Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2012, 19:08   #41
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Maarschalk Bekijk bericht
Juist, het opzetten van een Joodse staat tegen de wil in van de inheemse bevolking is een misdaad tegen de mensheid en meteen ook de orzaak van het conflict.
En momenteel zijn de Israëli's de inheemse bevolking. Als je teruggaat tot het mandaat, waarom daar stoppen? Israël aan de Kanaänieten?

Een islamitische homogeen-Arabische staat is evenzeer verkeerd.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 19 november 2012 om 19:09.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 19:12   #42
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Laat ook maar, ik zie in een andere draad dat je ook meent dat de Joden hun vervolgingen in de geschiedenis verdiend hebben. "Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas", zeker? Je bent walgelijk.
Oud 19 november 2012, 19:16   #43
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Laat ook maar, ik zie in een andere draad dat je ook meent dat de Joden hun vervolgingen in de geschiedenis verdiend hebben. "Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas", zeker? Je bent walgelijk.
Kun je even een link geven? Ik ben benieuwd wat die "Rode" Maarschalk er van maakt.
Oud 19 november 2012, 19:20   #44
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Kun je even een link geven? Ik ben benieuwd wat die "Rode" Maarschalk er van maakt.
http://forum.politics.be/showthread....90#post6423490
Oud 19 november 2012, 19:23   #45
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Verder wens ik nog voor meelezers te verduidelijken dat ik geen zionist ben. Ik heb me, zoals je kunt nalezen in draadjes van enkele maanden terug, consequent uitgesproken voor een variant op het voorstel van Saif al-Islam Kadhafi.
Oud 19 november 2012, 19:23   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je blijft in dezelfde retoriek zitten.

Dit is het verdelingsplan uit 1947, dat de Joden, in een minderheidspositie, destijds aanvaard hadden, maar de Palestijnen niet. Zij eisten alle grond.
De acceptatie van de Zionisten van het verdelingsplan was louter tactisch-strategisch. Daar lieten hun leiders nooit enige twijfel over bestaan en het blijkt ook uit hun daden. Dat de Palestijnen dat plan als een koloniaal dictaat zagen en zich ertegen verzetten, is logisch en legitiem, net zoals het Algerijnse verzet tegen de Franse kolonisatie, het verzet van de Amerikaanse indianen t.o.v. de Europese kolonisten, enzovoort.

Het verzet heeft toen erger kunnen voorkomen. Zonder verzet hadden de Zionisten, na hun Joodse staat te hebben geconsolideerd, zonder enig verzet ook de rest ingepalmd, net zoals de Japanners deden toen de Chinezen zich niet verzetten tegen de annexatie van Mantsjoerië. Dit gebrek aan verzet werd gezien als een aanmoediging om nog meer grond in te palmen.

Wat er in Palestina gebeurt, is een kolonisatieproces te vergelijken met wat er gebeurt is in Tasmanië, op het Amerikaanse continent, enzovoort. Mensen uitschelden voor antisemiet zal aan deze vaststelling niet veel veranderen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 19:26   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder wens ik nog voor meelezers te verduidelijken dat ik geen zionist ben. Ik heb me, zoals je kunt nalezen in draadjes van enkele maanden terug, consequent uitgesproken voor een variant op het voorstel van Saif al-Islam Kadhafi.
Dat is een heel goed voorstel. Wanneer de VS en Europa zich spiegelen aan de rest van de wereld en eindelijk wat neutraler worden in het conflict, zullen er misschien krachten opstaan in Israël om aan dit voorstel mee te werken.

De huidige houding van VS en EU steunt echter de meest extreem-rechtse en militaristische krachten binnen Israël en geeft de vredesbeweging geen kans.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 19:32   #48
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De acceptatie van de Zionisten van het verdelingsplan was louter tactisch-strategisch. Daar lieten hun leiders nooit enige twijfel over bestaan en het blijkt ook uit hun daden.
Zoals ik eerder ook al aanwees is dat exact hetzelfde met Hamas die een Palestijnse staat in de twee gebieden slechts als tussenstop zit.
Citaat:
Dat de Palestijnen dat plan als een koloniaal dictaat zagen en zich ertegen verzetten, is logisch en legitiem, net zoals het Algerijnse verzet tegen de Franse kolonisatie, het verzet van de Amerikaanse indianen t.o.v. de Europese kolonisten, enzovoort.
Die zaken zijn onvergelijkbaar. De Britten hebben gekoloniseerd. De Joodse remigratie naar Israel is in 1492 begonnen. Aan etnisch nationalisme heeft niemand boodschap.

Citaat:
Het verzet heeft toen erger kunnen voorkomen. Zonder verzet hadden de Zionisten, na hun Joodse staat te hebben geconsolideerd, zonder enig verzet ook de rest ingepalmd, net zoals de Japanners deden toen de Chinezen zich niet verzetten tegen de annexatie van Mantsjoerië. Dit gebrek aan verzet werd gezien als een aanmoediging om nog meer grond in te palmen.
En wat is het verschil met nu dan?

Citaat:
Mensen uitschelden voor antisemiet zal aan deze vaststelling niet veel veranderen.
Vaststelling =/= feit.
Oud 19 november 2012, 19:38   #49
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is een heel goed voorstel. Wanneer de VS en Europa zich spiegelen aan de rest van de wereld en eindelijk wat neutraler worden in het conflict, zullen er misschien krachten opstaan in Israël om aan dit voorstel mee te werken.

De huidige houding van VS en EU steunt echter de meest extreem-rechtse en militaristische krachten binnen Israël en geeft de vredesbeweging geen kans.
Je kunt het nog verder uitkleden: men blijft vasthouden aan nationalistische "oplossingen" die keer op keer gefaald hebben, in Europa en buiten Europa. "Oplossingen" die haast op schizofrene wijze haaks staan op de multiculturele concepten die we preken.

Het Joods probleem oplossen met een Joodse staat, dat heeft alleen maar geleid tot méér nieuwe problemen, daar waar er vaak behoorlijke Joods-Islamitische relaties waren in het mandaatgebied, op extremistische excessen na. Net zo min geloof ik dat hier een Vlaamse staat problemen gaat oplossen, of een Catalaanse staat. Onze Belgische staat heeft ook meer problemen gecreëerd dan opgelost.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 19 november 2012 om 19:39.
Oud 19 november 2012, 19:50   #50
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
kort samengevat
een seculiere democratische staat naar West-Europese standaarden waar iedereen kan samenleven?
gelijkheid voor iedereen, tegen discriminatie (ook religieuze),...

2 bedenkingen

1) 60j onderdrukking heeft voor zo'n verschrikkelijke wederzijdse irrationele haat gezorgd dat dit plan in de praktijk niet zal lukken
2) dat plan ondergraaft het totale basisconcept van Israel.
een joodse staat, gestoeld op de thora, enkel VOOR joden.
Dit zal men in de knesset NOOIT accepteren want dat maakt de oprichting van Israel totaal onzinnig. in no time krijg je in de knesset een niet-joodse meerderheid.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 20:08   #51
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
kort samengevat
een seculiere democratische staat naar West-Europese standaarden waar iedereen kan samenleven?
gelijkheid voor iedereen, tegen discriminatie (ook religieuze),...

2 bedenkingen

1) 60j onderdrukking heeft voor zo'n verschrikkelijke wederzijdse irrationele haat gezorgd dat dit plan in de praktijk niet zal lukken
2) dat plan ondergraaft het totale basisconcept van Israel.
een joodse staat, gestoeld op de thora, enkel VOOR joden.
Dit zal men in de knesset NOOIT accepteren want dat maakt de oprichting van Israel totaal onzinnig. in no time krijg je in de knesset een niet-joodse meerderheid.
De aanpassingen die ik voorsta zouden er een zuilenstaat van maken. Een seculiere staat bijvoorbeeld met zuilen voor de godsdiensten plus een seculiere zuil. Zoals in Engeland met de Shariarechtbanken kunnen de zuilen (op de seculiere zuil na) ook eigen rechtbanken organiseren, die enkel van toepassingen zijn indien alle betrokken partijen binnen de zuil vallen. Zo kunnen de Joden zich volgens de Halacha en de Moslims zich volgens de Sharia laten berechten. Bepaalde sites worden ook door de zuil(en) bestuurd, vooral religieuze sites. Tel Aviv wordt de seculiere hoofdstad, Jeruzalem de "hoofdstad" van de grote zuilen. De zuilen organiseren ook sociale zekerheid en het verenigingsleven, zodat de groepen naast elkaar kunnen elven zonder elkaar echt te moeten zien. Iedereen mag vrijwillig van zuil veranderen, mits ze dat bevestigen in een gemeentehuis of zoiets. De eigenlijk staat is dus seculier, maar de inwoners kunnen hun eigen invulling dan erg religieus maken, mogelijk hebben ze zo zelfs meer religieuze vrijheid dan in Israël en Palestina.
Oud 19 november 2012, 20:54   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...De huidige houding van VS en EU steunt echter de meest extreem-rechtse en militaristische krachten binnen Israël en geeft de vredesbeweging geen kans.
In de VS is de wapenlobby een machtige organisatie.
In de EU zijn er velen, waaronder wij (?) die dat onderschatten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 21:02   #53
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De aanpassingen die ik voorsta .
Zijn op zich interessant maar zouden van Israel immense toegevingen eisen
= onaanvaardbaar

nl. een zuiver joodse staat die seculier moet worden.
je snapt toch dat het idee van een joodse staat als vluchtelingenclave voor de joden dan in vuilbak landt?
waarom hebben de Joden 60j een religieus etnische zuivering doorgevoerd? net omdat de staat er enkel voor joden mocht zijn.
dit privilege geven ze niet op, integendeel
Oud 19 november 2012, 21:08   #54
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nl. een zuiver joodse staat die seculier moet worden.
Ze is sowieso al niet zuiver Joods, nooit geweest en zal het ook nooit worden.
Oud 19 november 2012, 21:23   #55
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze is sowieso al niet zuiver Joods, nooit geweest en zal het ook nooit worden.
volledig gezuiverd is hen niet gelukt, juridisch hebben de overgebleven nietjoden natuurlijk aanzienlijk minder rechten dan de joden zelve.
dit noemen ze in Europa gewoon discriminatie op basis van geloof.
Oud 19 november 2012, 21:40   #56
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Maarschalk Bekijk bericht
Mijn stelling is anders nogal duidelijk: enkel Israël kan voor vrede zorgen, zij zijn de bezetter en kolonist. Toon aan het volk dat ge onderdrukt, dat ge het meent en stop die misdaden tegen de mensheid. Misschien kan er dan over vrede onderhandeld worden. Wie zen medemens als een beest behandeld moet niet verschieten dat die zich als een beest tegen u gaat gedragen.
Wouters , professor internationaal recht aan de KUL was duidelijk . Israël pleegt geen inbreuken op het oorlogsrecht en Hamas pleegt oorlogsmisdaden.
Tja.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 23:26   #57
-Jo-
Banneling

Standaard

Laten we hen de FN P90 leveren. Gratis. En Franse mistral-luchtdoelraketten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 23:40   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Laten we hen de FN P90 leveren. Gratis. En Franse mistral-luchtdoelraketten.
Leveren, ja.

Gratis, U bent nog gekker dan de Gekke hoedenmaker van Alice in Wonderland. Met $70 000 000 per jaar kunnen de Hamas leiders er gerust voor betalen.

En het gevaar voor de Israëlische troepen is verwaarloosbaar. Als dat stel stofnesttroglodieten een magazijn moeten wisselen van een wapen ingewikkelder dan een AK 47, gaat het toch mis.
Oud 19 november 2012, 23:41   #59
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Even enkele bedenkingen (ik heb de thread nog niet gelezen, waarvoor mijn excuses):

- Valt het nog mensen op dat Hamas wel heel erg pronkt met iets wat niemand onberoerd kan laten en vreselijk is, namelijk kinderlijkjes?
De schuld hiervoor legt hij natuurlijk bij de Israellieten die kindermoordenaars worden genoemd. M�*�*r ... hij laat wèl mensen uit Gaza raketten afvuren naar Israël, wetende dat Israël het op een bepaald moment wel eens grondig beu zou kunnen worden vooral daar het meerdere waarschuwingen negeerde. Gaza is echter een drukbevolkt gebied: 1 miljoen mensen op dat kluitje waarvan 30% kinderen want uiteraard moeten de Palestijnen een hoge nataliteit hebben.
De kans dat er slachtoffers zouden vallen bij de burgers was dan ook zeer groot, en de kans dat er kinderen bij zouden kunnen zijn dan ook helemaal niet onbestaande (zeker als een gezin veel kinderen heeft bv).
Wie is dan de eigenlijke kindermoordenaar? ...
Naar mijn mening smeert hij deze deze lijkjes echt iets te veel uit in de westerse media (en hij gebruikt deze ook in een soort propagandafilmpjes :-s) om zo de publieke opinie anti-Israël te maken. Dat werkt blijkbaar.

Tegelijkertijd moedigt hij zijn volk aan om nog wat door te blijven doen en weigert hij te stoppen, het enige wat Israël vraagt. De overwinning is zogenaamd nabij en zij zijn sterker dan ooit. Ahja ...
Hamas zou deze mensen wel kunnen doen stoppen maar wil dit niet, omwille van de eer ...

Valt het nog andere mensen op dat de linksen van hier overwegend zich plots bijna beginnen te gedragen als ware neo-nazi's op het vlak van Jodenhaat en antisemitisme (dat is toch wat ik in de sociale media zag) terwijl de rechtsen wel voeling hebben met de Joodse problematiek en het terug actie ondernemen na de eeuwige terroriseringen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 november 2012 om 23:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 23:46   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Even enkele bedenkingen (ik heb de thread nog niet gelezen, waarvoor mijn excuses):

- Valt het nog mensen op dat Hamas wel heel erg pronkt met iets wat niemand onberoerd kan laten en vreselijk is, namelijk kinderlijkjes?
De schuld hiervoor legt hij natuurlijk bij de Israellieten die kindermoordenaars worden genoemd. M�*�*r ... hij laat wèl mensen uit Gaza raketten afvuren naar Israël, wetende dat Israël het op een bepaald moment wel eens grondig beu zou kunnen worden vooral daar het meerdere waarschuwingen negeerde. Gaza is echter een drukbevolkt gebied: 1 miljoen mensen op dat kluitje waarvan 30% kinderen want uiteraard moeten de Palestijnen een hoge nataliteit hebben.
De kans dat er slachtoffers zouden vallen bij de burgers was dan ook zeer groot, en de kans dat er kinderen bij zouden kunnen zijn dan ook helemaal niet onbestaande (zeker als een gezin veel kinderen heeft bv).
Wie is dan de eigenlijke kindermoordenaar? ...
Naar mijn mening smeert hij deze deze lijkjes echt iets te veel uit in de westerse media (en hij gebruikt deze ook in een soort propagandafilmpjes :-s) om zo de publieke opinie anti-Israël te maken. Dat werkt blijkbaar.

Tegelijkertijd moedigt hij zijn volk aan om nog wat door te blijven doen en weigert hij te stoppen, het enige wat Israël vraagt. De overwinning is zogenaamd nabij en zij zijn sterker dan ooit. Ahja ...
Hamas zou deze mensen wel kunnen doen stoppen maar wil dit niet, omwille van de eer ...

Valt het nog andere mensen op dat de linksen van hier overwegend zich plots bijna beginnen te gedragen als ware neo-nazi's op het vlak van Jodenhaat en antisemitisme (dat is toch wat ik in de sociale media zag) terwijl de rechtsen wel voeling hebben met de Joodse problematiek en het terug actie ondernemen na de eeuwige terroriseringen?
Linx is altijd al voorstander geweest van geweld, altijd de kant gekozen van terreur.

Er worden zelfs kinderlijkjes van Syrische massakers gerecupereerd als zijnde slachtoffertjes van Israelische terreur, dat is; Palliewood!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be