![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wil er zelfs voor vechten dat je jouw al dan niet genuanceerde visie mag blijven brengen. Maar durf je dezelfde uitspraken doen als het over de leiders en de fundamentele inhoud van de islam (koran) gaat? A/ CGKR (uiteraard alleen als je ook Vlaams Nationalist bent) B/ Heb jij body-guards zoals Salman Rushdie? Wat ik bedoel is het volgende: hoezeer meten wij hier in 't westen met twee maten en twee gewichten. Als wij een politieke partij hebben die een dissonante stem laat horen in het hierboven aangehaalde politiek-correcte (zeg maar cultureel-Marxistische cfr Derk-Jan Eppinck) denken wordt deze partij en met haar alle leden vogelvrij verklaard. Maar als een middeleeuwse barbarenpolitiek (ik weiger hier om de islam een godsdienst te noemen) binnendringt via ons moeizaam opgebouwd sociaal weefsel sleept men onmiddellijk een heel arsenaal aan holle dogmaretoriek aan ter incriminering van diegenen die terechte vragen bij stellen bij het verbeurd verklaren van onze basiswaarden. [font=Lucida Sans Unicode]A propos: Het is door verder te kijken dan mijn neus lang is dat ik Vlaams Nationalist ben geworden[/font] Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 juli 2004 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige wat ik bedoel met mijn afwijzing van een historische verwijzing in de grondwet is het volgende:
in een grondwet horen geen historische verwijzingen. Die horen in de geschiedenisboeken. Onze geschiedenis is wat het is, en ik wil het zeker niet ontkennen. Integendeel. Evenwel details eruit ophemelen; of details uitvergroten (als reactionaire refleks om de huidige tendensen te trachten te verdoezelen) vb. is helemaal overbodig. Het principe van scheiding van kerk en staat is in 2004 al lang prioritair op de overbodige vermelding (van het waarheidsgetrouwe) van de historische verwijzing.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen we in een Europa leven waar we (waarschijnlijk niet onterecht) gewoonweg schrik hebben voor deze veroveringscultuur? Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 juli 2004 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Balkenende wil 'eerlijk oordeel' EU over Turkije
Door onze correspondent STRAATSBURG, 21 JULI. Minister-president Balkenende heeft vanmorgen in Straatsburg een krachtig pleidooi gehouden voor een eerlijk oordeel over de vraag of Turkije lid mag worden van de Europese Unie. Hij zei dit als voorzitter van de Europese Unie. Balkenende presenteerde het Europees Parlement vandaag het werkprogramma van het op 1 juli begonnen Nederlandse voorzitterschap, dat tot 31 december van dit jaar duurt. Eind dit jaar zullen de 25 regeringsleiders van de EU-landen moeten besluiten of en wanneer met Turkije onderhandelingen kunnen beginnen over toetreding tot de Europese Unie. In diverse lidstaten is sprake van een toenemend verzet tegen eventuele aansluiting van Turkije bij de EU. Balkenende beklemtoonde voor het Europees Parlement dat de besluitvorming over Turkije ,,eerlijk verlopen'' moet volgens de spelregels waaraan men zich in 2002 ,,met volle overtuiging'' heeft verbonden. ,,Dat betekent een scherpe toetsing aan de gestelde criteria, maar géén nieuwe eisen verzinnen'', aldus Balkenende. Deze criteria betreffen onder andere de rechtstaat en het naleven van mensenrechten. De maatschappelijke discussie in landen als Frankrijk en Duitsland gaat echter over Turkije als overwegend islamland. Balkenende nam hier afstand van. ,,We mogen ons niet laten leiden door angst, bijvoorbeeld voor de islam. Drempels opwerpen tegen een bepaalde godsdienst past de Europese waardengemeenschap niet. Onze weerstand dient zich niet te richten tegen religies, maar tegen mensen en groepen die hun godsdienst misbruiken om met geweld hun zin door te drijven'', zei hij. ,,Het probleem is niet de godsdienst, maar het misbruik van godsdienst om haat en onverdraagzaamheid te zaaien en vrouwen te onderdrukken''. De fractievoorzitter van de christen-democraten in het Europees Parlement, de Duitser Hans-Gert Pöttering waarschuwde vanmiddag voor ,,politiek opportunisme'' in de kwestie-Turkije. Als voorzitter van de Europese Unie sprak premier Balkenende ook zijn zorg uit over de economische ontwikkeling. Hij noemde het herstel ,,langzaam en moeizaam'' en weet dit aan ,,onderliggende zwaktes'' in de economische structuur. Balkenende: ,,De Europese economie heeft stijve gewrichten en gebruikt zijn hoofd te weinig. Daardoor zijn onze concurrenten ons te snel en te slim af. Wie objectief naar de ontwikkelingen kijkt, ziet dat Europa ook in tijden van conjunctureel herstel terrein verliest''. http://nrc.nl/europa/artikel/1090390137320.html Laatst gewijzigd door Pascal L. : 21 juli 2004 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Bedankt, Pascal, voor de verrijkende inlichting, persoonlijk was ik er 5 jaren geleden voor toetreding... en nu formeel tegen... SF, E, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Frankrijk steunt Turkse kandidatuur voor lidmaatschap EU
"Zo snel als mogelijk" moet Turkije lid kunnen worden van de Europese Unie. Dit heeft de Franse president Jacques Chirac gezegd na een ontmoeting met de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan. In december beslissen de EU-staats- en regeringsleiders over de start van toetredingsonderhandelingen met Turkije. Turkije kreeg in 1999 het statuut 'kandidaat-lidstaat' toegekend. Als de chefs in december beslissen dat dergelijke onderhandelingen kunnen starten, zal het nog jaren duren vooraleer het land effectief lid wordt. Eerst moet het alle Europese regels in eigen wetgeving omzetten, volgens afspraken met de Unie. Erdogan contacteert deze zomer een reeks Europese landen. Deze week brengt hij een driedaags bezoek aan Frankrijk. Op de eerste dag kwam hij met president Chirac al meteen tot de kern van zijn bezoek. Ondanks de weerstand bij een flink deel van de Franse bevolking steunt Chirac de toetreding.
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een mooi voorbeeldje in eigen land is de aanval op het asielcentrum in Ranst. De verkiezingsuitslag van het VB was blijkbaar ook een soort vrijgeleide.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Turkije is al decennia een trouwe bondgenoot in de Nato,het is één van de weinige (indien niet het enige) land in de wereld met een moslim meerderheid die een demokratie heeft en de scheiding van Kerk (Moskee feitelijk) en Staat toepast.
Als ze een fatsoenlijke oplossing vinden voor het Koerdisch probleem en het Turkse leger terugtrekken uit Cyprus,dan is er géén enkele reden om ze het lidmaatschap van de Unie te ontzeggen,integendeel. Hoe langer de EU Turkije blijft isoleren,hoe groter de kans dat de fundamentalisten daar de boel overnemen. Wat betreft de grens met Irak is het zo mogelijk nog eenvoudiger: Als het goed afloopt met Irak en Turkije lid is,dan heeft de EU een dubbele buffer tegen de Arabieren,als het slecht afloopt dan gaan we Turkije nog héél hard nodig hebben. Het beste ware volgens mij om de Turkse regering te helpen om zo snel mogelijk orde op zaken te stellen en ze dan te laten toetreden. Moest de EU voor 4 jaar een commissievoorzitter krijgen die voor Europa doet wat Kemal Attaturk voor het Turkse volk heeft gedaan zouden we er een stuk beter voorstaan.
![]() |
#54 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En pedofilie is de normaalste zaak van de wereld,in Oostenrijk heeft de Kerk er zelfs een server voor ingesteld die duizenden fotos hiervan opslaat en verspreid..... Och ja,op de bajonetten van de SS stond "GOTT MIT UNS" En daar was de toenmalige paus het zelfs volledig mee eens.In die mate dat Rooms Katholieke priesters zelfs de V1 en V2's zegenden - vlak voor ze op Londen en Antwerpen werden afgevuurd.... Proper volkske..... PS Hoeveel kost een aflaat tegenwoordig? (prijsopgave inclusief BTW graag)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." Benjamin Franklin Laatst gewijzigd door Thor : 23 juli 2004 om 06:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Evenwel een kleine doordenker: Als de toetreding van Turkije toch zo'n democratisch gehalte heeft waarom dit dan doen als "buffer" (!!!???) tegen "De Arabieren"? Zijn de Turken "Islamofoob"? Vaneigens niet. Dit gaat dus alleen om territoriale expansiedrift die ze internationaal willen consolideren. Voor de Turkse staat een prima middel om de koerden te "endlösen" en voor de Islamieten om, zoals de koran het voorschrijft, de rest van de wereld te veroveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Weerom een prima argumentatie want A/ zeg maar gerust massamoordenaar tegen iemand die bewust en gedreven miljoenen mensen een afschuwelijke dood injaagt B/Bo (Opus Dei) Boudewijn:Grondwet? welke wet?... van 't zelfde laken een broek... Welke wet? De Grondwet? nooit van gehoord... Guy! Verander die eens rap zodat we die oppositie-kloothommels eens voor "onze" rechters kunnen brengen... C/ Pedofilie: Het is inderdaad een afschuwelijke schande dat de pedofiele priesters niet op dezelfde wijze worden berecht als "jan met de pet". De wet? Welke wet? Niet van toepassing op de Clerus!!! D/ De SS: Dit is niet juist. Die "Gott" waar zij het over hadden was een andere als die van de paus, vraag het maar aan Himmler. E/ Bekijk maar eens de gruwelexcessen door de geschiedenis heen van onze pausen en hun sadistische adepten Twee kapitale fouten maak je hier echter. A/Het ging hier helemaal niet over christenen maar over Katholieken B/ Deze feiten dwingen mij als rationeel mens om fanatiek islamofoob te worden Daarom: zolang we in Europa nog niet zijn genezen van onze eigen trauma's zit ik samen met waarschijnlijk een paar honderd miljoenen geestesgenoten niet te wachten op een volgend Paneuropees trauma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Daar gaan we weer. Eergisteren B² ook al: we gaan hard optreden tegen xenofobie... Xenofobie= angst voor het vreemde... Ge moogt verdomd gerust zijn dat ik angst heb voor het vreemde, wie kan me verbieden om angst te hebben? Islamofobie zeg je? Ge moogt verdomd gerust zijn dat ik islamofoob ben... Ik ben tenslotte ook fascistofoob, Nazifoob en communistofoob, racistofoob en nu ik me toch eens goed kan laten gaan ook aidsfoob, pestfoob, aragnofoob en er zullen nog zo wel een paar foobjes zijn waar ik last van heb maar in tegenstelling van de islamofielen reageer ik anders dan een angstbijter. Ik zal hier niet rap de moslims hun strot voor de kamera afsnijden om ze te laten teugkeren of zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel: je bent niet bang om bang te zijn. Eerlijk gezegd: dat maakt me een beetje bang van jou.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |