Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2004, 17:37   #41
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Beste metser.

Het Vlaams Blok is helemaal niet veroordeelt voor racisme dat is dikke bullshit.
Er zijn drie vzw's met het Vlaams Blok veroordeelt voor aanzetten tot racisme. Aanzetten. Niet voor racisme op zich.

Ze hebben zich daarbij gebaseerd op enkele publicaties, die je overal kunt lezen als je internet hebt. Wel als het lezen van deze teksten waarvan in het arrest sprake is ook maar één iemand tot racist heeft gemaakt, dan ben ik Napoleon.

Met heeft, na nu al 8 wetswijzigingen en vijf rechtzaken, een veroordeling kunnen uitspreken tegen een overtrededing van de antiracisme wet. Maar de antiracismewet impliceert veel meer dan racisme op zich. Eigenlijk is het een verkeerde naam voor de wet.

Echt racisme is wanneer men bij het beoordelen van zijn medemens het ras van die medemens als criterium laat meetellen. Dat heeft het Vlaams Blok nooit gedaan. Zeker weten. Bovendien neemt het Vlaams Blok inclusief Filip Dewinter al jaar en dag openlijk afstand van vreemdelingenhaat. Dat vinden zij 'moreel verwerpelijk' staat op hun website te lezen.

Paulus.
beste blokidioot...

het is volkomen LOGISCH dat het blok niet veroordeeld is want daar moet je nu eenmaal RECHTSPERSOONLIJKHEID voor hebben. de vzw's ZIJN de wettelijke aanspreekbare organen van het blok

aanzetten tot racisme... IN WELKE WET STAAT DAT ? JUIST ! en die bestraft niet alleen een racistische DAAD maar ook de verspreiding van RACISME ... beiden vallen echter onder de wet van 81 en zijn dus WETTELIJK gezien RACISME ...

Enkele publicaties , weeral zo'n onwetend gebleer... je hebt waarschijnlijk geen idee HOEVEEL stavingsstukken er zijn , niet ? ontdek gerust zelf...

het blok laat nooit het criterium van ras meetellen als beoordeling LOL
Ik heb hier een tekstje gezet dat ondertussen redelijk bekend is, ZOEK HET ZELF en komt dan nog eens prietpraat verkopen over geen racisme. tip: er wordt een leuke link gemaakt, "t is nog actueel ook...

"zeker weten", "napoleon worden" ,"bullshit" waarom moeit doen he ...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 17 juli 2004 om 17:39.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 17:51   #42
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste metser.

Het Vlaams Blok is helemaal niet veroordeelt voor racisme dat is dikke bullshit.
Er zijn drie vzw's met het Vlaams Blok veroordeelt voor aanzetten tot racisme. Aanzetten. Niet voor racisme op zich.

Ze hebben zich daarbij gebaseerd op enkele publicaties, die je overal kunt lezen als je internet hebt. Wel als het lezen van deze teksten waarvan in het arrest sprake is ook maar één iemand tot racist heeft gemaakt, dan ben ik Napoleon.

Met heeft, na nu al 8 wetswijzigingen en vijf rechtzaken, een veroordeling kunnen uitspreken tegen een overtrededing van de antiracisme wet. Maar de antiracismewet impliceert veel meer dan racisme op zich. Eigenlijk is het een verkeerde naam voor de wet.

Echt racisme is wanneer men bij het beoordelen van zijn medemens het ras van die medemens als criterium laat meetellen. Dat heeft het Vlaams Blok nooit gedaan. Zeker weten. Bovendien neemt het Vlaams Blok inclusief Filip Dewinter al jaar en dag openlijk afstand van vreemdelingenhaat. Dat vinden zij 'moreel verwerpelijk' staat op hun website te lezen.

Paulus.
Beste Paulus,

U heeft gelijk. Het Vlaams Blok is niet veroordeelt maar haar spreekbuizen wel. U wil echter een nuance maken die er niet is! Aanzetten tot racisme IS racisme, laat ons wel wezen.

Enfin, u mag de boodschap niet begrepen hebben, de kopstukken van het Vlaams Blok hebben dat wel.
Zij zitten de rit uit, en zullen hun ‘oude dag’ in afbetaalde villa’s doorbrengen. De nieuwe ‘Vlaams Blok-garde’ zal de patatjes uit het vuur mogen halen.
Deze laatste mogen België en Europa danken omdat ze van het Vlaams Blok een aanvaardbare partij maken.
Da's toch duidelijk niet?
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 20:45   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
U heeft gelijk. Het Vlaams Blok is niet veroordeelt maar haar spreekbuizen wel. U wil echter een nuance maken die er niet is! Aanzetten tot racisme IS racisme, laat ons wel wezen.
Nu, het echte racisme zit dan tegenwoordig wel vooral bij de allochtonen. En akkoord, zij zullen ook veroordeeld worden als zij ooit teveel stemmen halen, en zeker als ze ooit een gevaar gaan betekenen voor belgie. Maar stel mij toch vragen bij het maatschappijmodel dat ons opgedrongen wordt, en vooral de middelen die ingezet worden om dit ons op te dringen (media, wetswijzigingen...). Men heeft het nooit aangedurft, en zal het nooit aandurven om het volk zich over de zaak te laten uitspreken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 23:36   #45
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Beste 'Bruut geweld"

Als men morgen in de antiracisme wet een 9° wijziging stemt, waarbij men stelt dat ook het gebruik van het woordje 'neger' zou aanzetten tot racisme en dus als racistisch kan gaan beschouwen, dan moeten er volgens diezelfde wet heel wat boeken en site's verdwijnen en dat is wat men doet met de antiracismewet. Daarom zijn er ook zoveel wijzigingen nodig. Bovendien is aanzetten tot racisme niet gelijk aan racisme zelf. Aanzetten tot diefstal door bijvoorbeeld je wagen onbewaakt open te laten is ook niet gelijk aan de daad van de dief zelf, dat moet je toch kunnen begrijpen.

Racisme is een levensbeschouwing waarbij men bij het beoordelen van zijn medemens, zijn ras als criterium laat meetellen. Net zoals de Amerikanen deden met de negers en zo de slavernij wisten te verrechtvaardigen, voor zichzelf. Of net zoals Hitler deed in de Tweede Wereldoorlog om de holocaust te verrechtvaardigen. Racisme is inderdaad een lelijk ding dat veel onschuldige slachtoffers maakt. Ook een Blokidioot als ik, zoals je me noemt, begrijpt dat wel.

Waarin de traditionele partijen wel gelijk hebben is dat haat een slechte motivatie is om wetten te maken. Waarin ze ongelijk hebben is dat ook zij aan de basis liggen van een heuse haatcampagne, met alles erop en eraan tegen het Vlaams Blok. Precies daarom komen zij bij mij als ongeloofwaardig over en zijn zo verantwoordelijk voor heel wat politieke dualiteit over het vreemdelingenprobleem, want ze hebben immers de macht om er iets aan te doen. Regeringsmacht dan nog wel en ze slagen er maar niet in.

Die regeringsmacht die onbekwaam en ongeslaagd het vreemdelingenprobleem tracht op te lossen door de mensen anders te laten denken. Daar huiver in van. 'Er moet een mentaliteitsverandering komen' heet dat dan. 'Men moet steeds trachten politiek correct te denken' wordt al eens gesteld. Ik ben misschien maar een Blokidioot, maar ik laat mijn denken niet dicteren door een regering. Volgens mij ligt het probleem voor het grootste stuk bij de vreemdelingen zelf. Niet allemaal natuurlijk, maar toch veel.

Men moet praten met ALLE partijen. Met wederzijds respect en zeker zonder haat voor elkaar. De politicus die als eerste dat inziet en de moed heeft om dat ook eens luidop te zeggen, is jammer voor jou toevallig ook een Blokidioot. Volgens sommige politieke partijen is er helemaal geen vreemdelingenprobleem en leven we al in een multicultureel Vlaanderen. Het Vlaams Blok bewijst met haar bestaan, dat dit niet zo is en dat kunnen zij natuurlijk niet hebben. Intussen komt aan het licht dat wij om de drie jaar de prijs van een kleine gezinswagen betalen en dat dit geld nog niet eens naar ons eigen volk gaat. Is dat politiek correct? Wel dat is dan heel simpel. Laat een belangrijk politicus uit de traditionele partijen, dat eens uitleggen waarom hij het rechtvaardig vind dat walen zich mogen verkiesbaar stellen in Vlaanderen en niet andersom. Laat ze eens uitleggen hoe logisch concluderen dat de Vlaming meer betaalt en minder krijgt dan de Walen. Misschien hebben ze wel gelijk. Ik ben alvast bereid om eens te luisteren. Maar doe net als ik ook eens de moeite om te luisteren naar het Vlaams Blok. Eén miljoen Blokidioten is veel te veel, daar klopt iets niet.

Je hoeft me niet te haten, omdat ik een andere mening heb.
Maak het me niet moeilijk om eerlijk te zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 23:49   #46
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat een belangrijk politicus uit de traditionele partijen, dat eens uitleggen waarom hij het rechtvaardig vind dat walen zich mogen verkiesbaar stellen in Vlaanderen en niet andersom.
Welke wet is dat precies die het Vlamingen verbiedt om zich verkiesbaar te stellen in andere kiesomschrijvingen dan de Vlaamse? Als die wet daadwerkelijk bestaat hoe is het dan mogelijk dat Vivant tijdens voorgaande verkiezingen zowel kieslijsten indiende in Vlaanderen als Wallonië, als ook in het Duitstalige gebied van dit land?!

Citaat:
Laat ze eens uitleggen hoe logisch concluderen dat de Vlaming meer betaalt en minder krijgt dan de Walen.
Dat heet 'solidariteit. Ik heb er overigens geen enkel probleem mee dat men tegen die 'solidariteit' ageert, maar wees dan wel zo consequent om tegen die 'solidariteit' an sich te reageren en niet selectief tegen een welbepaald onderdeel ervan.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 00:12   #47
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Welke wet is dat precies die het Vlamingen verbiedt om zich verkiesbaar te stellen in andere kiesomschrijvingen dan de Vlaamse? Als die wet daadwerkelijk bestaat hoe is het dan mogelijk dat Vivant tijdens voorgaande verkiezingen zowel kieslijsten indiende in Vlaanderen als Wallonië, als ook in het Duitstalige gebied van dit land?!
Blijkbaar volg je de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde niet goed. Het gaat er niet om waar partijen mogen opkomen, het gaat erom dat Walen niet thuis horen in het Vlaams parlement en dat dit wel mogelijk is. Omgekeerd niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Dat heet 'solidariteit. Ik heb er overigens geen enkel probleem mee dat men tegen die 'solidariteit' ageert, maar wees dan wel zo consequent om tegen die 'solidariteit' an sich te reageren en niet selectief tegen een welbepaald onderdeel ervan.
Geef me dan eens een voorbeeld van iets waarin de Walen hun solidariteit betuigen aan Vlaanderen. Je mag teruggaan tot 1830. Altijd al hebben de Walen zich meer gevoeld dan de Vlamingen. Zelfs in Vlaanderen spraken de bourgeoisie frans.

Tijdens de Eerste Wereldoorlog waren alle Walen op zijn minst onderofficier, alleen al omdat ze Waals waren, vind je dat normaal? Ik niet. de talloze grafzerken als stille getuigen.

Bovendien begrijp ik niet waarom een politieagent in Walonië ongeveer €250 meer verdient dan zijn collega in Vlaanderen en ik begrijp ook niet waarom de postbodes in Walonië meer dan tweemaal zoveel ziek zijn als hun collega in Vlaanderen. Ik begrijp ook niet waarom exact dezelfde ziekenhuisonderzoeken bijna altijd meer kosten in Walonië dan in Vlaanderen.

Ik vind het ook niet eerlijk dat ondanks het feit dat de Vlamingen 60% van de totale bevolking uitmaken zij maar 50% van de beschikbare zetels krijgen in de federale regering.

Ik begrijp ook niet waarom de verkeersboetes zwaarder zijn in Vlaanderen dan in Walonië. Evenmin dat er in de stad waar ik woon meer flitspalen staan dan in gans Walonië en nog veel minder dat de opbrengst van die boetes voor 80% naar Walonië gaat.

