![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mijn grootste vijanden zijn ofwel gebannen, ofwel weggebleven Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na iedere nacht moet er onderhoud gebeuren, dat is nu eenmaal zo. Daklozen gaan het niet doen, daar is de dag te kort voor en enkel de nacht is van tel. Ik ga voor japanse slaapmodules. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dat systeem bestaat in Frankrijk
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2012 om 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens kijken op de Groenplaats, er zitten er genoeg die zouden kunnen werken, mits hulp en op maat. Ik deel gewoon jou opvatting niet dat we enkel maar geld moeten geven, omdat daar recht op is, zo schrijf je die mensen gewoon af. Voor en gedeelte van die mensen is dat zo, die zullen zelfs niet in een vorm van aangepast werk te plaatsen zijn, maar de meerderheid kan wel werken inplaats van de hand op te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() [quote]Een paar weken in Canarias
En lang adresloos geweest in België en in het buitenland. (getjoold, zeggen ze in het West-Vlaams) Citaat:
Jij gaat uit van een principe, en de werkelijkheid moet daar maar in passen en dat doet ze niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Hoe dan ook, die mensen hebben er recht op ONMIDDELLIJK geholpen te worden. Als dat met werk is, voor mij goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, ik woonde op straat als 15 jaar was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dakloze zwerver, die terug in de zogezegd normale samenleving terecht komt, kan je een beetje vergelijken met iemand die zojuist van de oorlog terugkomt. Die heeft afzienbare tijd in een volkomen andere wereld geleefd, met andere waarden, en waar men andere reactie's en reflexen ontwikkelt. Dit ontkennen bewijst dat u van daklozen niets afweet. In welk geval het beter zou zijn niet te komen uitleggen wat er met hen zou moeten gebeuren, en hoe men hen moet aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t begrijpen de mensen niet die de daklozen eenvoudige jobkes wilen laten doen : die jobkes worden reeds door andere mensen gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal zulke daklozen dan ook actief moeten laten rekruteren door de sociale dienst. Eerst de mogelijke jobs creëren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;6479339]
Citaat:
1. een gedeelte is de hele dag in touw met bedelen, wat veel energie vraagt, achter mensen aanhollen, aanspreken en overtuigen je geld te geven. Wie dat kan, kan ook papier prikken in een park. 2. Een gedeelte zit de hele dag op de banken te praten, te drinken, met vaak een hond, ook die mensen zouden iets kunnen doen. 3. Een gedeelte loopt rond, voetbalt op de Groenplaats, valt al eens iemand lastig of raken in gevecht met mekaar, ook die mensen zouden iets kunnen doen. Hebben die mensen het makkelijk? Verre van, en natuurlijk zit er verslaving aan drugs of alcohol tussen of mensen met psychische problemen maar dat betekent niet dat die mensen geen enkel werk zouden kunnen doen, en enkel maar onderhouden moeten worden door anderen. Van mij mag je gerust iets op poten zetten op maat van die mensen, dat er ook nog een probleem van werkloosheid bestaat verandert daar niets aan. De werkelijkheid is Eno, dat we in een recessie leven en je dus niet meer kunt zeggen" je moet die mensen een huis geven, je moet die mensen een uitkering geven, je moet die mensen levenslang onderhouden, omdat ze dakloos zijn". Help hen om zelf hun situatie te bepalen, geef hen onderdak, maar vooral werk zodat ze zelf verdienen en kunnen bepalen wat ze met dat geld doen. Jij schrijft die mensen af, ik niet, met hulp zou een gedeelte een zinvolle dagbesteding kunnen doen, op maat van hun situatie en mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft anderen niet te ontslaan, er zijn in Antwerpen plekken genoeg waar extra mankracht kan gebruikt worden om openbare ruimtes netjes te houden. Inplaats van hen met een uitkering af te schepen, moet je hen de kans geven zelf te verdienen, dan kunnen ze zelf opvang betalen wanneer ze dit willen. Je moet gewoon op maat werken, douches en ontbijt voorzien en per dag uitbetalen, zo kunnen die mensen wennen aan een arbeidsritme, kom je een dag niet, geen probleem maar dan wordt je niet betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder voor wat hun werkende inschakeling betreft, zie mijn post 53: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 januari 2013 om 13:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt" ik wil niets doen, behalve op de bank op een plein de hele dag praten met vrienden en blikjes bier drinken", mag dit,maar waarom moeten anderen dan zorgen voor een huis, geld, enz...? Het is iets anders wanneer mensen niet kunnen werken, maar veel daklozen zouden dit wel kunnen met wat hulp op maat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Maar de plicht tot voorzieningen bestaat evengoed via de grondwet Die wordt nu verwaarloosd Wie weigert, heeft dat recht, maar de voorzieningen dienen wel aangeboden te worden. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |