Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2012, 16:56   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Twijfelachtig, Parsprototem heeft aangegeven een alleenstaande vrouw te zijn inde fleur van haar geestelijke leven, helaas zwaar belegerd door een hoop import even nuttig als de luxury edition van turbo-bunny-action cards, the collectors game.
Oei, overgekeken.

Ze is dus iemand die staat te gillen bij het zien van een spin, maar niet weet dat diezelfde spin haar de nodige middelen verschaft om zich te verzorgen bij bepaalde problemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 17:10   #42
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Leef dan van je 46 potjes confituur en 2 courgetten. Eens zien hoelang het duurt voor je van honger en dorst je eigen vrouw wil opeten.
Als je ondertussen nog niet begonnen bent met je buren te bestelen, omdat je geen kleren hebt en kou lijd. Laat er echter geen ziekte plaats vinden, want je hebt geen ruimte voor een kruidentuin om een stomme griep te bestrijden. Noch heb je de nodige middelen om een klein wondje te behandelen tegen onstekingen en je verwonden kan dus dodelijke gevolgen hebben.

Parsprototem, ik wil je geen anst aanjagen, maar vandaag verbruikt elke Belg gemiddeld 8ha land om in zijn behoefte te voorzien.

Bedenk dat binnen de benodigde oppervlakte je alles moet rekenen.
Dus ook de ruimte om je kledij te winnen en te maken.
De ruimte om medicijnen te produceren.
De ruimte om je auto te maken en onderhouden.
En enkel voor het telen van de benodigde granen en aardappelen om te kunnen overleven heb je reeds 20 are nodig per persoon.

Zoals Maddox reeds aanbracht enkel voor het zuiveren van je natuurlijke behoeften, verbruik je meer dan 400m² rietland.
Ik begrijp het wel, maar het kan efficiënter. Echt waar.

Er is bijvoorbeeld geen enkel beleid vanuit de gemeente om gronden die wachten op bouwspeculanten te laten bebouwen door de mensen rondom. De netels groeien er op. In één seizoen kan je veel zetten.

Het is een soort mentaliteit die -en daar knelt het schoentje- niet te kapitalistisch genoeg is.

He is geen hype en geen hot ding om enigszins een eigen koers te varen op lokaal gebied.

Er wordt wat meewarig gekeken vanuit de media naar allerlei initiatieven, en terecht vaak. Vaak zijn het jongeren die iets ondernemen en na enkele maanden al vertrekt die of die naar iets anders, of gaat werken, of gaat studeren of gaat naar het buitenland, ...
Maar er is wel degelijk een kans om een basiseconomie op te richten die niet onderhevig is aan banken en aan economische recessie en weet ik veel. En dat heeft m.i. niks te maken met marxisme of communisme of anarchisme of wat ook. Het is eigenlijk ultra liberaal want dit sluit helemaal geen handelsverdragen uit. Integendeel.
Maar je gaat gewoon slimmer te werk en je maakt je bevolking voor een stuk onafhankelijker van die virtuele economie van beurzen, aandelen en bankprotten (sorry voor dat woord).

De infrastructuur van verwerking van afvalwater kan blijven bestaan. Waarom niet? Alles kan blijven. Maar er is buiten die bestaande en actieve infrastructuur veel meer waar een overheid en zijn.haar burgers op kan in spelen.

Waarom kan de overheid geen basiseconomie aanmoedigen? Gebrek aan vertrouwen in de burger? Omdat de vraag zal rijzen naar subsidies?
Geen subsidies dan.
Waar is de innovatie en de creativiteit? Zijn het alleen experten van befaamde bureaus die geloofwaardigheid genieten? En de nodige pr?
Maar dat weten de liberalen nog niet dat het ook zonder die poespas kan.

De technologische know-how is er rudimentair om van recyclage duurzame producten te maken. Dat een overheid zoiets bijft aanmoedigen.

Hoe zit het de bouw van sociale woningen? Is er een schouw en de mogelijkheid om een houtstoof te installeren? Of is hunne frank nog niet gevallen?

Ik heb van mijn kleine tuin meer dan tien bananendozen vol snoeihout. Daar zou ik menige winteravond de living mee kunnen verwarmen en als de stoof multifunctioneel is, er zelfs op kunnen koken. Vermenigvuldig dat met een x-getal.

En zo zijn er zovele mogelijkheden. Maar het lijkt alsof de burger-consument gijzelaar is geworden van een vrrtueel systeem en de politici schipperen tussen beiden in.

Dat wordt een ferm conflict, mijn gedacht, in de toekomst.

En wat de kleding betreft... je moest eens weten hoeveel Singers er zijn.En hoeveel zolders vol kleding wachten op een 'vintage' hergeboorte.
De naakte mens zie ik voorlopig nog niet lopen. Met al die hoofddoeken, zeker niet direct.

Een bepaalde vorm van protectionisme voorzie ik, maar geen afbouw van wat er al is, en zeker niet op wetenschappelijk onderzoek en medische voorzieningen. Wijziging wel maar geen afbouw.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 oktober 2012 om 17:33.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 17:33   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dikke 2!
hoh, als je er eens boven vliegt dan zie je toch veel ruimte hoor, jullie overschatten dat allemaal. Neem nu zo'n newyorkse skyline, dat staat op een lapje grond ocharme met moeite 10/10km wonen daar 10miljoen mensen.
Dus als we ons nu eens focussen op een NYskyline aan de kust, kunnen we daar een strook van 10x60, moeiteloos 60miljoen allochtonen parkeren.

En nog beter, als we ze even willen inburgeren, kunnen ze helpen hun huis bouwen. Niet parkeren in de werkloosheid, maar parkeren in de bouw van hun eigen huis/en basisbehoeften zoals dat hier al zo mooi aangehaald is.

En nog beter, je kunt een energieeiland maken op de thorntonbank, en je parkeert ze op de rand van dat energieeiland, dus een soort dubai story, die zetten de migranten ook op eilandjes voor de kust
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 17:34   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is bijvoorbeeld geen enkel beleid vanuit de gemeente om gronden die wachten op bouwspeculanten te laten bebouwen door de mensen rondom. De netels groeien er op. In één seizoen kan je veel zetten.

Het is een soort mentaliteit die -en daar knelt het schoentje- niet te kapitalistisch genoeg is.

He is geen hype en geen hot ding om enigszins een eigen koers te varen op lokaal gebied.

Er wordt wat meewarig gekeken vanuit de media naar allerlei initiatieven, en terecht vaak. Vaak zijn het jongeren die iets ondernemen en na enkele maanden al vertrekt die of die naar iets anders, of gaat werken, of gaat studeren of gaat naar het buitenland, ...
Maar er is wel degelijk een kans om een basiseconomie op te richten die niet onderhevig is aan banken en aan economische recessie en weet ik veel. En dat heeft m.i. niks te maken met marxisme of communisme of anarchisme of wat ook. Het is eigenlijk ultra liberaal want dit sluit helemaal geen handelsverdragen uit. Integendeel.
Maar je gaat gewoon slimmer te werk en je maakt je bevolking voor een stuk onafhankelijker van die virtuele economie van beurzen, aandelen en bankprotten (sorry voor dat woord).

De infrastructuur van verwerking van afvalwater kan blijven bestaan. Waarom niet? Alles kan blijven. Maar er is buiten die bestaande en actieve infrastructuur veel meer waar een overheid en zijn.haar burgers op kan in spelen.

Waarom kan de overheid geen basiseconomie aanmoedigen? Gebrek aan vertrouwen in de burger? Omdat de vraag zal rijzen naar subsidies?
Geen subsidies dan.
Waar is de innovatie en de creativiteit? Zijn het alleen experten van befaamde bureaus die geloofwaardigheid genieten? En de nodige pr?

De technologische know-how is er rudimentair om van recyclage duurzame producten te maken. Dat een overheid zoiets bijft aanmoedigen.

Hoe zit het de bouw van sociale woningen? Is er een schouw en de mogelijkheid om een houtstoof te installeren? Of is hunne frank nog niet gevallen?

Ik heb van mijn kleine tuin meer dan tien bananendozen vol snoeihout. Daar zou ik menige winteravond de living mee kunnen verwarmen en als de stoof multifunctioneel is, er zelfs op kunnen koken. Vermenigvuldig dat met een x-getal.

