![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg dat tegen Wouter Bos.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() geef het maar aan als we iets kunnen uitleggen hoor, gebrek aan kennis is niets om je over te schamen.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een understatement. Wouter Bos schaamde er zich ook niet om te verkondigen dat hij alle wijsheid in pacht had.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Heb je daar ook een mening over?
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() vreemd he
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar geen mening over die ik met jou wens te delen.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Misschien is dit dan ook de rede waarom de B.U.B. zo'n *kuch* electoraal succes is. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja behoorlijk!..
Wij Nederlanders reageren toch ook "sportief" op aantijgingen van hun kant, aan het adres van Nederland en de Nederlanders. ![]() Maar goed... "Hypocrisie is Belgisch eigen"... volgens Van Poppel dan. Jammer dat hij nu gelijk krijgt op deze manier.. ![]() Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
1) het uitdiepen van de Westerschelde. Je betoogde tenslotte dat België dit gebied moest annexeren om het beheer in eigen hand te kunnen houden. 2) de Fortis-affaire. Je hebt toen nog zelfs de term 'Hoogverraad' geciteerd. Wellicht ben je dan dus ook voorstander dat Nederland tot voorbij Antwerpen annexeert om zo het beheer over de spoorlijn in eigen hand te houden, of werkt dat zo niet in jouw hoofd? Ik ga er maar van uit, want kennelijk wil je dit gerucht niet ontzenuwen
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 oktober 2012 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Geen idee of Hollander van onder of boven de Moerdijk komt.
Onder de Moedijk is een groter probleem voor jullie. 77% van de Zeeuwen is tegen ontpoldering. Maar ja, democratie is op dit vlak niet van tel in België. Overigens jullie kunnen een proces beginnen, maar daar is men er nog niet mee. De Belgische eigenaar zal in dat geval eveneens een proces starten. Kon dus nog wel eens flink lang gaan duren eer het zover is.... mocht België deze processen zelfs al winnen. Ach en wie weet staat Antwerpen tegen die tijd, niet meer dan een kwestie van tijd, al wel blank ![]() Zou de EU, Nederland inderdaad kunnen dwingen, vrees ik voor jullie dat het absoluut de laatste keer is geweest dat er verdiept zal worden. Let wel deze verdieping is onvoldoende voor de tonnage welke gebouwd gaan worden. Jullie blijven dus met een probleem zitten, tenzij men eindelijk eens gaat beseffen dat men het stokje aan Zeebrugge over zal moeten geven. Jullie kunnen niet van ons blijven verlangen steeds meer stukken van Zeeland onder water te zetten. Met op de koop toe dat ons land daardoor onveiliger raakt. In België draait men de zaken om; eerst economisch belang, daarna veiligheid. Dat zal jullie dan ook zondermeer op een keer duur te komen te staan. Wij zijn eveneens als jullie een handels land, maar primair is bij ons de veiligheid tegen het water. Als die veiligheid er niet is, valt er op een gegeven moment niet meer te handelen. Laatst gewijzigd door Adrian M : 10 oktober 2012 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() De hollanders zijn goede leermeesters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Vlaanderen kijkt vooral naar haar eigen navel. Hoe verklaar je anders dat ik als grensbewoner zo veel moeite heb om met het openbaar vervoer in Nederland te geraken. Trein via Luik of Antwerpen. Bus via Maastricht. In beide gevallen uren reizen om mijn bestemming hier enkel kilometer verder te bereiken. Met de fiets doe ik dat in een kwartier (als de veren open zijn)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen bestaat niet als land. |
|
![]() |
![]() |