![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Edina bepaalt hier dus wat islamofobie, 'hatespeach' etc...is!
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En Bill... Als ge zo moe zijt dan moet ge gaan slapen. Ge hebt het dringend nodig. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Noem het behorend tot een oudere generatie of misschien zelfs ouderwets, maar ik link racisme aan afkomst en huidskleur. Meer niet. En al zeker niet aan een religieus gedachtengoed of ideologie. De rest valt onder discriminatie. Voorbeeldje. Ik heb destijds hierover met bijvoorbeeld Artisjok behoorlijk in de clinch gelegen. Ook zij was op zoek naar een uitbreiding van de term racisme. Het enige wat zij (en andere "progressieve" do-gooders) hiermee bereikt is hebben is een totale devaluatie van het begrip. Contra-productief dus. Ook zij gaf aan geen problemen te hebben met kritiek op de islam. De vraag is echter wat kritiek dan precies moet inhouden om niet als islamofobie te worden bestempeld. Heb ik jammer genoeg nooit een antwoord op gekregen. Ik geef toe dat het een uiterst moeilijke vraag is. Het is dan ook een hele vage scheidingslijn, afhankelijk van de interpretatie van de betrokkenen zelf. Een typisch voorbeeldje hiervan : ik gaf destijds kritiek op een bepaald facet van de islam. Voor de moslima Suqar was dit al voldoende om mij als een islamofobe Vlaams Belanger af te schilderen. Een weerlegging van mijn kritiek was verder niet meer nodig. Waarom zou ze zich ook de moeite getroosten? Gewoon islamofoob zeggen en het probleem is opgelost. Kortom, it's in the eye of the beholder. Het is dus de ideale manier gebleken om iemand te mond te snoeren. Zeg gewoon 'racist" en het debat ligt stil. Idem dito wat betreft het begrip 'islamofoob'. Er is geen verweer mogelijk. Het brandmerk is gekleefd. Censuur ligt op de loer en/of wordt effectief toegepast (zoals daadwerkelijk is gebleken toen sommige forummers vol trots te kennen gaven dat zij reacties op krantenartikels lieten censureren). Wat betreft jouw "Ik heb wel een probleem met mensen die een afkeer hebben van de mensen die een bepaald geloof aanhangen (in casu moslims). : Ook hier hangt er het maar vanaf wat de situatie is. Wanneer ik zo'n allahfreak (term bewust gekozen) zie rondlopen met in zijn kielzog een zwaar gesluierde vrouw en wat koters waarvan de meisjes van amper 7-8 jaar eveneens gesluierd zijn, voel ik een bijna onbedwingbare neiging die gast een schop in zijn kloten te verkopen en de sluiers af te rukken. Ik voel op dat moment inderdaad niks anders dan afkeer. Je hoeft er niet eens anti-klerikaal voor te zijn. Menselijke empathie volstaat ruimschoots. Maar volgens de gangbare definitie, gehanteerd door ondermeer de cultuurrelativisten, ben ik op dat ogenblik een islamofobe raciste. En zo is de cirkel rond... Verder verwijs ik graag naar de analyse die Carel Brendel in zijn boek 'Het verraad van links' heeft gemaakt. PS. Waarmee ik zeker niet zal ontkennen dat dit forum inderdaad racisten onder de rangen telt.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 december 2012 om 07:51. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
10/10 voor Esperanza !
|