![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() ![]()
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Als je niet snapt wat veramerikanisering betekent dan stel ik voor dat het dringend tijd is dat je je ogen eens open doet.
Het heeft helemaal niets met muziek te maken mijn beste. Veel van mijn favoriete bands komen trouwens uit Amerika (alhoewel de meeste van mijn favorieten uit Scandinavië komen) Nee ik wil maar zeggen: waarom moet alles in het Engels in de media tegenwoordig? Reclamespots in het Engels bijvoorbeeld. Waar is dat nu goed voor? Is het Nederlands misschien niet goed genoeg voor de heren reclame makers? Of zoals die randdebielen op Stu Bru die hun programma in het Engels presenteren? HALLO!! Vlaanderen aan StuBru, er luisteren helemaal geen Amerikanen naar jullie show!! Je moedertaal is het Nederlands, gebruik ze dan ook! Ik raad je uiteraard wel aan andere talen te leren. Ik weet me zeer goed uit de slag te slaan zowel in het Frans of het Engels. Dit is helemaal niet ouderwets! Dit is logica. Je woont in Vlaanderen dus hanteer je het Nederlands...je woont in Frankrijk dus hanteer je het Frans...logisch toch? Niet dan? Dan heb je er niets van begrepen! Maar het is niet alleen de taal dat me zo stoort. Het is vooral de grootheidswaanzin van de Verenigde Staten. Alles moet tegenwoordig zijn net zoals in de VS. De marginale fast-food (lees: snelle rommel) ketens rijzen als paddestoelen uit de grond, de alsmaar-sneller-gestresseerdere sfeer waait lekker mee over vanaf de andere kant van de oceaan. En ook in de informatica wereld is het Engels al wat de klok slaat. Alles wat Amerika doet is goed en wordt getolereerd? Waarom? Wat is er mis met je eigen geschiedenis en identiteit? Toch helemaal niets? En als we het dan toch over de Nederlandse taal in muziek hebben. Wat is er mis met de Nederlandse taal in muziek? Toch ook helemaal niets? Maar jullie associëren het Nederlands steeds met Will Tura en Jo Vally (persoonlijk heb ik niets tegen deze mensen) maar er bestaat ook andere Nederlandstalige muziek. Laten we nu maar even de Osdorp Posse als voorbeeld nemen maar ook Ancient Rites heeft een portie Nederlandstalige teksten! Er is niets mis met het Nederlands! Stop de veramerikanisering! Wees trots op je eigen taal! En Brussel Frans? DAT NOOIT!! De Leeuw zal u nog stevig klauwen in uw Brussels-Frans fort denk ik! En oh ja voor ik het vergeet...BUB? Wat BUB? Nooit van gehoord ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Vreemdeling
|
![]() Yann ik vind u eigenlijk vrij hilarisch met uw BUB.
Misschien moest je maar eens een komische monoloog schrijven ofzo "Bub ik ben een ouderwetse kneut" *het is niets persoonlijk hoor* |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() De zoveelste mini-organisatie die na 2 jaar dood valt omdat de initiatiefnemers ruzie hebben gekregen. Ik heb zo zoetjesaan de indruk dat Vlaams- en Belgisch-nationalisten nog erger zijn dan klein-links.
Zet 3 Belgicisten samen in een kamer en je hebt vier organisaties die vergaderen. Hetzelfde lijkt mij voor de VN'ers
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ze dan toch in het Nederlands hun ding doen vervallen ze nog al vlug in Oost- of West-Vlaams (Kowlier) of Antwerps. Nederlands is voor plop, K3 en Jo Vally. Ik denk dat dat Nederlandstalige van bxl nog wel es stezrk zou kunnen tegenvallen. Niet alleen de autochtone Brusselaars zijn over het algemeen franstalig, maar ook de (Noord-) Afrikaanse bevolkingsgroepen spreken over het algemeen Frans. Of horen die laatsten volgens jou misschien niet thuis in bxl??????? ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
jullie concentreren je nog te vaak op de verschillen en te weinig op het gemeenschappelijk doel
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is ook een Belgisch-gezinde groepering, die geen partij is, nl. Bplus. Het FN tapt meer uit een xenofoob vaatje dan uit het Belgisch. Veel simpeler dan de myriade aan Vlaams-nationale partijen en groepusculen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het lijkt alsof voor jullie het frans hetzelfde als het nederlands. En al 24 jaar yann, goed voor jou jongen en belgicisme is ouderwets, het heeft simpelweg afgedaan. vroeg of laat barst de bom toch en splits België op, zeker nu meer en meer vlamingen er zich voor gaan inzetten. Dus geniet nog maar van je bub-partijtje nu het nog een tijdelijke reden heeft om te bestaan.
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() Een unitair België? Vindt je dat niet ouderwets? Je wil in feite alles wegvagen waar zo hard voor gevochten is! Dat is terug gaan naar de Middeleeuwen
De Vlaamse beweging daarentegen wil vooruit! En dat kunnen we beter als een onafhankelijk staat binnenin Europa. Maar ach, ik heb mijn mening, jij de jouwe en we zullen het nooit met elkaar eens zijn. (maar ik weet wel hoe laat het is) En ah ja...dat over die veramerikanisering was een reactie op een van jou reacties in dit topic (op pagina 2 ofzo) Weet je wat... misschien laten we jullie van de BUB wel een mini-staatje stichten ergens over de taalgrens, dan kunnen jullie daar lekker 'La Belgique' gaan spelen, en jij mag de koning zijn. Unitair België men **** En om op muziek terug te komen. Ik heb toch niet gezegd dat je alles in het Nederlands moet doen? Als je als band internationaal wil doorbreken zal je dit nu eenmaal in het Engels moeten doen aangezien je daarmee de grootste doelgroep kunt mee aanspreken. Maar ik vind niet dat Nederlands enkel voor kindermuziek en 55+ muziek is. Luister maar naar de eerder vernoemde bands... Alhoewel...Rammstein is internationaal doorgebroken met hun moedertaal, hetzelfde geldt voor Brujeria. Enneuh Breinsmurf, waarom wil je nu eigenlijk erop aan sturen dat de (Noord) Afrikanen niet thuis horen in Brussel? Je moet me niet proberen uit mijn tent te lokken want dat zal je heus niet lukken. Ik laat me namelijk niet vangen met racistische praatjes...valt dat even tegen voor jou |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ja je hebt gelijk, ik had beter een ander voorbeeld gezocht |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
België barst ... de bom ontploft ... België verdampt ... België si en België sa. Maar na al die jaaaaaaaaaaaren Vlaams-nationalisme zijn de flaminganten er nog niet in geslaagd om een onafhankelijke staat te creëren. Het geduld in jullie kringetjes is ook stilaan op aan het raken, en uit zich nu meer dan ooit in frustratie en verzuring (dat beweert men althans ZELF!!!). De Belgen krijgen daarentegen meer een meer een afschuw voor al wat Vlaams is. Men associeert dat met het bekrompen nationalisme van die enkele gefrustreerden. We zullen dus nog wel zien wie het langste leven beschoren is. Wie laatst lacht...
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
oké, met de bub wel, daar kan je alleen maar eens goe mee lache
![]() |
![]() |
#59 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Allez, nog veel succes met uw Vlaamse hereniging, en tot de volgende misschien.
![]() |
![]() |
#60 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |