Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 3 december 2012, 12:41   #41
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Omdat ik je een lul vindt Tommm.
Zeer van het lachen!

Shitterende reply!
pixelpower is offline  
Oud 3 december 2012, 12:51   #42
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
03 december 2012
In de 6 Vlaamse faciliteitengemeenten rond Brussel hebben uiteindelijk maar weinig mensen een Franstalige oproepingsbrief aangevraagd voor de gemeente- en provincieraadsverkiezingen van 14 oktober. De percentages schommelen tussen 1,4 en 8 procent. (zie tabel)

Vlaams volksvertegenwoordiger Mark Demesmaeker (N-VA) vroeg met een parlementaire vraag de cijfers op bij Geert Bourgeois, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur. Demesmaeker: "De toepassing van de faciliteitenregeling -met respect voor het Nederlandstalig statuut van deze gemeenten- is blijkbaar vooral een probleem voor sommige Franstalige politici, niet voor de inwoners."

Om problemen te vermijden liet Vlaams minister Geert Bourgeois enkele weken voor de verkiezingen in de zes faciliteitengemeenten alvast Nederlandstalige oproepingsbrieven versturen door de provinciegouverneur. Die aanpak van de minister lijkt goed te werken.
Meerdere Franstalige burgemeesters lieten immers weten dat ze naast Nederlandstalige opnieuw ook Franstalige oproepingsbrieven zouden verspreiden. In het verleden deden ze dat ook al herhaaldelijk. Wettelijk kan dat echter niet. Er mogen enkel Nederlandstalige brieven verstuurd worden. Inwoners die er één in het Frans willen, moeten daar uitdrukkelijk om vragen.

Opmerkelijk is dat in de gemeente Sint-Genesius-Rode, waar het luidst protest weerklonk tegen de aanpak van minister Bourgeois, amper 1,4 procent van de kiezers een Franstalig exemplaar van hun oproepingsbrief aanvroeg.

Mark Demesmaeker: "Laten we hopen dat de betrokken Franstalige politici die cijfers ook eindelijk naar waarde schatten. De inwoners hebben duidelijk geen probleem met de wettelijke gang van zaken. Het is niet aan politici om er een probleem van te maken."

http://www.n-va.be/nieuws/persberich...eitengemeenten

Waarmee bij deze nogmaals bewezen wordt wat ik hier een tijdje geleden eens opwierp: de communautaire problemen in de Rand worden niet veroorzaakt door de doorsnee Franstalige, die wel degelijk integratiebereidheid toont, maar door de Franstalige politici ter plaatse, die de faciliteiten 'met zachte dwang' aan de bewoners willen opdringen. Met uiteraard slechts één doel: de perceptie wekken dat de meerderheid van de Franstaligen in de gemeente vrijwillig voor die faciliteiten kiest, om zo het communautaire vuur in stand te kunnen houden.

Laatst gewijzigd door SDG : 3 december 2012 om 12:52.
SDG is offline  
Oud 3 december 2012, 14:26   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gemeentepolitiek in A'pen: NVA-ers pesten
Boduo is offline  
Oud 3 december 2012, 16:25   #44
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Omdat wij allemaal hersenloos collectief plat gaan voor BDW, en jouw inzichten ontberen, natuurlijk.
Tuurlijk, dat spreekt.
Oud 3 december 2012, 16:26   #45
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gemeentepolitiek in A'pen: NVA-ers pesten
Zijn ze niet aan de macht in Antwerpen? Door wie worden de stumperds dan gepest?
Oud 3 december 2012, 17:01   #46
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Zijn ze niet aan de macht in Antwerpen? Door wie worden de stumperds dan gepest?
Moet je aan de macht zijn om gepest te worden, Ik dacht dat dat eerder andersom was. Di Rupo heeft de macht en pest ons toch ook.
'XIII' is offline  
Oud 3 december 2012, 17:57   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn nog niet a.d. macht: jij verkoopt gaarne het vel v.d. beer vóór...
Door wie ? Door de "elite" v.d. kultuur die wil dat de naam "Pieter De Coninckplein" veranderd wordt in "Herman De Coninckplein".
Eigenlijk kleinzielig. Leopold II : La Belgique c'est un petit pays avec un petit esprit.
Boduo is offline  
Oud 4 december 2012, 11:22   #48
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door wie ? Door de "elite" v.d. kultuur die wil dat de naam "Pieter De Coninckplein" veranderd wordt in "Herman De Coninckplein".
Eigenlijk kleinzielig. Leopold II : La Belgique c'est un petit pays avec un petit esprit.
Tja, die creatie van die Belgische schrijver Conscience.
Citaat:
Hendrik Conscience had een Vlaamse moeder, Cornelia Balieu, en een Franse vader, Pierre Conscience.
Ik begrijp niet waarom hij zo op zijn pik is getrapt, BDW bedoel ik dan.
Citaat:
Blijkbaar hebben we op zijn Vlaams-nationalistische pik getrapt

Luc Coorevits, initiatiefnemer Behoud De Begeerte
Maar ik betreur dat de discussie hier nu over gaat en niet, zoals Lanoye aanhaalt, hierover.

Citaat:
Tot zover the culture war. Laat ik eindigen op een verzoenende noot. Meteen een tip voor de onderhandelaars op het Schoon Verdiep. Herdoop dat plein in 'Het Brouwerij De Coninckplein'. Met de sponsorgelden die dat oplevert kunnen de sociale restaurants van 't Stad misschien alsnog worden uitgebreid in plaats van koudweg opgedoekt.
Dat is een drama, niet een Vlaamsnationalist met te korte teentjes.
Oud 4 december 2012, 11:24   #49
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik raad je aan toch eens de tekst van Lanoye te lezen. De NVA had de belofte in zich een modern Vlaamsnationalistisch partij te worden maar ze zit nu al verstrikt in hun symbooltjes van weleer. Nu, ik had niets anders verwacht. Oude wijn, nieuwe zakken.
Oud 4 december 2012, 11:37   #50
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik raad je aan toch eens de tekst van Lanoye te lezen. De NVA had de belofte in zich een modern Vlaamsnationalistisch partij te worden maar ze zit nu al verstrikt in hun symbooltjes van weleer. Nu, ik had niets anders verwacht. Oude wijn, nieuwe zakken.
Verwaarloosbare poging. Nog maar eens.
'XIII' is offline  
Oud 4 december 2012, 11:39   #51
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Verwaarloosbare poging. Nog maar eens.
Hm, kan je eens proberen in volzinnen te schrijven, "antrofiel"?
Oud 4 december 2012, 11:48   #52
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm, kan je eens proberen in volzinnen te schrijven, "antrofiel"?
Ik heb van jou, uitvinder van de 'antrofiel' geen lessen te krijgen, zeker niet in Nederlands.
'XIII' is offline  
Oud 4 december 2012, 12:20   #53
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom stemmen jullie weer voor de NVA?
Omdat ik franstalig ben

Alle gekheid op een stokje, als we alles met zo'n grote loep gaan analyseren dan kunnen we in elke partij voorbeelden van kortzichtigheid, domheid en zelfs corruptie vinden. Maw de voorbeelden die je aanhaalt zullen helemaal geen invloed hebben op het stemgedrag in 2014.
.
Kaal is offline  
Oud 4 december 2012, 14:58   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Omdat ik franstalig ben

Alle gekheid op een stokje, als we alles met zo'n grote loep gaan analyseren dan kunnen we in elke partij voorbeelden van kortzichtigheid, domheid en zelfs corruptie vinden. Maw de voorbeelden die je aanhaalt zullen helemaal geen invloed hebben op het stemgedrag in 2014.
.
U bent ook een uitzondering. De meeste Franstaligen dwepen niet echt met de Vlaams-Nationalistische gedachten en pleiten voor de eenheid van België.
Everytime is offline  
Oud 4 december 2012, 15:10   #55
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U bent ook een uitzondering. De meeste Franstaligen dwepen niet echt met de Vlaams-Nationalistische gedachten en pleiten voor de eenheid van België.
Elke dag dwepen er steeds meer Franstaligen met BDW, als ik dat zo lees in de reacties in de Franstalige pers. Ze klagen het gebrek aan intellect aan bij hun eigen politici en roepen om een eigen BDW.
'XIII' is offline  
Oud 4 december 2012, 16:40   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke dag dwepen er steeds meer Franstaligen met BDW, als ik dat zo lees in de reacties in de Franstalige pers. Ze klagen het gebrek aan intellect aan bij hun eigen politici en roepen om een eigen BDW.
Juist !
Hopelijk vinden ze géén franstalige BDW !

Boduo is offline  
Oud 4 december 2012, 20:50   #57
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dwepen lijkt me nogal een ongelukkige woordkeuze. Ik denk dat er, terecht, weinig Franstaligen hoog oplopen met BDW.
Oud 4 december 2012, 20:50   #58
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist !
Hopelijk vinden ze géén franstalige BDW !

Ja, twee van die gekken is echt niet grappig meer.
Oud 4 december 2012, 21:07   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dwepen lijkt me nogal een ongelukkige woordkeuze. Ik denk dat er, terecht, weinig Franstaligen hoog oplopen met BDW.
Je vergist je.
fonne is offline  
Oud 4 december 2012, 21:11   #60
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je vergist je.
Ja hoor, ik vergis me. Want vind je veel? honderd? Zouden we aan duizend komen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be