De waarheid is dat de Walen zich superieur voelen tegenover de Vlamingen en wij Vlamingen in werkelijkheid nog steeds voor hen werken, net zoals honderd jaar geleden.

Nergens te wereld en nooit in de geschiedenis blijft zoiets duren.

Solidariteit noem jij dat?

Ik noem het een onrechtvaardigheid. En wie strijdt tegen onrechtvaardigheid heeft altijd gelijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juli 2004 om 00:14.
Oud 18 juli 2004, 01:25   #48
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
@ Paulus:

Euhm... Ik raad u aan van EERST het arrest te lezen! Daarna praten we nog eens opnieuw!
Ik zou het arrest hier posten, maar het gaat om 66 pagina's A4 (en daar zijn dan nog delen uit weggelaten)...

Het enige waar het Blok vaak een punt heeft, is in het aankaarten van problemen! De oplossing die ze bieden (als ze er per definitie al één bieden!) is echter nagenoeg ALTIJD één van de volgende:
- ondoordacht
- onhaalbaar
- onbetaalbaar
- onmenselijk
- ...

Momenteel heb ik geen zin om heel uw epistel te citeren, en te reageren... Het is namelijk een beetje te lang...
Ik heb het arrest met grote belangstelling verslonden van zodra het mogelijk was en ik kan bijna niet geloven dat jij dat ook deed. De stukjes tekst die zouden aanzetten tot racisme, waarvan sprake in het arrest, hebben van mij alvast geen racist kunnen maken. Ik hoop dat de rechter die dit concludeerde aan de hand van de teksten waarvan sprake in het arrest, niet zelf een racist geworden is als hij dergelijke uitspraken durft stellen. Zeker zonder iemand bij de hand die inderdaad racist geworden is door dergelijke tekst, wat het ultieme bewijs van zijn conclussie zou zijn.

Het aankaarten van problemen is de plicht van de oppositie en het oplossen van problemen, de plicht van de regering. Dat aankaarten lukt vrij goed, het is bij de oplossing dat het hapert. De oppositie doet haar werk duidelijk beter dan de regering.

De oplossingen die het Vlaams Blok voorstelt in haar programma, zeker deze van het vreemdelingenprobleem, worden probeemloos toegepast in het buitenland. Vele van hun standpunten werden trouwens ook door onze regering gewoon overgenomen.

Natuurlijk zullen de traditionele partijen blijven beweren dat deze oplossingen onhaalbaar, ondoordacht, onbetaalbaar en zelfs onmenselijk zijn. Maar dat zijn zij niet. Ze zijn weldegelijk doordacht, haalbaar, menselijk en betaalbaar.

Mij lijkt het eerder dat de oplossingen van de regering nogal onhaalbaar, ondoordacht, onbetaalbaar en zelfs onmenselijk zijn. Het vreemdelingenprobleem is in elk geval nog lang niet opgelost. Integendeel zelfs. Wat de regering doet is de oppositie het zwijgen trachtten op te leggen. Daar zien zij blijkbaar meer heil in dan daadwerkelijk luisteren naar de vertegenwoordigers van het Vlaamse volk. Niet het vreemdelingenprobleem is prioritair, niet de splitsing BHV is prioritair, niet de geldstroom naar Walonië is prioritair... Niks van dit alles. Wat voor hen prioritair is, is het aanpakken en terugdringen van het Vlaams Blok als politieke partij. Dat bewijzen zij door eerst en vooral de antiracismewet nog maar eens aan te passen in de hoop dat het Vlaam Blok zijn politieke rechten zal kwijtspelen. Dat is prioritair in hun ogen.

Wel in mijn ogen is dat geen beleid. De boodschapper van het slechte nieuws aanpakken in plaats van het slechte nieuws op zich, is zich bewust doof en blind maken voor de problemen van Jan Vlaming.

Ooit al eens een politiek standpunt van het Vlaams Blok ter discussie gezien op één of ander actualiteitsprogramma? Ooit al eens één punt van het bewuste 70-puntenprogramma weerlegd of aangeklaagd gezien door de traditionele partijen? Het gaat er hen niet om wat het Vlaams Blok zegt. Ze zijn al veroordeeld ook zonder proces. Niet om de inhoud van hun programma, want daar gaat het nooit over, maar om wat ze in hun ogen zijn.

Dat is erg. Heel erg.

Paulus.
Oud 18 juli 2004, 01:34   #49
bruut geweld
Minister-President

Standaard

beste blokidioot van een Paulus...

JA en dat ben je...
want je doet uitspraken over juridische materies waar je duidelijk NIET in onderlegd bent.

je hebt mijn andere punten ivm met rechtspersoonlijkheid, talloze recente publicaties en een zeer mensonterende racistische vergelijking maar achterwege gelaten he....maar bon

als je enig besef had van het recht zou je weten dat het geen statisch geheel is, maar een integendeel zeer dynamisch en elke wet continu onderhevig is aan veranderingen.

maar kom : aansporen tot racisme is geen racisme volgens jou want diefstal en iemand aanzetten tot diefstal , dat is toch ook niet hetzelfde he....LOL
de één is een dief en de andere is dat toch niet he ?....

nog maar eens een bewijs DAT JE ABSOLUUT niet weet waarover je spreekt, nu goed ....

ten eerste slaat je vergelijking al nergens op :
1; je zou als slachtoffer omdat je je wagen onveilig (lees open ) achterlaat , toch ook geen dief genoemd kunnen worden ?
UITERAARD NIET... maar wees gerust dat de verzekering indien ze kan bewijzen dat jij nalatig was, je MEDE verantwoordelijk zal houden !!!!
aan het strafbaar zijn van de daad als zou je ook een dief zijn ,heb je uiteraard geen schuld !

EEN IMMENS VERSCHIL MET HETGENE WAAROVER HET HIER GAAT !!!!
als ik jou aanzet om autodiefstallen te plegen door publicaties , openbare verschijningen en jij gaat daar effectief op in , en men kan de link daartussen bewijzen, ben ik eveneens MEDE strafrechterlijk verantwoordelijk !

NU wat heeft dit met aanzetten tot racisme en racisme te maken ?
eigenlijk NIET VEEL ! (het is ook een kinderlijke vergelijking die alleen aan jou toe te schrijven valt)
in de racismewet wordt eveneens naast racistische daden ook het aanzetten en publiciteit geven tot plegen van discriminatie en de haat jegens anderen op basis van ras , huidskleur of afkomst strafbaar gesteld. de link hoeft hier idd niet expliciet bewezen te worden want : DIEFSTAL kan alleen een DAAD ZIJN ! racisme kan je echter plegen als daad (iemand niet toelaten bijv) of UITEN. (bijv!!! joden, ... zijn allemaal profitereurs en leugenaars, dat zit nu eenmaal in hun genen =VOORBEELD DUS) een diefstal kan je NIET MET WOORDEN concretiseren, racisme UITERAARD WEL !!! de evidentie zelve !
vandaar dat ook laster en eerroof strafbaar zijn....hetzelfde principe
Ik kan je eer daadwerkelijk "roven" door je op een fysieke manier te vernederen , dat is eerder dan aantasting van de fysieke integriteit en dan zitten we bij slagen en verwondingen . maar als ik zonder een daad te stellen dat doe, maar enkel met een publicatie is dat eveneens strafbaar !
het aanzetten tot racisme strafbaar stellen is enkel een verdere uitwerking hiervan , echter het gaat hier niet om de "eer" van een individu, maar om de "eer" van een groep met bepaalde afkomst, huidskleur etc. , die dus ook speciek dient geviseerd te worden in dergelijke publicatie. en dat deed het blok dus a volonté.
en je bent van die stavingstukken dus hoegenaamd niet op de hoogte of je wil het niet zijn.... zoals ik reeds zegde : IK heb hier een mooi stukje al talloze keren gepost.... je kan het altijd zoeken.

laten we jou idiotie even concretiseren :
als ik ZOU zeggen : ik bedien geen joden ..., is dat duidelijk antisemitisme ( de specifieke aktive vorm van joods racisme of discriminatie ) als ik tegen anderen zou zeggen : BEDIEN GEEN JODEN want dat zijn gepatenteerde leugenaars en dieven ! dan is dat geen antisemitisme volgens jou want ik pleeg zelf de daad niet ... ik zet alleen maar aan.. onzin uiteraard. (en gedachten polizei : DIT ZIJN HYPOTHETISCHE VOORBEELDJES HE.... je weet nooit

de vrouw die haar minnaar aanspoort tot het vermoorden van haar echtgenoot ? totaal onschuldig aan moord , ze heeft immers zelf niet "gepleegd " ????

wel ZO zit het dus niet in elkaar.VERRE VAN !
1.een aantal feiten is strafbaar in de zin van ze te plegen
2. het aansporen tot het plegen van die feiten is dat eveneens
3. racisme als daad is strafbaar
4. racisme, laster en eerroof , negationisme kun je eveneens door een mening concretiseren, daarom is die mening ook strafbaar. of het aanzetten daartoe, publicieteit daaraan geven ; en dan is dat volledig strafbaar onder dezelfde noemer "racisme", "laster een eeroof" , "negationisme"

als ik zeg : ik ga je vermoorden ....
ben ik dan een moordenaar ? NEE... want een moord vereist dus wel degelijk een daad. je kan op geen enkele manier met je "moordmening" die moord concretiseren . dat valt dan onder bedreiging.

Ik kan racisme plegen en racisme uiten.
ik kan laster alleen plegen door het te uiten.
ik kan een moord plegen maar nooit uiten .
ik kan een diefstal plegen maar noot uiten.

je resterend gezeik over politiek correct zijn , miljoen dit , verzonnen gezinswagens en andere idiotieen intresseren me geenzins.

PS ; je haten ?
nee, hoor ! ik haat geen blokkertjes....ik kijk er alleen op neer .
het haten laat ik gaarne aan hen over, iets waar ze zeer goed in zijn...

nog veel succes nog met je "eerlijk" zijn ....
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 18 juli 2004 om 01:49.
Oud 18 juli 2004, 08:03   #50
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste ‘Bruut geweld’.

Bedankt voor je reactie, want daarin bevestig je uiteraard wat ik eerder al zei. Net zoals aanzetten tot diefstal niet hetzelfde is als diefstal op zich is ook aanzetten tot racisme niet hetzelfde is als racisme op zich.

Beiden gevallen zijn strafbaar bij wet, dat is juist, maar ze zijn niet hetzelfde. Daarom ook dat ik het nodig vind om te reageren als iemand beweert dat het Vlaams Blok racistisch zou zijn. Dat is niet zo. Het arrest stelt alleen ‘het aanzetten tot’ vast als strafbaar feit. De bewijsstukken die het Belgisch gerecht daarvoor aanvaard, zijn in mijn ogen ronduit belachelijk en hebben van mij, bij het lezen ervan, alvast geen racist gemaakt, waarschijnlijk ook van jou niet, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Maar om het met een voorbeeldje uit het dagelijks leven uit te leggen de volgende vergelijking:

Stel je hebt een krantenwinkeltje dat nu reeds voor de vijfde keer overvallen wordt door Marokkanen. Dan mag je in ons land niet openlijk zeggen dat het altijd Marokkanen zijn, want dat is een inbreuk op de antiracismewet en zou kunnen aanleiding geven tot racisme.

Volgens mij is het inderdaad juist dat dergelijke verklaringen kunnen aanzetten tot racisme en vreemdelingenhaat, maar blijft de vraag wie daar uiteindelijk verantwoordelijk voor is. Voor mij is dat niet de winkelier, maar de Marokkanen zelf en daar heeft noch het gerecht, noch de regering oren naar. Hoogstens worden diezelfde Marokkanen veroordeeld voor diefstal als men ze kan pakken. Soms laat men ze zelfs lopen omdat er geen plaats voor is. Neen integendeel, als je net als ik van mening bent dat ook de Marokkanen in mijn voorbeeld aanleiding geven tot racisme, wordt dat meteen een aanklacht voor 'racisme' op zich en wordt je voor de rest van je leven als “racist” gebrandmerkt.

Het zal je maar overkomen.

Men heeft het gevaarlijk gemaakt om openlijk over één van de grootste problemen van dit land te spreken en daarover eerlijk je mening te zeggen. De enige plaats waar problemen zoals in mijn voorbeeld aangehaald, bespreekbaar blijft is bij het Vlaams Blok en dat zou niet mogen zijn. Maar dat is de verantwoordelijkheid van de wetgever die doet alsof het Vlaams Blok een industrie is die racisten maakt en er eigenlijk geen noemenswaardige problemen met vreemdelingen zijn. Mooi is dat.

Wat ze niet schijnen te weten is dat ze met diezelfde wet, de koran tot een racistisch boek hebben gemaakt. Wacht maar tot het uitkomt. De voordelen van de multiculturele samenleving wegen niet op tegen de nadelen ervan. Zelfs een 'blokidioot' als ik, zoals je me noemt, heeft dat al lang begrepen.

Met alle respect,
want ik geloof dat je het, net als ik, het allemaal heel goed bedoelt.
Laten we dat nooit vergeten als we ècht willen praten.
Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juli 2004 om 08:33.
Oud 18 juli 2004, 08:35   #51
Niet geregistreerd

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld

PS ; je haten ?
nee, hoor ! ik haat geen blokkertjes....ik kijk er alleen op neer .
het haten laat ik gaarne aan hen over, iets waar ze zeer goed in zijn...

nog veel succes nog met je "eerlijk" zijn ....
Ik vind dit een behoorlijk haatdragende opmerking van jou. Waarmee je bewijst dat je geen haar beter bent dan diegene die je meent te moeten bestrijden. Bovendien maak je jezelf grandioos belachelijk door anderen blokidioten te noemen.

Mijn echtgenote is allochtone en Vlaams Blokster. Jij kijkt neer op mijn echtgenote en je meent te weten dat ze zeer goed is in haten.
Jij mag mij uitleggen wat er gaat gebeuren mocht mijn vrouw - zoals je beweert - voldoende haatdragend zijn om klacht tegen jou in te dienen op basis van de antiracismewet. Ik ben benieuwd.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 09:38   #52
Attiladehun
Banneling

Standaard

Ik wil hier alleen even opmerken dat de discussie tussen Paulus en 'Bruut Geweld' nog maar eens aantoont hoe hatelijk en minachtend veel 'anti-Blokkers' zijn. Ik feliciteer Paulus met zijn serene en zeer ter zake doende redeneringen. Bruut Geweld (what's in a name?) is mij reeds van vroeger bekend door zijn hautaine, betweterige en volkomen onnozele oprispingen.

Types als Bruut Geweld doen zich voor als 'sociale' mensen, verdraagzaam en solidair met de verworpenen der aarde. Dat is slechts een pose. Dat blijkt tenvolle uit zijn manier van reageren. Hij wil zich gewoon 'beter' voelen dan andere mensen en omdat hij waarschijnlijk daarvoor niet echt iets in huis heeft (bijv. enig talent ofzo), doet hij dit door in te hakken op Vlaams Blokkers.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 10:01   #53
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Toch frappant dat Blokkers zich gelijk aangesproken voelen als het over racisme gaat. Terwijl ze toch de eersten zijn om te zeggen dat zij en/of het Blok niet racistisch zijn.
Omdat er een verborgen agenda is natuurlijk. Het Vlaams Blok is de enige oppositiepartij geworden en het komt erop aan die met alle mogelijke middelen te stoppen. Vroeger kon de traditionele politieke kaste daar wat schamper over doen maar dat heeft niet gewerkt, nu moeten ze de zware middelen bovenhalen.
Een schandaal is het, iemand die zegt "m****k" tegen een Arabier zijn burgerrechten afnemen! Want daar gaat het toch op neerkomen niet?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 10:15   #54
Niet geregistreerd

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Omdat er een verborgen agenda is natuurlijk. Het Vlaams Blok is de enige oppositiepartij geworden en het komt erop aan die met alle mogelijke middelen te stoppen. Vroeger kon de traditionele politieke kaste daar wat schamper over doen maar dat heeft niet gewerkt, nu moeten ze de zware middelen bovenhalen.
Een schandaal is het, iemand die zegt "m****k" tegen een Arabier zijn burgerrechten afnemen! Want daar gaat het toch op neerkomen niet?
Het zou misschien ook met anderen hier kunnen gebeuren, hoor. Negationisme valt er ook onder... en twee hebben zich hier al aan "zwart" gemaakt. Zowel een blok-fanatieker als een anti-blok-fanatieker, maar ze zijn even zwart!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 10:17   #55
Niet geregistreerd

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
Ik vind dit een behoorlijk haatdragende opmerking van jou. Waarmee je bewijst dat je geen haar beter bent dan diegene die je meent te moeten bestrijden. Bovendien maak je jezelf grandioos belachelijk door anderen blokidioten te noemen.

Mijn echtgenote is allochtone en Vlaams Blokster. Jij kijkt neer op mijn echtgenote en je meent te weten dat ze zeer goed is in haten.
Jij mag mij uitleggen wat er gaat gebeuren mocht mijn vrouw - zoals je beweert - voldoende haatdragend zijn om klacht tegen jou in te dienen op basis van de antiracismewet. Ik ben benieuwd.
Wel, bruut geweld. Last van het boemerang-syndroom ?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 10:31   #56
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Alsof dat het ergste is wat er kan zijn!

Neen, niet het ergste maar men wordt tegenwoordig nogal als racist bestempeld.
Oud 18 juli 2004, 11:11   #57
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wel, bruut geweld. Last van het boemerang-syndroom ?
Volgens hem is er toch geen vuiltje aan de lucht
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 11:40   #58
bruut geweld
Minister-President

Standaard

hehe

los over de argumentatie heengaan dat je het ene strafbare feit slechts kan concretiseren door een daad en het andere ook /slechts door een mening, en dan nog zo dom zijn om het nog eens te herhalen alsof het hetzelfde zou zijn en zou ik dat ook beweren..

net zoals we even de rechtspersoonlijkheid vergeten, de recente publicaties etc.

typisch en te verwachten reactie : ik ben met een allochtoonse ! én blokkertje... al eerder hier gehoord.

jaah dat kennen we : ze konden geen vrouw meer krijgen bij het "eigen volk" en hebben zich dus maar een buitenlandse aangeschaft. d�*t is natuurlijk hét argument om aan te tonen dat je zelf geen racistische gevoelens hebt naar bv turken , marrokanen toe. de rest van je betoog : stel je voor dat Je vijf keer overvallen wordt door een jood.
jij mag dat gerust zeggen. Als je dat extrapoleert en zou zeggen DAT HET ALTIJD JODEN ZIJN (en fundi's , we zijn weer hypothetisch he), dan ben je idd met iets anders bezig.

en dappere onbekende : boemerang effect ?.... LOL , nee hoor er IS een zeer groot verschil tussen het beleid van een staat /de staat zelf en het volk an sich, dat enkele joodse fundamentalisten dat onderscheid niet willen /kunnen maken is mijn probleem niet.

ps aulus :mijn FELICITATIES ! je bent wel een idioot, maar je slaat erin om in elke post je veralgemening door te trekken !
Moet je es proberen met bijv joden . es zien hoelang het duurt vooraleer de selectieve verontwaardiging begint...en de verwijten/dreigementjes ...want over ander racisme dan antisemitisme blijven de fundamentalisten hier op het forum zéééér stilletjes... iets waar ze ook terecht reeds door het forum op gewezen werden. D�*t is je boemerang effectje...

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 18 juli 2004 om 12:09.
Oud 18 juli 2004, 11:53   #59
Niet geregistreerd

Standaard

Citaat:

Ik verwittig u alvast: straks gaat hij op sluwe (denkt hij) wijze ontkennen dat hij haatdragend is. Bruut denkt dat iedereen stom is namelijk. Maar dat gaat hij straks ook weer ontkennen. Al zijn posts spreken hemzelf tegen. Bruut is zot en buitengewoon onprettig om 'mee' te praten. Zelfs 'over' hem praten is geen lol.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 11:55   #60
bruut geweld
Minister-President

Standaard

hehe en weer een zeer sluitende argumentatie van de dappere onbekende !

en je maakt jezelf idd vrij belachelijk door hier over de racismewet te spreken als mijn opmerking je niet bevalt.

andere wet mijne jongen andere....
en die helpt je ook niet verder

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 18 juli 2004 om 11:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be