nu eenmaal op de lijst genaamd Vlaams Kartel en we hebben toch een cd&v'er van hun lijst uitgenodigd nietwaar ?" Nu de situatie anders is mag de Stadslijst wel 2 personen ( 1 cd&v en 1 spa ) naar elk debat laten komen. Ik kan - zonder mijn persoonlijke voorkeur te noemen - beide aanpakken wel snappen, hetzij "1 persoon per lijst" ofwel "1 persoon per partij". Maar dan moet je ook consequent wezen en niet a la carte en naargelang welke partij in een kartel opkomt kiezen voor één of gene formule. Dus ofwel altijd één persoon per lijst ofwel altijd één persoon per partij. Echter de formule kiezen naargelang je eigen voorkeuren is grof, platvloers en overduidelijk tegen de n-va gericht. Stel nu eens : Indien de n-va nu 40% haalt, de stadspartij 30% en de VLD slechts 6% ... zullen die verhoudingen dan in de toekomst gerespecteerd worden door ATV ? Zal de VLD bijvoorbeeld in slechts één op de 5 debatten aanwezig mogen zijn volgende keer ? Indien niet ... nou ja, de vraag stellen is ze beantwoorden. Bovendien heb je dan nog niet uitgelegd waarom de n-va ( los van het aantal personen per debat ) niet naar één van de debatten zou mogen komen terwijl de anderen wel elke maal mogen komen opdagen. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 21 september 2012 om 14:42. |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Herinnert er zich nu niemand wat er die avond van de verkiezingen in 2006 allemaal is gebeurd ! Het heeft tot middernacht geduurd alvorens de definitieve resultaten in Antwerpen bekend werden en Linda De Win (toen nog loopmeisje) smachtend rond de hals van Patrick Janssens viel. (zelfs als "objectieve" BRT jounalist kon dat tellen) De diskettes met de totaalresultaten waren door Digipolis (googel de verbinding met Patrick Janssens maar) verstuurd naar het hoofdtelkantoor in Brussel om uitgelezen te worden en meer dan 4 uren "vermist". Nooit is duidelijk geworden waarom dit allemaal zo gelopen was. Was dit een bewijs van fraude ? Neen. Was de uitslag verrassend? Ja ! Bedenkelijk vond ik wel het feit dat na een klacht, 48 u later,bleek dat de betrokken diskettes al vernietigd waren.Raar ! Trouwens een jaar later liep tijdens de federale verkiezingen bij Digipolis alles nogmaals in het honderd. (zie archief Politics.be) Waakzaamheid bij verkiezingen in ons "democratisch" België is geen overbodige luxe. Toemaatje : Het is opvallend welke aversie onze politici tegenover verkiezingen hebben. Gisteren ging Patrick De Wael in "Reyers Laat" weer tekeer tegen het feit dat er teveel verkiezingen waren.Vermoedelijk wil hij ze liefst van al afgeschaft zien, zodat hij niet teveel verantwoording t.o.v. de kiezer hoeft af te leggen. Laatst gewijzigd door Anselmo : 21 september 2012 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik de twitterfeed van Karl Apers eens bekeken en daar is niks verkeerd aan. Volgens mij heeft de N-VA priapustenen, meestal een nevensymptoom van calimerocomplexen ![]() Maar serieus, elke keer als er hier links worden aangehaald om iets te staven blijkt het een maat voor niks. Kunnen jullie niet goed lezen of zijn jullie gewoon te haastig? |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben het met die redenering om verschillende redenen niet eens, maar kom, laten we er even van uit gaan ... Indien de n-va nu 40% haalt, de stadspartij 30% en de VLD slechts 6% ... denk jij dan dat die verhoudingen dan in de toekomst gerespecteerd zouden worden door ATV ? Zal de VLD bijvoorbeeld in slechts één op de 5 debatten aanwezig mogen zijn volgende keer ? Indien niet ... wat zegt dat dan over de ATV houding vandaag ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 21 september 2012 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mooi geargumenteerd.
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik concludeer geen verstand EN met een mond vol tanden EN schaamrood op de kaken
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 21 september 2012 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.vlaanderenkiest.be/digita...doe-je-zo-film Op fraude zal het VB deze keer alvast de nederlaag niet kunnen steken. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat een BS argument is dat. Int vervolg als ik een boete voor iets krijg zal ik zeggen? Ja maar ik heb al 24 jaar de wet nageleefd, dan telt dat toch ni
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() altijd handig als je je verlies niet kan toegeven.
#59 |
|
![]() Ik vind het niet onlogisch dat de N-VA protesteert over de debatten op ATV.
Mij lijkt het meest logische en democratische dat je in elk debat één vertegenwoordiger van elke lijst laat meediscussiëren (en dus ook van de kleinere partijen). Maar dat de N-VA daarom weigert deel te nemen is belachelijk en getuigt in ieder geval niet van respect voor A (waarmee ik dan de Antwerpse kijkers bedoel). Laatst gewijzigd door Edina : 21 september 2012 om 15:37. |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Helpt dat?...bijlange ni...maar het gaat over het fundamentele gevoel van rechtvaardigheid... Proficiat Anselmo...