Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Bekijk resultaten enquête: Moet NVA met VB coalitie vormen in Antwerpen?
ik stem NVA - en JA! 11 19,64%
ik stem NVA - en NEEN! 21 37,50%
ik stem VB - en JA! 14 25,00%
ik stem VB - en NEEN! 0 0%
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - JA! 2 3,57%
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - NEEN! 7 12,50%
ik ben moslim - en JA! 0 0%
ik ben moslim - en NEEN! 1 1,79%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 6 oktober 2012, 16:33   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@vrijevlaming

De vraag is natuurlijk waarom de N-VA geen uitstaans wil met het Vlaams Belang.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 6 oktober 2012, 16:34   #42
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
weer te lui, weer te lui om te lezen.

Waarom? Omdat wij geen uitstaans hebben met het VB.

Als u dit nog altijd niet wil snappen zijn er drie mogelijkheden:
1) u leest gewoon noch de krantenartikels van n-va en de reacties van n-va'ers hier
2) u leest ze wel, maar u bent te dom om ze goed te interpreteren
3) u leest ze wel, u interpreteert ze goed, maar doet er gewoon om, om de andere kant uit te kijken en ze straal te negeren
Heb je zijn nickname eens goed gelezen?
Welke partij hij via een subliminale boodschap erin verborgen heeft?
TIP: hoofdletters
HRobin is offline  
Oud 6 oktober 2012, 16:35   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nochtans wil jansens ook een inburgeringsexamen.
Waarom is het er nog niet van gekomen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 6 oktober 2012, 16:36   #44
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@vrijevlaming

De vraag is natuurlijk waarom de N-VA geen uitstaans wil met het Vlaams Belang.
zie eerder dit topic. Maarja, weer te lui om te lezen zeker? Of misschien al een vorm van vroege vergeetachtigheid of zoiets?

Het is al meermaals duidelijk gemaakt. Maar als het antwoord u niet aanstaat.... tja, dan is dat vooral uw probleem hé, niet het onze
vrijevlaming is offline  
Oud 6 oktober 2012, 16:37   #45
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is het er nog niet van gekomen ?
omdat de maan in het verkeerde sterrenbeeld stond

je hebt het antwoord al zelf gegeven
vrijevlaming is offline  
Oud 6 oktober 2012, 16:41   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zie eerder dit topic. Maarja, weer te lui om te lezen zeker? Of misschien al een vorm van vroege vergeetachtigheid of zoiets?
Volgens jou heeft het Vlaams Belang de Vlaamse Leeuw besmeurt met racisme. Waarom schaar je jezelf dan niet achter de boodschap boven de gemeenschappelijke Vlaams Belang & N-VA affiche ?

Ben je pro haat, pro broedertwist en anti onafhankelijk Vlaanderen ?

Oud 6 oktober 2012, 16:43   #47
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat wij geen uitstaans hebben met het VB.
Hilarisch

Bart die in elk mogelijk televisieoptreden begint te praten over migratie.
Al die VB'ers die overstappen naar de N-VA.

Dat is toeval zeker.

Ach, jullie gewoon VB stemmers naar jullie partij lokken onder het mom van een "VB Light". Terwijl jullie niets meer zijn dan een bende tjseven met een Vlaams sausje over.

Indien er geen VB was waren jullie de extremen en de racisten.
Gelukkig staan de traditionelen waar jullie zo graag mee in bed willen duiken heel kritisch tegenover jullie. Het cordon is in zicht en dat verdienen jullie ook.
Demper is offline  
Oud 6 oktober 2012, 16:44   #48
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens jou heeft het Vlaams Belang de Vlaamse Leeuw besmeurt met racisme. Waarom schaar je jezelf dan niet achter de boodschap boven de gemeenschappelijke Vlaams Belang & N-VA affiche ?

Ben je pro haat, pro broedertwist en anti onafhankelijk Vlaanderen ?
uw logica klopt van geen kanten: omdat ik zeg dat het vb de vlaamse leeuw heeft besmeurt met racisme, zou ik moeten toestemmen in samenwerking met de mensen die die symbolen besmeurd hebben?

Uiteraard! dat ik daar nog niet zelf op gekomen ben.
vrijevlaming is offline  
Oud 6 oktober 2012, 16:47   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uw logica klopt van geen kanten: omdat ik zeg dat het vb de vlaamse leeuw heeft besmeurt met racisme, zou ik moeten toestemmen in samenwerking met de mensen die die symbolen besmeurd hebben?

Ik ben blij dat ik je tot het juiste inzicht heb kunnen brengen. Ik had altijd wel vermoed dat de Christelijke waarden niet aan de N-VA militanten verloren zijn.

Oud 6 oktober 2012, 17:42   #50
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
uw commentaren hier zijn gewoon belachelijk. De wereld is niet zwart wit. Veel van die antwerpenaren waar u over spreekt, stemmen nu net voor datgene waar ze volgens u niet voor willen kiezen.
Er is plaats voor iedereen die zich wil aanpassen
Man toch, "aanpassen"... 50% van de kinderen in Antwerpen volgt al islam. Als dat voor NVA "aanpassen" is, dan weten we waar we naar toe gaan, naar 'Groot-Borgerokko' ipv naar Antwerpen.
E. Migrant is offline  
Oud 6 oktober 2012, 20:52   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De afgelopen tien, vijftien jaar heb ik als vlaamsgezinde mogen vechten tegen de vooroordelen dat bvb de vlaamse leeuw=racist. Zij die beweren dat het VB nooit iets bereikt heeft, dwalen. D�*t hebben ze bereikt: de symbolen van de vlaamse beweging waren lange tijd besmeurd door hun toedoen.
Het heeft vele jaren geduurd vooraleer we die symbolen terug uit hun handen hebben gekregen. Nu kan ik gerust mijn vlaamse leeuw terug uithangen op 11 julie zonder onmiddelijk voor racist uitgemaakt te worden.

En nu opeens gaan samenwerken met de partij die ons twintig jaar lang in een slecht daglicht heeft gebracht? Ik dacht het niet. Anti-vreemdelingen en pro-vlaamse mensen horen niet samen in één partij
Samenwerken met een partij die de Vlaamse identiteit verdedigt (wat toch de essentie van Vlaams-nationalisme moet zijn) is dus uit den boze, samenwerken met de traditionele regimepartijen die Vlaanderen keer op keer verraden hebben, is dan weer geen probleem. Een kwestie van prioriteiten, zeker...
Herr Oberst is offline  
Oud 6 oktober 2012, 20:57   #52
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Het cordon Sanitaire werkt niet alleen van 1 richting van partijen die 1 partij uitsluiten, het Vlaams Belang heeft de deur die gesloten was voor hun neus van de andere kant ook op slot gedaan.
Dat vertelseltje van de deur met twee sloten is ondertussen wel compleet afgezaagd. Het Vlaams Belang heeft al meerdere malen voorgesteld om samenwerking tussen de Vlaams-nationale partijen tot stand te brengen (in allerhande formules, of dat nu in een kartel, coalitie, gedoogconstructie of tijdelijke parlementaire alliantie is), waarbij men zelfs gesteld heeft het vreemdelingenstandpunt tijdelijk te willen afzwakken indien dit de samenwerking zou kunnen vooruithelpen. Het is de N-VA die al deze uitgestoken handen keer op keer heeft afgewezen. De goede wil moet inderdaad van twee kanten komen, en het is duidelijk waar het probleem zich momenteel situeert; het is niet bij het VB.
Herr Oberst is offline  
Oud 6 oktober 2012, 21:08   #53
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Degenen die de Vlaamse leeuw besmeurden zijn de traditionele partijen die van een roep tot zelfbescherming racisme maakten....
Wat u nog niet is opgevallen is dat ze nu hetzelfde aan't doen zijn met uw NVA...

En als de NVA zo stom is om niet met het VB samen te werken aan punten die ten voordele van Vlaanderen zijn kan er maar één conclusie zijn, een stem voor de NVA is een stem TEGEN Vlaanderen...
Niet dat we dat nog niet wisten want concrete uitspraken doen ze nog steeds niet. Een partij die wel ten voordele van Vlaanderen zou ijveren had al lang duidelijk gemaakt dat samenwerkingen mogelijk waren.

Citaat:
. Anti-vreemdelingen en pro-vlaamse mensen horen niet samen in één partij
En is de NVA dan pro-vreemdeling of anti-Vlaams?
manta is offline  
Oud 6 oktober 2012, 22:05   #54
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Nu nog niet, dit zou gematigde kiezers van NVA afschrikken in 2014.

Laat NVA een coalitie vormen met SP.a, laat desnoods het burgemeesterschap aan Janssens.

In 2014 moet NVA op Vlaams niveau wel een coalitie aangaan met Vlaams Belang en de onafhankelijkheid van Vlaanderen stemmen in het Vlaams Parlement.

Als dit gebeurd is, gooien we Onderlijfke uit het Schoon Verdiep en kan er een coalitie NVA Vlaams Belang ook in Antwerpen op poten worden gezet.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 oktober 2012 om 22:06.
Max van Dietschland is offline  
Oud 6 oktober 2012, 22:09   #55
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hilarisch

Bart die in elk mogelijk televisieoptreden begint te praten over migratie.
Al die VB'ers die overstappen naar de N-VA.

Dat is toeval zeker.

Ach, jullie gewoon VB stemmers naar jullie partij lokken onder het mom van een "VB Light". Terwijl jullie niets meer zijn dan een bende tjseven met een Vlaams sausje over.

Indien er geen VB was waren jullie de extremen en de racisten.
Gelukkig staan de traditionelen waar jullie zo graag mee in bed willen duiken heel kritisch tegenover jullie. Het cordon is in zicht en dat verdienen jullie ook.
Het is nuttig dat NVA een gematigd imago heeft en Vlaams Belang een radicaal. Zo kan naar 2014 toe een zo groot mogelijk aantal kiezers aangesproken worden. Eens de beide partijen in het Vlaams Parlement de macht hebben, kan eindelijk de Vlaamse onafhankelijheid gestemd worden en kan een radicaal nationalistisch Vlaanderen op poten worden gezet !

Oud 6 oktober 2012, 22:11   #56
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Waarom wou N-VA het juist weghalen ? Uit haat, uit broedertwist of omdat ze tegen een onafhankelijk Vlaanderen zijn ?
Omdat er in 2014 op de verrassing moet worden gespeeld. Dan moet het gebeuren als we de macht in het Vlaams Parlement in handen hebben.

Oud 6 oktober 2012, 22:13   #57
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
n-va gaat niet samenwerken met het VB. Maak u geen illusies, we gaan nooit samenwerken met het vb
Als jullie in 2014 niet samenwerken met het Vlaams Belang om de Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren is dat niet meer of niet min dan hoogverraad tegenover het Vlaamse volk en zal NVA daar fysiek (niet alleen electoraal) de gevolgen van dragen.

Het is de heilige plicht van NVA om een Vlaamse meerderheid te gebruiken als die zich aandient, is dat duidelijk meneer !

Oud 6 oktober 2012, 22:52   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als jullie in 2014 niet samenwerken met het Vlaams Belang om de Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren is dat niet meer of niet min dan hoogverraad tegenover het Vlaamse volk en zal NVA daar fysiek (niet alleen electoraal) de gevolgen van dragen.

Het is de heilige plicht van NVA om een Vlaamse meerderheid te gebruiken als die zich aandient, is dat duidelijk meneer !
En jij met welk leger gaat dat doen?

Het Vlaanderen dat het VB wilt, is niet het Vlaanderen dat de Vlaming wilt.
Oud 6 oktober 2012, 23:13   #59
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En als de NVA zo stom is om niet met het VB samen te werken aan punten die ten voordele van Vlaanderen zijn kan er maar één conclusie zijn, een stem voor de NVA is een stem TEGEN Vlaanderen...
Klopt, en door hun pertinente weigering om met het VB samen te werken, is de NVA wel verplicht om samen te hokken met dezelfde traditio's die al jaren op hun kop schijten.
Enfin, de doorsnee NVA-kiezer zal binnen de kortste keren wel zien dat zo'n non-combinatie geen zak voor Vlaanderen zal opleveren, ondertussen nog dieper in de Belgo-shit wadend, en zal dan uit politieke armoede uiteindelijk massaal het VB-bolleke inkleuren, bij de volgende gemeenteverkiezingen.
Benieuwd hoe properen Bart dan zal reageren...

Dat deze tweespalt de traditio's in de kaart speelt, ontgaat menig NVA-kiezer wel eens.
Diego Raga is offline  
Oud 7 oktober 2012, 07:48   #60
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

NVA is traditio, stop het gezever AUB.
Ik snap niet waarom Dewinter de voeten van de NVA moet likken. NVA stelen hun stemmen en doen er niks mee, zijn politiek correct ivm immigratie, bewaren het VB in een cordon, blijkbaar zijn ze ook bereid met de Sossen in zee te gaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be