Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 1 oktober 2012, 14:23   #41
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zit de bedenker van die slogan niet bij Open VLD tegenwoordig?
Die rolt nu de matten uit voor de Waalse ratten.
fonne is offline  
Oud 1 oktober 2012, 14:36   #42
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Als er bij jouw in je achtertuin iets niet aanstaat en je kan het niet tegenhouden, verhuis dan. ....
Veel Vlamingen in de Rand, en niet alleen in Rode, doen dat dan ook.

Wat dat betreft word je op je wenken bediend.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 1 oktober 2012, 14:42   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen dat dit maar moet gelden voor de franstaligen die in Vlaanderen komen wonen! Als het hen niet aanstaat dat ze conform de vlaamse wetgeving moeten leven en in het nederlands bericht worden, dat ze dan verhuizen!
Eigenlijk zijn ze zéér goed ingeburgerd en kan je als Vlaming niet anders dan sympathie hebben voor hun "kust-mijn-kloten"-stem.

Ik krijg eerder een antipathie van al dat gedoe over "ons grondgebied". De communisten van de Vlaamse Landmaatschappij praten ook al op die manier in hun clusterbeleid.

Citaat:
Ik snap echt niet hoe er nog mensen zijn die het feit kunnen verdedigen dat franstaligen allerlei onaanvaardbare eisen stellen en dan verontwaardigd zijn dat er protest tegen komt (nog veel te weinig protest maar kom)!
Dat ze nog met die "fascisten" kunnen leven...
Het is niet omdat je het protest veroordeeld dat je instemt met de eisen van de Franstaligen. Als het er op aankomt zijn we allemaal je m'en foutist. Als je dat niet stapt bent je van dat soort linkie-winkie Vlaming dat graag in de naam van "de Vlaming" wil van zijn gat geven. Dit door gebrek aan nestwarmte tijdens zijn jeugd of door zijn eigen falen om zelf iets te maken van zijn leven.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 1 oktober 2012, 14:44   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Veel Vlamingen in de Rand, en niet alleen in Rode, doen dat dan ook.

Wat dat betreft word je op je wenken bediend.
Ik benijd hen. Velen hebben hun vastgoed met serieuze winst kunnen verkopen. Nu de buurt is er ook niet op achteruit gegaan sinds hun vertrek. Kijk maar naar de immoprijzen aldaar.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 1 oktober 2012, 17:03   #45
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Veel kenissen/twintigers die thuis het nest verlaten kunnen in onze streek nauwelijks nog iets betaalbaars vinden. Wij trekken massaal naar het goedkopere achterland.
Oud 1 oktober 2012, 18:56   #46
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zijn ze zéér goed ingeburgerd en kan je als Vlaming niet anders dan sympathie hebben voor hun "kust-mijn-kloten"-stem.

Ik krijg eerder een antipathie van al dat gedoe over "ons grondgebied". De communisten van de Vlaamse Landmaatschappij praten ook al op die manier in hun clusterbeleid.
Als er morgen iemand jouw huis (jouw grondgebied) binnenkomt en allerlei eisen begint te stellen en op termijn je huis zelfs wil overnemen dan stem je daarmee in?

Citaat:
Het is niet omdat je het protest veroordeeld dat je instemt met de eisen van de Franstaligen. Als het er op aankomt zijn we allemaal je m'en foutist. Als je dat niet stapt bent je van dat soort linkie-winkie Vlaming dat graag in de naam van "de Vlaming" wil van zijn gat geven. Dit door gebrek aan nestwarmte tijdens zijn jeugd of door zijn eigen falen om zelf iets te maken van zijn leven.
Ze (de franstaligen) mogen voor mij part eisen stellen hoor, ik zeg alleen dat ze niet ingewilligd mogen/moeten worden. Ze hebben hun fasciliteiten (die in het begin uitdovend bedoeld waren...) en dat is meer dan genoeg. Als je ergens gaat wonen waar ze een andere taal spreken dan pas je je aan, zo simpel is dat. Thuis spreek en doe je wat je wil maar in de maatschappij volg je de geldende regels en integreer je.

En nee, ik heb geen gebrek aan nestwarmte gehad en vind mijn eigen leven ook geen faling!
Meuh is offline  
Oud 1 oktober 2012, 20:57   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er morgen iemand jouw huis (jouw grondgebied) binnenkomt en allerlei eisen begint te stellen en op termijn je huis zelfs wil overnemen dan stem je daarmee in?
Wat is dat nu voor zever. Als er een vastgoedmakelaar me contacteert over mijn huis geef ik hem duidelijk waarschuwingen dat ik aangifte doe voor stalking als hij me 3x in een korte periode ongevraagd contacteert.

Ik doe laat niemand zomaar binnen in mijn huis. Is het bij jou soms de zoete inval ?

