![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door mkb : 17 oktober 2012 om 14:13. |
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat is dan het 'ECHTE programma' dat de kiezers niet weten? En hoe weet jij dat de kiezers dat niet weten?
Laatst gewijzigd door mkb : 17 oktober 2012 om 14:14. |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben nog niet helemaal rond met de tekst, maar toch al: een bijzonder boeiende analyse. Je moet natuurlijk de politieke visie van de auteur kennen, en die van de strekking van de tekst aftrekken, maar zelfs wat dan overblijft is om de vingers van af te likken.
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er is geen onderstroom, maar wel een kavel die in 2006 met succes door het Blok werd aangeboord, en nu dus door de N-VA
en wat is het verschil tussen een onderstroom en een kavel?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb toch N-VA gestemd omdat ik met mijn stem de Franstalige minderheidsregering en haar Vlaamse vazallen mee wil helpen ten van brengen.
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat programma is al 70 jaar oud ![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Whatever... zolang het het doel maar dient.
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||||||
|
![]() Grappig dat de reacties in deze draad de essentie van het artikel eigenlijk al ondersteunen. Als het verder gaat dan slogans is een pak mensen al niet meer geïnteresseerd. Het ging dus idd niet over inhoud bij de verkiezingen en al zeker niet over gemeentelijke inhoud. En net daarom is die onderstroom een mythe.
En degenen die wel de moeite deden om de tekst te lezen, deden dat met zo'n vooringenomenheid dat ze zaken lezen die er niet staan en vooral ook zaken over het hoofd zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2012 2006 NV-A 28,54% CD&V 21,44% CD&V/N-VA 30,09% Open VLD 14,57% Open VLD 18,89% VB 8,95% VB 21,47% SP.A/Groen 21,90% SP.A 19,19% Groen! 7,62% pvda+ 2,06% pvda/pvda+ 0,77% rest 2,55% rest 1,98% Dus: VB -12,52% en Open VLD -4,32% maakt samen met de stemmen die de partij uit het kartel meenam (8,65%) bijna hun volledige percentage dat de N-VA zondag behaalde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 17 oktober 2012 om 15:41. |
|||||||||
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 17 oktober 2012 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Dat een onderstroom in grote mate gelijkt valt met een partijprogramma en een kavel zich fixeert op een klein onderdeel, zij het niet noodzakelijk hetzelfde, ervan.
Laatst gewijzigd door Edina : 17 oktober 2012 om 16:02. |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Ach, in dat artikel spreken ze nog van rechts en links, dat is al lang een verouderde term.
Vroeger was 'links' progressief, voor arbeid, voor vrijheid en tegen godsdienst. Dat merk ik niet meer bij het huidige 'links', de NVA is in veel opzichten linkser dan de linksen dus wie die term nog gebruikt is niet meer mee. |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik Blommaerts politiek-ideologische motivatie van zijn tekst aftrek, houd ik een zeer interessante analyse over, waar ik als VU/N-VA-er sinds decennia veel uit leer. Die "aftrek" moet ik overigens bijna altijd toepassen als ik analyses in De Standaard, De Morgen e.v.a. lees, maar dat terzijde. Citaat:
Ik kan het zo mooi, coherent en uitgebreid niet uitleggen als de geëerde hoogleraar, maar dit is in telegramstijl mijn analyse van de grote politieke verschuivingen in het Vlaamse politieke landschap van de laatste twee decennia: Citaat:
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien kan men resultaten van provintieraadsverkiezingen niet zomaar extrapoleren naar nationale verkiezingen . Op de provincie lijsten staat altijd wel een Jan of Mieke die je kent en die je een plezier wil doen , los van de lijst waarop ze staan. Ik heb op een VLD-er gestemd , federaal zou ik dat nooit doen, dan wordt het VB of N-VA. |
|
![]() |