![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommige media is een verzamelterm waar "sociale" kan ondervallen. PJ liet die optie in mijn ogen open, en ik vermoed sterk dat die inderdaad onder zijn verzamelterm vielen. Het staat je vrij dat niet zo te zien.
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is een beetje alsof men er zich over zou beklagen dat bij een miss-verkiezing de winnares een redelijk onbekwame tandarts blijkt te zijn. Welnee, om een miss-verkiezing te winnen zijn uw tandheelkundige bekwaamheden van het allerminste belang ![]() Citaat:
Inderdaad, en dat zal altijd zo zijn met een intellectuele analyse van bestuurlijke en politieke beschouwingen. Dat zal altijd maar een infinitesimale fractie van het kiespubliek betreffen, en dus de moeite niet waard. Het is tevens de verklaring voor de competentiewaaier van de verkozenen. Een bestuurlijke competentie brengt zo goed als geen enkele stem binnen. Uw politieke standpunten moeten in uw gespeelde rol passen, en moeten niet rationeel beargumenteerd worden. Het handvol mensen dat die argumentatie kan volgen, laat staan analyseren, is verwaarloosbaar bij verkiezingsresultaten. |
||
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien verkijken we ons op het begrip : macht. Slechts weinige politiekers hebben echte macht. De macht ligt elders. De netwerken, het geld, de zuilen, ... en ook de media. Waarom wordt er zo nhard gevochten om het bezit van de media ? Zij moeten de kiezers beïnvloeden en verhaaltjes wijsmaken. Zonder of tegen de media kunnen de drie andere machten niet functioneren. Goebels en Che wisten dat ook. Zolang dit forum geen censuur ondervindt is het onbelangrijk en ongevaarlijk voor het regime en heeft het ergo geen macht. Niet dat dit niet zou kunnen. Een mooi voorbeeld zijn de fora van de kranten. Hier kijken te veel kiezers mee. Hier censureert men en tracht men de reacties te sturen. Vooral bij De Standaard, De Morgen, Le Soirt de machtswissel bij Knack bvb
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien verkijken we ons op het begrip : macht. Slechts weinige politiekers hebben echte macht. De macht ligt elders. De netwerken, het geld, de zuilen, ... en ook de media. Waarom wordt er zo nhard gevochten om het bezit van de media ? Zij moeten de kiezers beïnvloeden en verhaaltjes wijsmaken. Zonder of tegen de media kunnen de drie andere machten niet functioneren. Goebels en Che wisten dat ook. Zolang dit forum geen censuur ondervindt is het onbelangrijk en ongevaarlijk voor het regime en heeft het ergo geen macht. Niet dat dit niet zou kunnen. Een mooi voorbeeld zijn de fora van de kranten. Hier kijken te veel kiezers mee. Hier censureert men en tracht men de reacties te sturen. Vooral bij De Standaard, De Morgen, Le Soirt de machtswissel bij Knack bvb
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien verkijken we ons op het begrip : macht. Slechts weinige politiekers hebben echte macht. De macht ligt elders. De netwerken, het geld, de zuilen, ... en ook de media. Waarom wordt er zo nhard gevochten om het bezit van de media ? Zij moeten de kiezers beïnvloeden en verhaaltjes wijsmaken. Zonder of tegen de media kunnen de drie andere machten niet functioneren. Goebels en Che wisten dat ook. Zolang dit forum geen censuur ondervindt is het onbelangrijk en ongevaarlijk voor het regime en heeft het ergo geen macht. Niet dat dit niet zou kunnen. Een mooi voorbeeld zijn de fora van de kranten. Hier kijken te veel kiezers mee. Hier censureert men en tracht men de reacties te sturen. Vooral bij De Standaard, De Morgen, Le Soir en sedert de machtswissel ook bij Knack.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 13 november 2012 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() oeps dubbel
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 13 november 2012 om 15:17. |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit forum heeft niet de minste impact op het politieke gebeuren.
Anders zou het al lang afgeschaft zijn. Daategenover staat dan weer dat dit, voor mij altans, een prachtig labo is geweest om de argumenten pro en contra tav een bepaalde opinie te peilen, te counteren en te analyseren. Ik ben dit forum enorm dankbaar om mij enerzijds op een aantal punten een totaal andere kijk te geven en anderzijds mij op een aantal punten veel meer beslagen de wereld in te sturen... Ik heb al jaaren alle gazetten en weekbladen behalve Pallieterke, Doorbraak en De Zes en Journaal opgezegd. Daarom is dit forum voor mij een zegen om net dat gedeelte van "het nieuws achter het nieuws" te weten te komen. Zelf zou ik daar te veel tijd insteken, hetgeen ik beroepsmatig niet voor mekaar krijg. Dus: Ik stel vast: - dat links, behalve een anti-sociale kretologie, geen verhaal meer heeft - dat links zijn ideologie totaal te grabbel heeft gesmeten voor de macht - dat de postjespartijen als wriemelende slangenlijven over de politieke bune slepen - dat "de mensen" inderdaad zo dom zijn als ze zich in het kieshokje voordoen - dat de postjespartijen met hun "verhaaltjes" effectief wegkomen - dat inderdaad niemand een andere mening kan worden aangepraat (is dit nu positief of negatief vraag ik mij af?) - dat "de mensheid" goed op weg is om zichzelf naar de verdoemenis te "beschaven" - dat er hier een paar zeer slimme jongens en meisjes rondlopen op dit forum - dat er hier ook een paar uiterst domme klootzakjes rondlopen - dat onze maatschappij ongeneeslijk ziek is - dat ons land een onzalige dood zal sterven - dat niets ons verzekert dat de substitutie beter zal zijn - dat het democratische niveau van vele medeforummers mij het ergste doet vrezen - dat men nooit de moed mag opgeven . . .
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 november 2012 om 16:27. |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bon ok ja, je moet daarbij door alle trollenposts geraken en een serieuze selectie doen. Maar ook dat is soms plezant! ![]()
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- dat links, behalve een anti-sociale kretologie, geen verhaal meer heeft Ik ben niet zo voor de negentiende eeuwse links/rechts cliché’s ; voor mij is democratie de enige aanvaardbare weg, en het kan mij niet schelen of men democratie als “links” of “rechts” omschrijft. Maar als het dan toch moet : mij valt het op dat het in België in zeer grote mate het zogenaamd “links” is dat fervent uw staatsregime met een onverkozen staatshoofd voorstaat. Hoe men zoiets “links” kan noemen is voor mij een raadsel. Kortom, ik vrees dat het Belgisch “links” – met of zonder verhaal – in werkelijkheid helemaal geen “links” is… - dat links zijn ideologie totaal te grabbel heeft gesmeten voor de macht Bij eender welke partij of strekking die te lang aan de macht blijft (cfr. bijvoorbeeld de PS in België) bestaat de oorspronkelijke ideologie nog slechts op een papiertje dat godvergeten onderaan in een lade ligt. - dat de postjespartijen als wriemelende slangenlijven over de politieke buhne slepen Mmja, het is uiteraard de bedoeling en het streven van eender welke politieke strekking om het “voor het zeggen” te kunnen hebben : politiek is en blijft derhalve een machtsspel. Het is bovendien een zeer individueel machtsspel : de grootste en gevaarlijkste tegenstanders bevinden zich in de zogenaamde “eigen rangen”. De onderlinge vete’s, het totaal gebrek aan ridderlijkheid, het postjes pakken en het mekaar de loef afsteken : het is van alle tijden, en zeker niet exclusief Belgisch, hoor. - dat "de mensen" inderdaad zo dom zijn als ze zich in het kieshokje voordoen Net daarom moet men als politicus, op eender welk niveau, voldoende theater kunnen spelen : men kiest niet voor wie of wat u in werkelijkheid bent – in goede of slechte zin - , maar voor het beeld dat men van u heeft. Jammer, maar het is niet anders. - dat de postjespartijen met hun "verhaaltjes" effectief wegkomen Ook hier weer : het beeld dat men weet naar voren te brengen is van véél groter belang dan de rauwe waarheid. Vergelijk het met de argumentatie van een goed advocaat : het moet geloofwaardig overkomen. Of het ook nog “juist” of “waar” is, doet erg weinig ter zake. De bedoeling is gelijk te krijgen, niet gelijk te hebben. - dat inderdaad niemand een andere mening kan worden aangepraat (is dit nu positief of negatief vraag ik mij af?) Mensen van een vastgeroest standpunt afbrengen is inderdaad erg moeilijk. Iemand doen twijfelen aan zijn/haar vastgeroest standpunt is meestal het maximum haalbare, maar dat kan volstaan. - dat "de mensheid" goed op weg is om zichzelf naar de verdoemenis te "beschaven" Ik denk dat de “ideale samenlevingsvorm” cq “beschaving” niet bestaat, maar ik denk dat wij er allen wel mogen naar streven. Het is een nooit eindigend proces van voortdurend aanpassen, rechttrekken, bijschaven, etc… We zullen nooit 100% slagen, maar als we allen ons steentje bijdragen lukt het wel om het leefbaar te houden. Ik bekijk dat ongetwijfeld positiever dan u, mijnheer Fieseler. - dat er hier een paar zeer slimme jongens en meisjes rondlopen op dit forum Ongetwijfeld. Aan ons om er van te leren. - dat er hier ook een paar uiterst domme klootzakjes rondlopen Dat van die “klootzakjes” zal wel waar zijn : dat is moeilijk te vermijden, denk ik. Maar “dom” ? Nah, ik heb hier al wel “domme” bijdragen gelezen, maar dat wil niet zeggen dat zij die ze schrijven “dom” zijn. - dat onze maatschappij ongeneeslijk ziek is Dat is niet zo. Onze Westerse maatschappij zit duidelijk in een serieus dipje, en we moeten hopen dat onze verkozen dokters snel de juiste medicatie vinden om de zaak geleidelijk aan terug op te peppen, maar “ongeneeslijk ziek” is de maatschappij niet. - dat ons land een onzalige dood zal sterven Niet uw land, maar wel uw staatsbestel. - dat niets ons verzekert dat de substitutie beter zal zijn Stel uw verwachtingen niet te hoog : de ideale situatie bestaat niet. Maar het zou al erg mis moeten lopen wil verzelfstandiging erger zijn dan een economisch verstikkend gedwongen huwelijk. - dat het democratische niveau van vele medeforummers mij het ergste doet vrezen Maak u geen zorgen : die of zelfs meer algemeen de medeforummers zullen het later net zo min als nu voor het zeggen hebben. - dat men nooit de moed mag opgeven Nooit. Jamais. On n’a rien donné tant qu’on n’a pas tout donné … |
|
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.humo.be/humo-archief/3307...n-va-achterban Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 14 november 2012 om 12:00. |
||
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() O ja mijn politieke macht is enorm
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||||
Secretaris-Generaal VN