Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2012, 08:29   #41
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij hebt toch een facebook-account?
Ja. Maar ik ben nog steeds van het principe dat als je hier iets wil aankaarten, de uitleg hier moet staan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 08:44   #42
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Marckx Bekijk bericht
Beste SDG, PERZIK

Ik verklaar niet de waarheid in pacht te hebben. Ik ben net voor mijzelf de waarheid aan het uitzoeken. Pak mij daar niet op. Een mens kan niet alles weten, en als die dan toch z'n best doet om er achter te komen kun je hem volwaardig inlichten of er mee lachen, aan u de keuze om als waarheid-uitdragend of haatdragend ervaren te worden.
Ik lach toch niet met wat je schrijft? Ik heb je uitgelegd waarvoor splitsingen binnen een Belgisch kader dienen en wie de grootste voorstander is van de federale structuur in België. Mijn opmerking over de klok en de klepel sloegen bovendien op diegenen die die facebookdiscussie leverden, niet op wat jijzelf schrijft.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 08:49   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ja. Maar ik ben nog steeds van het principe dat als je hier iets wil aankaarten, de uitleg hier moet staan.
Ja, da's wel waar...

Dat wit hoedje staat je overigens bééldig!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 08:55   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, da's wel waar...

Dat wit hoedje staat je overigens bééldig!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 09:10   #45
TFL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Na de oorlog

Tijdens de repressie na de oorlog, werden de kopstukken van het VNV berecht en bijna allen veroordeeld. Hendrik Elias maakte in gevangenschap (tot 1959 toen hij om gezondheidsredenen in vrijheid werd gesteld) nog opgang als auteur van diverse geschiedkundige werken: zijn politieke memoires en werken over de Vlaamse Beweging. Frans Van der Elst, oprichter van de Volksunie, bezocht hem regelmatig in de cel en beriep zich op de federalistische zienswijze van Elias bij het opzetten van deze partij. Op 2 februari 1973 overleed Elias te Ukkel.
Das wel straf.. allemaal een grote muil als er es een foutje gemaakt wordt op een pamflet maar als de waarheid naar boven komt zijn ze niet meer te zien, die radicale naar rechts leunende toch ozoo vredelievende vlamingen.

Ruim die verwijten van tafel als jullie beweren geen enkele link te hebben met Nazis
Maar sinds het gewoon zo is, kunnen jullie dat niet, en dat verklaard waarom deze topic zo plots dood is.

Omdat jullie het toch niet kunnen weerleggen
Janetten!
TFL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 09:13   #46
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TFL Bekijk bericht
Das wel straf.. allemaal een grote muil als er es een foutje gemaakt wordt op een pamflet maar als de waarheid naar boven komt zijn ze niet meer te zien, die radicale naar rechts leunende toch ozoo vredelievende vlamingen.

Ruim die verwijten van tafel als jullie beweren geen enkele link te hebben met Nazis
Maar sinds het gewoon zo is, kunnen jullie dat niet, en dat verklaard waarom deze topic zo plots dood is.

Janetten!
Juist ja. Goed bezig
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 09:45   #47
TFL
Vreemdeling

Standaard

DUS!!!
Eigenlijk..

-- VNV -> VU -> VLAAMS BLOK -> N-VA
N-VA is een traditionele partij, eentje die er zelfs voor gezorgd heeft dat we nu in het federalisme verzeilt zijn geraakt

-- De federale zienswijze van de fascist én veroordeelde collaborateur Hendrik Elias komt via Frans Van der Elst, stichter van de VU werd meegenomen naar de fundamenten van de VU en later de andere Vlaams Nationalistische partijen.
-- N-VA gebruikt dezer de ongemakken/fouten van het eigen idee: Federalisme om Confederalisme, zeg maar de splitsing van België te introduceren.
-- Er was dus al een link met Nazi ideologie, en na het "democratiseren" van de meer dan 50 Vlaams Blokkers is het hek helemaal van de dam.
------ De N-VA kan zichzelf dan wel geen Fascistische partij noemen, de realiteit is dat dankzij de N-VA fascisten voor het eerst sinds WWII terug aan de macht zijn.
== Kortom, als de N-VA geen Fascistische partij is, dan wel het vehikel der Vlaamse fascistische politici.

