![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor iedere 10 euro die een werknemer bruto verdiend mag de werkgever daarbovenop op datzelfde moment nog méér dan 10 euro afdragen rechtstreeks aan de staat zélf... En hoeveel krijgt de staat ook alweer van die tien euro die naar de werknemer gaan... Juist ,ja.... Hoeveel vangt die staat dan op die werknemer... Is de algemene loonkost té hoog door de schuld van diezelfde werknemer... Of is de staat de dader die parafiscaal diezelfde loonkost méér dan verdubbeld... Kies maar uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In Nederland bijvoorbeeld, moeten zulke ontslagen goedgekeurd worden door een arbeidsrechtbank. En als die het ontslag niet goedkeurt, dan kan je die persoon niet ontslaan. http://www.ontslagnet.nl/content/ontslagrecht.aspx
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is goed dat de Belgische werknemers netto bijna het meeste verdienen wereldwijd en daarbovenop ook nog eens voor de staat een grote inkomst kunnen genereren die hen meer zekerheid biedt.
![]() Los daarvan is het natuurlijk een goed idee om de belastingen op werknemers te verlagen en door te schuiven naar meer belasting op dividenden. Dat maakt nieuwe jobs interessanter en maakt ondernemingen die voor veel werkgelegenheid zorgen gezonder (die voor bijna geen werkgelegenheid zorgen ongezonder, maar, soit, die zijn minder belangrijk voor de samenleving). Het voordeel van dividendbelasting t.o.v. lasten op arbeid is daarnaast ook dat je dividendbelasting pas dient te betalen wanneer het bedrijf blijkbaar geld kan missen (aan aandeelhouders), zodat het beter is om door moeilijke periodes heen te geraken. Een gelijk tarief voor de totale last op arbeid aan de ene kant en dividendbelasting aan de andere kant, budgetneutraal. Wat zeggen de werkgeversorganisaties? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitdagend? Wellicht, maar mocht het dat niet zijn wil dat alleen zeggen dat je meer kan doen. En wat het wegtrekken betreft: ieder zijn ding, ik zie mijn ex-studiegenootjes allemaal uitzwermen, en da's alleen maar positief te noemen. BE is het niet waard om goed verdienende high-potentials te hebben, die ze dan kunnen uitknijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ... En vijftig deelstaatregeringen.
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() die nooit in het nieuws komen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.tijd.be/dossier/loonstudie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals je kan zien (als je op netto klikt, dan worden ze gerangschikt volgens nettoloon), België laat qua nettolonen bijna alle andere Europese landen achter zich, en dat is enkel nog maar Europa. Laatst gewijzigd door Robinus V : 24 november 2012 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat het veel meer moet zijn dan een procent links en rechts en dat het rommelen in de marge is daar geef ik u gelijk in. Momenteel is het ondernemers versus politiek in België. Tot op heden is de stand 0-1 Maar ik verwacht toch doelpunten van de ondernemers kant binnenkort. De match is nog maar pas begonnen. Waarom versterk je ons team niet? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 november 2012 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, wat ons marxistische ps dictatuur nu doet is uiteraard wel nogal fel buiten de economische lijnen kleuren, ze hebben nu de laatste regering eens een rapport van de nationale bank gevolgd; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Please, do tell me waarom ik dat zou (moeten) hebben
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ego gevoel? Fanatiekeling? Ik weet niet, waarom vechten ze om de gaza? Ik weet het niet. Maar ze doen het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naastenliefde vereist iets wederkerig, en dat is niet iets dat ik in België merkte, buiten dan van mijn eigen naasten uiteraard, maar laat het systeem in België dat nu net niet ok vinden. Genre "als jij voor je naasten zorgt, dan moeten anderen daar mee van profiteren, anders is het niet eerlijk"... Patriotisme? Er is in België niks om fier over te zijn of devoot patriot voor te zijn. Er zijn leuke plekjes, sure, maar die heb je overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() in dit kland worden 25000 venootschappen gebruikt door bedrijfsleiders om hun vergoeding op fiskaal of sociaal gunstige manier te inkasseren,
en wie moet er bijpassen denkje |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Spanje liggen de lonen véél lager dan bij ons.
Hoe komt het dat er zoveel werklozen zijn in Spanje (Catalonië niet meegerekend) ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() en de spaanse beurs (ibex) staat op 7000 ;
toch zag ik bij ons een spanjaard in 2006 die bij ons op het ocmw probeerde te geraken |
![]() |
![]() |