Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2004, 10:08   #41
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Wedden dat het zo is: ze werd dik betaald om haar bek te houden. Toen de pers haar vond kon ze discreet weigeren te spreken en haar riante uitkering behouden. Maar ze sprak, de ijdeltuit, en dus zei Albert: knip!
Wedden?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:14   #42
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Dus Albert II ons lichtend voorbeeld en leider des vaderlands is ook maar een mens.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:27   #43
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Wedden dat het zo is: ze werd dik betaald om haar bek te houden. Toen de pers haar vond kon ze discreet weigeren te spreken en haar riante uitkering behouden. Maar ze sprak, de ijdeltuit, en dus zei Albert: knip!
Wedden?
Dat het niet zo is? Ja! Direct!
Oud 21 juli 2004, 10:35   #44
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Op zich niks mis met die toespraak, wat hij zei was sinds lang eens terug politiek geinspireerd. Het deed me zelf even denken aan koning Boudewijn, want het was duidelijk eenderzijds liberaal-economisch en anderzijds een duidelijke oproep voor de zorg van bejaarden, katholiek-ethisch dus. Ik was het met hem dus over de grond van de zaak eens. Hij wijst hier als objectief staatshoofd op de maatschappelijke en economische problemen, zal bij de vakbonden allesinds hard aankomen. De vakbonden, die nog zo unitair gezind zijn. Hij scoort goede puntjes bij de realisten, bij de maatschappij-bekommerden en bij de overtuigd liberalen.

Nuja, al eens blij dat het niet ging over Congo en centraal-Afrika. Maar over België.

Dit volledig lostaande of ik nu pro of contra monarchie ben.
Oud 21 juli 2004, 10:37   #45
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Die man zal werken tot aan zijn dood! Daar zou u best wat meer respect voor kunnen opbrengen.
[font=Arial]Als hij hetzelfde werk zou moeten doen als een bouwvakker zou hij op zijn 70 jaar allang op pensioen zijn. Dat de pensioenleeftijd hoger moet worden kan zijn maar er zal toch moeten gekeken worden naar wat die persoon in het verleden gedaan heeft. Iemand die fysieke arbeid doet zal fysiek rapper versleten geraken en zal dus ofwel vroeger op pensioen moeten ofwel zal hij meer ziek zijn op latere leeftijd. [/font]
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:42   #46
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die man zal werken tot aan zijn dood! Daar zou u best wat meer respect voor kunnen opbrengen.
Respect? Voor watte? Voor iemand die na 7 jaar zijn vrouw bedriegt, een kind bij een ander verwekt, dit niet erkent, en een ondemocratische functie van erfelijke leider bekleed omdat hij toevallig uit de juiste baarmoeder komt ...

Are you serious?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 21 juli 2004, 10:56   #47
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Respect? Voor watte? Voor iemand die na 7 jaar zijn vrouw bedriegt, een kind bij een ander verwekt, dit niet erkent, en een ondemocratische functie van erfelijke leider bekleed omdat hij toevallig uit de juiste baarmoeder komt ...

Are you serious?
-applaus voor de verlichtingsfilosoof Philips Inc. -
Oud 21 juli 2004, 11:02   #48
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
-applaus voor de verlichtingsfilosoof Philips Inc. -
Nooit verwacht om aplaus te krijgen van een 'tsjeef' ...

(Friedrich Nietzsche)
Oud 21 juli 2004, 11:06   #49
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nooit verwacht om aplaus te krijgen van een 'tsjeef' ...
Goh, wij vallen nog wel mee zene
Oud 21 juli 2004, 11:10   #50
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goh, wij vallen nog wel mee zene
Haha ... wij niet

(Friedrich Nietzsche)
Oud 21 juli 2004, 11:12   #51
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Haha ... wij niet
Weet ik wel, heb ik tegen Leterme nog gezegd. Maar luisteren
Oud 21 juli 2004, 11:13   #52
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weet ik wel, heb ik tegen Leterme nog gezegd. Maar luisteren

(Friedrich Nietzsche)
Oud 21 juli 2004, 11:26   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Er is hier serieus afgedwaald van het onderwerp "de toespraak van de koning"; het ging niet om "het koningshuis".

Ik heb nog geen reactie gelezen, op wat ik uit de boodschap van de koning begrepen heb: wij zullen met zijn allen harder en langer moeten gaan werken, om de sociale zekerheid nog te kunnen financieren.
Het alternatief is: wij moeten de sociale zekerheid beter beheren.

En dat die redevoering is voorgeschreven, waarschijnlijk door een regerings-ghost-writer dat is mij duidelijk. De koning wordt geacht geen openbare verklaringen af te leggen, zonder toestemming van de uitvoerende macht.
Uiteindelijk komt het er steeds op neer, waarom lopen we nog rond met zo'n stuk archaïsche geldverspilling?
Een belachelijk klein([size=1]of moet ik zeggen: "Een klein belachelijk"[/size]) groepje houd zich, waarschijnlijk meer uit tegendraadsheid, bezig met de monarchie te bewierroken.

Over de toespraak zelve.
Met z'n allen langer en harder werken.Schitterend plan, en daar heb ik geen problemen mee. maar waar gaat men dat doen?Onze politici hebben de basis gelegd voor een land zonder arbeid met toegevoegde waarde.Alles wat geld opbrengt word uitgemolken.En de enige plaats waar men banen bijcreert is in de ambtenarij en politiek.Voor zover dat niet hetzelfde is.

De recuperatie van het nieuwe pedofilie ,ontvoering en moordschandaal is niet meer dan een halfslachtige poging tot recuperatie van leed en verdriet daardoor ontstaan.Een afleidingsmaneuver.
En misschien een slechte poging het losbandige verleden van onze monarch te verdoezelen.Of net een subtiel mes in de rug van de toespraakbroebelaar.

Het valt de gewone man op dat deze toespraak misschien niet geschreven is door Slangen, maar wel perfect in de lijn van Guynokkio en Di[size=1]co[/size]Rup[size=1]t[/size]o ligt.
Oud 21 juli 2004, 13:53   #54
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Dames en Heren,

De Koningin en ik zijn diep getroffen door de recente gebeurtenissen in verband met de verdwijning van kinderen in ons land en in het buitenland. Wij delen het verdriet van alle getroffen families en onze gedachten gaan naar hen uit.

Wij vragen dat deze tragische gebeurtenissen tot een bundeling van de krachten zou leiden in Europa. De voltallige Europese Unie moet deze verschrikkelijke vorm van criminaliteit bestrijden. De gerechtelijke samenwerking tussen staten en de invoering van een Europees strafblad moeten effectief gerealiseerd worden. In elk land zou er een centrum zoals Child Focus moeten komen, en die Centra zouden nauw moeten samenwerken.

Daarnaast bieden uw vriendelijke wensen voor mijn 70 jaar mij de gelegenheid om, op onze nationale feestdag, het thema aan te snijden van de stijgende levensverwachting. Ik zal eerst over haar economische en sociale aspecten spreken en vervolgens over de menselijke.

Dat wij langer leven is een feit. In België mochten de kinderen die in 1950 werden geboren, hopen de leeftijd van 62 jaar te bereiken voor de mannen en van 67 jaar voor de vrouwen. Deze die in het jaar 2001 geboren zijn zouden 75 moeten worden voor de mannen en 82 voor de vrouwen. Die tendens zal zich waarschijnlijk in de komende jaren voortzetten. Groter welzijn en vooruitgang in de geneeskunde zijn daar oorzaak van.

Die evolutie is uiteraard verheugend. Toch brengt ze ook economische problemen met zich mee waarop onze samenleving zich tijdig moet voorbereiden. Een verhoogde levensverwachting betekent immers een sterke groei van de uitgaven voor pensioenen en gezondheidszorg. Bijvoorbeeld: de gezondheidsuitgaven voor een persoon van 90 jaar zijn 12 keer hoger dan voor een persoon van 35.

In ons land genieten wij de beste gezondheidszorgen ter wereld, en een vrij gunstig pensioenstelsel. Niettemin is België in Europa een van de landen waar de tewerkstellingsgraad het laagst is. Bij de Belgische beroepsbevolking hebben iets minder dan 60 personen op 100 een baan. Dat is aanzienlijk lager dan het Europese gemiddelde en beneden de doelstelling van 70 % die de Top van Lissabon voor de Europese Unie heeft vooropgesteld.

Als wij verder van de beste gezondheidszorgen en van geruststellende pensioenen willen genieten, zal een groter deel van de bevolking aan de arbeidsmarkt moeten deelnemen en zodoende bijdragen tot het financieren van de sociale zekerheid.
Ik weet dat het een van de doelstellingen is van de regering. Die inspanning dient voortgezet, ook op het vlak van de begroting, waar voldoende ruimte moet worden gecreëerd om een uitstekende sociale bescherming te handhaven. Ik acht het belangrijk de ganse bevolking voor dit probleem te sensibiliseren, want om die aanmerkelijke uitdaging aan te gaan is de steun van een zeer brede consensus onontbeerlijk.

Een verhoogde levensverwachting brengt niet alleen economische en sociale problemen met zich. Zij spreekt ons ook aan op het menselijk vlak. Kunnen personen die hun professionele loopbaan hebben beëindigd zich nog verdienstelijk maken in onze samenleving? Hoe kunnen hun medemensen voordeel halen uit de talenten die ze tot ontwikkeling hebben gebracht?

Het verenigingsleven en het vrijwilligerswerk bieden tal van mogelijkheden. Gepensioneerd zijn betekent natuurlijk niet dat men inactief wordt en onverschillig voor zijn omgeving. Het tegendeel is waar. Ik heb grote bewondering voor de talrijke grootouders die een echte hulp betekenen voor hun kleinkinderen en die de jonge gezinnen belangeloos bijstaan. Ik merk ook dat er zich tussen de verschillende generaties nieuwe vormen van hulpbetoon ontwikkelen.

Een ondervinding opgedaan in Brussel is daar een treffend voorbeeld van. De kinderen van moeders in nood, die buitenshuis werken, worden er opgepast door personen van de derde leeftijd. Het is mij ook opgevallen dat veel gepensioneerden zich ten dienste stellen van Derdewereldlanden of van hen die bij ons gemarginaliseerd geraken. Ook voor allen die bijdragen tot het behoud van ons milieu is mijn waardering reëel.

Met de tijd evenwel, worden ouderen afhankelijk van hun omgeving. Meestal wensen ze zo lang mogelijk in hun vertrouwd levensmilieu te blijven, en de solidariteit tussen generaties kan hen hierbij helpen. Is het niet pakkend dat kinderen of kleinkinderen heel rustig wat tijd vrijmaken om hun ouders of grootouders gezelschap te houden.

In onze samenleving waar de neiging tot individualisme, en zelfs het egoïsme toenemen, mogen wij onze bejaarden niet voorbijzien, maar hun integendeel onze genegenheid betuigen en hun wijsheid rijkelijk benuttigen.

Aan het personeel in de rusthuizen is vanzelfsprekend een essentiële rol toebedeeld. Meer nog dan de professionele zorgen die het toedient is de wijze van toedienen van enorm belang voor ouder wordende mensen. De hartelijkheid waarmee dit personeel elke dagelijkse zorg doorgaans omringt stemt ons dankbaar en verdient onze bewondering.

Ziedaar, Dames en Heren, enkele bedenkingen die ik met U wou delen ter gelegenheid van mijn verjaardag.

In een wereld waar zoveel onverdraagzaamheid en geweld heersen, dienen wij onverzettelijk op te treden tegen elke daad van racisme, antisemitisme en xenofobie, van waar die ook mogen komen. Laten wij ons solidair en verdraagzaam opstellen en anderen respect betonen. Het is in die geest dat de Koningin en ikzelf U nog vele jaren hopen te kunnen dienen.
De maghrebijnen hebben géén boodschap aan verdraagzaamheid. Zij zijn de grootste anti-Belgische racisten. Hand in hand naar eigen land!!!
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 21:05   #55
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Als u die paar weekjes op een jaar veel vind... ik ga meer op vakantie dan hij, en de mijne dreigt nooit onderbroken te worden door de politiek.

De koning doet wel meer dan lintjes knippen en staatsbezoeken doen. Al zal ik niet ontkennen dat inderdaad veel van die diplomatieke verplichtingen door hem uitgevoerd worden. Is hij het niet, dan is het iemand anders wel.

Over de centen van de koning moet niet veel geklaagd worden: het overgrote merendeel van de verdiensten gaat naar onderhoud van gebouwen en bezittingen die anders ook onderhouden zouden moeten worden. Dit verschaft ook veel werk. Ook de vele koninklijke stichtingen en fondsen krijgen een aanzienlijk deel van de koek - dat gaat dus naar het goede doel. Wat overblijft is niet van die grootte dat het door ramen en deuren naar buiten gesmeten kan worden.

Hetzelfde geldt voor de prinsen.
Paar weekjes? Laat me niet lachen. Een staatsbezoek zou ikzelf al als een uitstap ervaren. Wat doet hij dan meer dan lintjes knippen en staatsbezoeken? O ja, ministers en baronnen benoemen, oef…dit zal hij zeker niet volhouden tot aan zijn dood. Sorry, maar mijn vastgoed moet ook onderhouden worden, met het enige verschil dat ik het niet toegeschoven krijg door de belastingbetalers. Ja ja dat verschaft veel werk, en hij voert al die klusjes zelf uit zeker. Ik denk dat hij daar wel iemand voor in dienst heeft die zich met de gebouwen bezighoud.
Niets is leuker dan het geld van iemand anders uit te delen en er dan nog de eer voor op te strijken, zo wil ik ook een stuk van mijn koek delen. Straks ga je me nog wijsmaken dat hij een boterham met zelfgemaakte confituur moet eten omdat hij alles heeft weggegeven.8)

Ja och arme de prinsen, zij rijden maar met een povere Porche en moeten bij mama en papa gaan bedelen als ze een snelheidsovertreding hebben gepleegd, ontvangen miljoenen omdat ze er héél hard voor moeten werken. Krijgen een huis met personeel en diensten, terwijl het huis beschikt over een eigen dotatie. Prins Filip werkt zelfs zo hard dat hij op één jaar tijd de graad van kapitein behaalt in het 3e Bataljon Para te Tielen, raar dat dit bij die andere officieren niet lukt
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 21:11   #56
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
En ach, laat ons niet vergeten: is het niet een koning, dan is het wel een president...
Met het verschil dat we een president democratisch kunnen kiezen, en zijn kinderen niet mee op onze kosten leven.
Oud 28 juli 2004, 21:27   #57
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Maar een president heeft maar enkele jaren om geld binnen te rijven en zijn familie en vrienden te 'bedienen'. Dat wordt dus rijven met de grote middelen.

Toch maar liever een Saxe-Coburg.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 21:28   #58
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En wat doet uw Vlaams Blok dan zoveel beter? Roepen, tieren, onnozel doen en massa's staatsgeld opstrijken? Ook geen slecht woord over de 600 parlementariërs en 60 ministers voor een land van 10.000.000 inwoners?

Zolang de koning een goede functie vervult, en dat doet hij, zie ik geen reden om hem te vervangen. Uiteindelijk doet het er weinig toe of we nu een machteloze koning hebben of een machteloze president.
Huh? Waar spreek ik over MIJN Vlaams Blok die het beter zou doen? Hiermee bewijst u nog maar eens dat zodra iemand uw standpunt niet deelt hij maar direct geklasseerd moeten worden als Vlaams Blokker. Nogmaals, deze mensen zijn democratisch verkozen. Indien blijkt dat parlementariërs en minister onbekwaam zijn, kan men ze altijd afstraffen met de verkiezingen. Een machteloze president kunnen we vervangen door een krachtige Vlaamse president.

Trouwens, Koningen en prinsen horen thuis in sprookjes of verhalen en niet in een democratie.
Oud 28 juli 2004, 22:10   #59
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Och ja, ze zal het wel uitleggen. Waarom komt ze op de vooravond van 21 juli dan met die boodschap naar buiten? Het enigste vaderlijke dat mevr. Boël momenteel mist, is een goei pak rammel!
Sorry maar ik betwijfel nogal sterk of mevrouw Boël een politieke agenda heeft. Is het nu zo ondenkbaar dat dit een vader-dochter verhaal is dat an sich niks met de ondergang van of meerdere eer en glorie voor belgië te maken heeft?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 11:04   #60
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Koning Berten II zou alvast kunnen beginnen met naar nederlands voorbeeld zijn kinderen te doen werken voor hunnen boterham in plaats van te parasiteren op t'zweet van t'volk........ hij heeft namelijk een voorbeeld-functie hoog te houden waar hij héél dik voor betaald is !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be