Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2012, 09:29   #41
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En lezen kunt ge precies ook niet zo goed.
Citaat:
Er is niemand die zegt dat gij cdroms moet kopen in belgie.
EN daarbij daar gaat deze discussie niet over.
Tweede maal gelezen. Koop je ze liever in Frankrijk misschien? Of in Nederland?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 09:32   #42
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik ken het verschil tussen megaupload en torrents maar al te best. Waar heb ik gezegd dat er torrents op megaupload staan? Je bent de inhoud van men tekst aan het verdraaien. Ik zeg
Dan weet ge dus ook dat het zinloos is om het aan te ahlen.

Citaat:

Waarin staat hier dat dit linuxdistros zijn?
Ga jij ontkennen dat sourceforge niet de belangrijkste plaats is om openbron software te downloaden? (men laatste link staat immers een aanklacht tegen sourceforge in)
Ik vraag u een voorbeeld te geven, maar ge kunt het blijkbaar niet.
Megaupload is geen levensader voor opensource software

Citaat:

Verder nog een stuk uit mijn tekst:

De vergelijking voor torrents vs bestanden gaan inderdaad niet op maar maar dat staat er ook niet. Er staat dat ze niets illegaal deden. Echter is het wel piratebay die heeft moeten sluiten (terwijl daar zelfs geen illegale bestanden op de servers stonden). Ook megaupload doet in mijn ogen niets illegaals aangezien men zelf die bestanden niet op de servers plaatst. Probeer jij maar eens miljoenen bestanden te controleren op inhoud. Straks kan men ze nog aanklagen voor een citaat in een document.
Waarom lukt het dan wel bij rapidshare?

Citaat:

Dan hoop ik voor u dat de aanklacht tegen sourceforge wordt geseponeerd want anders ga je niet veel openbron software meer kunnen downloaden.
Tja ge spreekt over een klacht van 2008 in 2012 is er geen nieuws meer over en zelfs in 2008 zei men dat de kans heel groot was dat het zou worden geseponeerd.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 09:33   #43
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Tweede maal gelezen. Koop je ze liever in Frankrijk misschien? Of in Nederland?
In luxemburg is geen auvibel of iets gelijksaardig.

Laatst gewijzigd door santos : 9 november 2012 om 09:33.
Oud 9 november 2012, 09:36   #44
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
In luxemburg is geen auvibel of iets gelijksaardig.
Je geeft dus net toe dat je zelf auteursrechten probeert te ontwijken.
Oud 9 november 2012, 09:37   #45
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Je geeft dus net toe dat je zelf auteursrechten probeert te ontwijken.
Ge weet precies niet wat auvibel is.
En neen ik woon daar, het staat u vrij van te wonen waar ge wilt of niet soms?
Oud 9 november 2012, 09:47   #46
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan weet ge dus ook dat het zinloos is om het aan te ahlen.
Dus men mag ook geen legale bestanden meer delen volgens u. Sourceforge is ook filesharing,....

Citaat:
Ik vraag u een voorbeeld te geven, maar ge kunt het blijkbaar niet.
Megaupload is geen levensader voor opensource software
Elke filesharingdienst is dit. Zonder filesharing hebben vele openbron paketten geen reden meer tot bestaan. De kosten zouden te hoog oplopen.
Als jij linux gelijk stelt aan elk softwarepakket,... tja,....

Citaat:
Waarom lukt het dan wel bij rapidshare?
Voor hoe lang nog? Op rapidshare staan immers ook massaal veel illegale bestanden.

Citaat:
Tja ge spreekt over een klacht van 2008 in 2012 is er geen nieuws meer over en zelfs in 2008 zei men dat de kans heel groot was dat het zou worden geseponeerd.
Waarom ben je dan net tegen megaupload? Ook deze klacht kan nog worden geseponeerd. Aanklachten zijn het ultieme wapen van multinationals tegen kleinere bedrijven.

Zelf ben ik tegenstander van auteursrechten, patenten,... Muzikanten verdienen vooral aan hun optredens. Het zijn enkel de bekendere die verdienen aan auteursrechten. Echt broodroof kan je het dan al niet meer noemen hé? Microsoft hetzelfde. Ook deze zijn groot geworden op het kopiëren van diskettes.
Oud 9 november 2012, 09:51   #47
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge weet precies niet wat auvibel is.
En neen ik woon daar, het staat u vrij van te wonen waar ge wilt of niet soms?
Huh?

In Nederland, Frankrijk betaal je ook op cd's voor het volgende:

Citaat:
De bedoeling van deze heffing is een vergoeding te kunnen voorzien voor de muzieksector en de audiovisuele sector voor kopieën voor eigen gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal, de zogenaamde thuiskopieën. Aangezien het in de praktijk moeilijk is na te gaan hoeveel thuiskopieën iemand maakt en van welke werken, wordt de inning van deze heffing geregeld via een forfaitair bedrag op verschillende lege informatiedragers, te betalen door de verkopers die deze informatiedragers op de Belgische markt aanbieden.
Je bent vrij om te wonen waar je wil ja. Maar als je vindt dat dit normaal is voor andere landen kom dan ook niet klagen als men het in uw land ook toepast.
Oud 9 november 2012, 09:53   #48
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Dus men mag ook geen legale bestanden meer delen volgens u. Sourceforge is ook filesharing,....
Oei, kunt ge even quoten waar ik dat heb gezegd?
Citaat:

Elke filesharingdienst is dit. Zonder filesharing hebben vele openbron paketten geen reden meer tot bestaan. De kosten zouden te hoog oplopen.
Als jij linux gelijk stelt aan elk softwarepakket,... tja,....
Ik denk zelfs dat ge niet weet wat sourceforge is maar bon ge zult de weg wel vinden naar de faq ervan.

Citaat:

Voor hoe lang nog? Op rapidshare staan immers ook massaal veel illegale bestanden.

Waarom ben je dan net tegen megaupload? Ook deze klacht kan nog worden geseponeerd. Aanklachten zijn het ultieme wapen van multinationals tegen kleinere bedrijven.
Ik ben niet tegen megaupload, maar ben er ook niet tegen dat mensen aangeklaagd worden als ze iets uitspoken. En zolang hij niets is veroordeeld is hij nog onschuldig.
Maar sommige proberen de Kim uit te roepen tot held of Robin Hood en hij is niet meer dan een bedenkelijk zakenman.

Citaat:

Zelf ben ik tegenstander van auteursrechten, patenten,... Muzikanten verdienen vooral aan hun optredens. Het zijn enkel de bekendere die verdienen aan auteursrechten. Echt broodroof kan je het dan al niet meer noemen hé? Microsoft hetzelfde. Ook deze zijn groot geworden op het kopiëren van diskettes.
Tot de dag dat je zelf iets hebt uitgevonden natuurlijk. Ben eens benieuwd wat dan. Deze discussie gaat neit over auteursrechten, dat is een ander debat en er is zeker plaats voor verbetering.
Oud 9 november 2012, 10:00   #49
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Huh?

In Nederland, Frankrijk betaal je ook op cd's voor het volgende:

Je bent vrij om te wonen waar je wil ja. Maar als je vindt dat dit normaal is voor andere landen kom dan ook niet klagen als men het in uw land ook toepast.
Om 1 of ander reden heb ik geen cd's of dvd's nodig dus het kan me eerlijk gezegd niet schelen. Voor backup gebruik een externe harddisk, daar heb ik taks op betaald weliswaar in Duitsland, en ondanks die taksen was die daar nog goedkoper dan in Luxemburg. Idem voor men USB stick.
Maar voor sommige is reden wel goed om wat te klagen natuurlijk, want over welk bedrag spreek je?
Oud 9 november 2012, 10:07   #50
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oei, kunt ge even quoten waar ik dat heb gezegd?
Je weet al niet weer wat je zegt? Je vroeg een voorbeeld van een linuxdistro dat men host op megaupload.

Citaat:

Ik denk zelfs dat ge niet weet wat sourceforge is maar bon ge zult de weg wel vinden naar de faq ervan.
Als men servers als deze van piratebay kan sluiten kan men dit zeker met deze van sourceforge. Men moet maar een aantal softwarepaketten vinden die een inbreuk maken,.... Tegen de huidige manier van interpreteren is dit met elk softwarepakket het geval.

Citaat:

Ik ben niet tegen megaupload, maar ben er ook niet tegen dat mensen aangeklaagd worden als ze iets uitspoken. En zolang hij niets is veroordeeld is hij nog onschuldig.
Maar sommige proberen de Kim uit te roepen tot held of Robin Hood en hij is niet meer dan een bedenkelijk zakenman.
Heeft Kim dotcom een illegaal bestand geplaatst op zijn eigen servers? Ja of nee? Dat is de schuldvraag niets anders.

Citaat:
Tot de dag dat je zelf iets hebt uitgevonden natuurlijk. Ben eens benieuwd wat dan. Deze discussie gaat neit over auteursrechten, dat is een ander debat en er is zeker plaats voor verbetering.
Een uitvinding doe je met bestaande kennis (waar al dan niet rechten aan toegekend zijn). Je kan dus niets uitvinden zonder andere kennis te gebruiken. Bijgevolg zit er in alles wat men maakt een inbreuk.
Oud 9 november 2012, 10:14   #51
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Je weet al niet weer wat je zegt? Je vroeg een voorbeeld van een linuxdistro dat men host op megaupload.
Citaat:
Waar heb ik gezegd dat men geen legale bestanden mag sharen?
Dat is wat ik zei.

Citaat:

Als men servers als deze van piratebay kan sluiten kan men dit zeker met deze van sourceforge. Men moet maar een aantal softwarepaketten vinden die een inbreuk maken,.... Tegen de huidige manier van interpreteren is dit met elk softwarepakket het geval.
Graag een voorbeeld, want sourceforge was daarvoor niet aageklaagd.
Citaat:

Heeft Kim dotcom een illegaal bestand geplaatst op zijn eigen servers? Ja of nee? Dat is de schuldvraag niets anders.
Denk dat ge dan toch eens naar de aanklacht moet kijken ipv zoiets te vertellen.

Citaat:

Een uitvinding doe je met bestaande kennis (waar al dan niet rechten aan toegekend zijn). Je kan dus niets uitvinden zonder andere kennis te gebruiken. Bijgevolg zit er in alles wat men maakt een inbreuk.
Wiskunde, muzieknoten of een programmeertaal gebruiken om iets te ontwikkelen of uitvinden is met niets in strijd.
Copieren van een bestaan idee wel en dan zal het ervan afhangt of dit patent verlopen is of eventueel er auteursrechten op zijn.
Oud 9 november 2012, 10:14   #52
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om 1 of ander reden heb ik geen cd's of dvd's nodig dus het kan me eerlijk gezegd niet schelen. Voor backup gebruik een externe harddisk, daar heb ik taks op betaald weliswaar in Duitsland, en ondanks die taksen was die daar nog goedkoper dan in Luxemburg. Idem voor men USB stick.
Maar voor sommige is reden wel goed om wat te klagen natuurlijk, want over welk bedrag spreek je?
Het is niet het bedrag, het is het principe. Ik plaats op gegevensdragers vooral software en zelf samengestelde documenten,... Door de taksen op dvd's en cd's heb ik wel besloten om alle software dat ik uitprobeer op usbstick te schrijven.

Als je kijkt naar de geldverspilling van de zogezegd benadeelde bedrijven,.... Ieder bedrijf wil wel een inkomstenbron hebben waar men niets meer moet voor doen.
Oud 9 november 2012, 10:16   #53
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Het is niet het bedrag, het is het principe. Ik plaats op gegevensdragers vooral software en zelf samengestelde documenten,... Door de taksen op dvd's en cd's heb ik wel besloten om alle software dat ik uitprobeer op usbstick te schrijven.

Als je kijkt naar de geldverspilling van de zogezegd benadeelde bedrijven,.... Ieder bedrijf wil wel een inkomstenbron hebben waar men niets meer moet voor doen.
Dat is ook al beter voor het milieu en zelfs zonder taksen blijft het beter voor uw eigen bankrekening. Dus eigenlijk zou ge ze dankbaar moeten zijn
Oud 9 november 2012, 10:26   #54
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat men geen legale bestanden mag sharen?
Dat is wat ik zei.

Graag een voorbeeld, want sourceforge was daarvoor niet aageklaagd.

Denk dat ge dan toch eens naar de aanklacht moet kijken ipv zoiets te vertellen.
Citaat:
Het Franse Hooggerechtshof heeft besloten dat de vier bedrijven inderdaad aangeklaagd mogen worden in Frankrijk. Dit heeft te maken met een nieuwe Franse wet, die stelt dat alle p2p-applicaties van anti-copyright-features uitgerust moeten zijn. Omdat een dergelijk filter in de praktijk onmogelijk blijkt, eist het SPFF miljoenen dollars aan schadevergoeding.

In het geval van Shareaza zit er nog een extra staartje aan dit verhaal: Shareaza is namelijk een open source-pakket dat op SourceForge wordt gehost. Als Frankrijk zijn zin krijgt, moet SourceForge op zwart en heeft de rechtszaak verregaande gevolgen voor de wereldwijde open source-beweging. Bedrijven als Skype, die hun software baseren op p2p-protocollen, zouden volgens de Franse redenatie dan namelijk ook verboden moeten worden.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/franse-m...od-op-p2p.html

Citaat:

Wiskunde, muzieknoten of een programmeertaal gebruiken om iets te ontwikkelen of uitvinden is met niets in strijd.
Copieren van een bestaan idee wel en dan zal het ervan afhangt of dit patent verlopen is of eventueel er auteursrechten op zijn.

Dus volgens u kan men nieuwe formules niet patenteren? Wat als er op muzieknoten nog een patent zou rusten? Elk idee begint bij bestaande kennis waar al dan niet een patent voor is aangevraagd. Bovendien zijn er zoveel patenten dat men onmogelijk met elk patent rekening kan houden. Degenen die daar van profiteren zijn de bedrijven met een legertje advocaten.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 9 november 2012 om 10:27.
Oud 9 november 2012, 10:29   #55
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is ook al beter voor het milieu en zelfs zonder taksen blijft het beter voor uw eigen bankrekening. Dus eigenlijk zou ge ze dankbaar moeten zijn
Als men het geld dan gebruikt om bomen te planten zou men probleem met hun manier van handelen misschien ook van de baan zijn.

Armoede is ook goed voor het milieu. Ben je daar dan ook voorstander van?

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 9 november 2012 om 10:31.
Oud 9 november 2012, 10:32   #56
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Dus zoals ik al zei van bijna 4 jaar geleden. Het is niet omdat ge wordt aangeklaagd dat ge ook veroordeeld zijt.

Citaat:

Dus volgens u kan men nieuwe formules niet patenteren? Wat als er op muzieknoten nog een patent zou rusten? Elk idee begint bij bestaande kennis waar al dan niet een patent voor is aangevraagd. Bovendien zijn er zoveel patenten dat men onmogelijk met elk patent rekening kan houden. Degenen die daar van profiteren zijn de bedrijven met een legertje advocaten.
Waar zeg ik dat men formules niet kan patenteren?
Wat als ze morgen internet afzetten?
Gij beweerde dat ge voor iets nieuw te maken altijd een patent zou schenden wat dus niet het geval is.
Geef een concreet voorbeeld ipv met losse flodders rond te schieten.
Oud 9 november 2012, 10:33   #57
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Als men het geld dan gebruikt om bomen te planten zou men probleem met hun manier van handelen misschien ook van de baan zijn.

Armoede is ook goed voor het milieu. Ben je daar dan ook voorstander van?
Oud 9 november 2012, 10:39   #58
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus zoals ik al zei van bijna 4 jaar geleden. Het is niet omdat ge wordt aangeklaagd dat ge ook veroordeeld zijt.

Waar zeg ik dat men formules niet kan patenteren?
Wat als ze morgen internet afzetten?
Gij beweerde dat ge voor iets nieuw te maken altijd een patent zou schenden wat dus niet het geval is.
Geef een concreet voorbeeld ipv met losse flodders rond te schieten.
http://www.telegraaf.nl/digitaal/108...n_Apple__.html

Citaat:
De commissie wil onderzoeken of deze patenten niet in de categorie 'essentiële patenten' vallen. Een essentieel patent draait om een techniek die moet gebruikt worden om een bepaald product te maken, waardoor het dus onvermijdbaar is om deze te schenden. De patenten rond 3G van Samsung zouden mogelijk in deze categorie vallen.
Blijkbaar is men dan toch van mening dat men niet op alles patenten zou mogen kunnen aanvragen.
Oud 9 november 2012, 10:41   #59
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

BTW santos als men Kim dotcom zou veroordelen dan moet men de fabrikanten van de gegevensdragers veroordelen. Het zijn immers deze die het mogelijk maken dat Kim dotcom filesharing kan aanbieden. Bijgevolg is er niemand nog schuldig aan illegaal kopieren op de fabrikanten van gegevensdragers na.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 9 november 2012 om 10:42.
Oud 9 november 2012, 10:46   #60
santos
Minister

Standaard

Citaat:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/108...n_Apple__.html

Blijkbaar is men dan toch van mening dat men niet op alles patenten zou mogen kunnen aanvragen.
En wilt ge nu met 3G aan tonen dat het dus voor alles het geval is? Volgens uw vorige posts zou dit altijd het geval zijn als men nieuwe uitvindingen doet.
Daarbij 't is nog niet eens concreet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be