Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2012, 18:40   #41
vlaams realist
Banneling

Standaard

Sommige van mn uiterst linkse,vredelievende topartiesten hebben hun thuisbasis in Nederland gezet om zo hun royalties beter te kunnen innen.Zo zit U2 daar.De belasting van Ierland vermijden en dan pleiten voor de onderdrukte mens.De Stones zitten daar ook.Haha.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 19:03   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Vooruit, als er hen dan eens gevraagd wordt om bij te dragen aan de 'solidariteit' waar ze zo de mond van vol hebben, is het weer niet goed...
Waarom moeten die mannen niet gewoon 55% belastingen + RSZ betalen op hun beroepsinkomsten, zoals de rest van de werkende sukkelaars in dit land? Het is een schande dat zij er met een schijntje van af komen, terwijl ze voor die auteursrechten niets moeten doen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 23:20   #43
'XIII'
Banneling

Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  lectrr1_jpg_h600.jpg
Bekeken: 164
Grootte:  54,1 KB
ID: 88414

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 28 november 2012 om 23:22.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 00:04   #44
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht

Geldt dat ook voor de nieuwe heffingen van uw ongrondwettelijk "Vlaams" gewest?
Je kan oeverloos debatteren over wat Vlaanderen nu is, maar over het Vlaams Gewest kan je dat zeker niet. Dat is er duidelijk omschreven in... de grondwet.

Wat een flater.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 00:04   #45
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Prachtig gevonden.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 01:05   #46
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Sommige van mn uiterst linkse,vredelievende topartiesten hebben hun thuisbasis in Nederland gezet om zo hun royalties beter te kunnen innen.Zo zit U2 daar.De belasting van Ierland vermijden en dan pleiten voor de onderdrukte mens.De Stones zitten daar ook .Haha.
Gelieve de leden van de groep U2 niet te verwarren met het platencontract van Sony of EMI.
Dit heeft niks te maken met kunstenaars.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 01:07   #47
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, we hebben het hier in wezen over middelmatige popmuzikanten, het gaat inderdaad niet op van die kunstenaars te noemen.
Zever,

Popmuzikanten zijn voor mij evenwaardige kunstenaars.
Ik heb het over figuren die kunstenaar zijn ten dienste van bepaalde politieke instanties. Louter en alleen voor de bijhorende subsidies.

Laatst gewijzigd door giserke : 29 november 2012 om 01:07.
Oud 29 november 2012, 01:19   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waarom moeten die mannen niet gewoon 55% belastingen + RSZ betalen op hun beroepsinkomsten, zoals de rest van de werkende sukkelaars in dit land? Het is een schande dat zij er met een schijntje van af komen, terwijl ze voor die auteursrechten niets moeten doen.
Volledig mee eens!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 01:27   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Idd.
Ze zullen wel snel een andere plaat op zetten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 01:29   #50
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
In de ganse "ontwikkelde wereld" gaande van Japan over de USA, het VK en de EU inclusief de eurozone wordt er zwaar "bespaard" en "belast" om de zeer grote in de laatste eeuw opgebouwde staatsschyulden af te bouwen.

Hoogst waarschijnlijk bestaat er echter geen enkel land waar het geroep "mij niet treffen maar de anderen, want die hebben in het verleden altijd meer geprofiteerd" dan België.

Hieruit volgt dat geen enkele politieke formatie of coalitie kan regeren zonder alle groepen in de samenleving minstens een héél klein beetje te veel te treffen.... Dat dit treffen van alle maatschappelijke groepen minder erg of helemaal niet zou voorkomen in een onafhankelijk Vlaanderen, Schotland of Catalonië of dat dit niet nodig zou zijn in het geval de euro als munt zou worden afgeschaft zijn allemaal indianenverhalen.

Het idee van en teerugkeer naar de gouden middeleeuwen van kleine hertogdommetjes, graafschappen en vrije steden is het summum van irrationeel denken . Of zijn we in België waarachtig in het land van het surrealisme ?
Idd, alleen in België, waar de minderheid de hoofdvogel is in de schulden, en de meerderheid dicteert.
En die zelfde minderheid verklaarde na de verkiezingen in 2010 dat hun deel nooit mocht verarmen. Maw, zij willen geen enkele verantwoordelijkheid dragen, en salle Flamand moet voor alles opdraaien.
Oud 29 november 2012, 01:34   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht

Wat betreft de kwestie van die artiesten. Kijk, als je met je hobby geld kan verdienen heb ik er echt niks op tegen dat die mensen geld verdienen met muziek. Een kleine maar erbij is dat ik het logisch vind dat iedereen gelijk behandeld wordt met belastingen. Maar laat mij duidelijk zijn, als je het niet kan zonder subsidies, dan ben je beter dat je ander werk gaat zoeken
Dat vindt ik dus niet.
Als door middel van een belastingvoordeel een kunstenaar of artiest op wereldniveau kan afleveren, is dit toch wel een belastingvermindering waard.
Dat heeft zijn prijs, en dit kost de samenleving wat. Wel ik vind die investering nuttig.

