Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2004, 12:25   #41
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb persoonlijk niets tegen abortus, en zeker niet als het omwille van genetische redenen is.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 14:01   #42
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb persoonlijk niets tegen abortus, en zeker niet als het omwille van genetische redenen is.
??
Verklaar u nader?
Ik krijg hier hele bizarre visioenen terwijl ik dat lees dus alsjeblief set things straight, wat bedoel je daar exact mee??
Oud 24 juli 2004, 14:59   #43
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Gaan we een volwassen persoon ook mogen vermoorden als ie arm is, of ongeneelijk ziek wordt? Neen toch? Dus waarom een abortus plegen omdat het geboren kind arm geboren zal worden? Is het niet de taak van de maatschappij om te zorgen voor gelijke kansen voor iedereen, ook voor tienerbaby's en fysiek gehandicapten?

Abortus kan alleen bij: mentaal gehandicapten, verkrachtingen en levensgevaar moeder.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 16:39   #44
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Heeft een samenleving het recht om te beslissen wat een vrouw met haar lichaam/leven moet doen? De zwangere vrouw in kwestie is de enige die kan en mag beslissen of ze het kind wil houden of niet. Het is de taak vd overheid om haar ziekelijke bemoeizucht en regelneverij te beteugelen en respect te hebben voor de persoonlijke keuzes van de burgers.

8)

Laatst gewijzigd door Phrea|K : 24 juli 2004 om 16:39.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 21:33   #45
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Heeft een samenleving het recht om te beslissen wat een vrouw met haar lichaam/leven moet doen? De zwangere vrouw in kwestie is de enige die kan en mag beslissen of ze het kind wil houden of niet. Het is de taak vd overheid om haar ziekelijke bemoeizucht en regelneverij te beteugelen en respect te hebben voor de persoonlijke keuzes van de burgers.

8)
Maar is het wel haar lichaam? Jij mag toch ook niet beslissen om je zoon te vermoorden dacht ik...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 16:38   #46
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Gaan we een volwassen persoon ook mogen vermoorden als ie arm is, of ongeneelijk ziek wordt? Neen toch? Dus waarom een abortus plegen omdat het geboren kind arm geboren zal worden? Is het niet de taak van de maatschappij om te zorgen voor gelijke kansen voor iedereen, ook voor tienerbaby's en fysiek gehandicapten?

Abortus kan alleen bij: mentaal gehandicapten, verkrachtingen en levensgevaar moeder.
Je zal maar als zwaar fysiek gehandicapt kind geboren worden en dan opkomen voor gelijke kansen....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 19:12   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Maar is het wel haar lichaam? Jij mag toch ook niet beslissen om je zoon te vermoorden dacht ik...
Maar is mijn lichaam wel mijn lichaam? Mag ik dus wel zelfmoord plegen? En mogen de lijken van de zelfmoordenaars wel 'op de gewone manier' begraven worden?

Het lijkt erop dat onze maatschappij vindt dat de moeder mag beslissen, mits een aantal voorwaarden die nageleefd moeten worden. En onze maatschappij hanteert daarbij van langsom minder traditioneel godsdienstige standaarden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 19:40   #48
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Vermits het om een ethische kwestie gaat. En vermits ethiek relatief is, is er geen waarheid of een oplossing die iedereen zal bekoren, er zijn enkel visies.
Het is altijd de overheersende visie die uiteindelijk bepaaldt wat kan en wat niet.
Oud 25 juli 2004, 20:28   #49
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Maar is mijn lichaam wel mijn lichaam? Mag ik dus wel zelfmoord plegen? En mogen de lijken van de zelfmoordenaars wel 'op de gewone manier' begraven worden?

Het lijkt erop dat onze maatschappij vindt dat de moeder mag beslissen, mits een aantal voorwaarden die nageleefd moeten worden. En onze maatschappij hanteert daarbij van langsom minder traditioneel godsdienstige standaarden.
Minder godsdienstige standaarden en meer menselijke gevoelens.....
Hoe kan een of ander boek een leidraad zijn voor gebeurtenissen vermits elke gebeurtenis anders is. Geen twee toestanden zijn dezelfde vermits de omstandigheden steeds verschillend zijn.
Oud 26 juli 2004, 00:27   #50
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat voor sommige mensen abortus mag gelegaliseerd worden tot ongeveer de pensioenleeftijd.

[size=1]of is het de moment nie? [/size]

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]

Laatst gewijzigd door nou nou : 26 juli 2004 om 00:30.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 09:47   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ik vind dat voor sommige mensen abortus mag gelegaliseerd worden tot ongeveer de pensioenleeftijd.

[size=1]of is het de moment nie? [/size]
Waar stel je dan de grens tussen abortus en euthanasie ?
Ah ja 't is juist, bij abortus willen de anderen hen weg en bij euthanasie willen ze zelf weg..... een heel verschil natuurlijk.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 26 juli 2004 om 09:49.
Oud 26 juli 2004, 10:28   #52
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Waar stel je dan de grens tussen abortus en euthanasie ?
Ah ja 't is juist, bij abortus willen de anderen hen weg en bij euthanasie willen ze zelf weg..... een heel verschil natuurlijk.
De nagel op de kop

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 26 juli 2004, 11:38   #53
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

abortus is een recht van elke vrouw.

de foetus heeft, zeker in het beginstadium, een bewustzijn lager dan dat van een goudvis en mag dus niet als mens beschouwt worden.

abortus zou bovendien verplicht moeten worden indien de foetus ernstige afwijkingen vertoont zoals bijvoorbeeld mongolisme e.a.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:50   #54
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

abortus zou bovendien verplicht moeten worden indien de foetus ernstige afwijkingen vertoont zoals bijvoorbeeld mongolisme e.a.

Pardon??? Dit is krankzinnig! Ik ben voorstander van het recht op abortus, maar abortus VERPLICHTEN??? Dat is te gek voor woorden. Maar blijkbaar niet voor Mitgard. Mijn God kerel, in wat voor tijdperk ben jij blijven hangen???

Oud 26 juli 2004, 12:06   #55
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou

Pardon??? Dit is krankzinnig! Ik ben voorstander van het recht op abortus, maar abortus VERPLICHTEN??? Dat is te gek voor woorden. Maar blijkbaar niet voor Mitgard. Mijn God kerel, in wat voor tijdperk ben jij blijven hangen???
veel mensen doen het in zulke gevallen al vrijwillig.
het gaat trouwens om zeer zware afwijkingen: mongolisme, siamese tweeling etc. ongeneeslijke afwijkingen die de kansen van het kind in deze wereld tot quasi nul herleiden.

men kan de vraag ook omkeren: is het moreel verantwoord om zulke individuen tot een ongelukkig en ellendig leven te dwingen?
omdat WIJ vinden dat het leven, in welke vorm dan ook, IN SE goed is.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 juli 2004 om 12:07.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:18   #56
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is wel iets anders dan iemand ertoe VERPLICHTEN.

Citaat:
het gaat trouwens om zeer zware afwijkingen: mongolisme, siamese tweeling etc. ongeneeslijke afwijkingen die de kansen van het kind in deze wereld tot quasi nul herleiden.
Over welke kansen heb je het, mijn beste? Leg me dat maar eens uit. En verklaar dan maar eens alle "ongeneeslijken" die een plaats in onze maatschappij hebben gevonden.

Citaat:
men kan de vraag ook omkeren: is het moreel verantwoord om zulke individuen tot een ongelukkig en ellendig leven te dwingen?
Excuseer, maar ik kom waarschijnlijk iets meer in contact met dat soort mensen dan jij, en ik ga je 1 ding zeggen: die mensen zijn verstandelijk misschien niet zo ver als wij, maar die zijn best gelukkig met hun leven. Ga het ze anders zelf eens vragen, je zal er maar van staan kijken tot wat ze in staat zijn en hoe goed ze zich kunnen uitdrukken daaromtrent. Vraag ze of ze willen leven, en wat ze van het leven vinden. Het antwoord zal je vast verrassen.

Laatst gewijzigd door nou nou : 26 juli 2004 om 12:19.
Oud 26 juli 2004, 17:29   #57
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg koekenbakker, waar leg je een grens? Als je abortus moet verplichten voor zware gehandicapten, waar leg je de grens? Dus een mama en een papa krijgen te horen dat ze een siamese tweeling verwachten. Ja, zegt de gynaecoloog, dan zijn we natuurlijk wel verplicht uw kinderen te aborteren, want dat levert de maatschappij natuurlijk alleen maar ellende op. Bovendien zullen uw kinderen zeer ongelukkig worden. man toch, als we een maatschappij creeeren volgens uw maatstaven zitten we straks alleen nog maar met genetische gemanipuleerde mensjes (liefst blond en van het Arisch ras zeker). Dan zullen we gelukkig zijn, hiep hoi.

Ik ben niet tegen het plegen van abortus. Ik ken een aantal vrouwen om mij heen die abortus hebben laten plegen en ik kan je vertellen: al deze vrouwen, zonder uitzondering, hebben mij gezegd dat ze NOOIT meer van hun leven zoiets zullen doen mocht zich weer een onverwachte zwangerschap voordoen. het schijnt het vrouwenlichaam volledig in de war te smijten, hormonaal gezien, en het is een beslissing die je niet zomaar maakt. Mijn punt: al je werkelijk denkt dat je een kind geen toekomst kan bieden, dan is abortus de beste oplossing. Of dat nu om leeftijdsredenen gaat, financiele redenen of gewoonweg omdat je het gevoel hebt dat je er met z'n tweeen niet aan toe bent, dan mag je mijns inziens altijd deze keuze maken.

Een kind opvoeden lijkt mij iets wat je hoe dan ook moet doen op de allerbeste manier. Op het moment dat je zeker weet dat je het kan, dat je een kind een harmonische omgeving kan bieden. Anders niet. Als je als toekomstige ouders aanvoelt dat het zeker niet het juiste moment is of kinderen te krijgen, dan mag je als overheid of als wie dan ook niet voor hen beslissen dat je het kind toch moet krijgen.

Je mag mensen als Mitgard wel verbieden kinderen te krijgen. Uit voorzorg voor het kind natuurlijk.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 17:36   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die vraag stelde Dr Mengele zich ook, denk ik 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 20:58   #59
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij hebt nogal een chance gehad dat uw moeder er niet hetzelfde over dacht.
Oud 26 juli 2004, 21:49   #60
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Abortus is en blijft Moord. Het gaat hier immers om een levend wezen dat niet voor zichzelf kan beslissen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be