En zo zijn er zovele mogelijkheden. Maar het lijkt alsof de burger-consument gijzelaar is geworden van een vrrtueel systeem en de politici schipperen tussen beiden in.

Dat wordt een ferm conflict, mijn gedacht, in de toekomst.

En wat de kleding betreft... je moest eens weten hoeveel Singers er zijn.En hoeveel zolders vol kleding wachten op een 'vintage' hergeboorte.
De naakte mens zie ik voorlopig nog niet lopen. Met al die hoofddoeken, zeker niet direct.

Een bepaalde vorm van protectionisme voorzie ik, maar geen afbouw van wat er al is, en zeker niet op wetenschappelijk onderzoek en medische voorzieningen. Wijziging wel maar geen afbouw.

als je uw huis een wintertje wilt verwarmen, heb je ongeveer 5 ton hout nodig.
Oud 1 oktober 2012, 17:37   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geen subsidies dan.

Je bent hier vrij recent op het forum.
Je hebt dus geen weet van de oude discussies die hier hebben plaats gehad.
Je kan dus niet weten dat ik reeds meerdere jaren geleden heb uitgelegd waarom de overheden TEGEN een basiseconomie zijn.

Als er een basiseconomie ontstaat verliezen vele overheden heel veel inkomsten.
Binnen een basiseconomie verliest de overheid immers de controle op verbruik en opbrengst en kan zij daar geen taksen op innen.

Je moet het eens bekijken vanuit op een afstand.

Eerst heeft de overheid premies gegeven om zonnepanelen te plaatsen, nu is ze bezig om taksen in te voeren op het bezit van zonnepanelen, maar tegelijkertijd het leggen van zonnepanelen aan het verplichten.

Toen ik, nu bijna 40 jaar geleden, begon te werken, was ik één van de weinige werknemers die een bankrekening had, de meeste lonen werden in de hand uitbetaald. De service van de banken was volledig gratis. Vandaag is het onmogelijk geworden om je loon nog in de hand te ontvangen en betaal je voor elke handeling die gebeurd via je bank.

En hoewel de staat er niet blij mee is, bestaat er een basiseconomie binnen veel kleine leefgemeenschappen in de landelijke gebieden van ons land.
Oud 1 oktober 2012, 17:39   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee, +/- 300kg gemengde mest per jaar.
Oud 1 oktober 2012, 17:43   #47
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, overgekeken.

Ze is dus iemand die staat te gillen bij het zien van een spin, maar niet weet dat diezelfde spin haar de nodige middelen verschaft om zich te verzorgen bij bepaalde problemen.
Blijkbaar heb ik bepaalde problemen waarbij een spin me kon helpen nog niet gehad. Welke zijn dat dan?

Ik maak omwegen met mijn stofzuiger voor spinnen. Langs de andere kant heb ik drie soorten Afrikaanse wevers gekweekt dankzij kruisspinnen (augustus-oktober) die ik met de hand ving. Niet alleen thuis maar in parkjes en zo.
Een spin met eitjes op haar rug zal ik in de tuin altijd voorrang geven.

Ik hou van spinnen. En van andere insecten. En van kikkers en padden.
Mocht je overgaan op 'Ze staat dus te gillen bij het zien van een kikker/pad,...' Sorry, dat ook niet.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 oktober 2012 om 17:44.
Oud 1 oktober 2012, 17:45   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
6 sterre. En da's in een slecht geisoleerde en overbekachelde grote chalet op een koude lokatie in België.
Oud 1 oktober 2012, 17:52   #49
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien ga je er vanuit dat je badkamer en alle andere vertrekken in het huis verwarmd worden.

Momenteel staat hier de deur open op de tuin. Ik loop weliswaar niet rond in een T-shirt.

Waar haal je 5 ton hout vandaan voor een wintertje?
Oud 1 oktober 2012, 17:53   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heb ik bepaalde problemen waarbij een spin me kon helpen nog niet gehad. Welke zijn dat dan?
Ik denk,ben er zeker van, dat je die al wel hebt gehad.
Het web van een spin is namelijk bloedstelpend en ontsmettend.