Bovendien kan men de waarde van een samenleving bepalen aan het cultureel peil van die samenleving.

Een samenleving die niet investeerd in kunst en cultuur, en die haar kinderen de toegang tot artistieke ontplooiing ontzegt is te vergelijken met de Romeinen bij hun ondergang.
We kunnen maw zeer snel afdalen tot het niveau van de apen in de jungle.
Zelf holbewoners hadden meer cultureel besef.

Laatst gewijzigd door giserke : 29 november 2012 om 01:40.
Oud 29 november 2012, 04:11   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dit vat het al redelijk samen.

Ook deze man is een kunstenaar volgens zijn eigen zeggen.

Daarentegenover, deze kerel doet volgens mij meer aan kunst dan menig "zelfverklaard" kunstenaar.
Oud 29 november 2012, 07:42   #53
BonBon
Banneling

Standaard

Die goedkope regeling van 15% (min 50% kosten) is er gekomen omdat ministers boeken begonnen te schrijven, die werden zo belast op de auteursrechten dat het de moeite niet meer was. Ze mogen die 25% overal invoeren, quasi geen zwartwerk meer en we zouden ons niet geneukt voelen. Bijna niemand heeft er problemen mee om belasting te betalen, het mag gewoon geen diefstal zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 09:08   #54
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we hebben het hier in wezen over middelmatige popmuzikanten, het gaat inderdaad niet op van die kunstenaars te noemen.
die van DEUS?
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 09:42   #55
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat vindt ik dus niet.
Als door middel van een belastingvoordeel een kunstenaar of artiest op wereldniveau kan afleveren, is dit toch wel een belastingvermindering waard.
Dat heeft zijn prijs, en dit kost de samenleving wat. Wel ik vind die investering nuttig.

Bovendien kan men de waarde van een samenleving bepalen aan het cultureel peil van die samenleving.

Een samenleving die niet investeerd in kunst en cultuur, en die haar kinderen de toegang tot artistieke ontplooiing ontzegt is te vergelijken met de Romeinen bij hun ondergang.
We kunnen maw zeer snel afdalen tot het niveau van de apen in de jungle.
Zelf holbewoners hadden meer cultureel besef.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben zeker niet tegen cultuur en als we artiesten van wereldniveau kunnen afleveren, dan ben ik daar zeer voor te vinden. Maar laat dan de mensen die de artiest in kwestie goed vinden zijn platen kopen en naar zijn concerten gaan en verplicht anderen niet om mee te betalen aan zijn faam. Ik koop zelf regelmatig muziek van artiesten die ik goed vind en ik ga regelmatig naar concerten en toneelstukken die ik goed vind. Als die artiesten dan zo goed zijn zullen ze zeker kunnen leven van hun opbrengst, zonder zware subsidiëring.
Maar wat in de Belgische muziekscene gebeurd, moet ik spijtig genoeg vele anderen gelijk in geven. Het zijn veelal dezelfde gezichten die je ziet en dezelfde stemmen die je hoort. Onlangs weer een zoveelste covergroep gezien met 'BV's' die het nodig achten om op die manier dan maar geld te proberen verdienen omdat ze er niet in slagen goeie eigen muziek te maken die de mensen nog boeit. Ik heb niks tegen covergroepen, maar de meeste bestaan uit werkende mensen die dit voor hun hobby doen. Als je als gesetteld artiest niet meer aan de bak kan komen, ga dan ergens anders werken en reken niet op subsidies, dat blijft mijn mening daarover.
Oud 29 november 2012, 22:36   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 16:55   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Die goedkope regeling van 15% (min 50% kosten) is er gekomen omdat ministers boeken begonnen te schrijven, die werden zo belast op de auteursrechten dat het de moeite niet meer was. Ze mogen die 25% overal invoeren, quasi geen zwartwerk meer en we zouden ons niet geneukt voelen. Bijna niemand heeft er problemen mee om belasting te betalen, het mag gewoon geen diefstal zijn.
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 01:21   #58
demonen
Banneling

Standaard

Een alleenstaande werknemer met een bruto belastbaar loon van 50.000,00 euro (na aftrek van de sociale (werknemers)bijdragen) per jaar betaalt 18.755,19 euro belastingen voor inkomstenjaar 2012, indien dit een kunstenaar zou zijn, betaalt hij of zij slechts 5.852,25 euro belastingen op dit bedrag aan auteursrechten. Vanaf 2013 zou dit slechts 9.753,75 euro worden, dat is nog steeds maar de helft van wat die werknemer betaalt.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 07:42   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De maatregel is ingetrokken.
De creatieve artiesten gaan nu nog harder zingen voor het establishment.
Onvoorwaardelijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 08:33   #60
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De maatregel is ingetrokken.
De creatieve artiesten gaan nu nog harder zingen voor het establishment.
Onvoorwaardelijk.

.
'Belgitude, kunstenaartjes weten waarom.'
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be