Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2012, 12:52   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wel wel wel... Het komt uit.

Dit komt van de Russische televisie. Filmpje vanop het VTM nieuws (mss zullen sommigen het nu meer geloven, kan het sarcasme niet laten).

http://nieuws.vtm.be/buitenland/2012...naardse-wezens

Volgens mij is het de waarheid wat hij verteld. Het kan zijn dat hij echt niet wist dat de cameras nog aanstonden, maar het kan ook zijn dat dit kadert in het subtiel opwarmen van de mensen om het bestaan van aliens officieel te bevestigen. Hij refeert ook naar de film Men in Black. Men in black is een komische film die gebaseerd is op de geruchten van zulke teams die zich met aliens bezig houden.

Zoals altijd moeten we kritisch zijn, want alhoewel aliens zeker bestaan, zullen de machtshebbers, die het al decennia verborgen houden, het in hun eigen voordeel spinnen.
Dat is Russische humor, wie daar in trapt is een ei.

Beetje zoals dit:
http://www.youtube.com/watch?v=-S1ZfjZmjgA

Een manier om te zeggen, stel niet te veel idiote vragen of je krijgt idiote antwoorden.

Toch wel beter dan Belgische politici die precies in een soort slaafse hypnose belanden vanaf de camera's draaien.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 december 2012 om 13:05.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 13:09   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

En wat betreft buitenaardse wezens sluit ik mij aan bij de meerderheid hier. Er is nog geen enkel wetenschappelijk bewijs voor geleverd en gezien alles wat men nu al weet over het helal lijkt het ook zeer onwaarschijnlijk. Al de zogenaamde bewijzen dat buitenaards leven zou bestaan werden in een national geographic reportage onder de loupe genomen: steeds ging het over een misverstand, een stunt of een vervalsing, of over getuigenissen van verwarde mensen zonder andere getuigen...
Oud 11 december 2012, 13:14   #43
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En wat betreft buitenaardse wezens sluit ik mij aan bij de meerderheid hier. Er is nog geen enkel wetenschappelijk bewijs voor geleverd en gezien alles wat men nu al weet over het helal lijkt het ook zeer onwaarschijnlijk. Al de zogenaamde bewijzen dat buitenaards leven zou bestaan werden in een national geographic reportage onder de loupe genomen: steeds ging het over een misverstand, een stunt of een vervalsing, of over getuigenissen van verwarde mensen zonder andere getuigen...
DAt is wat men je wil doen geloven. Het bewijs voor UFO's is er.

Zei de Iran case bvb, en dit is maar één van de vele.

http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident

Zelfs die piloten die erbij betrokken waren zijn ervan overtuigd dat het tuig buitenaards was:

http://www.youtube.com/watch?v=7cAi9AIHdxo

http://www.youtube.com/watch?v=GCNFrl4lq-o
Oud 11 december 2012, 13:22   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DAt is wat men je wil doen geloven. Het bewijs voor UFO's is er.

Zei de Iran case bvb, en dit is maar één van de vele.

http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident

Zelfs die piloten die erbij betrokken waren zijn ervan overtuigd dat het tuig buitenaards was:

http://www.youtube.com/watch?v=7cAi9AIHdxo

http://www.youtube.com/watch?v=GCNFrl4lq-o
uiteindelijk is dat ook geen wetenschappelijk bewijs, maar een getuigenis van een of 2 man.
Oud 11 december 2012, 13:24   #45
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
uiteindelijk is dat ook geen wetenschappelijk bewijs, maar een getuigenis van een of 2 man.
Het is veel meer dan enkel de getuigenissen. Had je het wiki artikel gelezen, of de filmpjes volledig bekeken, dan weet je dat er ook officiele documenten zijn die deze case bevestigen, met nog vele andere zaken.

Dat neemt dan het woord wetenschappelijk in de mond.
Oud 11 december 2012, 13:35   #46
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is veel meer dan enkel de getuigenissen. Had je het wiki artikel gelezen, of de filmpjes volledig bekeken, dan weet je dat er ook officiele documenten zijn die deze case bevestigen, met nog vele andere zaken.

Dat neemt dan het woord wetenschappelijk in de mond.
Ik heb het artikel helemaal gelezen. En dan heb ik dit artikel helemaal gelezen.

Raar hoor. Echt iets dat je niet verwacht. En twee sets verklaringen:
1: het was een buitenaardse ufo
2: mensen interpreteren zaken foutief als hun radar kapot is.

Ik ga voor 2.

Kies wat je wil, maar Tomm heeft gelijk, van bewijs is geen sprake.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 december 2012 om 13:36.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 13:39   #47
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik heb het artikel helemaal gelezen. En dan heb ik dit artikel helemaal gelezen.

Raar hoor. Echt iets dat je niet verwacht. En twee sets verklaringen:
1: het was een buitenaardse ufo
2: mensen interpreteren zaken foutief als hun radar kapot is.

Ik ga voor 2.
Wel probleempje, er was geen radar kapot. Het object is wel getracked op verschillende radars.

En wat doe je dan met deze verklaring van Parviz Jafari?

Citaat:
At a press conference at the National Press Club in Washington D.C. on 12 November 2007, the pilot of the second F-4, General Parviz Jafari, recounted how he tried to intercept an "object which was flashing with intense red, green, orange and blue light." Jafari said that, "Four other objects with different shapes separated from the main one, at different times during this close encounter. Whenever they were close to me, my weapons were jammed and my radio communications were garbled. One of the objects headed toward me. I thought it was a missile. I tried to launch a heat seeking missile to it, but my missile panel went out. Another followed me when I was descending on the way back. One of the separated objects landed in an open area radiating a high bright light, in which the sands on the ground were visible. We could hear emergency squash all the way, which was reported by other airliners flying at the time and continued for another couple of days. During my interview at H.Q, after the incident, an American colonel took notes..." When asked if he thought this was an alien spacecraft, he said he was quite sure that it was.[18]

Laatst gewijzigd door exodus : 11 december 2012 om 13:39.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 13:42   #48
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel probleempje, er was geen radar kapot. Het object is wel getracked op verschillende radars.

Oops, sorry, ik postte de verkeerde link.

Betere link: lees het maar na, dan zie je dat de radar niet het enige was wat kapot was. En aan ooggetuigeverslagen hecht ik niet het minste belang, zeker niet als ze komen van iemand die denkt 5 keer per dag met god te praten.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 december 2012 om 13:45.
Oud 11 december 2012, 14:05   #49
exodus

Standaard

Citaat:
Oops, sorry, ik postte de verkeerde link.

Betere link: lees het maar na, dan zie je dat de radar niet het enige was wat kapot was. En aan ooggetuigeverslagen hecht ik niet het minste belang, zeker niet als ze komen van iemand die denkt 5 keer per dag met god te praten.
Die skeptische debunking is echt een lachertje en gebruikt zelfs een debunking die totaal geen steek houdt.

En je kan het niet rijmen met wat de piloten verklaren. Dan ontken je maar wat de piloten zeggen.

Dus het is wat het is, je bent in ontkenning.
Oud 11 december 2012, 14:13   #50
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die skeptische debunking is echt een lachertje en gebruikt zelfs een debunking die totaal geen steek houdt.

En je kan het niet rijmen met wat de piloten verklaren. Dan ontken je maar wat de piloten zeggen.

Dus het is wat het is, je bent in ontkenning.

Ja hoor

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 december 2012 om 14:13.
Oud 11 december 2012, 14:15   #51
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die Parviz Jafari horen beweren dat de UFO die hij volgde ongeveer een sprong maakte van 30 mijl binnen 1 seconde.

Dat is dus fysisch onmogelijk he, dat komt overeen met een versnelling (en afremming) tegen zowat 10 000g.

