Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 27 september 2012, 16:03   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Eberhard is geïntegreerd is want hij beheerst het Nederlands perfekt. Maar hij komt enkel uitdagend over, en dat omdat hij kurkdroog de vinger op de zere plek legt.
Wat wat hij eigenlijk zegt is dat de feitelijke situatie zo zou moeten zijn dat de franstaligen de noodzaak zouden voelen om zich te integreren. Nu is die er niet wegens het probleem in zie post 35.
Maar ik begrijp Uw opwinding natuurlijk wel....
Ik ben het daar niet mee eens. E. Leclerc is de facto een franstalige die zich dolgraag komt moeien met de Vlamingen en zich geweldig vermaakt in het jennen. Die "zere plek" kennen wij ook wel: de Vlaamse middenstand die, van het ogenblik dat er twee franstaligen zich ergens in een of ander Vlaams boeregat vestigen, het nodig vinden van over te schakelen op het Frans. Onder het vals voorwendsel "klant is koning".

Laatst gewijzigd door quercus : 27 september 2012 om 16:07.
quercus is nu online  
Oud 27 september 2012, 16:14   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Precies dezelfde reden waarom de Vlaming in Congo geen Lingala leert. Waarom zou hij?

Vlaamse radio > 90 % Engelstalig
Vlaamse tv > 85% Engelstalig

Kennelijk vindt de Vlaamse politiek zelf de eigen taal ongeschikt voor cultuur.
Voorts stelt zij zelf het Frans verplicht voor al haar inwoners.

En nu komen janken dat Franstaligen zich niet aanpassen....

Ik wens daar niet in te integreren. Jij wel?
Om te beginnen dat is volstrekt niet waar. Je pompt het geweldig graag op. Ook op de RTBF-radio hoor je heel frekwent Amerikaanse pop.

Verder, als de VRT programma's uitzendt van vreemde origine, dan heb ik nog liever dat het Engelstalige zijn dan Franse. En verder, de Waalse TV zendt evenzeer Britse en Amerikaanse series uit. Het enige verschil is dat jullie francofonen die dubben. Omdat de francofonen te dom zijn om het Engels te volgen. Wel de Vlamingen willen dat volstrekt niet. Als ik kijk naar Midsummer Murders dat zich afspeelt op het Engelse platteland dan wil ik daarin het Engels horen. Als de francofonen zo eng zijn dat ze zich daardoor zouden gechoqueerd voelen, dan is dat hun zaak.
Oud 27 september 2012, 16:18   #43
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
UF komt op in Vlaanderen en is dus een Vlaamse partij. De partij beschikt zelfs over een Vlaams parlementslid.
Gelul.

Een anti-democratische, autoritaire partij wordt ook niet democratisch genoemd als zij deelneemt aan democratische verkiezingen.

UF fungeert hier als een ordinaire vijfde colonne.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 september 2012, 16:23   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Gelul.

Een anti-democratische, autoritaire partij wordt ook niet democratisch genoemd als zij deelneemt aan democratische verkiezingen.

En wat ga je ertegen doen, brave jongen? In een cordon sanitaire steken? ... oei, het zit er al in.
Oud 27 september 2012, 16:25   #45
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik heb het al eens gezegd lang geleden: naar machtspolitiek gekeken is heel België eigenlijk noord-Frankrijk en dus per definitie verloren gebied.

Het enige wat de Nederlandstalige aanwezigheid hier op lange termijn kan redden is de rechtstreekse opname in de staat Nederland. Desnoods gemeente per gemeente annexeren.
Annexeren - een term die nogal wat belgicisten en neo-flaminganten gevoelig in de oortjes klinkt - is niet eens nodig.

Ziehier: het plan van Matthias Storme.
Ernst Niessen is offline  
Oud 27 september 2012, 16:29   #46
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat ga je ertegen doen, brave jongen? In een cordon sanitaire steken? ... oei, het zit er al in.
Daar hebben ze nu toch echt wel zelf voor gezorgd ook.
Le Téméraire is offline  
Oud 27 september 2012, 16:31   #47
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Eerste kandidaat lijst UF in Halle voor provincieraad:Sophie STONE-WILMÈS

"Gezien mijn man oorspronkelijk uit Australië komt, spreken we Engels en Frans thuis. De kinderen springen gemakkelijk van een taal naar de andere. Onze meisjes gaan naar een Vlaamse school: wij denken dat drietalig zijn een pluspunt is. Daarom hebben wij ervoor gekozen om zeer vroeg met hen te beginnen (vanaf de kleuterschool)."

http://www.sophiewilmes.be/index.cfm?PAGE=523&ln=NL&

Mja, makkelijk natuurlijk hé: ik stuur mijn kinderen naar een Vlaamse school. Als je ziet waar ze heeft gewerkt en waar ze nu toch al even woont volgens haar profiel, zou ze perfect nl moeten kunnen. Indien niet kunnen we dit gedeelte van haar pamflet rechtstreeks nr de vuilinsbak verhuizen. Sorry hoor dat ik skeptisch ben tegenover verkiezingsfoldertjes en beloftes van politiekers.
Athelas is offline  
Oud 27 september 2012, 16:36   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Mja, makkelijk natuurlijk hé: ik stuur mijn kinderen naar een Vlaamse school. Als je ziet waar ze heeft gewerkt en waar ze nu toch al even woont volgens haar profiel, zou ze perfect nl moeten kunnen. Indien niet kunnen we dit gedeelte van haar pamflet rechtstreeks nr de vuilinsbak verhuizen. Sorry hoor dat ik skeptisch ben tegenover verkiezingsfoldertjes en beloftes van politiekers.
Ik heb geen flauw idee hoe goed of slecht zij Nederlands spreekt. U wel?
Oud 27 september 2012, 16:52   #49
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja, dat moet wel voor de provincieraadsverkiezingen. Alleen vraag ik mij af hoe ze in Diest mensen vinden om op hun lijst te staan.
De lijsttrekker voor de UF-lijst in het kanton Diest is Eric Libert, FDF-schepen in Sint-Genesius-Rode. Voor de provincieraadsverkiezingen hoef je blijkbaar niet te wonen in het kanton waar je opkomt. Het volstaat dat je in de provincie zelf woont.

In het kanton Tienen, staan er wel 2 inwoners van Tienen op de UF-lijst.
stropdrager is offline  
Oud 27 september 2012, 16:53   #50
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen flauw idee hoe goed of slecht zij Nederlands spreekt. U wel?
Al kon ze enkel "goedendag" en "ja" "nee" zeggen, dat is het punt niet. Het punt is dat mevrouw op komt voor een partij die als doel heeft vanuit een superioreitsgevoel de realiteit van België met 50 jaar terug te draaien.
Le Téméraire is offline  
Oud 27 september 2012, 16:56   #51
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Gelul.

Het UF is eigenlijk geen partij, maar een verbond tussen verschillende Franstalige partijen. Op de UF-lijsten staan personen van zowat alle belangrijke Franstalige partijen: MR, FDF, PS, CDH, Ecolo en onafhankelijken.
stropdrager is offline  
Oud 27 september 2012, 17:07   #52
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Al kon ze enkel "goedendag" en "ja" "nee" zeggen, dat is het punt niet. Het punt is dat mevrouw op komt voor een partij die als doel heeft vanuit een superioreitsgevoel de realiteit van België met 50 jaar terug te draaien.
Ik geef je gelijk. Of iemand goed Nederlands spreekt of niet is in deze discussie eigenlijk niet relevant. Wat wel relevant is, is het standpunt dat iemand inneemt. Ik heb meer respect voor een Franstalige die geen woord Nederlands spreekt, maar wel de grenzen van het Vlaams gewest aanvaardt; dan voor een Franstalige, die perfect Nederlands kan, maar intussen wel ijvert voor de annexatie van zijn/haar gemeente bij Franstalig België.
stropdrager is offline  
Oud 27 september 2012, 17:11   #53
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik geef je gelijk. Of iemand goed Nederlands spreekt of niet is in deze discussie eigenlijk niet relevant. Wat wel relevant is, is het standpunt dat iemand inneemt. Ik heb meer respect voor een Franstalige die geen woord Nederlands spreekt, maar wel de grenzen van het Vlaams gewest aanvaardt; dan voor een Franstalige, die perfect Nederlands kan, maar intussen wel ijvert voor de annexatie van zijn/haar gemeente bij Franstalig België.
Ik heb eigenlijk nog een grotere minachting voor Vlaamse politici die door hun toegeeflijkheid/onderdanigheid een dergelijke annexatie mogelijk maken dan voor die Franstaligen zelf.
SDG is offline  
Oud 27 september 2012, 17:16   #54
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Tja, zij schrijft op haar officiële site, waar zelfs Franstaligen op kunnen, dat zij wilt dat haar kinderen drietalig zijn en dus dat zij hen naar een Vlaamse (en geen Franstalige) school stuurt.

