Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2012, 11:36   #41
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een slogan zoals "Q is good for you" kan dus niet voor u?
"Q Music" moet "Q Muziek" worden, met de "Q" op z'n Nederlands zeker?
"MNM" moet hun "Music and more" in "Muziek en meer" vervangen?
De slogan van de Franstalige radiozender NRJ is "Hits Music Only". Moet het "Seulement des hits" worden?
Je kunt natuurlijk overal een karikatuur van maken. Ik vraag mij idd af waarom alles in het Engels moet zijn, slogans als 'muziek en meer' klinken in feite alleen belachelijk omdat de Vlaming al zodanig verengelst en veramerikaniseert is. Die gêne voor de eigen taal heb eigenlijk nog in geen enkel ander land gezien, dat is ironisch genoeg weer iets typisch Vlaams.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:36   #42
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja en dan? De Franse versie van uw "Masterchef" heet ook..............."Masterchef". In Frankrijk hebben ze ook onder meer "The Voice" (en neen, dat heet helemaal niet "La Voix") en de "Star Academy" (en nog een keer nee, het is helemaal niet "L'Académie des Stars" geworden). Uw link zijn woorden maar niet echt een realiteit.
Nooit gehoord van 'Deux Flics A Miami', 'Agence Tous Risques', 'Les Perdus', '24 Heures Chrono'...?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:41   #43
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de andere kant heeft TF1 zondagavond "Love Actually" - de film met Hugh Grant - gedraaid. En het is "Love Actually" gebleven. "Skyfall" is ook "Skyfall" gebleven. Het hangt af van de films, denk ik.
quelle horreur!!
Oud 18 december 2012, 11:41   #44
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nooit gehoord van 'Deux Flics A Miami', 'Agence Tous Risques', 'Les Perdus', '24 Heures Chrono'...?
Om van "Chapeau melon et bottes de cuir" en "Amicalement vôtre..." nog maar te zwijgen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:43   #45
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Je kunt natuurlijk overal een karikatuur van maken. Ik vraag mij idd af waarom alles in het Engels moet zijn, slogans als 'muziek en meer' klinken in feite alleen belachelijk omdat de Vlaming al zodanig verengelst en veramerikaniseert is. Die gêne voor de eigen taal heb eigenlijk nog in geen enkel ander land gezien, dat is ironisch genoeg weer iets typisch Vlaams.
Dat is inderdaad ook zo iets wat je vaak hoort als argument pro-Engels. 'In het Nederlands klinkt dat helemaal niet.' Dat zit gewoon tussen de oren, deels een gevolg van het dagelijkse Engelstalige mediabombardement dat men ondergaat.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:46   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

In feite wordt het ganse gedoe rond het reclamebeleid van de Lijn met opzet sterk opgepompt door de professionele N-VA haters. Alhoewel dit met N-VA niets te maken heeft. Als de bekommernis en de beleidsmaatregelen voor het behoud van de centrale positie van het Nederlands in Vlaanderen allemaal uitsluitend aan N-VA moeten toegeschreven worden, dan zou je voorwaar moeten geloven dat al de anderen cultuurbarbaren zijn. Het is hoogst eigenaardig dat wanneer in andere landen stappen worden gezet om de verloedering van de taal tegen te gaan, dan wordt dit allemaal als iets vanzelfsprekend beschouwd. Maar wanneer het over het Nederlands gaat (en wat men hier ook moge beweren, dat is geen "kleine taal") dan krijg je vanwege een reeks zelfbenoemde intellectuëlen een hoop verwijten naar je kop geslingerd. Nu is het de beurt aan die vitriooldrinker Dirk Verhofstadt.

Laatst gewijzigd door quercus : 18 december 2012 om 11:46.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:48   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan toch wel zenders zoals Ment-TV of Anne die vooral Nederlandstalige muziek draaien maar bon, ik vermoed dat "de Vlaamse tieners" meer naar TMF zullen kijken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:48   #48
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gêne klinkt anders verdacht.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:48   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit niet! De huidige serie "Lost" is "Lost" gebleven.
Oud 18 december 2012, 11:50   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Om van "Chapeau melon et bottes de cuir" en "Amicalement vôtre..." nog maar te zwijgen
"Starsky ET Hutch".
http://www.youtube.com/watch?v=AjLqtioEpm8
Oud 18 december 2012, 11:52   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mja, dat voorbeeld zou ik toch niet volgen hoor.
Oud 18 december 2012, 11:53   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

waar ik wel iets van krijg is dat in gewone winkels ook alles in het Engels moet, ook in winkels in gehuchten waar de eerste anderstalige nog moet komen.
Oud 18 december 2012, 11:54   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Goed, om uw alom gekende liefde voor het Nederlands en voor de Vlamingen geen geweld aan te doen zullen we voortaan voor u het woord "gêne" (staat formeel in Van Dale) vervangen door "verlegenheid".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:58   #54
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan toch wel zenders zoals Ment-TV of Anne die vooral Nederlandstalige muziek draaien maar bon, ik vermoed dat "de Vlaamse tieners" meer naar TMF zullen kijken.
En wat is uw punt?
Oud 18 december 2012, 12:01   #55
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een leenwoord
Oud 18 december 2012, 12:05   #56
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad ook zo iets wat je vaak hoort als argument pro-Engels. 'In het Nederlands klinkt dat helemaal niet.' Dat zit gewoon tussen de oren, deels een gevolg van het dagelijkse Engelstalige mediabombardement dat men ondergaat.
²
Oud 18 december 2012, 12:30   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn politieke overtuiging en ik heb mijn gedachten over diverse grote en kleine aspecten van de maatschappelijke ordening.
Ik mag ze hebben, die overtuigingen, in dit (betrekkelijk) vrij (on)land.
Ik mag ze zelfs verkondigen (en anderen hebben me er al voor bespuwd, letterlijk).

Er zitten inconsequenties in mijn overtuigingen, maar dat kan me geen reet schelen. Integendeel, als het anderen irriteert dan vind ik dat bijna plezant.

Ik vind dus Franstalige reclame- of andere boodschappen of meldingen in het "straatbeeld" niet plezant.
Aan Engelstalige dergelijke bewoordingen, stoor ik me veeeeel minder. Maar ik vind het toch goed dat er tegen op getreden wordt.

Je mag me daarom dom en wat weet ik nog allemaal vinden: ik zal er eens goed mee lachen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 december 2012 om 12:31.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 12:37   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is uw punt?
Dat de gêne voor de eigen taal niet normaal is.
Oud 18 december 2012, 12:40   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Schitterend santos!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 12:50   #60
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb mijn politieke overtuiging en ik heb mijn gedachten over diverse grote en kleine aspecten van de maatschappelijke ordening.
Ik mag ze hebben, die overtuigingen, in dit (betrekkelijk) vrij (on)land.
Ik mag ze zelfs verkondigen (en anderen hebben me er al voor bespuwd, letterlijk).

Er zitten inconsequenties in mijn overtuigingen, maar dat kan me geen reet schelen. Integendeel, als het anderen irriteert dan vind ik dat bijna plezant.

Ik vind dus Franstalige reclame- of andere boodschappen of meldingen in het "straatbeeld" niet plezant.
Aan Engelstalige dergelijke bewoordingen, stoor ik me veeeeel minder. Maar ik vind het toch goed dat er tegen op getreden wordt.

Je mag me daarom dom en wat weet ik nog allemaal vinden: ik zal er eens goed mee lachen.

.
Cool!

.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be