![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we kunnen het de gewone Vlaam misschien moeilijk kwalijk nemen dat hij zijn huis voor veel geld verkoopt en daarna diep in de provincie gaat wonen. De grote leider zelf gaf het goede voorbeeld, en probeert nu zijn volgende mandaat te regelen in Antwerpen. Die staat ook liever in de file zeker. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat allemaal voor gebazel hierboven ? Tiens waarom verhuist Elio niet naar Brussel ? Mons is wel erg ver van zijn kabinet. Rottige wegen en ook veel files.
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uit wat heb jij opgemaakt dat ik dacht dat ze in Schaarbeek woont? Ik vroeg me alleen af waarom ze daar burgermeester wil worden, waarbij naast de mooiere buurten, zoals ik hier heb kunnen lezen, zeker de probleemwijken zijn. Nu kan je stellen dat steden zoals Gent en Antwerpen ook (minder) mooie buurten hebben, maar nogmaals: waarom daar burgemeester worden -om (bewust) te falen?
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij is voor de wet enkel verplicht er aanwezig te zijn bij de controle van de inschrijving en wanneer zij verwittigd word dat er een onderzoek en controle zal gebeuren in die woning. Verder moet zij daar minstens 90 dagen per jaar aanwezig zijn en kunnen overnachten en koken. En hierop bestaat dan nog een uitzondering voor mensen die wegens beroepsdoeleinden op andere plaatsen verblijven. Zo moeten schippers, zeevarenden, foorkramers, militairen, diplomaten en ontwikkelingshelpers niet voldoen aan de 90 dagen aanwezigheid. Ook mensen met een officiele tweede verblijfplaats in Belgie moeten niet aan deze 90 dagen verplichting voldoen. Nergens staat er in de Belgische wet, dat je ook daadwerkelijk op je domicilie moet verblijven en daar de meeste tijd van je leven moet doorbrengen. Ik vraag mij toch af wanneer jullie eindelijk eens jullie wetten gaan leren kennen, voor je discussie voert over dergelijke zaken. Je kan in Belgie perfect Burgemeester van een stad zijn en toch meer dan 250 dagen per jaar in het buitenland verblijven. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt zelfs in Belgie burgemeester zijn, én minister, en dit, én dat. Meervoudige mandaten noemt men dat. Anderen spreken weer van ongegeneerd graaien. Dat is dus legaal in heel ons land. En nee, de Vlaamse partijen vonden en vinden het prima. Allemaal! |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Art.7.De overtredingen van de voorgaande artikelen, van de besluiten tot uitvoering ervan en van de in artikel 5 bedoelde gemeentelijke verordeningen worden gestraft met een geldboete en zesentwintig tot vijfhonderd euro...”(19 JULI 1991. - Wet betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cumuleren is de nationale sport bij de PS-clientelisten. 268 mandatarissen per vierkante kilometer in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() naar de vraagstelling van de topic starter : ja, ik denk dat ze opnieuw zal falen. Om meerdere redenen trouwens. Haar belangrijkste tegenstander heeft blijkbaar een heel sterk profiel en grote verwevenheid met deze gemeente. Dat laatste is bij haar niet het geval. Sterk is ze zeker, maar verwevenheid met schaarbeek ???
Van de groenen moet zij ook geen cadeau verwachten dus de truuk die Durant zes jaar geleden uithaalde zou zich nog wel eens kunnen herhalen. En na de politieke brandbom die ze nu naar haar gesmeten hebben met dat stemadvies tegen haar nummer 2 op de lijst omdat hij een jood is, zal dat haar zeer zeker veel allochtone stemmen kosten. |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel is het zo dat de FDF ondertussen alleen naar de kiezer gaat met een Voorakkoord met ECOLO en CDH. De vraag is dus welke score de MR gaat hebben en wat zij gaan doen indien er geen meerderheid uit het Voorakkoord komt. Gaat de MR met Clerfayt gaan, of met de PS ( ![]() Een bijkomend element is het feit dat Onkelinx al gezegd heeft dat zij burgemeester zal zijn, en ik ben niet zeker dat de Schaarbekenaars dit graag gehoord hebben. Schaarbekenaars zijn dan ook speciallekes, zelfs in Brussel. Ik verwacht dus een vrij eenvoudige overwinning voor Clerfayt, maar om dit voldoende zal zijn om een meerderheid te vormen, is veel minder duidelijk. Volgens mij zal de MR daar een centrale rol spelen.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Clerfayt leunde altijd heel erg op de Vlaamhatende bourgeoisie. Maar elke verkiezing verder sterven die een beetje meer uit of vertrekken naar de ''Vlaamse'' Rand. Het is de vraag of het rijke euro-electoraat dat zich redelijk massaal in het zuiden van de gemeente heeft gevestigd op de FDF gaat stemmen, of dat ze uberhaupt stemmen. Veel minder draagkrachtige nieuwe Belgen zullen toch voor de PS zijn. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 oktober 2012 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb meer dan 20 jaar minder dan 3 maanden per jaar op mijn vaste woonplaats aanwezig geweest. Ik heb zelfs jaren gehad, dat in helemaal niet in Belgie ben geweest en toch mijn vaste verblijfplaats in Belgie had. En wat doe je met schippers die op hun boot leven? Foorkramers die in hun woonwagens leven? Internationale chauffeurs die in hun vrachtwagen leven? Mensen die voor hun job meerdere jaren in het buitenland verblijven? |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus Onkelinx is een schipperin die op een boot leeft? of een foorkraamster (lijkt me nog niet zo slecht gevonden)
Als U jaren niet op uw domicilie woonde, dan pleegde u domiciliefraude. Goed dat ze het niet gecontroleerd hebben. Mensen die meerdere jaren in het buitenland verblijven kunnen een referentie adres krijgen, geen domicilie. En kijk, Madame NON heeft er dus ook een probleem mee: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...53457-3136.art Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien is Schaarbeek al altijd een PRL/FDF-gemeente geweest (remenber de zwarte jaren onder Nolf) en, meer algemeen, ligt het in dat deel van Brussel dat nogal rechts stemt. Dus naargelang de lokale politici gaan de stemmen naar de MR of naar de FDF. In Schaarbeek is dat Clerfayt, dus de FDF. En dan zijn er nog de lokale realisaties van de huidige meerderheid, die verre van slecht zijn, in de ogen van de Schaarbeekenaars althans.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 oktober 2012 om 11:45. |
|
![]() |