-- Verenigde Nederlanden: Dat was heel België en niet alleen Vlaanderen
Denken jullie dat een huwelijk met de Hollanders niet evenveel, misschien zelfs meer problemen zou opleveren?
--Daarnaast, Vlaanderen kent haast geen groen meer.. Hoe gaan we in Godsnaam de Kyoto normen halen als Vlaanderen onafhankelijk is? We gaan ons mogen blauw betalen aan boetes, tenzij Vlaanderen dezelfde koers gaat varen als de Verenigde staten: Met name het ontkennen van klimaatopwarming waardoor de vrijwillige band met de Kyoto-normen opgegeven wordt.

-- De N-VA en bondgenoten hebben een dubbele moraal: dat betekent met verschillende maten en gewichten wegen, dat betekent niet eerlijk, niet recht-uit, niet zoals ze zeggen dat ze zijn dus.
http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ

-- Als men spreekt over "Vlamingen wilden enkel culturele onafhankelijkheid" dan spreekt men over de gematigde vleugel van de Vlaamse beweging, met name die politici die NIET in Vlaams Nationalistische partijen zetelden. Vlaams Nationalisten die in Vlaams Nationalistische partijen zetelden streefden effectief voor VERREGAANDE autonomie, en in de meeste gevallen was dat gewoon een Vlaamse onafhankelijke staat.

-- Als echte Vlaams Nationalistische partij zou men toch wel in de bomen mogen zitten om ze te beschermen daar Vlaanderen een stuk land is dat geen bos, laat staan wouden meer kent.
En wat doet Bartje? Juist ja, hij zet Koning Auto in Antwerpen terug op de troon! Das idd een kracht van verandering maar dan wel met terugkerende kracht.

Enzo kan ik nog uren blijven doorgaan…
Telkens het hier op aan komt... dan wordt het bitter stil aan de overkant.

Laatst gewijzigd door TFL : 10 november 2012 om 09:50.
Oud 10 november 2012, 09:51   #48
drenkeling
Burger

drenkeling's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ruim die verwijten van tafel als jullie beweren geen enkele link te hebben met Nazis. Maar sinds het gewoon zo is, kunnen jullie dat niet, en dat verklaard waarom deze topic zo plots dood is.
Janetten!
Drie aanbevelingen aan jouw sociaal huisvestings- aka hangmat-adresje:

Leer schrijven
Leer je geschiedenis
Leer manieren

En vergeet tussentijds vooral niet de massa Wallooners met Degrelle op kop die stonden te springen in Brussel-zuid om een plaatsje op het Reichbahn-trein richting 'Osten'. De eerste Waalse lichting overtrof tenandere MET RUIME MARGE de Vlaamse hoor, maar laat me raden; de reguliere WH waren géén nazis

In uw partizane flut-gazetten en roode vaandels lees je daar niets over natuurlijk.
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 09:57   #49
drenkeling
Burger

Standaard

Citaat:
Denken jullie dat een huwelijk met de Hollanders niet evenveel, misschien zelfs meer problemen zou opleveren?
Al goed dat je toegeeft dat er dikke problemen zijn met la Wallonie...

Citaat:
Ik hoop van niet...Start anders ook een bakkesboek-groep...Kwestie van het gezever te centraliseren

Laatst gewijzigd door drenkeling : 10 november 2012 om 09:58.
Oud 10 november 2012, 10:00   #50
TFL
Vreemdeling

Standaard

Ieder huwelijk heeft z'n problemen
Oud 10 november 2012, 10:06   #51
TFL
Vreemdeling

Standaard

Of er fouten in staan, kan me niet schelen. Je begrijt toch waarover het gaat. Of niet soms?

Ja er waren natuurlijk ook fascistische Walen, wie dacht dan dat die niet bestaan (hebben)? Maar die zijn blijkbaar allemaal in WWII gebleven want echt veel grote fasho parijen kent Wallonië niet.

Verwijt, verwijt verwijt

gebruik eens argumenten ipv enkel verwijt, voor de VERANDERING, ik weet dat dit voor jullie zuivere Vlamingen echt wel moeilijk is
Oud 10 november 2012, 10:06   #52
drenkeling
Burger

Standaard

Citaat:
Is nu anders ook maar 'stil' aan jouw kant.

Typisch, dat geromantiseerd, valselijk "frit/mayo/chocolaaaa en 'Les red devils' Belgicisme"...
Oud 10 november 2012, 10:09   #53
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Allez ik stel voor dat dat de volgende slogan van CD&V wordt.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Oud 10 november 2012, 10:15   #54
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
DUS!!!
Eigenlijk..

-- VNV -> VU -> VLAAMS BLOK -> N-VA
N-VA is een traditionele partij, eentje die er zelfs voor gezorgd heeft dat we nu in het federalisme verzeilt zijn geraakt

Telkens het hier op aan komt... dan wordt het bitter stil aan de overkant.
Je brengt geen verhaal, je post hier gewoon allemaal wat BS. Daarom dat het zo stil blijft. Als je je redeneringen doortrekt dan is elke vlaamse partij een fasistishce partij. Anciauxkomt van de VU,Geert Lambert was VU, Quicky,...

We kunnen hier ook een boek schrijven over hoe de vlaming in België wedt geminacht. Het federalisme is enkel geintroduceerd om de opkomst van l'etat belgo-flamande tegen te gaan. Zie hoe de franstaligen staan te roepen over la flamandisation van het leger.

Dat er enkele vlaams nationalisten zijn waarvan hun familie een collaboratie verleden heeft, heeft toch niet tot gevolg dat de verzuchtingen van de vlaming onterecht zijn.

U bent gefrustreerd over de overwinning van NVA, dat is duidelijk

Laatst gewijzigd door Perzik : 10 november 2012 om 10:20.
Oud 10 november 2012, 10:16   #55
drenkeling
Burger

Standaard

Citaat:
Of er fouten in staan, kan me niet schelen. Je begrijt toch waarover het gaat. Of niet soms?
Ik begrijp eerlijk gezegd al een tijdje totaal niet meer wat je eigenlijk placht neer te tokkelen in dit onderwerp...

Citaat:
Ja er waren natuurlijk ook fascistische Walen, wie dacht dan dat die niet bestaan (hebben)? Maar die zijn blijkbaar allemaal in WWII gebleven want echt veel grote fasho parijen kent Wallonië niet.
Wederom, back to school...En tegoed deze keer hé
http://www.youtube.com/watch?v=jNO72aCnVr0

Laatst gewijzigd door drenkeling : 10 november 2012 om 10:30.
Oud 10 november 2012, 10:51   #56
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Marckx Bekijk bericht

1) Ik wil stoppen met haten ...

2) Ik ga wel nog even olie op het vuur smijten...
1) Ik wil daar eigenlijk niet eens mee beginnen, maar op sommige ogenblikken is het niet gemakkelijk om - m.i. volkomen terechte - 'woede' niet tot 'haat' uit te laten groeien.

2) Uit die 'olie': > ... only about 33% of the people want a hate-state ... <

En wát zou die 'hate-state' dan wel moeten zijn?

"Bruxelles francophone élargie �* part entière", misschien?

Ah neen, onmogelijk, want dat 'ideaal' vloeit zonder de minste twijfel voort uit enerzijds de esprit d'ouverture van het cosmopolitisme en la tolérance, en anderzijds de rejet ferme et absolu van elk zweempje van repli sur soi.

Zo'n hoogstaand ideaal heeft uiteraard een vraie dimension nodig, en die kan nooit groot genoeg zijn.

Het is alleen maar spijtig dat nogal wat flamands dat écht niet willen/kunnen begrijpen.

Nu ja, daar zijn het dan ook boches du nord voor, hé

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 10 november 2012 om 10:52.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 10:54   #57
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ineens veel discussiepartners met weinig ervaring, zou ik zo op het eerste gezicht zeggen.

Laatst gewijzigd door omaplop : 10 november 2012 om 10:58.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 11:00   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Janetten!

Dé vraag is: HOE?

Hoe kunnen voorstanders van ofwél 'gelijkheid en broederlijkheid' ofwél 'autonomie' geborneerde, moedwillig selectief blinde stijfkoppen ervan overtuigen dat ze niks - maar dan ook écht helemaal NIKS - met nazi's te maken hebben?

Oud 10 november 2012, 11:02   #59
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ineens veel discussiepartners met weinig ervaring, zou ik zo op her eerste gezicht zeggen.

Blijkbaar zijn er mensen die nood hebben aan vuilspuiterij.
Het is echt geen toeval dat diegenen die het hardst 'Leve België' staan te roepen doorgaans ook diegenen zijn die het minst af weten van de werking van de Belgische staat, hoor.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 11:03   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is best mogelijk, maar "België" is géén 'huwelijk'.

Echt niet.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be