Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2004, 14:03   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Niet meer herkozen worden ?? So what ? Das denken in termen van machtspolitiek he.
Zet mij aan de macht en ik vaardig een wet uit zoals ik hierboven beschreef. En dan zal ik de mensen wel uitleggen wat het alternatief is.
En als ze het niet lusten dan heb ik pech, maar mijn wet zal goedgekeurd zijn en ik kan U nu al op een briefke geven dat mijn eventuele opvolgers die wet NIET zullen afschaffen. Integendeel, ze zullen blij zijn dat ik de moed had om het probleem op te lossen en dat zij der vanaf zijn.

Maar daar is MOED voor nodig he. Moed en politieke wil.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:04   #42
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
gm10, zouden we dan niet eerst kiezen om de mensen niet meer weg te gooien als ze +50 jaar zijn ?
Hoe is het nu in Belgie ik geloof dat 1 op 3 +50 jarigen nog maar werkt. Dus daar zit een enorm potentieel van heel veel mensen die gedwongen met brugpensioen zijn die het helemaal niet wilden.

Wij moeten gewoon een andere mentaliteit kweken en bijvoorbeeld niemand met pensioen of hij moet 40 jaar gewerkt hebben. En dan pas kan men op pensioen gaan.

Als iedereen tot zijn 60ste zou werken en bijdragen zou er misschien zelfs geen probleem zijn voor pensioenen betaalbaar te houden. Nu zijn er mensen van 48 jaar die al op brugpensioen zijn. en om die mensen te kunnen betalen moeten we dus nieuwe mensen binnenhalen ?
zouden we dan nie veel beter die mensen terug aan het werk zetten ? Binnenkort is er en ik gebruik uw woorden : werk genoeg voor iedereen.

Wel laat ons dan werken tot 60 jaar en waarom niet verplicht werken tot 65 jaar ? Ik ben het in ieder geval van plan.
ik ben niet van plan om ooit op pensioen te gaan, ik zou me dood vervelen
maar ik denk niet dat de oudjes langer laten werken de totale oplossing is
ouderen zijn heel productieve werknemers, maar je hebt het dynamische nodig van jongeren, zij zijn inventiever, creatiever starften bedrijfjes, etc
Oud 15 juli 2004, 14:04   #43
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
[ let op mijn woorden, binnen 10 jaar zal men volop verplegend personeel moeten invoeren
Allez kom, als wij wat minder lui zouden zijn en bijv. zouden bereid zijn langer dan tot 50 jaar te werken, én wat socialer door onze ouderen niet in bejaardentehuizen te dumpen hebben we helemaal geen gekleurde verplegers nodig.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:05   #44
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom o waarom moet de bevolking OP PEIl worden gehouden ???

We leven al met veel te veel mensen op dezen aardkloot rond hoor ik al 10tal jaren zeggen en nu we eindelijk in het westen er in slagen om niet meer te kweken zoals de konijnen zeggen ze dat we met meer moeten zijn ???

Reken daarbij nog de engergieadruk van een westerse mens tov van een mens in de derder wereld en het kleinste kind moet toch inzien dat we ervoor moeten zorgen dat we juist het bevolkingsaantal proberen te verminderen ipv op peil te houden.
da's in principe juist
maar dan moet je de leeftijd tot dewelke je moet werken zwaar optrekken, zodat de verhouding werkers/gepensioneerden constant blijft
dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel een deel van de oplossing
maar als je belgie de keuze laat: 5 jaar langer werken of nog meer migranten - wel dan word je de volgende keer niet meer verkozen
Maar eigenlijk zit daar toch ook wel een fout in...
Of eerder slecht bestuur van de overheid.
Want normaal gesproken betaalt iedere werknemer voor zijn eigen pensioen d.m.v. sociale bijdragen. Indien de overheid deze bijdragen zou gebruiken (en gebruikt hebben) waarvoor ze echt dient, dan zou er geen probleem mogen zijn, want dan heeft elke werknemer op het einde van zijn loopbaan een bedrag gekapitaliseerd dat ruimschoots voldoende moet zijn.
Dus: de oplossing ligt niet in Marokko, India,... maar wel in ... Brussel!
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:06   #45
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