Citaat:

Ik maak omwegen met mijn stofzuiger voor spinnen. Langs de andere kant heb ik drie soorten Afrikaanse wevers gekweekt dankzij kruisspinnen (augustus-oktober) die ik met de hand ving. Niet alleen thuis maar in parkjes en zo.
Een spin met eitjes op haar rug zal ik in de tuin altijd voorrang geven.
Ik houd niet van importdieren. Zij zijn een bedreiging voor onze natuurlijke diersoorten.
Citaat:
Ik hou van spinnen. En van andere insecten. En van kikkers en padden.
Mocht je overgaan op 'Ze staat dus te gillen bij het zien van een kikker/pad,...' Sorry, dat ook niet.
Had al door dat je niet tot de normale behoord.
Maar je weet blijkbaar niet dat brandnetels lekker en gezond voedsel zijn.
Oud 1 oktober 2012, 17:56   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien ga je er vanuit dat je badkamer en alle andere vertrekken in het huis verwarmd worden.

Momenteel staat hier de deur open op de tuin. Ik loop weliswaar niet rond in een T-shirt.

Dat is de hoeveelheid die veel mensen er per winter doorjagen met hun openhaard. Veel van deze tuigen zijn mooie om te zien, maar niet doeltreffend. Hun warmte gaat namelijk verloren via de schouw waar ze zijn ingebouwd.
Oud 1 oktober 2012, 18:06   #52
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoh, als je er eens boven vliegt dan zie je toch veel ruimte hoor, jullie overschatten dat allemaal. Neem nu zo'n newyorkse skyline, dat staat op een lapje grond ocharme met moeite 10/10km wonen daar 10miljoen mensen.
Dus als we ons nu eens focussen op een NYskyline aan de kust, kunnen we daar een strook van 10x60, moeiteloos 60miljoen allochtonen parkeren.

En nog beter, als we ze even willen inburgeren, kunnen ze helpen hun huis bouwen. Niet parkeren in de werkloosheid, maar parkeren in de bouw van hun eigen huis/en basisbehoeften zoals dat hier al zo mooi aangehaald is.

En nog beter, je kunt een energieeiland maken op de thorntonbank, en je parkeert ze op de rand van dat energieeiland, dus een soort dubai story, die zetten de migranten ook op eilandjes voor de kust
NY is ook dichtbevolkt maar de VS hebben in totaal een bevolkingsdichtheid van 31,9 / km2. Zoals in de openingspost gezegd, heeft België een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 349 mensen per vierkante meter.
Ik snap niet dat er nog altijd mensen zijn die met zo'n enorme oogkleppen lopen dat ze echt niet kunnen zien dat dit land veel te vol zit. Kijkt toch om u heen, er is amper open ruimte. Aan de basisbehoeften van nog niet een tiende van de bevolking kunnen wij op eigen kracht voldoen, laat staan van de hele bevolking!

(31,9/km² (2009))
Oud 1 oktober 2012, 18:19   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En hoeveel km² hebben die 10 miljoen New York-stad'ers in totaal ter beschikking? Laat ons de de staat New York nemen.
141.205 km²
Bevolking 19.465.197

Ik zie een deftig verschil met België. Woha, 159 mensen per km². Minder dan de helft van België. En dat is voor de VS normen een klein staatje in oppervlak.
We pakken een andere VS staat, Kansas.
213.283 km²
bevolking 2.871.238
bevolkingsdruk 13.5 mensen per km²

Gemiddeld dus 86.25 mensen per km² voor die 2 staten. Een kwart van België.
Moeten we Alaska er eens bij nemen?

Citaat:
Ze mogen allemaal mee trappen op hun dynamo's.
Oud 1 oktober 2012, 18:20   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
NY is ook dichtbevolkt maar de VS hebben in totaal een bevolkingsdichtheid van 31,9 / km2. Zoals in de openingspost gezegd, heeft België een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 349 mensen per vierkante meter.
Ik snap niet dat er nog altijd mensen zijn die met zo'n enorme oogkleppen lopen dat ze echt niet kunnen zien dat dit land veel te vol zit. Kijkt toch om u heen, er is amper open ruimte. Aan de basisbehoeften van nog niet een tiende van de bevolking kunnen wij op eigen kracht voldoen, laat staan van de hele bevolking!

(31,9/km² (2009))
Het is 349 mensen per km².

En Belgie is voor alles afhankelijk van het buitenland.
Stop morgen de import vanuit Azie of Afrika en binnen de week is de bevolking voor 1/2 gestorven van honger, koude, ziekte, enz...
Want we hebben niet eens voldoende ruimte om zonder hulpmiddelen gezond te kunnen bewegen.
Oud 1 oktober 2012, 18:28   #55
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent hier vrij recent op het forum.
Je hebt dus geen weet van de oude discussies die hier hebben plaats gehad.
Je kan dus niet weten dat ik reeds meerdere jaren geleden heb uitgelegd waarom de overheden TEGEN een basiseconomie zijn.

Als er een basiseconomie ontstaat verliezen vele overheden heel veel inkomsten.
Binnen een basiseconomie verliest de overheid immers de controle op verbruik en opbrengst en kan zij daar geen taksen op innen.

Je moet het eens bekijken vanuit op een afstand.

Eerst heeft de overheid premies gegeven om zonnepanelen te plaatsen, nu is ze bezig om taksen in te voeren op het bezit van zonnepanelen, maar tegelijkertijd het leggen van zonnepanelen aan het verplichten.

Toen ik, nu bijna 40 jaar geleden, begon te werken, was ik één van de weinige werknemers die een bankrekening had, de meeste lonen werden in de hand uitbetaald. De service van de banken was volledig gratis. Vandaag is het onmogelijk geworden om je loon nog in de hand te ontvangen en betaal je voor elke handeling die gebeurd via je bank.

En hoewel de staat er niet blij mee is, bestaat er een basiseconomie binnen veel kleine leefgemeenschappen in de landelijke gebieden van ons land.
Ik heb inderdaad geen weet van oude discussies en ik dank je voor de toelichting want ik ging er vanuit dat die er nooit geweest waren, ten onrechte blijkt nu.

Ik moet daar nog verder over nadenken over: de verhouding inkomsten voor een overheid en een basiseconomie.

Die basiseconomie zie ik eerder als een statische hou-vast en niet zozeer als een concurrent van de economie die inkomsten levert aan de overheid. Dus mijn term 'basis-economie' komt ws niet overeen met de 'basis-economie' in de oude discussies.

Dat er een basiseconomie onderhuids bestaat betwist ik niet.
Ik zou die basis-economie meer geprofileerd willen zien.

Ik zou graag willen dat de lokale overheden elementen uit die basiseconomie opnemen. Om mee te beginnen.

Een voorbeeld: in Lovenjoel staat er een melkautomaat. Maar waarom staat er geen in Leuven station?

Dat zonne-panelen gedoe... ik volg je helemaal.
Blijkt nu zelfs dat de overheid niet weet wat er met de overschot gebeurt.
En mensen die geen zonnepanelen hebben zullen moeten mee betalen omdat het aanbod van de groene energie groter is dan de vraag, en de energiemaatschappijen deze moeten opkopen... ik snap niks meer van de logica. Ik geef het toe. Ik begrijp het niet meer.
Oud 1 oktober 2012, 18:48   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad geen weet van oude discussies en ik dank je voor de toelichting want ik ging er vanuit dat die er nooit geweest waren, ten onrechte blijkt nu.
Deze is zelfs nog vrij rustig.
Citaat:
Ik moet daar nog verder over nadenken over: de verhouding inkomsten voor een overheid en een basiseconomie.

Die basiseconomie zie ik eerder als een statische hou-vast en niet zozeer als een concurrent van de economie die inkomsten levert aan de overheid. Dus mijn term 'basis-economie' komt ws niet overeen met de 'basis-economie' in de oude discussies.

