![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens wordt die reeds betaalde BTW afgetrokken van uw winst. Wie dus geen (of te weinig) winst maakt mag rustig het saldo van de BTW aan de staat betalen uit eigen zak. Vergeet ook niet dat je bij de aankoop van de wagen uw BTW INTEGRAAL direct moet betalen ijn het jaar van aankoop terwijl je de BTW slechts gespreid over bv 5 jaar recupereert via de belasting op uw winst. Je hebt er dus alle belang bij om niet failliet te gaan in die periode. Overigens : die maatregel is niet bedoeld als gunst aan de ondernemer, maar als noodzaak om de economie draaiende te houden. Als een zelfstandige die kost niet van zijn winst mag aftrekken, dan koopt hij misschien pas om de 10 jaar een auto ipv om de 5 jaar. En dit geldt niet enkel voor auto's, maar voor alles wat de ondernemer professioneel nodig heeft (computers, uitrusting, infra, ...). Waar staan we dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is er geen. Je hebt nog altijd geen degelijk argument gegeven waarom cao's en indexaanpassingen niet beiden zouden kunnen. Het is aan jou om die bewering te staven.
Ad hominem. ![]() Neen, beste Junior, ik leef in het heden en merk dat we relatief gezien niet significant meer problemen hebben op economisch vlak dan de andere landen, en dat het huidige systeem elders ook faalt, waar er geen combinatie cao's en loonindexering is. Maar bon, ik loop vooruit. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 31 oktober 2012 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien kan ik het wat algemener zeggen: economie is geen exacte wetenschap, en we volgen geen zuivere economische modellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() België is zot geworden, Dat het apen zijn wist m'n al
ze moeten altijd de buurlanden nadoen. leeftijd pensioen verhogen ? laat me zien : je werkt normaal vanaf je ca 20ste. en je zal mogen werken tot je er bij neervalt. zo ziet het eruit. ziekteverzekering volgens inkomen toch niet iets dat goed is. *- En deze : Werkloosheid verlagen ? euh... langs de ene kant oke maar aan de andere kant ' Zot is het Ministerie. Geacht Regeerders Gelieve Geen 7000 euro per maand meer te verdienen. 1) Er is Verdomme Geen werk voor iedere belg. 2) Al wat jullie doen om koste te besparen is zelf ' Gestraften van het gerecht aan het Stad zetten en aan de overheid , en de Benoemde smijt u buiten. Ik zelf 2 jaar vraag ik een job aan het stad en het kan niet terwijl jullie er verdomme 10 Andere zet keer op keer. - De Helft Van de Horeca ligt plat is het is er zwart werk wegens jullie te hoge belastingen, - Fabrieken sluiten hun deuren door de Te hoge Belastingen. Jullie Stom Parlement Maken de Crisis. Mss komt ik het jullie eens van dicht vertellen, ik ben er toe in staat. *-die Nekken zouden beter ook een inkomen verdienen zoals wij , wat zijn die meer waart ? dan een andere secretaresse? Beetje beurootje zitten en zeker hun handen niet vuilmaken en dan nog ' de werk mens hun inkomen komen uitbuiten.' 1 - Jullie belgen is er iets mis ? dit is mijn vraag ,iedereen spreekt erover maar niemand doet er iets aan, Jullie stonden er bij en keken ernaar zo zal het worden. 2 - Die overheid verdiend tussen de 7 a 12000 Euro per maand en ja.dit vinden jullie oke. ik ben zelf belg ik stem nooit en zal het Nooit doen. Zolang Die Stomme Fraude Premiers en ministers Duizenden per maand verdienen.. ---------------------------- Zie dit : Oostende Leffe café, die wou en kwam in de politiek voor haar eigen voordeel, Zo stom is de politiek dat niemand het zag nog wist. maar nu is ze haar stem kwijt en ik ben er verdomme fier op. Door die Trut , kwam Rook verbod en dergelijke. ze kan zelfs geen Café uitbaten, ze wilt zelf de C4 Van bepaalde mensen niet doorgeven , en dergelijk meer. noem je dit een Politieker ? dit is pure Geschoemel. *-Franky de block ? als die Geen voordeel geeft aan uw project dan laat ie het er niet door. Van de lanote kan zijn stad niet regeren, het stink er van de drug en Geweld. Dealen aan de school poorten, en 5 op de 10 Leerlingen zit Suf in de klas. en het nachtleven is een Geto stad geworden. --- En deze Grap is de beste : Als voorbeeld en deze klopt dan nog ook , iemand van de VLD zegt , Dedeckerer is een sukkel en een spion, ik zal nooit aan zijn partij meedoen, ie kan verrotten , Maar nu komt het beste , Sommige van de Vld Gaan wel degelijk over naar de deckere zijn partij. Waar is de logica ? Zo ziet u maar , Lamzakken willen hun handen niet vuilen maken, maar ze maken wel een andere vuil. Politieker ik lach om jullie , Oh en sorry voor bepaalde schrijf fouten ik wou dit hier in 3 tellen neer typen. Maar Geen sorry voor het taal gebruik. U kan het altijd nazien indien u denk dat dit een grap is , en dit is maar het tipje van de sluier. Laatst gewijzigd door teken : 31 oktober 2012 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heb je je misschien al eens willen voorstellen dat het probleem misschien het systeem is. Loonindexering en cao's zijn als een een grote hoop plakband rond een kapotte rioleringsbuis. Er sijpelt wel wat door, maar het is wel verkiesbaar boven een hele stroom van rioolwater genaamd laissez-faire-kapitalisme indien er geen loodgieter beschikbaar is. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 31 oktober 2012 om 20:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() zie eens , Aan het begin van de euro zegde ik ' Alles zal in elkaar vallen en gedaan '.
