![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geeft U dan eens "realistische voorstellen"? Liefst ook nog haalbaar, maar dat moet niet want die hoorde ik nog steeds niet uit Vlaams-nationalistische hoek! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof het of niet, maar de belangen van Vlamingen en Walen lopen veelal gelijk hoor. Kijk. In elk land zijn er problemen, nietwaar? In elk land zijn er ook verschillen. En overal lossen ze die samen, als één Volk op. Waarom kunnen wij dat niet? Omdat er twee volkeren zijn? Nee hoor... omdat wij gedomineerd worden door partijen die werkelijk niets om de Belgen geven, en die dan nog eens gesplitst zijn ook. Sinds de splitsing van de partijen hoeft een Waals politicus zich niet meer te verantwoorden tegenover de Vlamingen, of omgekeerd. Dat is een slechte situatie, zo kan democratie niet gegarandeerd worden. Logisch toch, zeg je, want Vlamingen en Walen denken fundamenteel anders over alles! Ook dat is fout. Uit onderzoek blijkt dat bijvoorbeeld inzake waarden en normen de Vlaamse en Waalse resultaten het dichtst bij elkaar liggen van alle Europese regio's! En herinner je de episode rond het migrantenstemrecht. Hier in Vlaanderen deed iedereen alsof de Walen voor waren, en de Vlamingen tegen. Inderdaad, de Vlaamse politici waren voor en de Waalse POLITICI waren tegen! Want wat bleek uit een grootschalig onderzoek? 55 procent van de Walen was, zelfs na stevige indoctrinatie door ALLE partijen (met uitzondering van FN, dat uit de media geweerd wordt) TEGEN dat migrantenstemrecht! En geloof me vrij, de Walen denken even rechts als de Vlamingen. De enige reden dat FN niet even groot is als het Blok is dat het uit de media geweerd wordt. En dan bedoel ik echt geweerd. Er mogen geen artikels over geschreven worden, tenzij ze veroordeeld worden voor 't een of 't ander. Ik ken Walen genoeg die in Vlaanderen Vlaams Blok zouden stemmen, maar in Wallonië op de PS stemmen, gewoon uit gewoonte, of omdat hun lokale politicus hun gezegd had dat die het best met hun standpunten overeen kwamen. Oplossing: splitsen? Nee, dat zou toch al te gek zijn! Ons eigen land afbreken omdat een legertje politici er een puinhoop van maken? Nee, laat ons als volwassen mensen weer samen gaan zitten, en van België een Unitaire staat maken. Een Staat met één regering en één Parlement, zodat de kosten en bureaucratie drastisch verminderd worden! Doordat de Belgen in heel België op iedereen kunnen stemmen, zullen er Unitaire partijen komen, en zal voor de politici het belang van álle Belgen moeten primeren! Slechts in zulk een kader kan het principe "Eén man, één stem" werkelijk gelden. Zo kan België eindelijk de eenentwintigste eeuw binnentrekken. Echter, de machtspartijen hebben zich goed ingekapseld in de macht. Slechts door een bedreigend alternatief te vormen zullen deze mensen die macht opgeven, wanneer zij electoraal bedreigd worden dus. De BUB kan zo'n partij zijn. Wij hebben geen enkele toegang tot de media, maar door opvallende acties proberen we ons toch in de kijker te werken en werken we keihard aan onze partij, die binnen enkele jaren een nieuwe dialoog op gang moet kunnen brengen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drie keer raden hoever u met uw standpunten zal geraken. Doe mij dan maar liever het iets haalbaardere scenario van een totale afsplitsing. Ook daar zullen de Waalse politici macht bij inschieten, maar langs Vlaamse kant valt er dan wel weer wat meer te rapen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() @ Patriot,
Dat is een goede analyse, enkel de conclusie dat de BUB die kentering kan teweeg brengen lijkt me wat ver gezocht. Voor de rest een zeer goede argumentatie, Patriot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U probeert de kiesuitslag te interpreteren als steun voor Vlaamse onafhankelijkheid, terwijl de kiezers enkel gestemd hebben voor conservatief-rechts bestuur. Ze zijn gewoon het links-progressieve geknoei kotsbeu! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aangezien wij samen dezelfde standpunten delen, kunnen we de veranderingen in België doorvoeren, wanneer we groot genoeg zullen zijn. Dat zijn Vlamingen én Walen samen, die ijveren voor behoorlijk bestuur in België. Geloof me, na deze Vlaamse regering zullen we zeker onze aanhang vergroten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 juli 2004 om 13:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds vraag ik me af of U ooit al eens aan Jan-met-de-pet heeft gevraagd wat zij belangrijk vinden. Onafhankelijk Vlaanderen heb ik ze niet snel horen antwoorden. Zekerheid van werk en pensioen daarentegen hoorde ik elke keer. Als ik ze dan vroeg hoe ze over onafhankelijk Vlaanderen dachten, dan antwoorden ze me dat ze hoopten dat hun werk en pensioen verzekerd bleven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||||
![]() |
![]() |