Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 19 juli 2004, 22:14   #41
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wat is jouw mening over het arrest van 21 april 2004 omtrent de veroordeling van de 3 vzw's Johan?
Vindt ge het niet logisch dat een moderator wiens betrachting het is objectief werk te leveren zich niet uitspreekt over zulke zaken?!

Citaat:
[size=1](de rest antwoord ik niet eens meer op en klasseer ik verticaal onder de 'P' van pianobasherijen)[/size]
U doet maar, u zou natuurlijk ook kunnen proberen te weerleggen wat ik schreef, maar aangezien u goed genoeg weet dat ik volkomen gelijk had met wat ik daar schreef, is het inderdaad beter om u in stilzwijgen te hullen.

Citaat:
Is dat ook je mening omtrent het arrest van 21 april 2004?
Ik was alles behalve tevreden met die rechtzaak en ik ben nog steeds ontevreden over het feit dat er zoiets bestaat als een anti-racisme en anti-discriminatiewetgeving, maar neen ik heb er geen probleem mee dat aanzetten tot geweldpleging veroordeelt wordt neen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 19 juli 2004, 22:25   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik was alles behalve tevreden met die rechtzaak en ik ben nog steeds ontevreden over het feit dat er zoiets bestaat als een anti-racisme en anti-discriminatiewetgeving.
Voila, dat is tenminste duidelijk, meer moest ik niet weten.

Daar draait heel deze topic rond, namelijk om de erkenning en de noodzaak van een antiracismewetgeving en uiteraard om de toepassing ervan. In mijn ogen is het niet voldoende het racisme te 'betreuren' "Ik ben geen racist maar...", maar het ook daadkrachtig en konsekwent te bestrijden èn te veroordelen waar het kan.
Oud 19 juli 2004, 22:32   #43
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=1](de rest antwoord ik niet eens meer op en klasseer ik verticaal onder de 'P' van pianobasherijen)[/size]
Hoe lekker persoonlijk eigenlijk hé, mij verwijten aan 'Pianobasherijen' te doen.

We analyseren eventjes de bijdrage waaraan ik dit verwijt te danken heb:

Jij stelt helemaal niet alleen maar vast, jij zeurt en zanikt aan de lopende band en weigert tegelijk nog om in een debat om argumenten te gebruiken.

Dat lijkt dus nog redelijk te gaan kloppen ook. Beweren dat je enkel vaststelt, was overduidelijk een flagrante leugen, het blijft immers niet bij louter vaststellen. Bovendien ben ik inderdaad de mening dat u loopt te zaniken en zeuren, met name over het Vlaams Blok. Ik betwijfel of u hier veel mensen op dit forum gaat vinden die het daar niet mee eens zijn. Het enige dat ik voor de rest nog over uw (forum)persoon zeg, is dat hij quasi dagelijks een nieuwe topic opent die indirect of direct betrekking heeft op het Vlaams Blok en dat uw wereld draait - of toch minstens lijkt te draaien - rond datzelfde Vlaams Blok.

Racisme hoeft helemaal niet bij wet verboden te worden, we verbieden toch ook niet bij wet dat men 'blondjes' niet mag uitlachen of minderwaardig mag vinden. Dergelijke onzinnige wetten zijn alleen maar contraproductief.
Waar is in hemelsnaam het gezond verstand heen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 19 juli 2004, 22:38   #44
thePiano

Standaard

Citaat:

Het advies van Dies: selectief lezen!

Heb ik X, Y en Z al ooit iets interessants weten vertellen? Neen, wel goed dan laat ik hun reacties gewoon links liggen. Als gevolg daarvan heb ik al een eeuwigheid geen discussie meer gelezen in het subforum "communautaire discussies", kom ik ook al weken niet meer in het subforum "vreemdelingen en integratie" en lees ik slechts 1 van de honderden topics die er dagelijks geopend wordt in het subforum "Binnenlandse politiek".

Stoort het mij dat jij hier dagelijks weer een of andere nieuwe topic opent die direct of indirect betrekking heeft op het Vlaams Blok? Neen, zolang ik niet verplicht wordt die allemaal te lezen kan ik er gerust mee leven dat jouw hele wereld rond het Vlaams Blok draait.
Kan ik ermee leven dat Peace, Mitgard of Guderian de zoveelste nonsens, pseudo-wetenschappelijke onzin of ronduit racistische topic opent? Ja, want ik kan ermee leven dat er mensen zijn die weigeren onder ogen te zien dat de aarde plat is.
Met dat wegkijken van het snel toenemend racisme en anti-democratische reflexen, volg je natuurlijk helemaal de Steve Stevaert struisvogelpolitiek: "Mijn interesseren die 24% Blokkers niet maar die 76% niet-Blokstemmers".

Ik herinner me nog goed toen we hetzelfde konden zeggen in Antwerpen, maar dat is ondertussen al wel 35% geworden. Ik wil wel eens zien als het Blok hier bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen van 2006 in Antwerpen (en elders) aan de bak geraakt, hoeveel mensen nog de partij zullen kùnnen negeren, als straks hun huizen overhoop gehaald wordt door het VB-Veiligheidskorps, hun verklikkingsdiensten operationeel worden, en klopjachten op vreemdelingen worden geopend.

Neem ze mee in het bad, maar vergeet niet dat je dat niet 'effekes kan uitproberen'. Ze zitten er wel in voor minstens een periode van zes jaar!

En d�*t Dies, is ethisch en moreel niet te verantwoorden. Geef jij ze maar een forum, stop jij dan maar watten in je oren en oogkleppen van beton op je kop , en roep maar heel hard dat alle Piano's van de wereld hun kop moeten houden, maar als het ooit zover komt zal je nog dikwijls aan mijn woorden -en aan het arrest waar jij nu nog van gruwelt- bitter terugdenken.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 22:40.
thePiano is offline  
Oud 19 juli 2004, 22:43   #45
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag hebben dat wanneer ge een stuk van mijn tekst quote ge der niet naar eigen goeddunken stukken in gaat veranderen.
Dies is offline  
Oud 19 juli 2004, 22:47   #46
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik zou graag hebben dat wanneer ge een stuk van mijn tekst quote ge der niet naar eigen goeddunken stukken in gaat veranderen.
Bedoel je dit soms? Het advies van Dies: selectief lezen!
Hoe moet ik anders dat stukje proza van interpreteren? Je schrijft zelf dat je verschillende rubrieken negeert alsook ingezonden stukken van racistische forummers? En tegelijkertijd verwijt je mij dat ik verkies niet te negeren maar ipv de aanval kies.

Ik vind zwijgen en pacifisme even misdadig als de rest. Zwijgen is toestemmen. In elk geval begrijp ik nu beter waarom ze jou tot Beste of Tofste Forumlid hebben benoemd. Die status ga ik zeker nooit bereiken.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 22:52.
thePiano is offline  
Oud 19 juli 2004, 22:53   #47
Der Spiegel
Banneling

Der Spiegel's schermafbeelding

Standaard

Pianola, zou zwijgen als ik u was, want op ieder foum zit je te stoken en nationalisten uit te dagen en je bent er dag en nacht mee bezig en lijkt het leuk te vinden.
Eerst de kleuterklas op stelten zetten en dan aan de juffrouw haar rok hangen en het slachtoffertje spelen.... negeren moeten ze jou doen, politiek gevaar voor de samenleving.

Laatst gewijzigd door Der Spiegel : 19 juli 2004 om 22:54.
Der Spiegel is offline  
Oud 19 juli 2004, 23:15   #48
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind zwijgen en pacifisme even misdadig als de rest. Zwijgen is toestemmen.
En daarom kiest piano resoluut voor het negeer knopje

Van enige consequentie kunnen we hem alvast niet betichten.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 19 juli 2004, 23:24   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
En daarom kiest piano resoluut voor het negeer knopje

Van enige consequentie kunnen we hem alvast niet betichten.
Dit is wat jouw makker Der Spiegel in PM zonet me toezond:

"shut up we weten u wonen, vmo janette"

Geef toe, wat heeft dit nog met discuteren te maken. Die wilt er toch alleen maar op kloppen?
Oud 19 juli 2004, 23:41   #50
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geef toe, wat heeft dit nog met discuteren te maken. Die wilt er toch alleen maar op kloppen?
1) Hoe weet ik of hij dat werkelijk gestuurd heeft?
2) Pm's posten is verboden, zoals mij door johanvdw op vriendelijke wijze ter attentie is gebracht.
3) Wat hebben racisten (waarmee u op Blokkers zinspeelt) tout court te maken met Der Spiegel? Ach ja, vergeten, voor u zijn we één pond nat. Een veralgemening die kan tellen.
4) Der Spiegel is mijn "makker" niet. Volgens mij is hij zelfs een provocateurtje uit linkse stal.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 19 juli 2004, 23:47   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
1) Hoe weet ik of hij dat werkelijk gestuurd heeft?
2) Pm's posten is verboden, zoals mij door johanvdw op vriendelijke wijze ter attentie is gebracht.
Op jouw advies heb ik die PM dan maar rechtstreeks naar johanvdw en zijn moderators gezonden.
Oud 19 juli 2004, 23:50   #52
Der Spiegel
Banneling

Standaard

Citaat:

de stoker is erin getrapt, eerst uitgelokt , dan afwachten, dan gaan bleiten bij de mods en publicatie op het forum om medelijden te krijgen... nu nog de rest Pianola en nu hopen dat Der Spiegel wordt geband kick
Der Spiegel is offline  
Oud 19 juli 2004, 23:54   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Spiegel
de stoker is erin getrapt, eerst uitgelokt , dan afwachten, dan gaan bleiten bij de mods en publicatie op het forum om medelijden te krijgen... nu nog de rest Pianola en nu hopen dat Der Spiegel wordt geband kick
Schone avatar, is dat uw bomma?
Oud 19 juli 2004, 23:57   #54
Der Spiegel
Banneling

Standaard

Citaat:
Schone avatar, is dat uw bomma?
de frau van mijn leven , christenen, welopgevoed, beetsje ouderwets maar met goede waarden en normen 8)
Der Spiegel is offline  
Oud 20 juli 2004, 00:01   #55
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Spiegel
de frau van mijn leven , christenen, welopgevoed, beetsje ouderwets maar met goede waarden en normen 8)
Welke leeftijdscategorie heb jij aangeklikt in de rubriek Koetjes & Kalfjes? Boven de 75 jaar of zo? Rotfl

[font=Nadianne][size=5]Volksvertegenwoordiger Alexandra Colen:
Voor God, Gezin en Vaderland
[/size][/font]
[font=Nadianne][size=5][/size][/font]

http://users.pandora.be/amarcord/selys/alexan01.html
Oud 20 juli 2004, 07:54   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft niks met beperking van de vrije meningsuiting te maken, maar met het recht op verweer tav ongebreidelde laster en eerroof, waar nu helemaal geen verhaal tegen bestaat.
Ik vraag mij nog steeds af wat Piano dan gaat doen tegen de Koran, waarin evengoed verwerpelijke stukjes tekst staan, en waartegen nog veel minder verweer mogelijk is dan op een forum. Destijds heb ik die vraag al eens aan hem gesteld. Het antwoord: Jij bent een vervelend ventje, Distel, en ik discussieer niet meer met u.

Piano is dus niet alleen voorstander van de censuurschaar, maar ook voorstander van een uiterst selectief gebruik ervan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 juli 2004, 08:04   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier heb je't dus al. Klaag wat teveel over racistische boodschappen en het wordt opeens een persoonlijke zaak voor de moderators.
... zegt de man die steevast plots een persoonlijke zaak maakt van discussies wanneer hij zonder tegenargumenten valt.

Citaat:
Me dunkt dat de vraag van Yossarian toch duidelijk genoeg was. Alhoewel racisme niet verboden is op de forums, bulkt het van racisme. De vraag zou kunnen zijn, en dat moet dan wettelijk onderzocht en eventueel in een nieuwe wet worden vastgelegd (of de bestaande antiracismewetgeving worden aangepast): hoever draagt de media verantwoording voor het plaatsen van anonieme racistische brieven of postings?

Jullie -moderators- hebben duidelijk geantwoord: "Wij volgen de wet en alleen maar de wet. Wat nog niet strafbaar is mag blijven staan."

Niet dat dit voor mij nog nieuws is, maar ik wilde het even duidelijk stellen voor Yossarian, die blijkbaar niet wist dat racisme mag op die forums waar moderators het ook toestaan.

Het spreekt voor zich dat moest ik zelf een forum runnen, ik geen enkele racistische uitspraak zou tolereren, zelfs als ze oogluikend door de wet wordt toegestaan of als de wet niet toereikend is.

Zoals gezegd doet ieder in zijn huis wat hij wil, en hier liggen de regels nu eenmaal anders.
Wanneer is het Piano's verjaardag? Ik vind dat we eens moeten samenleggen voor een grote doos vol censuur. Die jongen krijgt er maar niet genoeg van.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 juli 2004, 08:14   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel alleen maar vast dat opvallend veel tolerantie aan de dag wordt gelegd voor gebruikers die racistische topics plaatsen of racistisch beantwoorden. Net zoals jij ook wel zal weten, wordt de (politieke) sfeer op een politiek forum bepaald door de wijze van modereren. Is dat dan hetzelfde als zeggen: "Ja, want jullie zijn toch allemaal Vlaams Blokkers"? Nee, helemaal niet, dat zou het gemakkelijkste zijn.
Jij stelt alleen maar vast dat hier opvallend veel tolerantie aan de dag wordt gelegd voor de vrije meningsuiting en voor de wet. Maar ja, iemand in het bruine hoekje duwen is toch zo gemakkelijk he.

Citaat:
Maar jullie maken wel de grote fout om hen de ruimte te geven -een forum- om dat te doen. Om jullie morele verantwoordelijkheid te sussen, laten jullie de nuancering of weerlegging van dergelijke racistische topics/replieken dan maar gemakshalve over aan de andere gebruikers, waarvan jullie dan maar hopen dat ze wel een afdoende antwoord kunnen formuleren.
Jij maakt de grote fout door hen die ruimte niet te willen gunnen en zo je morele verantwoordelijkheid te sussen.

Citaat:
Hebben jullie je dan nooit afgevraagd waarom zoveel forums worden gedomineerd door extreemrechts en vooral door Bloksympathisanten en waarom dat zover is kunnen komen?
Omdat mensen als Piano meer bezig zijn met roepen om censuur ipv het debat aan te gaan?

Citaat:
Tav Misplon: Ik mag gerust stellen dat ik persoonlijk geen enkele racistische topic zou tolereren, ook niet als ik daardoor 90% van mijn klanten/gebruikers zou verliezen. Kort gezegd: NO PASARAN!
Niemand houdt u tegen om zo'n forum op te starten.
Distel is offline  
Oud 20 juli 2004, 08:18   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nazi-propagandachef Dr. J. Goebbels formuleerde het ooit zo:
"Het zal altijd wel een van de beste grappen van de demokratie blijven dat zij haar doodsvijanden zelf de middelen verschafte waarmee zij vernietigd werd."
En we zijn al goed op weg met het Blok proces, de poging om veroordeelde racisten hun burgerrechten te ontnemen, de kiesdrempel, de postjeswissels, ...
Distel is offline  
Oud 20 juli 2004, 08:24   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa, na de roep om censuur zal dat er ook nog wel bij kunnen zeker.
Distel is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be