toen ze lachten als ik dit poste. hadden ze eens alles op een rustige manier gedaan dan was het niet zo. En zeggen dit dit maar het begin is. wat zeggen de mayas 12.12... Belange nog niet. ' Tis nog een paar jaar ' wij allen zijn op weg naar onze eigen moderne ondergang. Ze Kunnen niet uit Hun eigen Berg Schulden , zeg maak gij eens schulden mss betalen zij dit voor u , want nu betalen wij hun schulden. pfff... die stome diplomatishe woorden zullen het niet oplossen. veel blabla en weing wol. Belgie moet een Vanrossen, maar ik begrijp ze , de bangeriks zouden hun zaken niet meer kunnen vullen , Als vanrossen het doet, dan geef ik hem gelijk want die Kan t'n minsten iets oplossing en dit bewijs was er in het verleden nonstop. Laatst gewijzigd door teken : 31 oktober 2012 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daarom trouwens dat men hier niets durft te ondernemen tegen die grote wanbetalers. Ze dreigen simpelweg met weg te trekken hier en de kous is af. Zie Mittal onlangs, grote onregelmatigheden vastgesteld door de BBI en in plaats van te betalen, dreigt hij ermee Arcelor-Mittal hier gewoon te sluiten. Een zeer holle doos dus als je het mij vraagt. (De private bank van Mittal, die hier was gevestigd om te foefelen met de notionele intrestaftrek, is trouwens al verhuisd naar Luxemburg ondertussen)
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Absoluut gaan ze natuurlijk nog altijd veel minder bijdragen.
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar komt bij dat BTW ook in zekere zin toch ook nivellerend werkt, omdat de eerste levensbehoeften zoals voedsel en dergelijke met 6%/7% belast zijn, terwijl de luxe goederen altijd met (nu) 21% belast zijn.
Iemand die een groter deel van zijn inkomen aan luxere goederen (kan) besteden betaalt dus ook naar verhouding meer BTW. Dus zowel in absolute EUR als ook procentueel.
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als je naar besteedbaar inkomen kijkt, dus na aftrek van kosten voor behuizing en verzekeringen (voor ziektekosten), blijkt dat de twee maal zo sterke schouders nu al veel meer dan twee keer zoveel te besteden hebben. Laat staan in een systeem van flat tax. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland lijkt zijn overheid inderdaad verder "lean and mean" te zetten,iets wat ongelofelijke resultaten kan hebben eens de wereldeconomie weer aantrekt.Bovendien worden Nederlandse burgers "opgeleid" om niet voor alles en nog wat met smekende oogjes naar de overheid(lees: de beurs van andere Nederlanders") te gaan kijken.
Deze "mentale switch"(want daar gaat het uiteindelijk om,meer nog dan de centjes zelf) kan ook werken als een soort "hefboomfonds" eens de economie weer opflakkert....... In Belgie ondertussen is men NOG STEEDS aan het leuteren over indexen ,fiscale voordeeltjes hier en daar,onderscheid tussen bedienden en arbeiders. En terwijl ondertussen onze sociale partners kissebissen en onze politici "de gulden middenweg" opzoeken(lees niks FUNDAMENTEELS veranderen) gaan straks nog enkele miljarden naar Dexia...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2012 om 09:55. |
![]() |
![]() |