Dat er een basiseconomie onderhuids bestaat betwist ik niet.
Ik zou die basis-economie meer geprofileerd willen zien.
Binnen een basiseconomie word er zeer weinig met geld gewerkt, het is immers vooral een ruilhandel van overschotten. En daar heeft de overheid dus niets aan, want ze kan geen bloemkolen ontvangen als betaling.
Citaat:
Ik zou graag willen dat de lokale overheden elementen uit die basiseconomie opnemen. Om mee te beginnen.
Overheden moeten hier juist buiten blijven, want eens zij zich ermee bemoeien, loopt alles fout en beginnen ze te belasten om het ingezette personeel te kunnen betalen.
Citaat:
Een voorbeeld: in Lovenjoel staat er een melkautomaat. Maar waarom staat er geen in Leuven station?

Dat zonne-panelen gedoe... ik volg je helemaal.
Blijkt nu zelfs dat de overheid niet weet wat er met de overschot gebeurt.
En mensen die geen zonnepanelen hebben zullen moeten mee betalen omdat het aanbod van de groene energie groter is dan de vraag, en de energiemaatschappijen deze moeten opkopen... ik snap niks meer van de logica. Ik geef het toe. Ik begrijp het niet meer.
Het aanbod aan stroom is niet groter dan de vraag, doch het netwerk is niet voorzien op een toelevering van kleine hoeveelheden op verschillende plaatsen, enkel op massaproductie.
Veel van de productie gaat dus verloren via het netwerk.

Leuven moet daarvoor toelating geven, doch de kans dat deze daar vernielt zou worden is vrij groot.

Laatst gewijzigd door Jantje : 1 oktober 2012 om 18:49.
Oud 1 oktober 2012, 18:57   #57
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk,ben er zeker van, dat je die al wel hebt gehad.
Het web van een spin is namelijk bloedstelpend en ontsmettend.

Ik houd niet van importdieren. Zij zijn een bedreiging voor onze natuurlijke diersoorten.

Had al door dat je niet tot de normale behoord.
Maar je weet blijkbaar niet dat brandnetels lekker en gezond voedsel zijn.
Oké, ik zal dat onthouden als ik een wondje heb. Maar meestal zorgt de lucht wel voor snelle genezing.

Die wevers zaten hier al voor de importstop van 2007. De mannetjes alleen tussen valkparkieten en kanaries vaak, gebruikt als décor. Onze club heeft de wijfjes gezocht.
Ik ben pro import 2007.

En verder ben ik blij wanneer ik de rode eekhoorn zie en niet de grijze. Ik heb die grijze nog niet gezien.

Netels als ze jong zijn, lekker om te mixen in een soep met tomaten maar als ik er uit trek gaan de wortels de afvalzak in en niet op de composthoop want ze overleven de fermentatie van de composthoop. Een keer gedaan en nooit meer: overal netels!

Netels, pisbloemplanten, ... een wandelingetje in de tuin in de lente en ik heb gegeten.
Mijn buren 'van daar' denken inderdaad dat ik niet tot de normalen behoor. Ze denken misschien wel dat ik een heks ben. Met al die composthopen...
Ik moet heel bedreigend overkomen op hen.
Oud 1 oktober 2012, 19:10   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, +/- 300kg gemengde mest per jaar.
Nee hoor 3 ton mest ? tenzij je in een zero energie huis woont
Oud 1 oktober 2012, 19:14   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

je koopt dat toch gewoon ?
Oud 1 oktober 2012, 19:40   #60
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paki4ever Bekijk bericht
Maar ik ben benieuwd naar uw miraculeuze oplossingen om de bevolkingsgroei terug te dringen. En kom nu niet af met een 1-kind politiek of actieve euthanasie, want daarvoor bestaan maatschappelijk geen grote draagvlakken.
In tegenstelling tot u zit ik niet vol vooroordelen tov m'n discussiepartner en ben ik steeds bereid om te luisteren.
In België: migratiestop (alleen de echte politieke vluchtelingen) bijvoorbeeld. Denk dat het maatschappelijk draagvlak daarvoor wel groot genoeg is hoor.

Een 1 kind-politiek of sterilisatie ofzo vind ik niet de oplossing. Wel moet het bespreekbaar zijn om bijvoorbeeld het kindergeld af te schaffen, fiscaal voordeel kinderen beperken tot 1 of 2,... kortom wie kinderen wil moet er zelf voor opdraaien! Hierdoor zullen de mensen (hopelijk) wel 2x nadenken voor ze maar kinderen blijven krijgen.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be