![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lekker democratisch en zo
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever zal in de eerste plaats de uitslag van de verkiezingen afwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het ook ondemocratisch.
En de N-VA wil het nog een stap verder, het héle federale niveau uit afgevaardigden van de deelstaatparlementen samenstellen. Ik ben op zoek naar een partij die zo'n dingen aanklaagt, wel voor democratie opkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Tuurlijk jongen, tuurlijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Hun partijprogramma nog niet gelezen, precies.
Ik kan begrijpen dat je in een vervelende situatie zit als je iets afbreekt en je erop gewezen wordt dat de partij die je wilt verdedigen daar nog verder in wilt gaan. Ik kan begrijpen dat je dan maar reageert met nietszeggende reacties als "Tuurlijk jongen, tuurlijk." Met een instelling "Alles wat de N-VA doet, moet verheerlijkt worden en wat de rest doet, moet afgebroken worden." ga je in nog veel van die situaties terechtkomen. Ik geef je maar wat raad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Uiteraard.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Franstalige partijen hebben dus minstens 14 zetels nodig van de Nederlandstalige partijen om een (uiterst nipte en nauwelijks werkbare) meerderheid te halen. De door u gestelde 5 % aan Nederlandstalige kant is derhalve onvoldoende. Momenteel halen Sp-A en Groen samen weliswaar 18 zetels, hetgeen voldoende zou zijn op voorwaarde dat minstens PS, MR, CdH en Ecolo aan Franstalige kant aan de coalitie deelnemen. Het overwicht aan Franstalige zetels in dergelijke coalitie (61 FR en slechts 18 NL) lijkt mij in dat geval evenwel dermate groot dat deze polarisering zowat de beste garantie is opdat België binnen de kortste keren uiteenvalt. Ter herinnering : momenteel is de verhouding FR 53 en NL 43 = een meerderheid van totaal 96 zetels op 150, zij het geen meerderheid aan Nederlandstalige kant, en in wezen reeds een wanverhouding FR/NL. Tevens even er op wijzen dat eens men het kennelijk niet nodig vindt om bij de coalitie een meerderheid te hebben in elke taalgroep, men er net zo goed kan van uitgaan dat de Nederlandstaligen een meerderheid kunnen halen zonder al te veel steun aan FR-kant : ik gaf het voorbeeld van enkel de MR aan FR kant (met de huidige zetelverdeling zou aldus een coalitie N-VA/CD&V/OpenVLD/SpA/MR een meerderheid hebben van 88 zetels op 150). En zonder het cordon sanitaire zouden de NL niet eens de FR nodig hebben om een meerderheidscoalitie te vormen (momenteel halen N-VA/CD&V/OpenVLD/SpA/VB samen een meerderheid van 82 zetels op 150). Kortom : eens men begint te raken aan de NL/FR evenwichten voor het samenstellen van een meerderheidscoalitie (en dat is wat men nu reeds doet) worden er mogelijkheden gecreëerd die voorheen ondenkbaar waren… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als NVA verder stijgt in de peilingen, zoals nu, kan het dat NVA dan (in Vlaanderen natuurlijk) de absolute meerderheid haalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat het verschil maakt? De federale Vlaamse minderheidsregering is de enige regering die we in dit land nog krijgen. |
|
![]() |
![]() |