Een mooi staaltje van arrogantie, minachting voor het Nederlands, en zelfs imperialisme, moet ik zeggen.
Oud 27 september 2012, 17:16   #55
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk nog een grotere minachting voor Vlaamse politici die door hun toegeeflijkheid/onderdanigheid een dergelijke annexatie mogelijk maken dan voor die Franstaligen zelf.
Uiteraard. De Franstaligen zetten de annexatie van de verschillende gemeenten nog steeds op tafel omdat ze heel goed weten dat er nog steeds heel wat Vlaamse politici bereid zijn om heel wat toegevingen te doen.
stropdrager is offline  
Oud 27 september 2012, 17:16   #56
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ook op de RTBF-radio ....
Waarom begin je over de RTBF (20 % Engels) , als ik gewoon rustig vaststel dat de Vlaamse radio geen geloof heeft in haar eigen taal. Niet geschikt voor cultuur?

Een ongemakkelijke waarheid?

Citaat:
O Het enige verschil is dat jullie francofonen die dubben. Omdat de francofonen te dom zijn om het Engels te volgen. Wel de Vlamingen willen dat volstrekt niet.
Hoe geruststellend moet dat niet zijn voor je om francophonen voor lui en dom te houden.

O ja, dubben is de norm is deze wereld, ondertitelen gebeurt in slechts een paar landen.

Maar misschien zijn wij in Vlaanderen wel héel slim en de rest van de wereld te dom.

Citaat:
Als de francofonen zo eng zijn dat ze zich daardoor zouden gechoqueerd voelen, dan is dat hun zaak.
Misschien willen erg veel mensen naar de tv kijken ipv deze te lezen. Het is maar een gokje natuurlijk.
Eberhard Leclerc is nu online  
Oud 27 september 2012, 17:40   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom begin je over de RTBF (20 % Engels) , als ik gewoon rustig vaststel dat de Vlaamse radio geen geloof heeft in haar eigen taal. Niet geschikt voor cultuur?

Een ongemakkelijke waarheid?

Hoe geruststellend moet dat niet zijn voor je om francophonen voor lui en dom te houden.

O ja, dubben is de norm is deze wereld, ondertitelen gebeurt in slechts een paar landen.

Maar misschien zijn wij in Vlaanderen wel héel slim en de rest van de wereld te dom.

Misschien willen erg veel mensen naar de tv kijken ipv deze te lezen. Het is maar een gokje natuurlijk.
Hoe is het mogelijk om zulke onnozelheden uit je toetsenbord te kloppen.? Wordt ons TV-nieuws soms in het Engels gepresenteerd? Zijn onze TV-amuzementsprogramma's soms in het Engels? Je bent doodeenvoudig kwaadwillig.

Wat het dubben betreft: je bent bezig met nog eens de waarheid geweld aan te doen. Het dubben komt eenvoudigweg erop neer dat men niet open staat voor een andere taal. Men wil ze zelfs niet horen! De Vlamingen hebben het geluk (of is het misschien hun ongeluk?) van toch wat meer open en verdraagzamer te zijn. Dat dubben "de norm" is, is misschien zo voor uw geliefd La France en voor de Duitsers. Het is niet het geval voor de Scandinavische landen. Ik ben héél blij dat er bij ons niet gedubt wordt. Ik zou er mij aan doodergeren. Inderdaad, op dat vlak zijn wij, samen met Nederland en Scandinavië een stuk slimmer.
Oud 27 september 2012, 17:52   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat het dubben betreft: je bent bezig met nog eens de waarheid geweld aan te doen. Het dubben komt eenvoudigweg erop neer dat men niet open staat voor een andere taal. Men wil ze zelfs niet horen! De Vlamingen hebben het geluk (of is het misschien hun ongeluk?) van toch wat meer open en verdraagzamer te zijn. Dat dubben "de norm" is, is misschien zo voor uw geliefd La France en voor de Duitsers. Het is niet het geval voor de Scandinavische landen. Ik ben héél blij dat er bij ons niet gedubt wordt. Ik zou er mij aan doodergeren. Inderdaad, op dat vlak zijn wij, samen met Nederland en Scandinavië een stuk slimmer.
En vooral onvoldoende getalenteerd om goede dubbers te hebben.
Oud 27 september 2012, 17:57   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vooral onvoldoende getalenteerd om goede dubbers te hebben.
Voor het Engels? Neen hoor! Voor alle Scandinaven is het Engels een tweede taal die ze zéér vroeg aanleren.

Ik denk dat het bekijken van filmen in de oorspronkelijke taal doodeenvoudig een gewoonte is. Ik heb toch nog niet gehoord dat in Vlaanderen veel mensen er zich zouden aan storen.
Oud 27 september 2012, 18:06   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het bekijken van filmen in de oorspronkelijke taal doodeenvoudig een gewoonte is. Ik heb toch nog niet gehoord dat in Vlaanderen veel mensen er zich zouden aan storen.
Hier kunnen wij het mee eens zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be