![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die rolt nu de matten uit voor de Waalse ratten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg eerder een antipathie van al dat gedoe over "ons grondgebied". De communisten van de Vlaamse Landmaatschappij praten ook al op die manier in hun clusterbeleid. Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik benijd hen. Velen hebben hun vastgoed met serieuze winst kunnen verkopen. Nu de buurt is er ook niet op achteruit gegaan sinds hun vertrek. Kijk maar naar de immoprijzen aldaar.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Veel kenissen/twintigers die thuis het nest verlaten kunnen in onze streek nauwelijks nog iets betaalbaars vinden. Wij trekken massaal naar het goedkopere achterland.
#46 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nee, ik heb geen gebrek aan nestwarmte gehad en vind mijn eigen leven ook geen faling! |
||
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe laat niemand zomaar binnen in mijn huis. Is het bij jou soms de zoete inval ? Citaat:
||
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
na de wettelijke vastlegging van de taalgrens, redelijk lang geleden, hebben de Vlamingen gezegd "geen morzel grond gaat nu nog over naar de gewesten Brussel of Wallonië". Dat betekent van geen kanten dat Franstaligen niet in Vlaanderen mogen komen wonen. Dat betekent wel degelijk dat alle gemeentes die in het Gewest Vlaanderen liggen, in Vlaanderen blijven liggen; dat het bestuur er Vlaams is en dat als je toch verkozen wordt als gemeenteraadslid of burgemeester, je die functie uitoefent in een Vlaamse gemeente. Met alle consequenties vandien. En even klaar en duidelijk: die vermeende splitsing van bhv staat gewoonweg haaks op het principe van 'geen morzel grond ..', met o.a. hun Franstalige rechters in Vilvoorde ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De bekende leugen. Wie denk je wie er in de kleine centraal gelegen woningen in Halle, Zaventem, Vilvoorde, Tervuren, Buizingen, Asse, enzv is komen wonen de laatste 20 jaar? Juist ja. Vlamingen verhuizen verder van Brussel af omdat ze die woningen te klein vinden voor het geld. Niet omdat ze te duur zijn. Kan ook niet, want de Vlaam is toch zo rijk? en de Brusselse vreemdeling is toch zo arm? Citaat:
Prima hoor, maar nu is ook duidelijk in welk perspectief we jouw ''ViveLaBelgique'' gedoe moeten plaatsen. Absurdisme. |
|||
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Justitie is niet enkel een probleem in BHV. Nu ze zijn al meer 150 jaar bezig onze justitie aan het hervormen. Dat heeft voornamelijk te maken met de verwachting dat justitie de rol van een algemene moraal moet overnemen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 oktober 2012 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan weet jij meer dan ik.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die geld blijven storten in een bodemloze put maakt het leven met die ''facisten'' draaglijk. |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() En wie zei net een paar posts hoger dat men maar moet verhuizen als het hen niet aanstaat? Laatst gewijzigd door Meuh : 2 oktober 2012 om 10:01. |
||
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#55 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |