Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2012, 12:10   #41
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Er zijn in België 5,4 miljoen wagens en �* 4 wielen per wagen zou het uitrusten van het ganse wagenpark een behoefte doen ontstaan aan 21,6 miljoen winterbanden en evenveel velgen. Uitgaand van een gemiddelde kostprijs van 300 € per wiel loopt de uitgave op tot 6,48 miljard € of circa 260 miljard BEF en kost het gemiddelde gezin 2.000 €. Dit levert de staat echter 6,48*0.21= 1,36 miljard € (55 miljard BEF) op aan BTW inkomsten. Hoe groot zou de milieuschade zijn?
JAWAADE !! Als dit er door komt,zullen er "VEEL" mensen zweten ....gemiddeld 300€ per wieltje.....amaai zeg.De bandencentrales daarentegen winnen dan in de lotto, en kunnen een karton champagne kraken mijn gedacht ,en onzen Di Rupo met de grijns op zijn gezicht (tevreden)!!!De ZOVEELSTE melkerij .
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:13   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Maar ja uw informatie is ook niet compleet he vriend.
Want die verplichting is er enkel als er winter condities zijn op de weg.
En ik heb nog opzettelijk "in geval van" in het rood geschilderd.

Gij moet voorzeker een heel sterke bril dragen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:15   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gisteren 2 nieuwe winterbanden laten steken bij de lokale Midas. €213. Da's dus €106.5 per merkband.
Het was wel Force majeur. 1 kapotte voorband- stuk staal op de weg, Bingo. En ge moogt geen banden mixen...

Ik kan goedkoper, want diegene die er op zaten waren tjingtjang winderbanden, €72 per band, geplaatst. Maar die Tjingtjang banden zijn niet zo evident te verkrijgen.
Oud 5 december 2012, 12:15   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
JAWAADE !! Als dit er door komt,zullen er "VEEL" mensen zweten ....gemiddeld 300€ per wieltje.....amaai zeg.De bandencentrales daarentegen winnen dan in de lotto, en kunnen een karton champagne kraken mijn gedacht ,en onzen Di Rupo met de grijns op zijn gezicht (tevreden)!!!De ZOVEELSTE melkerij .
Je rijnste onzin natuurlijk. Om een winterband te steken hoef je helemaal geen nieuwe velgen te kopen. En ik weet niet hoe het bij u zit, maar ook mijn zomerbanden verslijten hoor. Ook die moet je zo nu en dan eens vervangen. Als je een setje winterbanden hebt zal je dat minder vaak moeten doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:16   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je moet geen velgen laten wisselen. Gewoon de banden.
Natuurlijk is een peperdure alu velg een gewillige prooi voor strooizout, en is een stalen velg een dure optie voor die paar weken in de Vlaamse winter.

Stockagekost. Ik heb al aanbiedingen gezien van "gratis" - een bandencentrale in GHL-
En €25, Midas Vilvoorde.

Wisselen is bij sommigen gratis -weerom bij die Luxemburgse bandencentrale- die daarmee wel aan goeie klantenbinding doet.

Voor de rest. Ik wil gerust een paar dozijn sets banden in mijn kelder opslaan. €2 per maand. Is dat geen koopje?
Band afhalen van de velg en terug monteren: niet zo goed voor de veiligheid. Nooit meer dan één keer doen.

De velgenboom en de vier banden pakken wel ambetante plaats af in mijn garage.
Ik peins dat ik ze buiten in den hof achter een struik ga plaatsen. Aan de auto staan ze ook heel de winter buiten ...

Voor het wisselen moet ik 10 euro op de garagevloer smijten.
Daar ga ik ze niet zelf voor wisselen met mijn krikske.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 december 2012 om 12:18.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:19   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je rijnste onzin natuurlijk. Om een winterband te steken hoef je helemaal geen nieuwe velgen te kopen. En ik weet niet hoe het bij u zit, maar ook mijn zomerbanden verslijten hoor. Ook die moet je zo nu en dan eens vervangen. Als je een setje winterbanden hebt zal je dat minder vaak moeten doen.
Ge hebt natuurlijk goeie verkopers nietwaar.
En het is ook voor de bandencentrales gemakkelijker iemand een set "wintervelgen" aan te smeren. Uiteindelijk is het verwijderen van 16-20 bouten, velgen/banden uit stockage nemen en monteren minder werk dan het verwijderen van 16-20 bouten, het wisselen van banden, weer uitbalanceren en terug plaatsen.

Ik weet dat door het gebruik van winterbanden, ik 30% langer toekom met de zomerbanden.
Oud 5 december 2012, 12:22   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Band afhalen van de velg en terug monteren: niet zo goed voor de veiligheid. Nooit meer dan één keer doen.
Goeie verkoper nietwaar.

Citaat:
De velgenboom en de vier banden pakken wel ambetante plaats af in mijn garage.
Ik peins dat ik ze buiten in den hof achter een struik ga plaatsen. Aan de auto staan ze ook heel de winter buiten ...
Scherm ze af van volle zon, en het is even goed als mijn kelder.
Mijn tuintje is gewoon te klein, en in gebruik voor andere dingen. De kelder niet. Die durft wel eens onderlopen.

Citaat:
Voor het wisselen moet ik 10 euro op de garagevloer smijten.
Daar ga ik ze niet zelf voor wisselen met mijn krikske.
Ik ook niet.
Oud 5 december 2012, 12:22   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben voor.Er rijden genoeg klojo's rond in de winter met kletskoppen en niet geschikte banden.
Ze veroorzaken onnodige ongevallen en lichamelijk leed + extra files.
Ik ben er eigenlijk tegen. Het is waar, in bepaalde weersomstandigheden zijn winterbanden zeker veiliger in de winter. Maar als men zijn snelheid aanpast en voorzichtig rijdt, valt er best te rijden zonder winterbanden op onze wegen.

Verleden jaar bijvoorbeeld waren er hevige sneeuwstormen in Limburg en de wegen waren spekglad; kortom ronduit gevaarlijk rijden op de baan. Ik heb me nooit winterbanden aangeschaft, maar gewoon zeer voorzichtig gereden. Kortom, men moet de mensen de vrije keuze laten.

Laatst gewijzigd door system : 5 december 2012 om 12:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:24   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben er eigenlijk tegen. Het is waar, in bepaalde weersomstandigheden zijn winterbanden zeker veiliger in de winter. Maar als men zijn snelheid aanpast en voorzichtig rijdt, valt er best te rijden zonder winterbanden.

Verleden jaar bijvoorbeeld waren er hevige sneeuwstormen in Limburg en de wegen waren spekglad, kortom ronduit gevaarlijk rijden op de baan. Ik heb me nooit winterbanden aangeschaft, gewoon zeer voorzichtig gereden. Kortom, men moet de mensen de vrije keuze laten.
Mensen een vrije keuze laten en de veiligheid van anderen in gevaar brengen. Ik weet niet. Mijn vrijheid stopt waar die van een ander begint.

Maar een wagen die aan't slippen is, heeft wel een heel ander idee van dat principe.

En voorzichtig rijden. Leuk en aardig, maar als een ander dat niet doet, mag U nog zo voorzichtig zijn als U wil, het maakt het er niet beter op.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 december 2012 om 12:24.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:26   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen een vrije keuze laten en de veiligheid van anderen in gevaar brengen. Ik weet niet. Mijn vrijheid stopt waar die van een ander begint.

Maar een wagen die aan't slippen is, heeft wel een heel ander idee van dat principe.

En voorzichtig rijden. Leuk en aardig, maar als een ander dat niet doet, mag U nog zo voorzichtig zijn als U wil, het maakt het er niet beter op.
Als iemand in barre wintertijden niet voorzichtig rijdt, dan ben ik er nog niet zo zeker van of dit hem zal sparen van een ongeluk omdat hij winterbanden heeft. En de tegenligger of diegene die voor hem rijdt maar evenmin.
Oud 5 december 2012, 12:31   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand in barre wintertijden niet voorzichtig rijdt, dan ben ik er nog niet zo zeker van of dit hem zal sparen van een ongeluk omdat hij winterbanden heeft. En de tegenligger of diegene die voor hem rijdt maar evenmin.
Klopt. Maar hoe ga je "voorzichtig rijden" quantificeren?
Winterbanden, abs, EPS enzoverderenzoverder kan je prima verplichten , en het helpt allemaal juist geen kloten als er debiel achter het stuur gaat zitten.

Maar al die veiligheidsdingetjes, die wagens stukken zwaarder en duurder maken, zorgen er wel voor dat indien er een debiel achter het stuur zit, de gevolgen een stukje minder zijn.
Oud 5 december 2012, 12:32   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Iemand die onveilig rijd, zal niet veiliger rijden met winterbanden.
In tegendeel, hij zal een vals gevoel van veiligheid hebben waardoor hij nog wat harder op de plank gaat stampen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:32   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Van mij hoeft het niet die winterbanden, maar het is wel zo dat winterbanden veiliger zijn. In dat opzicht lijkt het me dan ook logisch dat mensen die winterbanden hebben een lagere verzekeringspremie betalen dan mensen die ze niet hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 5 december 2012, 12:32   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb achterwiel aandrijving al 10 jaar met winterbanden en nog nooit problemen gehad.

Daar hoor ik toch regelmatig andere geluiden over. Mijn gebuur bijvoorbeeld heeft een BMW, die hij altijd in zijn tuin onder een afdak parkeert. Elk jaar is het hetzelfde liedje bij sneeuwval. Wanneer er goed sneeuw ligt of wanneer er goed sneeuw gevallen is tijdens de nacht en hij moet zijn wagen uitrijden, dan geraakt hij niet uit zijn tuin wegens de achterwielaandrijving. En daar is niks aan te doen. En uiteindelijk, met veel sukkelen en opnieuw proberen en het duwen door zijn kinderen, geraakt hij dan eindelijk buiten.

Gevolg: als er goed sneeuw ligt laat mijn gebuur zijn wagen noodgedwongen voor zijn deur staan.

Laatst gewijzigd door system : 5 december 2012 om 12:35.
Oud 5 december 2012, 12:34   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Maar hoe ga je "voorzichtig rijden" quantificeren?
Winterbanden, abs, EPS enzoverderenzoverder kan je prima verplichten , en het helpt allemaal juist geen kloten als er debiel achter het stuur gaat zitten.

Maar al die veiligheidsdingetjes, die wagens stukken zwaarder en duurder maken, zorgen er wel voor dat indien er een debiel achter het stuur zit, de gevolgen een stukje minder zijn.
En voor die paar zotten, moet de volledige gemeenschap opdraaien en duizenden euro's kosten maken voor die paar km dat hun wagen buiten komt in de winter?
Mijn gat gij.
Oud 5 december 2012, 12:35   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb achterwiel aandrijving al 10 jaar met winterbanden en nog nooit problemen gehad.
Mijn baas heeft een nieuwe Mercedes. Die laat toch andere geluiden horen.
Oud 5 december 2012, 12:36   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hoor ik toch regelmatig andere geluiden over. Mijn gebuur bijvoorbeeld heeft een BMW, die hij altijd in zijn tuin onder een afdak parkeert. Elk jaar is het hetzelfde liedje bij sneeuwval. Wanneer er goed sneeuw ligt of sneeuw gevallen is tijdens de nacht en hij moet zijn wagen uitrijden, dan geraakt hij niet uit zijn tuin wegens de achterwielaandrijving. En daar is niks aan te doen. En uiteindelijk met veel sukkelen en opnieuw proberen en het duwen door zijn kinderen geraakt hij dan eindelijk buiten.

Gevolg: als er goed sneeuw ligt laat mijn gebuur zijn wagen noodgedwongen voor zijn deur staan.
Nooit last van gehad. Niet met mijn Opel record, niet met mijn Opel Omega, en ook niet met mijn deukendoosje, een Subaru E10.

Achterwielaandrijving is anders, niet veiliger of onveiliger voor een bekwame bestuurder.
Daarentegenover, je moet het wel kennen, of je vraagt voor miserie.
Oud 5 december 2012, 12:40   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 X.
Ik rij al 25 jaar achterwielaandrijving en die hebben een zodanige evolutie doorgemaakt dat dat geen probleem meer is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 12:45   #59
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik rij nu een jaar met achterwielaandrijving. Ook nog geen problemen mee gehad.
Oud 5 december 2012, 12:45   #60
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
2 X.
Ik rij al 25 jaar achterwielaandrijving en die hebben een zodanige evolutie doorgemaakt dat dat geen probleem meer is.
Dat is geen probleem omdat de stuurbekrachtiging de helft van je werk doet.
Ontopic ik denk dat winterbanden een vals gevoel van veiligheid geven, en daarbij zou het misschien handig zijn voor mensen die lang in het verkeer zitten, de rest van de bevolking hoeft zoiets niet, strooi/veeg gewoon de wegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be