![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat men altijd opnieuw vergeet is dat je niet per werknemer de rekening moet maken maar per werk. Ik wil maar zeggen als je 2 man naar een werk stuurt doen die niet automatisch het dubbel van 1 man maar ongeveer het werk van anderhalve man op die dag. Dat is gewoon realiteit. 't zijn geen robotjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jawel. De regering verdiend ongeveer 2 x zoveel aan uw arbeid als jij zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkgever mag dan nog eens iets extra's op tafel leggen, de werkgeversbijdrage. Da's op €3000 brutto voor de werknemer nog eens ongeveer €1500 puur ten laste van de werkgever. Deze getallen zijn een extrapolatie van mijn loonbrief. Want mijn werkgever/sociaal secretariaat is zo vriendelijk van een volledige uitleg te geven, elke loonbrief opnieuw, wat mijn werkgever mag ophoesten om me in dienst te houden.
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Stingray : 28 september 2012 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij moet eens dringen met je werkgever ernstig gaan informeren en eens rustig praten . De meeste werkgevers hebben allemaal een sociaal secretariaat die de bedrijven / werkgevers hun loonberekeningen doen . U mag gerust vragen aan uw werkgever door te geven wat minder of meer af te houden , U kent toch het princiepe ??? als u te veel bent afgehouden in de loop van het jaar krijgt U terug , bent U te weinig afgehouden dan zal u belastingen moeten bij betalen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er is geen enkel beroep die zijn belgisch personeel kan inschrijven en alle lasten en verzekeringen betalen en aan een totaalkost van 30 € kan komen , Tenzij 15 jaar geleden . Tenzij , met wat bedrijfjes met alle werknemers als nep aandeelhouders /nep zelfstandigen en de sociale bijdrage niet betalen en 3 jaar later in faling gaan . Of sommige laag gequalificeerde kuis of onderhoudsploegjes of groeten sorteerders die buitenlanders 7.5 € per uur netto geven . Anders is Uw verhaal een grove leugen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben onze badkamer volledig laten vernieuwen. Dus sanitrair, tegels, vloer, schilderen alles. Uurloon 45€ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik kwam onlangs ook uit op loonkosten doorgefactureerd aan 25 € per uur . de firma werd geleid door een Turkse madam 9 Bulgaren waren aandeelhouder / bestuurder met allen een zelfstandig statuut . de Bulgaren kregen 7 € per uur De Turkse stak maar liefst 18 € per uur per man in haar pocket , en als je de vennootschap eens raadpleegt in het Belgisch staatsblad dan is in 4 jaar nog niet één jaarrekening neergelgt , en de maatschappelijke zetel en aandeelhouders worden gemiddeld om de 3 maand verplaatst . Moet je dergelijk zaken vergelijken in een deftige discutie rond eerlijk loon ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en voor 5 € per uur , hebben die gasten een bestelwagen en 30 a 35 .000 € aan gereedschappen en machines ter beschikking . de winst zal zeer gering zijn . Vele bedrijven zijn heel content als ze uit de loonkost raken en wat winst op hun materiaal kunnen realiseren . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een juist bedrag te vinden moet je individueel een kost laten uitrekenen van een hulp aan patroons kantoor specifiek op de toestand van die persoon. Het kan dus kloppen dat wanneer je kmo bv werkt met gesubsidieerde werklozen onder één of ander statuut je loonkost opmerkelijk lager ligt dan wanneer je al jarenlang met één en dezelfde persoon werkt. Op die manier is dienstencheque bedrijven opgestart. De redenering was langdurige werklozen (minstens 2 jaar) opnieuw in te schakelen mits korting op de bijdragen. Zo kom je aan een betrekkelijk laag bedrag in verhouding tot de opbrengst. Nu ja ...laag...laat ons zeggen je maakt net iets van winst. De werkelijkheid is dat een langdurige werkloze meestal langdurig werkloos wenst te blijven en dat je moet overschakelen op actieve personen die je doorgaans een stuk duurder uitkomt. Nu ook per sector en beroepskwalificatie heb je dus ook verzekeringen. Een poetsvrouw zal u ongeveer 75 euro per jaar kosten terwijl in mijn sector al snel 1250 euro normaal is en zelfs nog niet te duur. Per persoon. Je hebt ook je burgelijke aansprakelijkheid tegen ongevallen. Sommigen zijn laag verzekerd met een hoge franchise, anderen dekken zich gans in en zijn bv verzekerd zoals in mijn geval voor een bedrag van 50'000'000 Bfr. Het is een lange lijst van combinaties. Uw geval kan gans anders zijn dan mijn geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg altijd , om te weten hoeveel je netto verdient in Vb 2011 met je alles bijhouden van 1/1/2011 tot en met 01/09/2012 en dan je rekening maken en delen door het aantal uren dat je gewerkt hebt in 2011. Uiteraard moet je in de periode 2012 enkel aftrekken wat betrekking heeft op 2011 . doe het eens , je zal pardaf staan hoeweinig je netto is . ik denk dat het zo complex gemaakt is omdat je er het fijnen niet zou van weten of het zou kunnen verstaan . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sprak een tijd geleden met iemand die grondwerken en dergelijke deed en die had voor 100'000'000 bfr aan machines. En kreeg een minimum pensioen nadien. Dat was de reden waarom hij hier over wilde praten...hij was gefrustreerd en getraumatiseerd hierdoor. Ik heb veel minder nodig, gelukkig maar. Maar toch bij grote werken is dat een constante aankoop van allerlei dingen en prullen en vervangingen en materialen. Dagelijks ben je duizenden franken kwijt. Echt dagelijks. Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2012 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bedrijfsleider (het leek me een serieuze vent) zei dat het netto loon 1/3 was van het totaal bedrag per persoon. Lijkt me correct. Tobback wist niet over wat hij het feitelijk had naar goede gewoonte. Hij weet dat niet. Hij verstaat er de hond zijn kloten van allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ons geval kost een werknemer om en bij de 5000euro. Die heeft dan een brutto belastbaar inkomen van om en bij iets rondom de 13 �* 14 euro. Dat vinden ze te weinig.
Dus werken we met zelfstandigen waar mogelijk. 50% commisie op prestaties. Stukwerk dus. Prijs en loon in verhouding afgelegde prestaties. Dat dekt de momenten dat er niet of te traag of nauwelijks gewerkt word en schept een betere overeenkomst en sfeer. Anders is het voor niemand nog leuk. Het probleem komt natuurlijk het 3é jaar. Het eerste jaar betalen ze nog geen belastingen. Het tweede jaar dienen ze het eerste jaar in en het 3é jaar krijgen ze de rekening die ongetwijfeld heel hoog zal liggen. Dan stoppen ze er mee. Ik weet het ook niet meer wat te doen om goed te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik zit wel met een magazijn kost van 1900 € per maand . of , ongeveer 11.20€ per werkuur . dat is ongeveer de winst op 3 man personeel 40 € /45 € per uur die al weg is . van daar dat er momenteel veel ondernemers zijn die minder materiaal kopen en het gaan huren , en de huur doorrekenen aan de klant . Maar dat is ook heel duur en niet altijd voorradig als je het nodig hebt . As ze ne pool in t'zwart nemen , gaan ze met die sukkelaar eerst nog een truweel en nen hamer kopen in de brico voor hij begint , en dan denken ze nog dat ze goedkoper gesteld zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werk bv dikwijl per m², of lopende meter. Soms is dat 150 euro en soms is dat 200 euro. Hoeveel is dat per uur? Op een meter zit soms 1 uur werk, soms 3 of 4 uur en materiaal. Soms weet ik het zelf niet meer en vind ik het de moeite niet meer dat uit te vissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed bepaalde dingen ga ik ook gaan huren in plaats van kopen tegenwoordig. Ik heb hier al 3 airles toestellen van 5000 euro per stuk staan die idd stuk zijn. Hoge druk toestellen die na de garantie ook gegarandeerd stuk gaan van 1450 euro per stuk en doe zo maar verder. Huren kost geld maar alles aankopen nog veel meer. Er is zoveel variëteit dat je bijna soms niet anders meer kan. Hoogtewerkers bv. De één kan dit, de andere kan wel binnen, de andere weer niet en doe zo maar verder. Een iets of wat machine kost om en bij de 7 miljoen frank en dan heb je de 3 maandelijkse keuring en herstellingen. 't is ondoenbaar alles aan te kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je met ingenieurs en architekten praat is het altijd van nacalculatie hier en prognoses daar . als je een klein bedrijf heb ben je vaak steen dood als je thuis komt en ontvang je gewoon wat je hebt vooropgestelt . als je alles uitrekend en nog 7 keer over calculeerd wordt je gewoon gek . |
|
![]() |
![]() |