![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgische firma's met hun zetel in Polen of Bulgarije, Roemenië... En zonder Belgisch personeel. Bestaat ook al langer dan Elio bezig is he. Firma's uit die landen, van origine dus, zijn nog een stuk erger. Meestal met niets in orde een gevaar op onze wegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze het ergens opgeven onderweg....is denk ik voor velen een normale reactie. Geef toe...7 jaar iets gaan instuderen om dan nadien vast te stellen dat je aan het laagste minimum loon kunt gaan werken dat geeft niet veel moed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Toch zie je al ingenieurs uit Spanje of Portugal voor onze deuren staan. En die zijn met minder content... Wie maakt nu wat kapot he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De materialen zelf zijn meer dan in orde (ahja, met zo'n besparing op de loonkost...) de mentaliteit van de chauffeurs daarentegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die nooit gewerkt hebben in een branche waarvoor ze gestudeerd hebben. Dat is ook weer niets nieuws, ik zeg het maar. Ben er ook niet nooit voor geweest om te grijpen wat er is, wat er zich aanbiedt. Zo ondermijn je de sector. Vind het ook jammer dat er veel waarden verloren gaan. "eer of fier zijn", beroepsethiek enz. enz. Maar ja, een geweldige titel en niks in de portemonnee? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Waarom kiezen ze tcoh steeds voor de slechtste maatregel in groeiverhouding naar de economie, ze hadden net het omgekeerde moeten doen en de middenklasse meer ademruimte geven om terug in de economie te kunnen investeren ipv iedereen te laten potten op de bank. Fijn we kunnen dus de komende zes jaar rond zien te komen. ('k heb eigenlijk nog weinig zin om te gaan werken nu)
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil maar zeggen dat ik er niet mee te koop wil lopen. Ik ga met iedereen om; ik moet wel ![]() Ken zo een paar chauffeurs en dus het is uit eerste hand. Dus ik moet je gelijk geven... Probleem is de controle... Onze firma's hier zijn meestal wel in orde qua administratie en technische zaken. Waar is de politie? Ik zie ze nooit op onze autostrades. 's Nachts ja, om mensen te laten blazen. Er zijn ook Belgische bedrijven (in het buitenland, of met Belgisch kapitaal)die onze bedrijven die hier gevestigd zijn, 'oneerlijke' concurrentie aandoen. Laatst gewijzigd door Tejokus : 19 november 2012 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() Een werkgever kan toch nog altijd eenzijdig beslissen een werknemer opslag te geven?
Laatst gewijzigd door JBM : 19 november 2012 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik zei al eerder dat als ze hier de middenklasse gaan aanpakken het spel op de wagen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van laag naar hoog. Je kan altijd wat hogerop. Tenzij je daar al bent? Meestal zal de baas u altijd wat lager zetten. Ik heb het in de jaren 80 ook nog voorgehad. Ik vroeg opslag en kreeg als antwoord dat dit niet mocht wegens een loonstop. Huh? Mijn goesting was op slag weg. Ik vroeg dan maar mijn c4 dat ik kon gaan doppen en in het zwart bijklussen. Kreeg ik ook nog niet. Heb er een titanen gevecht voor moeten leveren. Laatst gewijzigd door Mambo : 19 november 2012 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eenzelfde uitleg heb ik vorig jaar gehoord toen ik vroeg waarom er geen opslag bovenop indexatie was. Daardoor hebben we al veel capabele mensen het laatste jaar vertrokken en telkens zijn deze weg uit België. Veelal naar de UK waar ze na een grote opslag en dito belastingsverlaging telkens een enorm mooie stap voorwaards zetten. Ik ben geen voorstander van de UK maar bij een loonsbevriezing zonder compensatie in inkomsensbelasting kies ik ook het hazenpad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.sdworxblog.be/regelgeving...slag-loonnorm/ Werkgevers kunnen altijd eenzijdig tot opslag beslissen. Laatst gewijzigd door JBM : 19 november 2012 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Is de middenklasse nog niet genoeg aangepakt de afgelopen jaren? Langs de ene kant meer verantwoordelijkheden geven voor hetzelfde loon, we hebben een schuldgevoel aangepraat gekregen en zijn daar in eer en geweten mee omgesprongen, nu de middenklasse het al een tijdje met veel moeite recht kan houden gaan ze ons nog eens bevriezen. Binnenkort verdient een dopper meer dan iemand die 40 uur gaat werken.
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Zoals alreeds gezegd, echt goeie plongeurs zijn zeer gewild. Die komen overal binnen.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Niet als de lonen bevroren worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal bij plongeren blijven in uw geval. Maar ja goed, je hebt werk hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een half jaar opleiding is net gepast om de eerste module af te werken. Kennismaking met het gereedschap.
Als dat voor u genoeg is? Je weet dan toch al waar het gereedschap staat. |
![]() |
![]() |