![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik heb persoonlijk niets tegen abortus, en zeker niet als het omwille van genetische redenen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verklaar u nader? Ik krijg hier hele bizarre visioenen terwijl ik dat lees dus alsjeblief set things straight, wat bedoel je daar exact mee??
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Gaan we een volwassen persoon ook mogen vermoorden als ie arm is, of ongeneelijk ziek wordt? Neen toch? Dus waarom een abortus plegen omdat het geboren kind arm geboren zal worden? Is het niet de taak van de maatschappij om te zorgen voor gelijke kansen voor iedereen, ook voor tienerbaby's en fysiek gehandicapten?
Abortus kan alleen bij: mentaal gehandicapten, verkrachtingen en levensgevaar moeder.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Heeft een samenleving het recht om te beslissen wat een vrouw met haar lichaam/leven moet doen? De zwangere vrouw in kwestie is de enige die kan en mag beslissen of ze het kind wil houden of niet. Het is de taak vd overheid om haar ziekelijke bemoeizucht en regelneverij te beteugelen en respect te hebben voor de persoonlijke keuzes van de burgers.
8)
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 24 juli 2004 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt erop dat onze maatschappij vindt dat de moeder mag beslissen, mits een aantal voorwaarden die nageleefd moeten worden. En onze maatschappij hanteert daarbij van langsom minder traditioneel godsdienstige standaarden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Vermits het om een ethische kwestie gaat. En vermits ethiek relatief is, is er geen waarheid of een oplossing die iedereen zal bekoren, er zijn enkel visies.
Het is altijd de overheersende visie die uiteindelijk bepaaldt wat kan en wat niet.
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe kan een of ander boek een leidraad zijn voor gebeurtenissen vermits elke gebeurtenis anders is. Geen twee toestanden zijn dezelfde vermits de omstandigheden steeds verschillend zijn.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat voor sommige mensen abortus mag gelegaliseerd worden tot ongeveer de pensioenleeftijd.
[size=1]of is het de moment nie? ![]()
[size=1] ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door nou nou : 26 juli 2004 om 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ah ja 't is juist, bij abortus willen de anderen hen weg en bij euthanasie willen ze zelf weg..... een heel verschil natuurlijk.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 26 juli 2004 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() abortus is een recht van elke vrouw.
de foetus heeft, zeker in het beginstadium, een bewustzijn lager dan dat van een goudvis en mag dus niet als mens beschouwt worden. abortus zou bovendien verplicht moeten worden indien de foetus ernstige afwijkingen vertoont zoals bijvoorbeeld mongolisme e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Pardon??? Dit is krankzinnig! Ik ben voorstander van het recht op abortus, maar abortus VERPLICHTEN??? Dat is te gek voor woorden. Maar blijkbaar niet voor Mitgard. Mijn God kerel, in wat voor tijdperk ben jij blijven hangen???
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat trouwens om zeer zware afwijkingen: mongolisme, siamese tweeling etc. ongeneeslijke afwijkingen die de kansen van het kind in deze wereld tot quasi nul herleiden. men kan de vraag ook omkeren: is het moreel verantwoord om zulke individuen tot een ongelukkig en ellendig leven te dwingen? omdat WIJ vinden dat het leven, in welke vorm dan ook, IN SE goed is. Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 juli 2004 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1] ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door nou nou : 26 juli 2004 om 12:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben niet tegen het plegen van abortus. Ik ken een aantal vrouwen om mij heen die abortus hebben laten plegen en ik kan je vertellen: al deze vrouwen, zonder uitzondering, hebben mij gezegd dat ze NOOIT meer van hun leven zoiets zullen doen mocht zich weer een onverwachte zwangerschap voordoen. het schijnt het vrouwenlichaam volledig in de war te smijten, hormonaal gezien, en het is een beslissing die je niet zomaar maakt. Mijn punt: al je werkelijk denkt dat je een kind geen toekomst kan bieden, dan is abortus de beste oplossing. Of dat nu om leeftijdsredenen gaat, financiele redenen of gewoonweg omdat je het gevoel hebt dat je er met z'n tweeen niet aan toe bent, dan mag je mijns inziens altijd deze keuze maken. Een kind opvoeden lijkt mij iets wat je hoe dan ook moet doen op de allerbeste manier. Op het moment dat je zeker weet dat je het kan, dat je een kind een harmonische omgeving kan bieden. Anders niet. Als je als toekomstige ouders aanvoelt dat het zeker niet het juiste moment is of kinderen te krijgen, dan mag je als overheid of als wie dan ook niet voor hen beslissen dat je het kind toch moet krijgen. Je mag mensen als Mitgard wel verbieden kinderen te krijgen. Uit voorzorg voor het kind natuurlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Abortus is en blijft Moord. Het gaat hier immers om een levend wezen dat niet voor zichzelf kan beslissen.
|
![]() |
![]() |