![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 27 september 2012 om 16:07. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder, als de VRT programma's uitzendt van vreemde origine, dan heb ik nog liever dat het Engelstalige zijn dan Franse. En verder, de Waalse TV zendt evenzeer Britse en Amerikaanse series uit. Het enige verschil is dat jullie francofonen die dubben. Omdat de francofonen te dom zijn om het Engels te volgen. Wel de Vlamingen willen dat volstrekt niet. Als ik kijk naar Midsummer Murders dat zich afspeelt op het Engelse platteland dan wil ik daarin het Engels horen. Als de francofonen zo eng zijn dat ze zich daardoor zouden gechoqueerd voelen, dan is dat hun zaak.
|
|
|
#43 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een anti-democratische, autoritaire partij wordt ook niet democratisch genoemd als zij deelneemt aan democratische verkiezingen. UF fungeert hier als een ordinaire vijfde colonne. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#45 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ziehier: het plan van Matthias Storme. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mja, makkelijk natuurlijk hé: ik stuur mijn kinderen naar een Vlaamse school. Als je ziet waar ze heeft gewerkt en waar ze nu toch al even woont volgens haar profiel, zou ze perfect nl moeten kunnen. Indien niet kunnen we dit gedeelte van haar pamflet rechtstreeks nr de vuilinsbak verhuizen. Sorry hoor dat ik skeptisch ben tegenover verkiezingsfoldertjes en beloftes van politiekers. |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#49 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
In het kanton Tienen, staan er wel 2 inwoners van Tienen op de UF-lijst. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Al kon ze enkel "goedendag" en "ja" "nee" zeggen, dat is het punt niet. Het punt is dat mevrouw op komt voor een partij die als doel heeft vanuit een superioreitsgevoel de realiteit van België met 50 jaar terug te draaien.
|
|
|
|
|
#51 |
|
Minister-President
|
Het UF is eigenlijk geen partij, maar een verbond tussen verschillende Franstalige partijen. Op de UF-lijsten staan personen van zowat alle belangrijke Franstalige partijen: MR, FDF, PS, CDH, Ecolo en onafhankelijken.
|
|
|
|
|
#52 |
|
Minister-President
|
Ik geef je gelijk. Of iemand goed Nederlands spreekt of niet is in deze discussie eigenlijk niet relevant. Wat wel relevant is, is het standpunt dat iemand inneemt. Ik heb meer respect voor een Franstalige die geen woord Nederlands spreekt, maar wel de grenzen van het Vlaams gewest aanvaardt; dan voor een Franstalige, die perfect Nederlands kan, maar intussen wel ijvert voor de annexatie van zijn/haar gemeente bij Franstalig België.
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een mooi staaltje van arrogantie, minachting voor het Nederlands, en zelfs imperialisme, moet ik zeggen.
|
|
|
#55 |
|
Minister-President
|
Uiteraard. De Franstaligen zetten de annexatie van de verschillende gemeenten nog steeds op tafel omdat ze heel goed weten dat er nog steeds heel wat Vlaamse politici bereid zijn om heel wat toegevingen te doen.
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom begin je over de RTBF (20 % Engels) , als ik gewoon rustig vaststel dat de Vlaamse radio geen geloof heeft in haar eigen taal. Niet geschikt voor cultuur?
Een ongemakkelijke waarheid? Citaat:
O ja, dubben is de norm is deze wereld, ondertitelen gebeurt in slechts een paar landen. Maar misschien zijn wij in Vlaanderen wel héel slim en de rest van de wereld te dom. Misschien willen erg veel mensen naar de tv kijken ipv deze te lezen. Het is maar een gokje natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat het dubben betreft: je bent bezig met nog eens de waarheid geweld aan te doen. Het dubben komt eenvoudigweg erop neer dat men niet open staat voor een andere taal. Men wil ze zelfs niet horen! De Vlamingen hebben het geluk (of is het misschien hun ongeluk?) van toch wat meer open en verdraagzamer te zijn. Dat dubben "de norm" is, is misschien zo voor uw geliefd La France en voor de Duitsers. Het is niet het geval voor de Scandinavische landen. Ik ben héél blij dat er bij ons niet gedubt wordt. Ik zou er mij aan doodergeren. Inderdaad, op dat vlak zijn wij, samen met Nederland en Scandinavië een stuk slimmer.
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat het bekijken van filmen in de oorspronkelijke taal doodeenvoudig een gewoonte is. Ik heb toch nog niet gehoord dat in Vlaanderen veel mensen er zich zouden aan storen.
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|