Een versnelling van 15-g in een gevechtsvliegtuig wordt momenteel zowat als limiet aanzien.

Er is geen constructie gekend die dergelijke krachten kan opvangen of het moet een of ander hyper-elastisch materiaal zijn dat zonder problemen 30mijl kan uitrekken en terug inkrimpen.
Vrij lastig om daar een vliegend toestel van te maken wel.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 december 2012 om 14:20.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 14:21   #52
exodus

Standaard

Citaat:
Ja hoor
Van mij mag je geloven wat je wil hoor. Ik kan jou toch niet overtuigen!

Maar ik mag dan ook wel vaststellen dat de rationaliteit en het kritisch vermogen om zaken te interpreteren, van vele mensen omgekeerd evenredig is met hoe mogelijk die zaken in hun wereldbeeld zijn.
Oud 11 december 2012, 14:27   #53
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb die Parviz Jafari horen beweren dat de UFO die hij volgde ongeveer een sprong maakte van 30 mijl binnen 1 seconde.

Dat is dus fysisch onmogelijk he, dat komt overeen met een versnelling (en afremming) tegen zowat 10 000g.

Een versnelling van 15-g in een gevechtsvliegtuig wordt momenteel zowat als limiet aanzien.

Er is geen constructie gekend die dergelijke krachten kan opvangen of het moet een of ander hyper-elastisch materiaal zijn dat zonder problemen 30mijl kan uitrekken en terug inkrimpen.
Vrij lastig om daar een vliegend toestel van te maken wel.
Maar niet als dat toestel een manier heeft om de inertie op te heffen. Zoals bij vele andere UFO cases ook blijkt, hebben zij een vorm van anti-zwaartekracht aandrijving.

Voor ons lijkt dit onmogelijk, omdat wij instictief opgezadeld zitten met het gevoel van inertie. Als je echter andere manieren hebt om je voort te bewegen doorheen het zwaartekrachtsveld tja... dan kan het wel.

Jij bent als de holbewoner die naar een vliegtuig kijkt en zegt dat ze niet kunnen bestaan omdat ze zwaarder zijn dan lucht (vogels hadden immers speciale krachten). Zij wisten niets van de principes van lift door een aerodynamische vorm in een gasvormig medium.

Net zoals onze wetenschap blijkbaar nog niets weet over hun voortbewegingsmethoden (officieel dan toch niet).
Oud 11 december 2012, 14:27   #54
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van mij mag je geloven wat je wil hoor. Ik kan jou toch niet overtuigen!

Maar ik mag dan ook wel vaststellen dat de rationaliteit en het kritisch vermogen om zaken te interpreteren, van vele mensen omgekeerd evenredig is met hoe mogelijk die zaken in hun wereldbeeld zijn.
Beschrijf jezelf zoveel en zo vaak je wil.
Oud 11 december 2012, 15:12   #55
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor ons lijkt dit onmogelijk, omdat wij instictief opgezadeld zitten met het gevoel van inertie. Als je echter andere manieren hebt om je voort te bewegen doorheen het zwaartekrachtsveld tja... dan kan het wel.

Jij bent als de holbewoner die naar een vliegtuig kijkt en zegt dat ze niet kunnen bestaan omdat ze zwaarder zijn dan lucht (vogels hadden immers speciale krachten). Zij wisten niets van de principes van lift door een aerodynamische vorm in een gasvormig medium.
Tja, je kan niets uitsluiten, je moet dan enkel eerst materie vangen of creeren met negatieve massa of energie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 15:41   #56
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

ik wou dat die UFO uitspraken eens bekijken, maar kreeg een reklame voor boter te zien. Het je ergens ook een link die geen tijdsdiefstal pleegt? Want dit heb ik afgezet.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 23:53   #57
freewheeler
Vreemdeling

Standaard

Exodus, je brengt, met je geloof in aliens en ufo's, andere feiten die je aangeeft, die wél plausibel zijn, in diskrediet. Je mag geloven in wat je wil, maar het is een beetje net als geloven in een god of zo: hou dit voor je.

Persoonlijk geloof ik niet in aliens, an als ze er wel zouden zijn, zou iedereen dit hebben kunnen merken en zouden de aliens niet zo idioot zijn zich bezig te houden met politici of militairen, toch niet de grootste lichten op deze aardkloot. Dat de military feiten kan wegstoppen, tot daar aan toe, maar dat aliens hier op aarde rondlopen is pure fantasie, net als de verschijning van de maagd maria.

Probeer ook een beetje sceptisch te blijven voor de reptielverhalen die Icke naar voor brengt, persoonlijk denk ik dat hij die buitenaardsen aanhaalt omdat mensen van kindsaf geïndoctrineerd zijn in iets onwezenlijks te geloven, en zo vult hij die hiaat op en bereikt hij een breder publiek. Of, in het slechtste geval zit hij zelf vast in dat spoor...

Sommige dingen die je aanhaalt zijn wél waar, dus laat je niet zomaar van de wijs brengen door de bashers hier op impolit-ics.
Oud 12 december 2012, 08:19   #58
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freewheeler Bekijk bericht
Exodus, je brengt, met je geloof in aliens en ufo's, andere feiten die je aangeeft, die wél plausibel zijn, in diskrediet. Je mag geloven in wat je wil, maar het is een beetje net als geloven in een god of zo: hou dit voor je.

Persoonlijk geloof ik niet in aliens, an als ze er wel zouden zijn, zou iedereen dit hebben kunnen merken en zouden de aliens niet zo idioot zijn zich bezig te houden met politici of militairen, toch niet de grootste lichten op deze aardkloot. Dat de military feiten kan wegstoppen, tot daar aan toe, maar dat aliens hier op aarde rondlopen is pure fantasie, net als de verschijning van de maagd maria.

Probeer ook een beetje sceptisch te blijven voor de reptielverhalen die Icke naar voor brengt, persoonlijk denk ik dat hij die buitenaardsen aanhaalt omdat mensen van kindsaf geïndoctrineerd zijn in iets onwezenlijks te geloven, en zo vult hij die hiaat op en bereikt hij een breder publiek. Of, in het slechtste geval zit hij zelf vast in dat spoor...

Sommige dingen die je aanhaalt zijn wél waar, dus laat je niet zomaar van de wijs brengen door de bashers hier op impolit-ics.
Tja, ik vind dat je niet iets mag laten liggen, omdat het voor anderen implausibel klinkt. Daar doe ik niet aan mee.

Aliens en UFO's bestaan en andere dimensies ook. Er zijn bewijzen. Dat ik daarmee in de ogen van sommigen alle informatie in diskrediet breng, dan is het maar zo, maar het zijn dan ook pseudo skeptici die de gemakkelijke knee jerk reactie kiezen en alles op één hoop gooien om het makkelijker te kunnen wegsmijten.

Ik ga voor de volledige waarheid waar ik in geloof. Want als je iets voor jezelf houdt dan doe je aan informatie filtering, hetzelfde waar die anderen mee bezig zijn. De waarheid kan tegen een stootje en hoeft niet gefilterd te worden!

Ten tweede, bvb: als je punt B voor jezelf houdt, omdat je denkt/hoopt/wil dat anderen punt A dan meer gaan geloven dan ben je emotioneel geïnvesteerd in de acceptatie van punt A door anderen, en dat is ook geen goeie zaak.

Laatst gewijzigd door exodus : 12 december 2012 om 08:21.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 10:31   #59
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

nu verdenk ik mijn buren ervan aliens te zijn
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 16:40   #60
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
nu verdenk ik mijn buren ervan aliens te zijn
ik heb sterk een vermoeden dat exodus een alien is
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be