Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2012, 15:20   #41
'XIII'
Banneling

Standaard

Het is duidelijk dat de gehele CD&V in 2011 door de PS in samenwerking met het paleis en de oude CD&V-knarren ala Eyskens, gechanteerd en gegijzeld is: akkoord om een ACW-vriendelijke, maar voor de burgers superriskante en nefaste, oplossing voor Dexia aanreiken in ruil voor een door de PS gedomineerde regering en voor de Vlamingen rampzalige 6de staatshervorming. Hoe crimineel kan men wel niet zijn!
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 15:30   #42
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de gehele CD&V in 2011 door de PS in samenwerking met het paleis en de oude CD&V-knarren ala Eyskens, gechanteerd en gegijzeld is: akkoord om een ACW-vriendelijke, maar voor de burgers superriskante en nefaste, oplossing voor Dexia aanreiken in ruil voor een door de PS gedomineerde regering en voor de Vlamingen rampzalige 6de staatshervorming. Hoe crimineel kan men wel niet zijn!
Wat was uw oplossing voor Dexia?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 15:44   #43
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Bekijk bericht
Eerst noodzakelijke ingreep is verantwoordelijken de nor indraaien
Dat zal hopelijk in de toekomst gelijkaardige criminelen 2 keer doen nadenken
Beter iets te streng dan te slap

Schuldigen belonen met goed opbrengende machtsposities zoals in België is not done natuurlijk, maar België is dan ook een falend state
Daarmee is er nog geen oplossing.
Niemand zal nog een oplossing durven bedenken met uw strafregime –allemaal de oppositie in en de anderen het proberen te laten oplossen– en dan blijft het probleem bestaan.

Je hebt nog altijd geen oplossing aangereikt of uitgelegd hoe de problemen vermeden hadden kunnen worden (en welke partij daarvoor pleitte).
Oud 1 november 2012, 15:55   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De vraag is niet onder wiens beleid de zaken misgelopen zijn. De vraag is of en welke oppositiepartijen het beter kunnen.
Hoe had dit vermeden kunnen worden en welke partij pleitte daar voor? (Achteraf is het makkelijk roepen.)
Het is wel een probleem dat 'we' niet in de tijd terug kunnen gaan om dan de maatregelen te nemen die 'we' hadden moeten nemen.

Het is best mogelijk dat het débacle kon worden vermeden (als... en als... en als...), maar het IS niet vermeden, wel integendeel.

Het antwoord op de vraag onder wiens beleid 'de zaken' misgelopen zijn, kan in zoverre nuttig zijn dat het wellicht ook het antwoord levert op de vraag wie zich maar beter niet langer met 'de zaken' bezighoudt.

Dat antwoord levert echter - helaas? gelukkig? - niet het antwoord op de vraag wie zich dan wél met 'de zaken' bezig dient te houden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 15:59   #45
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is wel een probleem dat 'we' niet in de tijd terug kunnen gaan om dan de maatregelen te nemen die 'we' hadden moeten nemen.

Het is best mogelijk dat het débacle kon worden vermeden (als... en als... en als...), maar het IS niet vermeden, wel integendeel.

Het antwoord op de vraag onder wiens beleid 'de zaken' misgelopen zijn, kan in zoverre nuttig zijn dat het wellicht ook het antwoord levert op de vraag wie zich maar beter niet langer met 'de zaken' bezighoudt.

Dat antwoord levert echter - helaas? gelukkig? - niet het antwoord op de vraag wie zich dan wél met 'de zaken' bezig dient te houden.
kennen jullie een verschijnsel Parlementaire Enquete, zoals bij ons? Dat lijkt me wel op zijn plaats, namelijk.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 16:00   #46
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarmee is er nog geen oplossing.
Niemand zal nog een oplossing durven bedenken met uw strafregime –allemaal de oppositie in en de anderen het proberen te laten oplossen– en dan blijft het probleem bestaan.

