Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 19:35   #41
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Holder de bolder de berg af zeg ik u!

wacht maar af.
Toch nog iemand met gezond verstand.

Noot: dat heeft met uw grotere herseninhoud als Nederlander te maken, die onlogische warm-en-koudblazerij sowieso niet kunnen ontcijferen. Een soort darwiniaans verdegingsmechanisme zeg maar. Alleen de heikneuters zijn niet uit de Zuidelijke Nederlanden gevlucht voor de Spanjolen. En dat merk je verdomd goed.
Vigilante VL is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:35   #42
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tja, de reden waarom er tot hiertoe nog maar één Vlaamse partij is...
Toch niet het cordon zeker?

Niet zeveren hé, de N-VA had er vroeger geen enkel probleem mee om duidelijk te maken dat haar einddoel een onafhankelijk Vlaanderen en het einde van België is, TOT hun electoraal succes begon. Sindsdien is het "S-woord" taboe bij de N-VA, omdat ze weten dat de Vlaming hen daarin nooit zal volgen. Alleen in Catalonië of Schotland vind je zo nu en dan eens een verdwaald N-VA-kopstuk dat openlijk over het einde van België spreekt, in Vlaanderen zelf durven ze dat gewoonweg niet (meer) en komen ze af met institutionele hocus-pocus zoals "confederalisme".

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 oktober 2012 om 19:37.
Geert C is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:40   #43
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Toch niet het cordon zeker?

Niet zeveren hé, de N-VA had er vroeger geen enkel probleem mee om duidelijk te maken dat haar einddoel een onafhankelijk Vlaanderen en het einde van België is, TOT hun electoraal succes begon. Sindsdien is het "S-woord" taboe bij de N-VA, omdat ze weten dat de Vlaming hen daarin nooit zal volgen. Alleen in Catalonië of Schotland vind je zo nu en dan eens een verdwaald N-VA-kopstuk dat openlijk over het einde van België spreekt, in Vlaanderen zelf durven ze dat gewoonweg niet (meer) en komen ze af met institutionele hocus-pocus zoals "confederalisme".
Onzin, lees hun programma is al jaren hetzelfde. DAt jij moeite met lezen hebt is echt niet het probleem van de NVA, eerder cd&v, spa en vld die duidelijk tekort schoten in hun verantwoordelijkheid om mensen deftig onderwijs te geven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:41   #44
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Onzin, lees hun programma is al jaren hetzelfde. DAt jij moeite met lezen hebt is echt niet het probleem van de NVA, eerder cd&v, spa en vld die duidelijk tekort schoten in hun verantwoordelijkheid om mensen deftig onderwijs te geven.
Oei, ik heb precies op een zere teen getrapt.
Geert C is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:43   #45
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Toch nog iemand met gezond verstand.

Noot: dat heeft met uw grotere herseninhoud als Nederlander te maken, die onlogische warm-en-koudblazerij sowieso niet kunnen ontcijferen. Een soort darwiniaans verdegingsmechanisme zeg maar. Alleen de heikneuters zijn niet uit de Zuidelijke Nederlanden gevlucht voor de Spanjolen. En dat merk je verdomd goed.
wat hij teveel heeft, heb jij overduidelijk te weinig.

Voor sommigen is het niet te verteren he
Ik heb ook nog niks van Viveke of system gehoord?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 14 oktober 2012 om 19:43.
lollysticky is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:44   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je verteld gewoon onzin.
Xenophon is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:44   #47
k9

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik erger me gewoon aan domme mensen soms.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:48   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Bart De Wever maakt zijn eerste blunder bij zijn toespraak na de verkiezingsoverwinning .

Bij het beklimmen van het podium vond ik zijn handgebaartjes wat arogant , maar toen bleek dat de muziek ietwat lang bleef aanstaan noemde hij de verantwoordelijke voor de muziek een " Idioot " toen hij die niet onmiddelijk afzette .

Zijn toespraak en vraag om nederig te blijven , bluste zijn arogantie een beetje .
U vergeet het kakken op Di Rupo.

En ook op "De Walen".

Het dictatorke begint goed.
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:49   #49
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik onthoud vooral dat BDW ondanks 3 opeenvolgende overwinningen nog steeds het S-woord niet in de mond durft nemen en het nog altijd heeft over een "confederale hervorming". Als je daar iets uit mag besluiten is het wel dat het voortbestaan van België hoegenaamd niet in gevaar is.
En dan zijn er nog die durven zeggen dat de N-VA niet bereid is tot compromissen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:50   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Bart De Wever maakt zijn eerste blunder bij zijn toespraak na de verkiezingsoverwinning .

Bij het beklimmen van het podium vond ik zijn handgebaartjes wat arogant , maar toen bleek dat de muziek ietwat lang bleef aanstaan noemde hij de verantwoordelijke voor de muziek een " Idioot " toen hij die niet onmiddelijk afzette .

Zijn toespraak en vraag om nederig te blijven , bluste zijn arogantie een beetje .
Het kon erger zijn. Hij kon ook in de micro "somebody shoot the DJ" beginnen zingen.

http://www.youtube.com/watch?v=jW7VhkNqjnc

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:52   #51
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik onthou vooral zijn klare en duidelijke waarschuwing naar Di Rupo. Vlaanderen wil een andere Belgie, dat is vandaag aangetoond en zal in 2014 nog meer aangetoond worden. Dit is wat mij bij blijft van de toespraak van De Wever in de zuiderkroon
Als hij dat gezegd heeft dan is het een echte dikke nek uit Antwerpen. Hij heeft in Antwerpen iets meer dan 36% gehaald. Zijn partij vertegenwoordigt dus maar iets meer dan 1/3 van de Antwerpse keizer voor de GEMEENTERAAD.
Hier in de buurt haalt zijn partij amper tussen 10 en 15%.

Wat een arrogantie om uit de uitslag van gemeenteraadsverkiezingen waarbij je ver van de meerderheid haalt in Vlaanderen gaan besluiten dat de meerderheid van de Vlamingen jouw partijstandpunt deelt.
pajoske is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:52   #52
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U vergeet het kakken op Di Rupo.

En ook op "De Walen".

Het dictatorke begint goed.
Straffer nog: eerst spreken over een hefboom en een signaal naar de Walen toe om dan parmantig beginnen te lullen over het petje van burgemeester en het petje van de partijvoorzitter.

Hij is zo zot als een achterdeur aan't worden, onze Bart. Vandaar ook die wansmakelijke Gladiator-quote.
Vigilante VL is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:54   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straffer nog: eerst spreken over een hefboom en een signaal naar de Walen toe om dan parmantig beginnen te lullen over het petje van burgemeester en het petje van de partijvoorzitter.

Hij is zo zot als een achterdeur aan't worden, onze Bart. Vandaar ook die wansmakelijke Gladiator-quote.
Ben eens benieuwd welke coalitie N-VA gaat uit de brand slepen in A'pen.

En de hamvraag blijft: WIL/DURFT/KAN/MAG hij ?
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:57   #54
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee hoor, ik erger me gewoon aan domme mensen soms.
Als je mij niet gelooft, kijk dan gerust zelf eens na hoe vaak het woord 'onafhankelijkheid' tegenwoordig nog voorkomt op hun website en in hun programma. Als je op hun website op 'Standpunten' klikt en vervolgens op 'Staatshervorming' dan kom je op een pagina terecht waaruit blijkt dat er van 'onafhankelijkheid' geen sprake meer is, zelfs niet als einddoel. Ik heb speciaal voor jou zelfs hun federaal verkiezingsprogramma van 2010 nog eens geraadpleegd... Hetzelfde verhaal: over onafhankelijkheid wordt niet meer gesproken, zelfs niet als einddoel. Veelzeggend, nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
En dan zijn er nog die durven zeggen dat de N-VA niet bereid is tot compromissen.
Vermits onafhankelijkheid een voorwaarde is voor confederalisme kan je dat maar moeilijk een 'compromis' noemen. 'Volksverlakkerij' lijkt mij het juiste woord.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 oktober 2012 om 20:02.
Geert C is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:59   #55
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben eens benieuwd welke coalitie N-VA gaat uit de brand slepen in A'pen.

En de hamvraag blijft: WIL/DURFT/KAN/MAG hij ?
De Blauwen en het Belang Dat zijn toch sowieso alle drie communicerende vaten sinds mensenheugenis.
Vigilante VL is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:59   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Störm Bekijk bericht

Dit komt nooit meer goed.
Wat zegt hij daar precies ?
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 20:00   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Blauwen en het Belang Dat zijn toch sowieso alle drie communicerende vaten sinds mensenheugenis.
Daar ben ik voorstander van.
Eindelijk kan dan iedereen zien dat De Wever en N-VA eigenlijk een hol vat zijn en dat ze het allesbehalve beter kunnen dan iemand anders.

De Wever Bourgemèstre !
Henri1 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 20:00   #58
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je mij niet gelooft, kijk dan gerust zelf eens na hoe vaak het woord 'onafhankelijkheid' tegenwoordig nog voorkomt op hun website en in hun programma. Als je op hun website op 'Standpunten' klikt en vervolgens op 'Staatshervorming' dan kom je op een pagina terecht waaruit blijkt dat er van 'onafhankelijkheid geen sprake meer is, zelfs niet als einddoel. Ik heb speciaal voor jou zelfs hun federaal verkiezingsprogramma van 2010 nog eens geraadpleegd... Hetzelfde verhaal: over onafhankelijkheid wordt niet meer gesproken, zelfs niet als einddoel. Veelzeggend, nietwaar?
't Maakt me blij da'k er niet op stemde...
manta is offline  
Oud 14 oktober 2012, 20:01   #59
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik voorstander van.
Eindelijk kan dan iedereen zien dat De Wever en N-VA eigenlijk een hol vat zijn en dat ze het allesbehalve beter kunnen dan iemand anders.

De Wever Bourgemèstre !
Hoeveel heeft de BUB gehaald?

Eeen dikke 0%?
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 20:02   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Hoeveel heeft de BUB gehaald?

Eeen dikke 0%?
Wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken ?
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be