Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 8 oktober 2012, 09:41   #41
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
grappig, ik vind het nog niet zo slecht. Ik snap niet goed waarom de Standaard dit heeft geweigerd.
Kroll is niet links genoeg voor rioolgazet de Standaard. Ondertussen is het wachten op de nieuwe Anti-Bart haatsong. Zou De Standaard budgetproblemen hebben?
fonne is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:48   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hun verhaal.
Hun verhaal begint met: "Bart de Wever ..." (vul zelf een willekeurig scheldwoord in). En het eindigt met "...en ze verloren nog vele verkiezingen maar bleven regeren".
fonne is offline  
Oud 8 oktober 2012, 10:18   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik mis die optie met de bootjes nog.
Dat was een idee van het Vlaams Belang dat Annemie Turtelboom nu wil waarmaken in Antwerpen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=176905

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 oktober 2012, 10:20   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat was een idee van het Vlaams Belang dat Annemie Turtelboom nu wil waarmaken in Antwerpen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=176905
neen hoor, dat was een ideetje van Le Soir.
Oud 8 oktober 2012, 10:25   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen hoor, dat was een ideetje van Le Soir.
Wat weet jij ervan. Lees jij Le Soir zelf wel ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 8 oktober 2012, 10:35   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
grappig, ik vind het nog niet zo slecht. Ik snap niet goed waarom de Standaard dit heeft geweigerd.
Vooral hun motivering vind ik erg bedenkelijk: het zou de steun voor de N-VA doen toenemen. Dus om de steun voor de N-VA niet te doen toenemen, moeten we aan de Vlamingen verbergen wat de Franstaligen over ons denken? Wat is dat nu voor een democratiebegrip?

De Vlamingen hebben het recht om terdege geïnformeerd te worden. En als de Vlamingen zich kwaad maken over wat bepaalde Franstalige columnisten over ons schrijven en daardoor N-VA stemmen, dan is dat hun goed recht.

Laat er geen misverstand over bestaan: ik geloof dat de uitvoering van het rechts-liberale programma van de N-VA een catastrofe zou betekenen voor Vlaanderen, maar ik ben wel democraat. Als een meerderheid van Vlaanderen, om welke reden dan ook, voor dat programma stemt, dan moet dat uitgevoerd worden.

En als het onbegrip of de neerbuigendheid van Franstalige columnisten de Vlamingen aanzet om voor dit desastreuze rechts-liberale programma te stemmen, dan is dat spijtig, maar dan is dat maar zo. Het toont eens te meer de noodzaak aan van een Vlaamse en sociale kracht in Vlaanderen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 oktober 2012 om 10:35.
Kallikles is offline  
Oud 8 oktober 2012, 10:37   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat weet jij ervan. Lees jij Le Soir zelf wel ?
ja hoor. dagelijks. en dit al van zeker 2007. dat van die boot is van 2008 dacht ik.
Oud 8 oktober 2012, 10:43   #48
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vooral hun motivering vind ik erg bedenkelijk: het zou de steun voor de N-VA doen toenemen. Dus om de steun voor de N-VA niet te doen toenemen, moeten we aan de Vlamingen verbergen wat de Franstaligen over ons denken? Wat is dat nu voor een democratiebegrip?

De Vlamingen hebben het recht om terdege geïnformeerd te worden. En als de Vlamingen zich kwaad maken over wat bepaalde Franstalige columnisten over ons schrijven en daardoor N-VA stemmen, dan is dat hun goed recht.

Laat er geen misverstand over bestaan: ik geloof dat de uitvoering van het rechts-liberale programma van de N-VA een catastrofe zou betekenen voor Vlaanderen, maar ik ben wel democraat. Als een meerderheid van Vlaanderen, om welke reden dan ook, voor dat programma stemt, dan moet dat uitgevoerd worden.

En als het onbegrip of de neerbuigendheid van Franstalige columnisten de Vlamingen aanzet om voor dit desastreuze rechts-liberale programma te stemmen, dan is dat spijtig, maar dan is dat maar zo. Het toont eens te meer de noodzaak aan van een Vlaamse en sociale kracht in Vlaanderen.
Dat is toch al jaren een constante in de Vlaamse media? Wie de Franstalige media niet volgt, heeft totaal geen weet van de vaak bijzonder negatieve en tendentieuze berichtgeving over Vlaanderen, met name op RTBF en in Le Soir.
SDG is offline  
Oud 8 oktober 2012, 10:48   #49
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
ja hoor. dagelijks. en dit al van zeker 2007. dat van die boot is van 2008 dacht ik.
22 maart 2008 om precies te zijn.

Dacht dat Vivela, de alwetende, dat wel wist...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 8 oktober 2012, 10:53   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
22 maart 2008 om precies te zijn.

Dacht dat Vivela, de alwetende, dat wel wist...
ik zal hem wat helpen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=103412
Oud 8 oktober 2012, 11:25   #51
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik vind de satire niet zo goed uitgewerkt :/

Kroll's cartoons zijn veel beter
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 oktober 2012, 11:30   #52
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met name op RTBF en in Le Soir.
Dan moet je Le Vif/L'Express eens lezen
Oud 8 oktober 2012, 11:36   #53
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Gelukkig zijn z'n cartoons grappiger dan zijn teksten. Echt teleurstellend geschreven.
Duidelijk staaltje van "schoenmaker blijf bij je leest".
Dat valt wel mee. Ik sta er eigenlijk van verbaasd dat Kroll zo goed Nederlands kan - als hij het zelf heeft geschreven en het niet vertaald is.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 8 oktober 2012, 11:36   #54
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dewever obsessie
Hoe durft hij, zomaar glimlachen. De vuilak.
Oud 8 oktober 2012, 11:37   #55
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat valt wel mee. Ik sta er eigenlijk van verbaasd dat Kroll zo goed Nederlands kan - als hij het zelf heeft geschreven en het niet vertaald is.
Daarvoor dient een eindredacteur
Oud 8 oktober 2012, 11:39   #56
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
In het kort: BDW breekt zijn beloftes niet en heeft een duidelijk punt.
Dat schrijven in een artikel dat schade moet toebrengen is toch hilarisch?
Als je denkt dat dit bedoeld was om Bart De Wever te beschadigen raad ik je aan om ver weg te blijven van de Franstalige pers. Dit is poeslief.
Oud 8 oktober 2012, 11:42   #57
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Dat is toch al jaren een constante in de Vlaamse media? Wie de Franstalige media niet volgt, heeft totaal geen weet van de vaak bijzonder negatieve en tendentieuze berichtgeving over Vlaanderen, met name op RTBF en in Le Soir.
Ik zou elke Vlaming willen dwingen om minstens één keer per week de Franstalige media te raadplegen zodat ze eens kunnen zien wat er allemaal over ons geschreven wordt. Het ironische is dat de scheiding tussen de gemeenschappen in ons land het belgicisme net in de hand kan werken, omdat men totaal geen weet heeft van wat er allemaal leeft aan de andere kant van de taalgrens.
Oud 8 oktober 2012, 11:50   #58
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Dan moet je Le Vif/L'Express eens lezen
Daar kunnen ze er inderdaad ook wat van. Hun artikel over het zogenaamde Vlaams-nationalistische onderwijs in Vlaanderen was daar een mooi voorbeeld van.
stropdrager is offline  
Oud 8 oktober 2012, 11:54   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft die satirische column een blijvende indruk nagelaten. Weet jij ook nog wie hij heeft geschreven ?

Oud 8 oktober 2012, 11:57   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indertijd was dat artikel jouw reactie niet waardig, waarom nu wel ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be