![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tijde van het graafschap Vlaanderen, gingen er na de aanhechting van Romaans Vlaanderen in het Dietse Vlaanderen stemmen op dat men de Walen beter kwijt dan rijk was. Ten tijde van de Habsburgse 17 Provinciën was er binnen het graafschap Vlaanderen een 'soort van gewestvorming avant-la-lettre'. Rijsels Vlaanderen had namelijk een eigen vertegenwoordiging in de Staten-Generaal te Brussel. Rijsels-Vlaanderen gedroeg zich soms als een zelfstandige provincie van de Nederlanden. Zo nam het deel aan de Unie van Atrecht, terwijl de rest van Vlaanderen deelnam aan de Unie van Utrecht. (Wiki) Idd. ten tijde van de Opstand kan men een scheidingslijn merken tusssen Nederlandstaligen en Franstaligen die zich resp. verenigden in de unie van Utrecht en de unie van Atrecht. Later was het verzet tegen de Franse bezetting een grotendeels Vlaamse aangelegenheid. (Charlepoing? Dat was een tweetalige Brusselaar!) Wilden de Vlamingen in 1830 een scheiding de Nederlanden? Alleszins wordt dit gevierd en gefeest door zowel het Waalse Gewest en de Franstalige Gemeenschap. En in de huidige tijd stonden Walen en Vlamingen tegenover mekaar met de Koningskwestie.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franken en Saksen bestaan als volk niet meer: ze zijn verdwenen en werden uiteindelijk nieuwe volkeren. Afstammelingen van deze volkeren vermengden zich ook met Gallo-Romeinen en nog andere Germaanse stammen (waaronder Friezen) gaven Nederlanders, Fransen, Belgen/Vlamingen, Duitsers, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles is illegaal aan België want het is op een illegale manier tot stand gekomen.
![]() Een illegaliteit te vergelijken met de Duitse inval in mei 1940!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=860 Wat gij en veel franstaligen vooral niet wilt aanvaarden is de bestuurlijke eentaligheid van Vlaanderen die notabene wél op een demokratische manier tot stand kwam in tegenstelling tot de de facto bestuurlijke eentalighied van gans België in 1830 die het gevolg was van een staatsgreep. Ik breng U nogmaals in herinnering dat diezelfde eentaligheid van de Gewesten oorspronkelijk een franstalige eis was! Ze hebben nu wat ze wilden en gij aanvaardt dat niet.... U gaat hier af als een gieter door slogans te slaken die elke historische onderbouw missen..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totaal onzin. Er is helemaal niets verkeerds met België. U accepteert België niet omdat uw spel u vraagt tegen België te zijn maar dat betekent niet dat dit land "illegaal" zou zijn. Die "illegaliteit" is alleen een standpunt van u en niets meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard was zoiets illegaal omdat het met geen enkele toenmalige wet in overeenstemming kwam.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Loki : 18 november 2012 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, natuurlijk. We hebben reeds vele jaren kunnen vaststellen hoezeer de Vlamingen in "Bruxelles" door de francofonen met onvoorstelbare liefde worden bejegend. Hoe je moeder voor gek jongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Altijd dat "nationalisme". Ik word daar zo moe van.
Vlaanderen zijn 5 provincies. Wat dat in het verleden allemaal heeft betekent, is bullshit. Je kan andere definities plaatsen zoveel je wil, op dit eigenste moment gaat het over 5 provincies die in een fake democratie misbruikt worden. En net daarom wil ik dat er een herstel van de democratie komt. Dat kan op twee manieren. Ofwel vergeten we de taalgrens en is elke belg terug 1 stem waard die op elke politicus kan stemmen. Ofwel is elke vlaming 1 stem waard en kunnen buitenstaanders oprotten in onze besluitvormingen. En omdat ik die eerste optie verwerp uit puur eigenbelang, kies ik resoluut voor een "Vlaams Nationalistische partij". Dat etiket pak ik er dan wel vrolijk bij. En dat wil niet zeggen dat ik trots ben op een lijn op de grond, op de schoonheid van een taal, op de heldaftigheid van mijn voorouders of op een bouwkundige overeenkomst die altijd dat schattige kerktorentje in het midden plaatst." Symbols are for the symbol (simple) minded.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 november 2012 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een confederaal belgië is mosselen noch vis als oplossing, staatsschuld federaal maar moet eigenlijk betaald worden door deelstaten, terwijl die deelstaten juist geld nodig hebben om de nieuwe bevoegdheden uit te voeren. de wever is op één ding nog en beetje realistisch, zijn pleidooi voor minder staat...maar dat is meer een doekje dat gelegd wordt op een gapende wond. Laatst gewijzigd door Loki : 18 november 2012 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 november 2012 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het werkte toen ook niet. de beste oplossing is en blijft het opdoeken van België. dan is die logge en inefficiënte structuur weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu, waarschijnlijk krijgen we wel een even incompetente structuur in de plaats. Zeker als nationalistisch rechts die structuur zou leiden. Maar ja, misschien is het het proberen waard. Het zal alvast minder kosten hopelijk.
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot één 'volk' behoren deze mensen die ongeveer dezelfde genetische kenmerken vertonen (raciale eenheid), dezelfde manier van leven hebben, en die zich georganiseerd hebben in hetzelfde staatsverband. Laatst gewijzigd door system : 18 november 2012 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is in 1830 tot stand gekomen door een francofoon gewelddadig separatisme dat is uitgelopen op een echt hoogverraad. De kopstukken hoorden geëxecuteerd te worden. Dat francofoon kippenhok midden op het Martelarenplein zou beter gedynamiteerd worden.
|
![]() |
![]() |