men gaat voorbij aan de kern van de zaak.
die migranten waar europa zogezegd nood aan heeft komen neem ik aan vooral uit onderontwikkelde landen.
het gaat dus om volkeren die doorheen de geschiedenis enkel bewezen hebben dat ze niet in staat zijn tot hoogwaardige beschaving, ontwikkeling en wetenschap.
het is bijzonder naïef te denken dat deze eigenschap opeens zou veranderen door hen in het ontwikkelde europa te droppen aangezien niets hen belet heeft zichzelf te ontwikkelen in hun land van herkomst.

het is dan ook veel waarschijnlijker dat europa hiermee de armoede importeert en een rem zet op haar ontwikkeling.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:06   #46
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
Ik wacht nog altijd op het doorprikken
Laat mij dat maar doen.
De vergrijzing is enkel een probleem door het pensioenstelsel dat we hier hebben. Heeft NIKS met demografische ontwikkelingen te maken. Als de bevolking inkrimpt, krimpt de bevolking mee in, zo simpel is dat.
Massale immigratie hier -of stijgende geboortes hier-zou een ramp zijn(ook al op ecologisch gebied) want zou het probleem altijd maar opschuiven. Als uw uitgenodigde migranten op pensioen gaan wat moeten we dan doen? Nog meer immigranten binnenstampen? Tot we bovenop elkaars kop moeten gaan zitten?
dus jij stelt voor dat we proportioneel met de actieve bevoking, de gezondheidszorg gaan afslanken zodat ouderen sneller sterven en het probleem op "natuurlijke" wijze opgelost wordt?

probleem is met mensen als jij dat je migranten als iets "erbovenop" ziet, terwijl het veeleer iets "in de plaats van" is
Oud 15 juli 2004, 14:07   #47
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
ah ja
we gaan hier geen 55-jarigen toelaten die nog 5 jaar uitbollen om dan een vet pensioen op te strijken
zij zullen dan zelf ook moeten migranten toelaten binnen 50 jaar (indien nodig)
uw woorden GM10 : "we gaan hier geen 55-jarige toelaten...."

discriminatie op basis van leeftijd.

zo begint het altijd he. met een kleine discriminatie. nie aantrekken. we doen het allemaal. zelfs al maken we ons graag wijs dat net wij het nooit doen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:08   #48
Leonardo
Burger

Leonardo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. OP PEIL HOUDEN is niet hetzelfde als groeien
2. Hou nu toch eens op daarmee. Ja een migrant kost die op pensioen gaat, kost geld. Maar meer dan een autochtone belg? Neen.
Da zeg ik nie, ik zeg enkel: het is in het BESTE geval uitstel van het probleem, dwz als die gemiddelde immigrant even hard werkt en er procents gewijs aan den dop aantal doppende immigranten/ totaal van die immigranten evengroot is als dat van de belgen. Of die verhouding evengroot is betwijfel ik ten sterkste.

Met een werkloosheidsgraad van 12% denk ik nie dat ge het aanbod werkkrachten nog veel moet vergroten, of tzou hier wel ne keer echt moeilijk kunnen worden.
Leonardo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:08   #49
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[ je hebt het dynamische nodig van jongeren, zij zijn inventiever, creatiever starften bedrijfjes, etc
En dat moeten de jonge allochtonen dan doen volgens jou?
Ge zult goed gek zijn om hier nog met een bedrijf te starten, ge moogt u blauw betalen om een sociale zekerheid recht te houden waar ge zelf geen aanspraak op kunt maken.
De hordes werkloze allochtonen hier bijv. moet toch allemaal hun dop krijgen? TRouwens, waarom nieuwe invoeren, degene die hier nu al zitten hebt ge zelf kennelijk al afgeschreven? Waarom?
Oud 15 juli 2004, 14:09   #50
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[ let op mijn woorden, binnen 10 jaar zal men volop verplegend personeel moeten invoeren
Allez kom, als wij wat minder lui zouden zijn en bijv. zouden bereid zijn langer dan tot 50 jaar te werken, én wat socialer door onze ouderen niet in bejaardentehuizen te dumpen hebben we helemaal geen gekleurde verplegers nodig.
ik heb het over ziekenhuizen e.d.
als je 1000 jobs moet invullen en je hebt maar 800 mensen meer, dan ga je ofwel die 200 jobs moeten leeg laten ten koste van de kwaliteit, of ergens anders mensen vinden die willen die 200 jobs invullen
Oud 15 juli 2004, 14:10   #51
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:

da's in principe juist
maar dan moet je de leeftijd tot dewelke je moet werken zwaar optrekken, zodat de verhouding werkers/gepensioneerden constant blijft
maar als je belgie de keuze laat: 5 jaar langer werken of nog meer migranten - wel dan word je de volgende keer niet meer verkozen
Want normaal gesproken betaalt iedere werknemer voor zijn eigen pensioen d.m.v. sociale bijdragen. Indien de overheid deze bijdragen zou gebruiken (en gebruikt hebben) waarvoor ze echt dient, dan zou er geen probleem mogen zijn, want dan heeft elke werknemer op het einde van zijn loopbaan een bedrag gekapitaliseerd dat ruimschoots voldoende moet zijn.
ja. op voorwaarde dat de verhouding betalers/ontvangers constant blijft, en dat is langzaam maar zeker aan het veranderen

er is wel nog een 4de optie: de mensen zelf laten betalen voor hun pensioen
Oud 15 juli 2004, 14:11   #52
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik wil en zal geen oordeel vellen, maar wil wel even, herinneren aan woorden die iemand ooit schreef.

Dat het opvalt, als je even rondkijkt op deze aardkloot, dat India, Bangkok, Taiwan... landen zijn die floreren of merkbaar beter doen dan Moslimlanden. Al hebben die eersten geen olie om van te leven.
Waarom kunnen die eersten zaken produceren, al is het maar in den beginnen westerse producten te kopieren en de Moslimlanden niet?

Het zal er dus wat van afhangen welke immigranten we binnenhalen. Plus, ik wil er voor uitkomen, het zou niet slecht zijn moesten we het hier, voor onze eigen bevolking (allochtonen incluis) makkelijker maken om gezin en werk te combineren. En stimuleren om kinderen ter wereld te brengen, of toch proberen die 2.1 kinderen/vrouw te naderen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:12   #53
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
men gaat voorbij aan de kern van de zaak.
die migranten waar europa zogezegd nood aan heeft komen neem ik aan vooral uit onderontwikkelde landen.
het gaat dus om volkeren die doorheen de geschiedenis enkel bewezen hebben dat ze niet in staat zijn tot hoogwaardige beschaving, ontwikkeling en wetenschap.
het is bijzonder naïef te denken dat deze eigenschap opeens zou veranderen door hen in het ontwikkelde europa te droppen aangezien niets hen belet heeft zichzelf te ontwikkelen in hun land van herkomst.

het is dan ook veel waarschijnlijker dat europa hiermee de armoede importeert en een rem zet op haar ontwikkeling.
tsssssssssssss
alsof die genetisch minderwaardig zouden zijn
Oud 15 juli 2004, 14:12   #54
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:

da's in principe juist
Dat is het nederlands systeem met de gigantische pensioenfondsen, dacht ik. Of ben ik verkeerd ?
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 14:13   #55
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ah ja
we gaan hier geen 55-jarigen toelaten die nog 5 jaar uitbollen om dan een vet pensioen op te strijken
zij zullen dan zelf ook moeten migranten toelaten binnen 50 jaar (indien nodig)
uw woorden GM10 : "we gaan hier geen 55-jarige toelaten...."

discriminatie op basis van leeftijd.

zo begint het altijd he. met een kleine discriminatie. nie aantrekken. we doen het allemaal. zelfs al maken we ons graag wijs dat net wij het nooit doen.
heel selectief van je
ik zei echter :"we gaan hier geen 55-jarigen toelaten die nog 5 jaar uitbollen om dan een vet pensioen op te strijken "

dus ik zei niet dat ze niet mogen komen
Oud 15 juli 2004, 14:13   #56
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dus jij stelt voor dat we proportioneel met de actieve bevoking, de gezondheidszorg gaan afslanken zodat ouderen sneller sterven en het probleem op "natuurlijke" wijze opgelost wordt?

probleem is met mensen als jij dat je migranten als iets "erbovenop" ziet, terwijl het veeleer iets "in de plaats van" is
1. Dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Ik wil in alle geval geen 10 jaar in leven worden gehouden om de winsten van de medische industrie te vrijwaren.

2. Ja, erbovenop. Onze regio is 1 van de meest vervuilde van de wereld en dat is grotendeels aan de overbevolking te danken. België en nederland zouden ecologisch leefbaar zijn als 2/3 van de huidige bevolking verdwijnt.
Dus laat de bevolking aub afnemen ipv toenemen!
Oud 15 juli 2004, 14:15   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonardo
Citaat:
1. OP PEIL HOUDEN is niet hetzelfde als groeien
2. Hou nu toch eens op daarmee. Ja een migrant kost die op pensioen gaat, kost geld. Maar meer dan een autochtone belg? Neen.
Da zeg ik nie, ik zeg enkel: het is in het BESTE geval uitstel van het probleem, dwz als die gemiddelde immigrant even hard werkt en er procents gewijs aan den dop aantal doppende immigranten/ totaal van die immigranten evengroot is als dat van de belgen. Of die verhouding evengroot of groter is betwijfel ik ten sterkste.

Met een werkloosheidsgraad van 12% denk ik nie dat ge het aanbod werkkrachten nog veel moet vergroten, of tzou hier wel ne keer echt moeilijk kunnen worden.
die 12% is binnen 10 jaar verdwenen, maar dat wil je blijkbaar niet geloven
tuurlijk is dat maar "uitstel", maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken voor een lange periode (tenzij je natuurlijk liever focust op de donkere huid van degenen die in de plaats komen)

alternatief is pensioenstelsel hervormen
Oud 15 juli 2004, 14:17   #58
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[ je hebt het dynamische nodig van jongeren, zij zijn inventiever, creatiever starften bedrijfjes, etc
En dat moeten de jonge allochtonen dan doen volgens jou?
Ge zult goed gek zijn om hier nog met een bedrijf te starten, ge moogt u blauw betalen om een sociale zekerheid recht te houden waar ge zelf geen aanspraak op kunt maken.
De hordes werkloze allochtonen hier bijv. moet toch allemaal hun dop krijgen? TRouwens, waarom nieuwe invoeren, degene die hier nu al zitten hebt ge zelf kennelijk al afgeschreven? Waarom?
omdat er binnen 10 jaar geen meer zullen zijn
informeer je toch eens vooraleer je de discussie aangaat

en als het zo slecht is voor bedrijven hier dat het de moeite niet is om er een op te starten, dan ziet het er wel echt slecht uit
geld moet nog altijd eerst verdiend worden
Oud 15 juli 2004, 14:17   #59
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[ik heb het over ziekenhuizen e.d.
Heel onze medische sector wordt gekenmerkt door een gigantische overconsumptie. Als die wordt afgeslankt hebben we geen volk te weinig.
Oud 15 juli 2004, 14:19   #60
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

1. Dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Ik wil in alle geval geen 10 jaar in leven worden gehouden om de winsten van de medische industrie te vrijwaren.

2. Ja, erbovenop. Onze regio is 1 van de meest vervuilde van de wereld en dat is grotendeels aan de overbevolking te danken. België en nederland zouden ecologisch leefbaar zijn als 2/3 van de huidige bevolking verdwijnt.
Dus laat de bevolking aub afnemen ipv toenemen!
1. we zullen eens spreken als jij die leeftijd nadert
2. belgie en nederland zijn helemaal niet zo vervuild, ze zijn zelfs veel properder dan 100 jaar geleden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be