Citaat:
De (de franstaligen) mogen voor mij part eisen stellen hoor, ik zeg alleen dat ze niet ingewilligd mogen/moeten worden. Ze hebben hun fasciliteiten (die in het begin uitdovend bedoeld waren...) en dat is meer dan genoeg. Als je ergens gaat wonen waar ze een andere taal spreken dan pas je je aan, zo simpel is dat. Thuis spreek en doe je wat je wil maar in de maatschappij volg je de geldende regels en integreer je.

En nee, ik heb geen gebrek aan nestwarmte gehad en vind mijn eigen leven ook geen faling!
De maatschappij evolueert naar het Engels als Lingua Franca. Het heeft geen zin om hier geld aan te verkwisten om tegen die stroom in te druisen. Dat mensen een foert-stem uitbrengen tegen dat die Vlaamse politiek is iets waar ik heel goed kan inkomen. Niet iedereen is zo gedwee om zich zomaar alles te laten opleggen.

Oud 1 oktober 2012, 21:18   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Ik krijg eerder een antipathie van al dat gedoe over "ons grondgebied".
...
Ik zal het nog eens uitleggen:
na de wettelijke vastlegging van de taalgrens, redelijk lang geleden, hebben de Vlamingen gezegd "geen morzel grond gaat nu nog over naar de gewesten Brussel of Wallonië".

Dat betekent van geen kanten dat Franstaligen niet in Vlaanderen mogen komen wonen.
Dat betekent wel degelijk dat alle gemeentes die in het Gewest Vlaanderen liggen, in Vlaanderen blijven liggen; dat het bestuur er Vlaams is en dat als je toch verkozen wordt als gemeenteraadslid of burgemeester, je die functie uitoefent in een Vlaamse gemeente. Met alle consequenties vandien.

En even klaar en duidelijk: die vermeende splitsing van bhv staat gewoonweg haaks op het principe van 'geen morzel grond ..', met o.a. hun Franstalige rechters in Vilvoorde ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 oktober 2012, 22:10   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De maatschappij evolueert naar het Engels als Lingua Franca. ....
Mag ik alvast weten welke maatschappij dat is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Veel kenissen/twintigers die thuis het nest verlaten kunnen in onze streek nauwelijks nog iets betaalbaars vinden. Wij trekken massaal naar het goedkopere achterland.

De bekende leugen.

Wie denk je wie er in de kleine centraal gelegen woningen in Halle, Zaventem, Vilvoorde, Tervuren, Buizingen, Asse, enzv is komen wonen de laatste 20 jaar?

Juist ja.

Vlamingen verhuizen verder van Brussel af omdat ze die woningen te klein vinden voor het geld. Niet omdat ze te duur zijn. Kan ook niet, want de Vlaam is toch zo rijk? en de Brusselse vreemdeling is toch zo arm?

Citaat:
Als het er op aankomt zijn we allemaal je m'en foutist. ....
Nihilisme van het puurste soort.

Prima hoor, maar nu is ook duidelijk in welk perspectief we jouw ''ViveLaBelgique'' gedoe moeten plaatsen.

Absurdisme.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 1 oktober 2012, 22:22   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal het nog eens uitleggen:
na de wettelijke vastlegging van de taalgrens, redelijk lang geleden, hebben de Vlamingen gezegd "geen morzel grond gaat nu nog over naar de gewesten Brussel of Wallonië".
Laat die grond maar in eigendom van de eigenaars. Laat hen maar beslissen of ze die houden of verkopen. De "Vlaming" of de "Waal" hoeft zich daar niet in te moeien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat betekent van geen kanten dat Franstaligen niet in Vlaanderen mogen komen wonen.
Dat betekent wel degelijk dat alle gemeentes die in het Gewest Vlaanderen liggen, in Vlaanderen blijven liggen; dat het bestuur er Vlaams is en dat als je toch verkozen wordt als gemeenteraadslid of burgemeester, je die functie uitoefent in een Vlaamse gemeente. Met alle consequenties vandien.

En even klaar en duidelijk: die vermeende splitsing van bhv staat gewoonweg haaks op het principe van 'geen morzel grond ..', met o.a. hun Franstalige rechters in Vilvoorde ...

.
Dat geeft geen antwoord op de vraag van hoeveel geld men nog gaat verspillen in futiele pogingen om tegen te gaan dat Engels het Lingua Franca wordt.

Justitie is niet enkel een probleem in BHV. Nu ze zijn al meer 150 jaar bezig onze justitie aan het hervormen. Dat heeft voornamelijk te maken met de verwachting dat justitie de rol van een algemene moraal moet overnemen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 oktober 2012 om 22:23.
Oud 1 oktober 2012, 22:25   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Prima hoor, maar nu is ook duidelijk in welk perspectief we jouw ''ViveLaBelgique'' gedoe moeten plaatsen.
Dan weet jij meer dan ik.

Oud 1 oktober 2012, 23:25   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat dit maar moet gelden voor de franstaligen die in Vlaanderen komen wonen! Als het hen niet aanstaat dat ze conform de vlaamse wetgeving moeten leven en in het nederlands bericht worden, dat ze dan verhuizen!

Ik snap echt niet hoe er nog mensen zijn die het feit kunnen verdedigen dat franstaligen allerlei onaanvaardbare eisen stellen en dan verontwaardigd zijn dat er protest tegen komt (nog veel te weinig protest maar kom)!
Dat ze nog met die "fascisten" kunnen leven...

Dat die geld blijven storten in een bodemloze put maakt het leven met die ''facisten'' draaglijk.
daiwa is offline  
Oud 2 oktober 2012, 09:59   #53
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor zever. Als er een vastgoedmakelaar me contacteert over mijn huis geef ik hem duidelijk waarschuwingen dat ik aangifte doe voor stalking als hij me 3x in een korte periode ongevraagd contacteert.

Ik doe laat niemand zomaar binnen in mijn huis. Is het bij jou soms de zoete inval ?
Voila, jij als eigenaar bepaalt zelf de regels (en terecht); Vlaanderen is ook eigendom/grondgebied van Vlaanderen en wie bepaalt dan de regels?

Citaat:
De maatschappij evolueert naar het Engels als Lingua Franca. Het heeft geen zin om hier geld aan te verkwisten om tegen die stroom in te druisen. Dat mensen een foert-stem uitbrengen tegen dat die Vlaamse politiek is iets waar ik heel goed kan inkomen. Niet iedereen is zo gedwee om zich zomaar alles te laten opleggen.
Als alle mensen onderling dit overeenkomen om met mekaar Engels te praten, so be it (ik doe alvast mee ). De taal met en van de overheid daarentegen moet daarin zeker niet volgen! Trouwens denk je dat de franstaligen daarmee gaan instemmen?
En wie zei net een paar posts hoger dat men maar moet verhuizen als het hen niet aanstaat?

Laatst gewijzigd door Meuh : 2 oktober 2012 om 10:01.
Meuh is offline  
Oud 2 oktober 2012, 10:16   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, jij als eigenaar bepaalt zelf de regels (en terecht); Vlaanderen is ook eigendom/grondgebied van Vlaanderen en wie bepaalt dan de regels?
Excuseer. Vlaanderen heeft maar een beperkt aandeel van het vastgoed in handen. De rest is van de privé. Die privé is zich sterk bewust van het linkse gevaar van nationalisatie van hun eigendommen.

Citaat:
Als alle mensen onderling dit overeenkomen om met mekaar Engels te praten, so be it (ik doe alvast mee ). De taal met en van de overheid daarentegen moet daarin zeker niet volgen! Trouwens denk je dat de franstaligen daarmee gaan instemmen?
En wie zei net een paar posts hoger dat men maar moet verhuizen als het hen niet aanstaat?
Als Engels de lingua franca wordt is het goedkoper om deze ook in contact met de overheid te gebruiken. Dat de Franstaligen hier mee instemmen of niet kan die evolutie niet tegenhouden. De evolutie naar een algemeen gebruik van Engels is reeds jarenlang gaande en niet tegen te houden. De volgende generaties zullen Nederlands, Marokkaans, Turks, Berbers, Italiaans, Spaans en Frans enkel nog met bejaarden spreken.

Oud 2 oktober 2012, 10:25   #55
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer. Vlaanderen heeft maar een beperkt aandeel van het vastgoed in handen. De rest is van de privé. Die privé is zich sterk bewust van het linkse gevaar van nationalisatie van hun eigendommen.
Ik had het ook niet over vastgoed, maar over eigendom. De woning was een voorbeeld! Vlaams grondgebied: wiens regels gelden daar?

Citaat:
Als Engels de lingua franca wordt is het goedkoper om deze ook in contact met de overheid te gebruiken. Dat de Franstaligen hier mee instemmen of niet kan die evolutie niet tegenhouden. De evolutie naar een algemeen gebruik van Engels is reeds jarenlang gaande en niet tegen te houden. De volgende generaties zullen Nederlands, Marokkaans, Turks, Berbers, Italiaans, Spaans en Frans enkel nog met bejaarden spreken.
Een staat/land bepaalt dit zelf! Onderling spreek je wat je wil.
Meuh is offline  
Oud 2 oktober 2012, 10:35   #56
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een staat/land bepaalt dit zelf! Onderling spreek je wat je wil.
De officiële taal van een land is inderdaad een volledig politieke keuze en zit niet in één of andere natuurwet gegoten en is al evenmin 'voorbestemd'.
SDG is offline  
Oud 2 oktober 2012, 10:40   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die grond maar in eigendom van de eigenaars. Laat hen maar beslissen of ze die houden of verkopen. De "Vlaming" of de "Waal" hoeft zich daar niet in te moeien.
...
Is dat nu echt zo intellectueel moeilijk om te snappen dat er een verschil is tussen privé eigendom verwerven en verkopen aan de ene kant; en de staatkundige indeling aan de andere kant ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be