![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Brusselse allochtonen die niet besmet zijn met racisme van ... En dan spreek je over typisch voor de Vlaamse mentaliteit? Als ik als Vlaamse zou kunnen kiezen tussen Waalse buren of buren uit Jordanië, Somalië, Marokko (mijn buren momenteel), dan zou ik direct Walen kiezen. Zij praten tenminste beter Frans dan al die anderen en we hebben wat geschiedenis met elkaar gemeen. Waarom heb ik geen Vlaamse buren in Leuven? En nog iets: racisme is een heel subtiel spel. Ga dat maar eens onderzoeken bij allochtonen die noch het Frans, noch het Nederlands, noch het Engels op een deftige manier spreken. Achter elke taal zit er een brok historiek, zelfs een manier van redeneren. Het verschil van redeneren kan enorm veel racisme teweeg brengen, maar het ding heeft geen naam en wees er zeker van dat het niet in het Vlaams gezegd wordt. Vanuit een bepaalde infrastructuur kan er racisme gepleegd worden op burgers van eigen bodem. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |