![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[quote]Bonificatie in de praktijk Diploma’s behaald voor 01/01/1970 Forfaitaire bonificatie Licentiaat 4 jaar (tenzij diploma met langere studietijd vereist voor het ambt) Regent 3 jaar Onderwijzer 2 jaar Kleuteronderwijzer 1jaar Diploma’s behaald na 01/01/1970 Bonificatie = duur hogere studies (met waarborg onderwijzer 2 jaar - kleuteronderwijzer 1 jaar)[/quote http://www.vsoa-onderwijs.be/old-sit...ONIFICATIE.pdf Bij mijn weten tellen de studiejaren zelfs mee in de pensioenberekening van leerkrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() [quote=pajoske;6474965]En wat is diplomabonificatie dan?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de privésector wel. Daar tellen die jaren ook niet mee als gewerkte jaren voor de berekening van de loopbaanlengte. Maar wel voor de berekening van de hoogte van je pensioen. In de openbare sector zoals het onderwijs telt dat automatisch mee als gewerkte jaren. Mits bepaalde voorwaarden. Zoals in de link die ik hoger gaf te vinden is. Maar om on topic te blijven: Ik dacht dat pensioenen bij de overheid afhankelijk zijn van de ontvangen lonen. Als Waalse leerkrachten minder loon hebben (volgens de gegeven statistiek) is hun pensioen ook lager. Hetgeen zou betekenen dat het aangehaalde artikel uit de standaard een erg vertekend beeld geeft bij de lezer. Laatst gewijzigd door pajoske : 28 december 2012 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |