![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en die is tekenend voor wat er aan het veranderen is... het begint ergens... de ouder wordende generatie is niet aan het veranderen... die is conservatief en gemotiveerd door het verleden en de consequenties daarvan... het is de gemotiveerde jeugd... die ik zie...
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Als dit zo is juich ik dit toe. Het zal mijn vlaams-nationalistisch overtuiging niettemin niet veranderen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb heel veel respect voor mensen die een innige overtuiging hebben gebaseerd op een redenering met de elementen die hen drijft... maar ik ben een "taalgrensproduct"... sinds vele generaties "springen" de voorouders over die taalgrens om mekaar te vinden... bet-bet-overgrootouders : hij van Fize-le-Marsal zij van Zichem bet-overgrootouders : hij van Zichem zij van Crisnée overgrootouders : hij van Crisnée zij van Scherpenheuvel grootouders : hij van Zichem (jeugdvriend Ernest Claes) zij van Crisnée ouders : hij Luikenaar en zij Limburgs Haspengouwse ikzelf : geboortig Liege, gehuwd sinds meer dan 40 jaar met Vlaams meisje mijn moeder studies in Leuven getrouwd met Liégeois �* Louvain ikzelf basisonderwijs in Gutschoven, "middelbaar" te Waremme, Licentiaat te Luik, gewerkt te Genk met opdrachten in USA, Duitsland, Frankrijk, Engeland... geloof me vrij, eng regionaal nationalisme is me volledig vreemd... toch ben ik assertief genoeg om als Genkenaar in Brussel te willen aangesproken worden in het NL, zoniet verkoopt de "zondaar" nul de kl*te*n aan mij... ik redeneer echter multiligisch en Europees....
![]() |
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Patje : 21 juli 2004 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben persoonlijk ook meertalig. En Europa is zelf ook een afgebakend territorium, dus ecng-nationalistisch. Als ik zie hoe in Europa wordt omgesprongen met diversiteit, hou ik mijn hart vast.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 21 juli 2004 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grenzen moeten in Europa (en later in de wereld) langzaam verwateren, zoals in wezen nu reeds de gemeentegrenzen eigenlijk geen grenzen meer zijn. Logische struktuur van het overheidsgebeuren is dan: de gemeente, de regio/het land desgevallend, en Europa. Op die manier kan je een theoretische uiting geven aan het theoretisch gevoel dat je je even solidair voelt met iemand uit Frans-Vlaanderen, Friesland, Schotland enz. (som nu maar de gekende regio's die streven naar meer autonomie op). Maar ik wou nog iets anders zeggen, want het gaat over de splitsing van BHV. Vlaamse Politiekers opgelet: de Schoofzak gaat goede raad geven !! De Vlaamse regering moet naar de rechtbank in Brussel gaan en de federale regering laten veroordelen om het arrest van het Arbittershof toe te passen, op straffen van 1 mio euro per dag na 1 januari 2005, te betalen aan de Vlaamse regering. Ben wel eens benieuwd of Di Pupo aan de alarmbel gaat trekken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er moeten grenzen getrokken worden vind ik...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |