Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 16:59   #41
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zulke teksten met Vlaams-nationale signatuur kaderen natuurlijk mooi in de nationalistische propaganda. Ze zijn echter irrelevant want transfers zijn er al twee eeuwen van de steden naar het platteland, van rijk naar arm, tussen de Belgische provincies, van Oost- naar West-Duitsland en van Noord- naar Zuid-Italië. Geen haan die daarnaar kraait.

Bovendie is deze stelling onjuist, minstens zeer subjectief, want in de 19de eeuw kwam de rijkdom van het zuiden van het land. Vandaag komt ze grotendeels uit de provincies Brabant, Oost-Vlaanderen en Antwerpen, maar is ze dikwijls van buitenlandse en Belgische oorsprong, gelet op de bedrijfsbelasting (bedrijven zijn dikwijls actief in heel het land, maar gevestigd in het noorden).

Voor mij is deze prof dus een Vlaams-nationalist en dus zeer subjectief. Ik merk in zijn tekst een grote frustratie die het gevolg is van het grote succes dat 21 juli telkens weer is voor België en de nationale eenheid, dat in schril contrast met de miezerige 11-juli-vieringen. Flaminganten kan je dus ook sfeerverpesters noemen en dat zijn ze ook. Die winnen toch nooit.
wat mij ook irriteert is de lompheid van Hannes zijn cijfers
hij werkt enkel met gemiddelden, houdt vrijwel geen rekening met met demografische aspecten, regionale verschillen, etc etc
bovendien komen deze cijfers van een overtuigd vlaams-nationalist

is dit waardevol onderzoek? misschien
maakt 1 zwaluw de lente? neen
Oud 25 juli 2004, 17:42   #42
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke teksten met Vlaams-nationale signatuur kaderen natuurlijk mooi in de nationalistische propaganda. Ze zijn echter irrelevant want transfers zijn er al twee eeuwen van de steden naar het platteland, van rijk naar arm, tussen de Belgische provincies, van Oost- naar West-Duitsland en van Noord- naar Zuid-Italië. Geen haan die daarnaar kraait.

Bovendie is deze stelling onjuist, minstens zeer subjectief, want in de 19de eeuw kwam de rijkdom van het zuiden van het land. Vandaag komt ze grotendeels uit de provincies Brabant, Oost-Vlaanderen en Antwerpen, maar is ze dikwijls van buitenlandse en Belgische oorsprong, gelet op de bedrijfsbelasting (bedrijven zijn dikwijls actief in heel het land, maar gevestigd in het noorden).

Voor mij is deze prof dus een Vlaams-nationalist en dus zeer subjectief. Ik merk in zijn tekst een grote frustratie die het gevolg is van het grote succes dat 21 juli telkens weer is voor België en de nationale eenheid, dat in schril contrast met de miezerige 11-juli-vieringen. Flaminganten kan je dus ook sfeerverpesters noemen en dat zijn ze ook. Die winnen toch nooit.
Als dat niet hilarisch is. De transfers lopen immers van West-Duitsland naar Oost-Duitsland. Hans is zoals altijd weer goed gedocumenteerd, neem ik aan.
Maar toch fijn dat je de toestand in Duitsland even vermeldt, Hans. Het is namelijk ook een fijn voorbeeld van ongecontroleerde transfers. Men had beter ook een zéér gedetailleerd en goed voorbereid businessplan gemaakt, want zoveel jaar later blijkt de hereniging vooral een financiële flop te zijn, omdat de West-Duitse miljarden niets opleveren.
Oud 25 juli 2004, 17:51   #43
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Dat zeggen wij al jaren. Maar ja, als een N-VA'er zoiets zegt dan is hij een egoïst, een bekrompen navelstaarder die niet solidair wil zijn.

Het is net die instelling (het niet w�*llen praten over de transfers, de struisvogelpolitiek waar o.a. de BUB zo goed in is) die Wallonie nog dieper in de put duwt. Ik WIL solidair zijn met Wallonie, zolang er met dat geld maar RESULTATEN worden geboekt. Of is dat te veel gevraagd? Mag ik dat misschien niet zeggen om de lieve Belgische vrede te bewaren? Is dat niet politiek correct genoeg misschien?
Die resultaten zijn er wel: de werkloosheid daalt geregeld in Franstalig België en wanneer ze stijgt, stijgt ze minder snel dan in het noorden van het land. Bovendien groeit er een zuid-noord-transfer op vlak van pensioenen. Je gaat de Zuid-Belgen later nog nodig hebben !

Bovendien mag je heel Zuid-België niet over dezelfde kam scheren. Henegouwen is zwaar getroffen, maar dat geldt niet voor Waals-Brabant, Luik, Luxemburg en Namen die ofwel agrarisch zijn (mag ook hè), ofwel toeristisch ofwel economisch sterk ontwikkeld (streek rond Louvain-la-Neuve bijvoorbeeld).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 17:53   #44
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Als dat niet hilarisch is. De transfers lopen immers van West-Duitsland naar Oost-Duitsland. Hans is zoals altijd weer goed gedocumenteerd, neem ik aan.
Maar toch fijn dat je de toestand in Duitsland even vermeldt, Hans. Het is namelijk ook een fijn voorbeeld van ongecontroleerde transfers. Men had beter ook een zéér gedetailleerd en goed voorbereid businessplan gemaakt, want zoveel jaar later blijkt de hereniging vooral een financiële flop te zijn, omdat de West-Duitse miljarden niets opleveren.
Af en toe een foutje maken, is nodig om jullie aandacht wat aan te scherpen.

Duitsland moet dus volgens jou opnieuw worden gesplitst. Is dat ook de redenering van de Vlaams-nationalisten?
Oud 25 juli 2004, 19:50   #45
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leveren niks op? Over hilariteit gesproken!
Oud 25 juli 2004, 21:07   #46
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de man heeft naar eigen zeggen veertig jaar gezocht naar bewijzen van Waalse solidariteit, en heeft er geen gevonden.
Wel, moest dit document toch subjectief zijn, het staat u vrij om een al of niet subjectieve studie te maken die het tegendeel bewijst; liefst met evenveel bewijslast als deze studie.

Ik ben belgicist noch flamingant, maar dit artikel bewijst mijn stelling dat de Vlaamse miljarden in Wallonië verspild worden.
In mijn ogen is er maar één échte oplossing en dat is een verregaand investeringsplan, dat bindend is; als er van afgeweken wordt, krijgen ze hun geld niet, voil�*. Alleen zo zal Wallonië er op termijn in slagen een degelijk financieel beheer uit te bouwen, dat noodzakelijk is voor een stevige economie.
Bent u bereid zulk een investeringsplan ook in te voeren t.o.v. armen, Limburgers, vrouwen en vreemdelingen? Dus je weet: "als er van afgeweken wordt, krijgen ze hun geld niet, voil�*."

We zullen eens zien of u geen Vlaams-nationalis bent.
Oud 25 juli 2004, 21:16   #47
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die resultaten zijn er wel: de werkloosheid daalt geregeld in Franstalig België en wanneer ze stijgt, stijgt ze minder snel dan in het noorden van het land. Bovendien groeit er een zuid-noord-transfer op vlak van pensioenen. Je gaat de Zuid-Belgen later nog nodig hebben !

Bovendien mag je heel Zuid-België niet over dezelfde kam scheren. Henegouwen is zwaar getroffen, maar dat geldt niet voor Waals-Brabant, Luik, Luxemburg en Namen die ofwel agrarisch zijn (mag ook hè), ofwel toeristisch ofwel economisch sterk ontwikkeld (streek rond Louvain-la-Neuve bijvoorbeeld

Idd: op die manier zal binnen de 3792 jaar de werkloosheid in Wallonië zo hoog zijn als in Vlaanderen.
Ja hoor, Unitarisme omdat we "ze" nog nodig gaan hebben...

Neen hoor, gooi die egoistische Vlamingen eruit en ga uw weldoende, noodzakelijke altruistische werk in Frankrijk doen.... daar staan ze echt te springen om die miljarden van Wallonië te mogen in ontvangst te nemen.
En daarbij in Noord-Frankrijk moet je alleen Marokaans en Frans kennen en niet zo'n brabbeltaaltje dat onze zo intelligent Koningin zelfs niet kan spreken na 40 jaar.

Hilarisch... zelfs voor de cijfers zijn de Unitaristen blind.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 07:55   #48
Percalion

Standaard

Citaat:
Af en toe een foutje maken, is nodig om jullie aandacht wat aan te scherpen.

Duitsland moet dus volgens jou opnieuw worden gesplitst.
Hans, moest je eens geconcentreerd mijn berichten lezen in plaats van opzettelijk fouten te maken om mijn aandacht te scherpen, dan zou je zien dat ik niets niemendal wil splitsen.
Een investeringsplan, d�*t wil ik. Je kunt een huishouden pas goed besturen als je aan langetermijndenken doet.
Oud 26 juli 2004, 07:57   #49
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Leveren niks op? Over hilariteit gesproken!
niks is misschien overdreven, maar in Duitsland gaan stemmen op om de boel weer te splitsen aangezien de economie in Oost-Duitsland niét het West-Duitse niveau lijkt te naderen.

Dat is volgens mij ook weer een foute oplossing, het is korte termijn-denken.
Oud 26 juli 2004, 08:07   #50
Percalion

Standaard

Citaat:
Bent u bereid zulk een investeringsplan ook in te voeren t.o.v. armen, Limburgers, vrouwen en vreemdelingen? Dus je weet: "als er van afgeweken wordt, krijgen ze hun geld niet, voil�*."

We zullen eens zien of u geen Vlaams-nationalis bent.
Ik bén geen vlaams-nationalist, maar als alle unitaristen zo ambetant zijn, ben ik liever separatist dan belgicist.

Investeringsplannen moedigen het langetermijndenken aan. We moeten de mensen (en dan vooral de politici) aansporen om verstandig om te springen met hun middelen.
Limburg is zwaar geteisterd, o.a. door de sluiting van de steenkoolmijnen, Philips en afdankingen bij Ford Genk. Volgens mij is de beste manier om de regio er bovenop te helpen, het kleine ondernemen aanmoedigen. In Vlaanderen bestaat de economie hoofdzakelijk uit KMO's. Het ondernemen in Limburg zou moeten gestimuleerd worden, bv. door de sociale lasten op de eerste werknemer af te schaffen, zodat werkgelegenheid creeëren niet afgestraft wordt.
Het is maar een voorstel, maar met een degelijk beleid kunnen we welvaart maken in Limburg.

de zinsnede "als er van afgeweken wordt, krijgen ze hun geld niet, voil�*." is van toepassing op de Walen, die o zo graag de Vlaamse beslissingen blokkeren met hun "non", terwijl ze er niet bij stilstaan dat Vlaanderen eigenlijk hun voornaamste inkomstenbron is.
Als we willen dat ze een investeringsplan aanvaarden in plaats van onvoorwaardelijke steun die niets oplevert zoals nu, moeten we eens met de vuist op tafel durven slaan.

Goh, ik zou natuurlijk ook de gemakkelijke weg kunnen nemen en roepen "België Barst!" maar aangezien ik het populisme van die opinie wil overstijgen denk ik verder. Een investeringsplan in Wallonië zou de economie een impuls geven, zodat het géén 3297 jaar duurt vooraleer hun welvaart ons peil bereikt.

Als we in België een scheiding willen voorkomen, moeten we duidelijke afspraken maken.

Laatst gewijzigd door Percalion : 26 juli 2004 om 08:07.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 08:13   #51
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovendien mag je heel Zuid-België niet over dezelfde kam scheren. Henegouwen is zwaar getroffen, maar dat geldt niet voor Waals-Brabant, Luik, Luxemburg en Namen die ofwel agrarisch zijn (mag ook hè), ofwel toeristisch ofwel economisch sterk ontwikkeld (streek rond Louvain-la-Neuve bijvoorbeeld).
Zuid-België, Noord-België... zucht... Is dit nu om te lachen of meent die kerel dat echt? In tegenstelling tot sommige (kaakslag-) Flaminganten heb ik er geen probleem mee om toe te geven dat België bestaat. En dat ik dus gerust mag ijveren voor de afschaffing van dit koninkrijkje... Maar steeds blijven ontkennen dat Vlaanderen bestaat? En dan dat ergerlijke leuteren over "vlaemssch" enz... Hoe reactionair en zielig kan je zijn? Intriest... en dat noemt zich voorzitter van een partij...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 09:17   #52
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Allee, kzal den eerste maar zijn. Ik heb noch de kennis, noch de ervaring om dit artiekel te betwisten. Dat ga ik dus ook niet doen, ik neem er enkel akte van.

Ik ontken ook niet dat Wallonie structurele veranderingen moet doorvoeren op bestuursvlak. Een serieuze modernisering van het hele apparaat zou al veel verhelpen. De Flaminganten willen Wallonie afstoten, met de gevolgen van dien. Het is niet slim om een afzet markt in uw achtertuin de armoede in te storten.

Als Belgicist voel ik me Belg. En daarom wil ik graag dat alle Belgen in welvaart leven. Mijn vijand zijn de smerige politici aan beiden kanten van de taalgrens. De franstalige omdat ze hun verouderd systeem niet willen aanpassen om economischer en beter te functioneren en de "Vlaamse" politici die nationalistische toer opgaan en dat kortzichtig zien als oplossing voor alle kwaad. Het is natuurlijke zo dat zolang ze geld binnen blijven halen ze ook kiezers zullen hebben. Geen grondige besparingen.....dat horen ze graag. OVERAL.

Ik heb niks tegen transfers zolang er geen verkwisting is. Alleen de manier waarop wij het willen oplossen is anders dan die van jullie.
Ik sluit me volledig aan bij wat onze vriend Olivier hierboven geschreven heeft.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 09:51   #53
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bén geen vlaams-nationalist, maar als alle unitaristen zo ambetant zijn, ben ik liever separatist dan belgicist.

Investeringsplannen moedigen het langetermijndenken aan. We moeten de mensen (en dan vooral de politici) aansporen om verstandig om te springen met hun middelen.
Limburg is zwaar geteisterd, o.a. door de sluiting van de steenkoolmijnen, Philips en afdankingen bij Ford Genk. Volgens mij is de beste manier om de regio er bovenop te helpen, het kleine ondernemen aanmoedigen. In Vlaanderen bestaat de economie hoofdzakelijk uit KMO's. Het ondernemen in Limburg zou moeten gestimuleerd worden, bv. door de sociale lasten op de eerste werknemer af te schaffen, zodat werkgelegenheid creeëren niet afgestraft wordt.
Het is maar een voorstel, maar met een degelijk beleid kunnen we welvaart maken in Limburg.

de zinsnede "als er van afgeweken wordt, krijgen ze hun geld niet, voil�*." is van toepassing op de Walen, die o zo graag de Vlaamse beslissingen blokkeren met hun "non", terwijl ze er niet bij stilstaan dat Vlaanderen eigenlijk hun voornaamste inkomstenbron is.
Als we willen dat ze een investeringsplan aanvaarden in plaats van onvoorwaardelijke steun die niets oplevert zoals nu, moeten we eens met de vuist op tafel durven slaan.

Goh, ik zou natuurlijk ook de gemakkelijke weg kunnen nemen en roepen "België Barst!" maar aangezien ik het populisme van die opinie wil overstijgen denk ik verder. Een investeringsplan in Wallonië zou de economie een impuls geven, zodat het géén 3297 jaar duurt vooraleer hun welvaart ons peil bereikt.

Als we in België een scheiding willen voorkomen, moeten we duidelijke afspraken maken.
Investeringsprogrammas eisen vaak verregaande hervormingen van het staatsapparaat om fondsen efficienter te gebruiken. Afvloeingen, aankoop materiaal, verniewing regels en procedures, enz enz.

Het probleem is, in Wallonie duurt alles HEEL erg lang. Het zou daarom eens goed zijn als de Vlamingen hun meerderheid eens lieten doorwegen en gewoon met de vuist op tafel zouden slaan: u moderniseert ! Laat het ook via media en pers aan de Walen zelf weten. Wat kunnen zij er nu op tegen hebben dat hun overheid efficienter gaat werken ? Zonder dat separatistische voetnootje denk ik dat je al veel meer respons gaat halen. Want het is wel waar, de flamingant wordt in Wallonie vaak gelijkgesteld aan de "blokker", extreem rechts dus. En daar werken ze niet mee.....

De fout is ook dat we geen "Belgische" politiekers meer hebben. Enkel Vlaamse en Waalse. Iedereen denkt EERST aan zijn gewest, en dan pas aan de staat. Dat is triest, HEEL triest. En zo loopt een staat ook int honderd.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:25   #54
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Investeringsprogrammas eisen vaak verregaande hervormingen van het staatsapparaat om fondsen efficienter te gebruiken. Afvloeingen, aankoop materiaal, verniewing regels en procedures, enz enz.

Het probleem is, in Wallonie duurt alles HEEL erg lang. Het zou daarom eens goed zijn als de Vlamingen hun meerderheid eens lieten doorwegen en gewoon met de vuist op tafel zouden slaan: u moderniseert ! Laat het ook via media en pers aan de Walen zelf weten. Wat kunnen zij er nu op tegen hebben dat hun overheid efficienter gaat werken ? Zonder dat separatistische voetnootje denk ik dat je al veel meer respons gaat halen. Want het is wel waar, de flamingant wordt in Wallonie vaak gelijkgesteld aan de "blokker", extreem rechts dus. En daar werken ze niet mee.....
Inderdaad, net daarom hebben we een ultimatumpje nodig, misschien wel van de (al bij al toch redelijk gematigde) vlaamse regering: u moderniseert!
Ik denk ook dat de noodzaak ontstaat om een systeem met vier gewesten in te voeren (waarbij de federale overheid evenveel macht behoudt als nu), gewoon omdat dit duidelijker en goedkoper is.

Een simpel voorbeeldje wat men in het investeringsplan zou kunnen opnemen:
op het indienstnemen van langdurig werklozen zijn geen sociale lasten te betalen.
De aanwerving van langdurig werklozen zou dan stukken goedkoper worden en zo zouden zij sneller een job vinden. Dat de staat geen sociale lasten heeft van die mensen, is waar; maar nu kosten ze ons enkel geld. Dus doen we nog altijd voordeel.
Nog eentje: grootschalige opleidingscheque-programma's voor langdurig werklozen. Geef al die mensen een degelijke opleiding zodat ze meer kansen hebben om werk te vinden - of zelf te creeëren als zelfstandige.
Maak werk van een verregaande informatisering van de overheid, schaf alle overbodige adminstratieve regeltjes af, en zorg ervoor dat er één aanspreekpunt is voor ondernemers. Zorg ervoor dat het oprichten van een nieuwe onderneming in een dag of twee kan gebeuren. Hervorm de vennootschapsbelasting zodat KMO's aan een zeer gunstig tarief kunnen werken.
En zo verder.

Zijn dit voorstellen om de Walen te pesten? Wel integendeel. Een voorstel om meer werkgelegenheid te creeëren, kan niet negatief zijn. We moeten er wel voor zorgen dat we de alom beruchte "perceptie" niet tegen krijgen.
Oud 26 juli 2004, 15:01   #55
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo
Hoe reactionair en zielig kan je zijn? Intriest... en dat noemt zich voorzitter van een partij...
Bij het strootjetrek op het geheime BUB-congres ter aanwijzing van hun voorzitter had hij waarschijnlijk het kortste eindje van de vier aanwezigen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 16:04   #56
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Bij het strootjetrek op het geheime BUB-congres ter aanwijzing van hun voorzitter had hij waarschijnlijk het kortste eindje van de vier aanwezigen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 16:53   #57
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niks is misschien overdreven, maar in Duitsland gaan stemmen op om de boel weer te splitsen aangezien de economie in Oost-Duitsland niét het West-Duitse niveau lijkt te naderen.

Dat is volgens mij ook weer een foute oplossing, het is korte termijn-denken.
er gaan in lapland ook stemmen op om een Lapse staat op te richten
efkes serieus blijven he
Oud 26 juli 2004, 17:49   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er gaan in lapland ook stemmen op om een Lapse staat op te richten
efkes serieus blijven he
Ik zie niet wat daar niet serieus aan zou zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 17:54   #59
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik zie niet wat daar niet serieus aan zou zijn.
het is niet omdat een absolute minderheid iets wil, dan met dat serieus moet opnemen
anders gaan er ook stemmen op om afrika plat te nuken, vb'ers verplicht te doen emigreren naar marroko of flupke de winter te verbannen naar wallonie

Laatst gewijzigd door gm10 : 26 juli 2004 om 17:55.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 18:00   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is niet omdat een absolute minderheid iets wil, dan met dat serieus moet opnemen
anders gaan er ook stemmen op om afrika plat te nuken, vb'ers verplicht te doen emigreren naar marroko of flupke de winter te verbannen naar wallonie
Het is niet omdat een absolute minderheid iets wilt, dan met dat NIET serieus moet opnemen. Uiteindelijk beginnen de meeste wetsvoorstellen overigens ook als iets dat zo'n minderheid wilt...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be