![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet meer herkozen worden ?? So what ? Das denken in termen van machtspolitiek he.
Zet mij aan de macht en ik vaardig een wet uit zoals ik hierboven beschreef. En dan zal ik de mensen wel uitleggen wat het alternatief is. En als ze het niet lusten dan heb ik pech, maar mijn wet zal goedgekeurd zijn en ik kan U nu al op een briefke geven dat mijn eventuele opvolgers die wet NIET zullen afschaffen. Integendeel, ze zullen blij zijn dat ik de moed had om het probleem op te lossen en dat zij der vanaf zijn. Maar daar is MOED voor nodig he. Moed en politieke wil.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ik denk niet dat de oudjes langer laten werken de totale oplossing is ouderen zijn heel productieve werknemers, maar je hebt het dynamische nodig van jongeren, zij zijn inventiever, creatiever starften bedrijfjes, etc
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Of eerder slecht bestuur van de overheid. Want normaal gesproken betaalt iedere werknemer voor zijn eigen pensioen d.m.v. sociale bijdragen. Indien de overheid deze bijdragen zou gebruiken (en gebruikt hebben) waarvoor ze echt dient, dan zou er geen probleem mogen zijn, want dan heeft elke werknemer op het einde van zijn loopbaan een bedrag gekapitaliseerd dat ruimschoots voldoende moet zijn. Dus: de oplossing ligt niet in Marokko, India,... maar wel in ... Brussel! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() men gaat voorbij aan de kern van de zaak.
die migranten waar europa zogezegd nood aan heeft komen neem ik aan vooral uit onderontwikkelde landen. het gaat dus om volkeren die doorheen de geschiedenis enkel bewezen hebben dat ze niet in staat zijn tot hoogwaardige beschaving, ontwikkeling en wetenschap. het is bijzonder naïef te denken dat deze eigenschap opeens zou veranderen door hen in het ontwikkelde europa te droppen aangezien niets hen belet heeft zichzelf te ontwikkelen in hun land van herkomst. het is dan ook veel waarschijnlijker dat europa hiermee de armoede importeert en een rem zet op haar ontwikkeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
probleem is met mensen als jij dat je migranten als iets "erbovenop" ziet, terwijl het veeleer iets "in de plaats van" is
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
discriminatie op basis van leeftijd. zo begint het altijd he. met een kleine discriminatie. nie aantrekken. we doen het allemaal. zelfs al maken we ons graag wijs dat net wij het nooit doen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met een werkloosheidsgraad van 12% denk ik nie dat ge het aanbod werkkrachten nog veel moet vergroten, of tzou hier wel ne keer echt moeilijk kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ge zult goed gek zijn om hier nog met een bedrijf te starten, ge moogt u blauw betalen om een sociale zekerheid recht te houden waar ge zelf geen aanspraak op kunt maken. De hordes werkloze allochtonen hier bijv. moet toch allemaal hun dop krijgen? TRouwens, waarom nieuwe invoeren, degene die hier nu al zitten hebt ge zelf kennelijk al afgeschreven? Waarom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je 1000 jobs moet invullen en je hebt maar 800 mensen meer, dan ga je ofwel die 200 jobs moeten leeg laten ten koste van de kwaliteit, of ergens anders mensen vinden die willen die 200 jobs invullen
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er is wel nog een 4de optie: de mensen zelf laten betalen voor hun pensioen
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wil en zal geen oordeel vellen, maar wil wel even, herinneren aan woorden die iemand ooit schreef.
Dat het opvalt, als je even rondkijkt op deze aardkloot, dat India, Bangkok, Taiwan... landen zijn die floreren of merkbaar beter doen dan Moslimlanden. Al hebben die eersten geen olie om van te leven. Waarom kunnen die eersten zaken produceren, al is het maar in den beginnen westerse producten te kopieren en de Moslimlanden niet? Het zal er dus wat van afhangen welke immigranten we binnenhalen. Plus, ik wil er voor uitkomen, het zou niet slecht zijn moesten we het hier, voor onze eigen bevolking (allochtonen incluis) makkelijker maken om gezin en werk te combineren. En stimuleren om kinderen ter wereld te brengen, of toch proberen die 2.1 kinderen/vrouw te naderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alsof die genetisch minderwaardig zouden zijn
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zei echter :"we gaan hier geen 55-jarigen toelaten die nog 5 jaar uitbollen om dan een vet pensioen op te strijken " dus ik zei niet dat ze niet mogen komen
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. Ja, erbovenop. Onze regio is 1 van de meest vervuilde van de wereld en dat is grotendeels aan de overbevolking te danken. België en nederland zouden ecologisch leefbaar zijn als 2/3 van de huidige bevolking verdwijnt. Dus laat de bevolking aub afnemen ipv toenemen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tuurlijk is dat maar "uitstel", maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken voor een lange periode (tenzij je natuurlijk liever focust op de donkere huid van degenen die in de plaats komen) alternatief is pensioenstelsel hervormen
![]() |
![]() |
#58 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
informeer je toch eens vooraleer je de discussie aangaat en als het zo slecht is voor bedrijven hier dat het de moeite niet is om er een op te starten, dan ziet het er wel echt slecht uit geld moet nog altijd eerst verdiend worden
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. belgie en nederland zijn helemaal niet zo vervuild, ze zijn zelfs veel properder dan 100 jaar geleden
![]() |