Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2012, 12:40   #41
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Inderdaad! Begin eerst en vooral eens met het betaald verlof van iedereen die voor de staat werkt! Als ik zie hoeveel verlof mijn moeder heeft (ze werkt 30 uur per week en heeft +300 uren betaald verlof!
Dat zijn 10 weken verlof/jaar...daar zou ik onmiddellijk voor tekenen...een bewijs van een obese overheid als je het mij vraagt!
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 12:41   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is er iemand op dit forum die al zes maanden zijn arts, tandarts, ... niet betaald heeft ?

En waarom zou justitie geen beroep doen op de pvda-doktoren ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...21111_00364596
Beslag leggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 12:55   #43
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Justitie heeft onderzoeksrechters die NIET onderzoeken (zie het geval van de 4 kilo cocaïne) en die WEL betaald worden. Anderzijds doet justitie beroep op artsen die WEL onderzoeken en behandelen maar NIET betaald worden. Rare justitie hier!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 12 november 2012 om 12:55.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 14:16   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Justitie heeft onderzoeksrechters die NIET onderzoeken (zie het geval van de 4 kilo cocaïne) en die WEL betaald worden. Anderzijds doet justitie beroep op artsen die WEL onderzoeken en behandelen maar NIET betaald worden. Rare justitie hier!
Straks duurt het een jaar alvorens de staat zijn rekeningen betaalt. Als gij uw rekeningen een jaar niet betaalt , moet ge u voor de vrederechter gaan verantwoorden of wordt je , als zelfstandige, voor de rechtbank van koophandel gedagvaard in faillissement .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 15:14   #45
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Straks duurt het een jaar alvorens de staat zijn rekeningen betaalt. Als gij uw rekeningen een jaar niet betaalt , moet ge u voor de vrederechter gaan verantwoorden of wordt je , als zelfstandige, voor de rechtbank van koophandel gedagvaard in faillissement .
De overheden hebben zelfs geen vrederechter (al dan niet via summiere rechtspleging) meer nodig om een schuld in te vorderen. Als het over sommen gaat boven € 1820 is een burgerlijke rechtszaak ook niet meer nodig. Zij kunnen na een dwangbevel tot betaling door een gerechtsdeurwaarder door hem uw onroerend boeltje laten beslaan en laten verkopen, of hem aan uw pree laten zitten zonder dat er een rechterlijke uitspraak vereist is.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 18:12   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Als je hiermee de profiteurs bedoelt (quod non waarschijnlijk) ben ik meer dan akkoord!
Je hebt OVERAL profiteurs.
AL de profiteurs aanpakken, te beginnen met de grootste, dat brengt het meest op.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 10:20   #47
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Tsss ... Ik stel mijn medische consultaties zolang mogelijk uit, uit schrik voor de facturen.
Zeker voor tandzorg hou ik mijn hart vast maar ook bij de rest rek ik het zolang ik kan.

Gevangenen hoeven dat blijkbaar niet of wat moet ik hieruit concluderen?

Ik hoop wel dat die gevangenen hun verplichte bijdrage aan de ziekteverzekering aflossen en/of dat hun familie dit doet!
Maar als dit regulier gebeurt en zij betalen regulier, zoals alle andere patiënten, dan zou er geen probleem moeten zijn ... toch niet met enkel gevangenen ... Ofwel is er een probleem met de volledige gezondheidszorg.

Vertalers-tolken zou men op eigen kosten moeten nemen, de gemeenschap kan niet betalen omdat jij geen taal geleerd hebt, terwijl ze die lessen al gratis aanbood? Dat is gekkenwerk. Ofwel naar een gevangenis waar men simpelweg wel die taal spreekt.

Ik dacht overigens dat gevangen zijn ook iets betekende als 'rechten verliezen'?
Het is in ieder geval duidelijk dat de gevangenen het winters onvergelijkbaar beter hebben dan alle duizenden daklozen welke er in onze grootsteden rondlopen.

Onderdak, overvloedig voedsel, verzorging en entertainment.

Deze die met het vorige last hebben, zouden het in het gevang beter hebben. Laat ons dit duidelijk zijn.

Het probleem schuilt er zich in dat men de rechten van de mens eigenlijk overal zou moeten uitoefenen en niet alleen waar het de overheid het best past.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 10:22   #48
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je hebt OVERAL profiteurs.
AL de profiteurs aanpakken, te beginnen met de grootste, dat brengt het meest op.
Zou er dan nog een regering kunnen gevormd worden?
Oud 19 november 2012, 14:30   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Zou er dan nog een regering kunnen gevormd worden?
Als je bedoelt dat de grootste profiteurs de politiekers zijn, dan moet ik toegeven dat er een zeer groot deel bij die categorie thuishoort.
Een regering vormen is nog iets anders.
We moeten roeien met de riemen die we hebben.
Er zullen ALTIJD riemen zijn. De ene beter dan de andere.
Zie het verhaaltje over Vader Vlaanderen, moeder Wallonie en dochtertje Brusseltje.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 11:22   #50
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als je bedoelt dat de grootste profiteurs de politiekers zijn, dan moet ik toegeven dat er een zeer groot deel bij die categorie thuishoort.
Een regering vormen is nog iets anders.
We moeten roeien met de riemen die we hebben.
Er zullen ALTIJD riemen zijn. De ene beter dan de andere.
Zie het verhaaltje over Vader Vlaanderen, moeder Wallonie en dochtertje Brusseltje.
Zolang men zal doorgaan met huidig electoraal systeem zullen wij het inderdaad moeten stellen met de riemen die het 'establishment' ons moedgedwongen zal opleggen, zelfs ver weg van deze waarvoor zou zijn gekozen.

Iedere stem die voor eender welke partij neergelegd word , is daarbij ook nog een absolute vrijgeleide om met ons te doen wat ze maar willen. Ongeacht voor wie of wat je kiest. Zodoende bekomt de 'regeringsclub' een overgrote 'carte-blanche'.

Wie zou nu aan de verleiding kunnen weerstaan om hiervan geen gebruik te maken (? misbruik).

Het feit dat deze laatst geviseerden, waarschijnlijk wegens gebrek aan intelligentie en/of bekwaamheid, (ongeacht al hun diploma en titels) hun oppermacht hebben kwijtgespeelt in het voordeel van de banken en het groot kapitaal, is natuurlijk geen bedarend gegeven. Hier denk ik nml. aan het Goldman Sax schandaal.

Hetgeen er zich de laatste 24 uren op het Europees niveau heeft afgespeeld , is daar weer eens een zoveelste sprekend voorbeeld van!
Oud 30 november 2012, 19:42   #51
MIP
Banneling

Standaard

...geenenkele partijkaart op zak hebben
MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:54   #52
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Opdoeken die illegale, failliete Belgische staat.
Doek dan eerst Europa op, zodat die niet nog meer schuldpapier kunnen bijdrukken om banken te redden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be