Je hebt nog altijd geen oplossing aangereikt of uitgelegd hoe de problemen vermeden hadden kunnen worden (en welke partij daarvoor pleitte).
Ik stel vast dat u iedereen die bij de criminele oplossing van de Dexia-affaire betrokken is, vrij spel geeft. De fout ligt in eerste instantie bij de ACW-zuil van de CD&V en haar onverantwoord omspringen met geld van anderen. Daarna ligt de fout bij al degenen die meegetimmerd hebben aan de schandalige weg om het probleem op te lossen op kap van de man in de straat, zelfs als hij er in geen lichtjaren bij betrokken is of was.
Oud 1 november 2012, 16:00   #47
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Zolang er geen beter alternatief is, is het een drogargument dat diegenen waarbij het misgelopen is zich er maar niet meer mee moeten bezighouden.
Wild avontuur dan maar?
Ik pas daarvoor.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 november 2012 om 16:01.
Oud 1 november 2012, 16:03   #48
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat u iedereen die bij de criminele oplossing van de Dexia-affaire betrokken is, vrij spel geeft.
Helemaal niet.
Als iemand me kan overtuigen van een beter alternatief, dan wil ik daar volledig voor gaan.
Ik ga in ieder geval niet pleiten voor iets dat nóg slechter is gewoon in de naam van verandering.
Oud 1 november 2012, 16:07   #49
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.
Als iemand me kan overtuigen van een beter alternatief, dan wil ik daar volledig voor gaan.
Ik ga in ieder geval niet pleiten voor iets dat nóg slechter is gewoon in de naam van verandering.
Men had dit avontuur gewoon niet mogen aangaan en het ACW voor zijn eigen onverantwoordelijkheid moeten laten opdraven. Het zou - en daarom heeft men dan ook bij de CD&V eieren voor zijn geld gekozen - de CD&V helemaal van de kaart geblazen hebben als politieke partij. Nuja, het zal weldra uitstel van executie blijken.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 1 november 2012 om 16:11.
Oud 1 november 2012, 16:10   #50
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
kennen jullie een verschijnsel Parlementaire Enquete, zoals bij ons? Dat lijkt me wel op zijn plaats, namelijk.
Dat kennen we zeker! Maar de partijen aan de macht zijn omwille van Di Rupo I betrokken bij de hele zaak. Zij zullen met man en macht zo een onderzoekscommissie tegenhouden en tegenwerken. Dit is nu eenmaal België en niet Nederland!
Oud 1 november 2012, 16:24   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ook dat is in dit land een door en door rot corrupte bedoening en bijgevolg totaal nutteloos.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 16:27   #52
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is eigenlijk "cisten".
Een cyste is iets wat waarschijnlijk onder hersenpan groeit.
die Belgicysten is idd een kankergezwel in Vlaanderen.
de collaborateurs van het Belgisch establishment.
om Vlaanderen te bevrijden moet dat kankergezwel worden verwijderd.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 16:28   #53
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ook dat is in dit land een door en door rot corrupte bedoening en bijgevolg totaal nutteloos.
In dat geval schrijf ik een flinke dosis Hereniging voor, als probaat middel.

En liefst voordat jullie je helemáál de put in hebben gewerkt.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 16:45   #54
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Ik onthoud. Er is nog steeds niemand die mijn vraag naar een beter alternatief beantwoord heeft.

Het gaat hier dus om kritiek om de kritiek, terwijl er waarschijnlijk echt wel een stevige dosis inhoudelijke kritiek met alternatieven geschreven kan worden.
Oud 1 november 2012, 16:57   #55
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik onthoud. Er is nog steeds niemand die mijn vraag naar een beter alternatief beantwoord heeft.

Het gaat hier dus om kritiek om de kritiek, terwijl er waarschijnlijk echt wel een stevige dosis inhoudelijke kritiek met alternatieven geschreven kan worden.
Ik meen nochtans gezegd te hebben dat men het ACW zelf had moeten verantwoordelijkheid laten opnemen voor hun eigen misstappen en niet iedere burger met een virtuele schuld van 5000 euro hadmoeten opzadelen.
Oud 1 november 2012, 17:13   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen nochtans gezegd te hebben dat men het ACW zelf had moeten verantwoordelijkheid laten opnemen voor hun eigen misstappen en niet iedere burger met een virtuele schuld van 5000 euro hadmoeten opzadelen.
Hm... Neen, de alternatieven zijn dan slechts geldig als ze aan de voorwaarden voldoen.

Eén van die voorwaarden is dat het ACW hoe dan ook schaamteloos moet kunnen blijven graaien.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 17:16   #57
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat betekent dat concreet?
Failliet laten gaan? (Dexia)

Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 november 2012 om 17:16.
Oud 1 november 2012, 21:45   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
die Belgicysten is idd een kankergezwel in Vlaanderen.
de collaborateurs van het Belgisch establishment.
om Vlaanderen te bevrijden moet dat kankergezwel worden verwijderd.
Kozaan Kevin, zedde gaa da?

http://www.youtube.com/watch?v=vptfhT26ehk
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 22:04   #59
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kozaan Kevin, zedde gaa da?

http://www.youtube.com/watch?v=vptfhT26ehk
aaah Jaak, wil jij soms die 8,5 miljard euro uit je eigen zak betalen?
en als Dexia valt, mag je 63,5 miljard afdokken.

je kan het altijd verdelen onder je vriendjes Rikske van Klein-Luik, System uit het verre oosten en co van dit forum.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 1 november 2012 om 22:06.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 22:08   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
aaah Jaak, wil jij soms die 8,5 miljard euro uit je eigen zak betalen?
en als Dexia valt, mag je 63,5 miljard afdokken.

je kan het altijd verdelen onder je vriendjes Rikske van Klein-Luik, System uit het verre oosten en co van dit forum.
Uw economische kennis is even erbarmelijk als uw juridische, daarom wil ik u graag een zoveelste vernedering besparen.

Ik ga hier dus niet op in, maar laat de open doelkans aan iemand anders over.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be