Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2004, 23:52   #41
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Wat is het nut? Het is een verspilling van adem.

Zolang dat Cordon Sanitair bestaat, is eender welk gesprek bij voorbaat nutteloos.
Wat is het nut? Het zou eens laten zien dat het Blok een partij is die wél een alternatief biedt. U klaagt dat het cordon sanitaire het Blok monddood maakt, maar wanneer ze de kans krijgt om haar alternatief aan te bieden, zwijgt ze liever want dat is "verspilling van adem"...

Dat belooft bijgevolg voor de parlementaire activiteiten van de Blok-gekozenen de komende vijf jaar.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 00:17   #42
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Wat is het nut? Het zou eens laten zien dat het Blok een partij is die wél een alternatief biedt. U klaagt dat het cordon sanitaire het Blok monddood maakt, maar wanneer ze de kans krijgt om haar alternatief aan te bieden, zwijgt ze liever want dat is "verspilling van adem"...

Dat belooft bijgevolg voor de parlementaire activiteiten van de Blok-gekozenen de komende vijf jaar.
Ach, maak u maar geen zorgen, in de parlementaire debatten zal het Vlaams Blok heus wel haar spreektijd gebruiken om deze meningen te verkondigen. En, tot spijt van uw retoriek, ze komen vaak genoeg af met goede ideeên.

Maar door het Cordon Sanitair, ondersteunt door uw partijvoorzitter YVES LETERME, moet men steeds smalend toekijken hoe anti-politiek te bot viert over goede politiek. Hoe men geforceerd met hopen partijen moet kibbelen en ruzie maken omdat men, door het electorale succes van het Blok, geen simpele coalities meer kan vormen.

Om eens een kort voorbeeld te geven, Het Vlaams Blok in Deurne heeft, op aandrang van een lokale VB-mandataris, gratis vuilniszakken voor mensen onder een bepaald inkomen voorgesteld omdat met deze maatregel vooral arme Vlamingen in Deurne die 2 euro per week in de wasserette bespaart kon blijven. Het was een peulschil voor de stad, een heil voor deze mensen.

Ook toen heeft het Vlaams Blok geargumenteerd, en oorspronkelijk is het goedgekeurd in het gemeentebestuur. Helaas kwamen toen de grote kopstukken van Antwerpen zich ermee moeien. Via een arrest hebben ze het besloten akkoord kunnen vernietigen en druk uitgeoefend op de lokale schepenen.

Het Vlaams Blok heeft daarna hetzelfde voorstel opnieuw ingediend, en gepleit het welzijn van de stad te kiezen boven het cordon Sanitair... Helaas, Cordon Sanitair won.

Niet dat ik het geweten wil kraken van sommigen, maar de tegenstemmers in Deurne waren VLD, SP-A en Agalev (die er de plak toen zwaaiden)

Zoals ik dus al zei, zolang dat Cordon bestaat, maakt het niet uit.

Laatst gewijzigd door Raven : 24 juli 2004 om 00:18.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 00:30   #43
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik was aanwezig in het Vlaams Parlement, en ik moet zeggen dat Bart De WEver de enige is die verbaal aan De Winter kan tippen.

Ik zie uit naar een 'clash' tussen deze twee heren.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 00:39   #44
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Ik was aanwezig in het Vlaams Parlement, en ik moet zeggen dat Bart De WEver de enige is die verbaal aan De Winter kan tippen.

Ik zie uit naar een 'clash' tussen deze twee heren.
Inderdaad. Bart De Wever is zowat de enige die het spelletje van FDW echt doorziet en er op kan anticiperen. Of het allemaal iets zal baten is een andere zaak, maar mijn sympathie heeft 'm al zeker gewonnen.

Kill the Beast Bart!
Oud 24 juli 2004, 07:33   #45
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Als we FDW lieten doen wordt de kans groot dat we met een burgeroorlog te maken hebben...de rotzak kent geen dialoog of diplomatie wat 'm gevaarlijk maakt...
Nog gevaarlijker is dat 'm 1 miljoen volgers heeft....
Ik zou zeggen in het oog houden die vent...desnoods naar het Internationaal Hof te Den Haag sturen voor het promoten van haat tss twee volkeren...

Just keep an eye on this guy....

Laatst gewijzigd door neruda : 24 juli 2004 om 07:34.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 08:07   #46
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Uw conclusie is dus dat Dewinter zijn eigen programma niet gelezen heeft? Aangezien hij de concrete oplossing, die De Wever van hem vroeg, niet kon geven en die volgens u toch klaar en duidelijk in het Blok-programma staat?

Met dat soort goedkope dooddoeners rijd je jezelf hopeloos vast...
Normaal laat men de mensen uitspreken en stelt daarna de vragen.
Maar een boer is gewoon van de redenaar te onderbreken!
FDW moest daar geen antwoord op geven. DE WEVER en BOURGOIS, hebben beiden verklaart niet te zullen toetreden tot een regering als de kieskring niet gesplitst waren!
Leugenaars en woordenslikkers, dat zijn ze! En dan nog de dikke onbeleefde boer uithangen om de mensen te onderbreken met Vraagstellingen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 10:14   #47
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Het moment dat het VB mee mag doen is het gedaan met belgië, wat we niet van de N-VA kunnen zeggen. Of het VB de verkiezing erna wint of verliest is voor mij van secundair belang. (al hoop ik dat ze het goed zouden doen).
en hoe denk je dat ze het kunnen bewerkstelligen, dat gedaan zijn met België?
Het is niet omdat men wensen heeft en eventueel men mee in een colaitie zou kunnen stappen dat het daarom gerealiseerd KAN worden...
men ziet het wel met de politiehervorming...
de mensen waarmee het moet gedaan worden en degenen die de hervorming moeten doorvoeren kunnen dat niet omdat ergens enkele politiekers staan te blaffen...
dergelijke afscheiding is een werk van heel veel jaren, met inachtname van heel wat factoren...
en gesteld dat men een administratie zou vinden die dat zou wensen, dan vraagt dat heel veel studie, planning en realisatietijd...

gedaan met België??? een paar honderdduizend van de miljoen VB kiezers zijn separatisten, de rest zijn voor een paar honderdduizenden racisten en de rest, zijn kiezers uit de "vlootende" massa die nu eens VB gestemd hebben en de volgende keer iets anders gaan stemmen...

dus hooguit 5 �* 10 percent wensen die onafhankelijkheid van de NL-talige regio van België...
en dan zouden die in meerderheid in de administratie moeten zitten om te kunnen de afscheiding doorvoeren...

"wishfull thinking" van een paar honderdduizenden van de miljoenen NL-taligen...

voor de rest kleurt dit separatischtisch volkje wel de folklore op dit form...
eigenlijk een amusatie voor de nuchter denkende burger die dat spelleke kan observeren en er zich krom mee lachen...
Oud 24 juli 2004, 10:20   #48
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Nooit gehoord van opbouwende kritiek, ?

Wel anderen noemen het wel eens azijnpisserij, ... het feit dat jullie keer op keer het aanzien als azijnpisserij laat je verkiezing op verkiezing verliezen, ...
oei oei, was dat geblaf van Dewinter opbouwende kritiek????
sjonge toch.... hij speelde wel zijn rol van oppositievoeren... met niets akkoord zijn van wat de ijverige beleidsmensen doen...
en tot een zeker niveau moet de oppositie alles afkeuren...
maar op een terechte vraag van wat hij dan wel denkt te doen als hij het beter weet...
dan is het holle welbespraaktheid....
welbespraakt is die man wel... ook een folkloristische figuur...
maar daar houdt het mee op...
en dan is hij één van de een paar mensen van het VB die als opponent iets kunnen betekenen... de rest is een samenraapsel "�* la Fortuyn-volgelingen" die teren op het succes van azijnpissers zonder oplossingen...
Oud 24 juli 2004, 10:25   #49
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Als we FDW lieten doen wordt de kans groot dat we met een burgeroorlog te maken hebben...de rotzak kent geen dialoog of diplomatie wat 'm gevaarlijk maakt...
Nog gevaarlijker is dat 'm 1 miljoen volgers heeft....
Ik zou zeggen in het oog houden die vent...desnoods naar het Internationaal Hof te Den Haag sturen voor het promoten van haat tss twee volkeren...

Just keep an eye on this guy....
och, die zogenaamde een miljoen volgers stellen buiten enkele honderdduizenden echte racisten en extremisten, niets voor...
dat zijn stemmen uit de vlottende massa van mensen die elke keer anders stemmen naargelang de ene of de andere "media-aandacht-trekkerij", of het nu dioxine, of zogenaamd "anti-democratisch- arrest", of wat dan ook is, samen met de verplichting tot stemmen, waar men daar absoluut niet in geïnteresseerd is....
Oud 24 juli 2004, 10:29   #50
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Normaal laat men de mensen uitspreken en stelt daarna de vragen.
Maar een boer is gewoon van de redenaar te onderbreken!
FDW moest daar geen antwoord op geven. DE WEVER en BOURGOIS, hebben beiden verklaart niet te zullen toetreden tot een regering als de kieskring niet gesplitst waren!
Leugenaars en woordenslikkers, dat zijn ze! En dan nog de dikke onbeleefde boer uithangen om de mensen te onderbreken met Vraagstellingen.
hahahaha...
precies die Dewinter is een te pas en te onpas-"onderbreker" in alle mogelijke omstandigheden...
hij doet bijna altijd extreem boertig...

hoe is het mogelijk... maar ja... extremisme en waan ideeën leiden bij degenen die dat hebben tot absolute blindheid voor alles wat niet in hun kraam past...
Oud 24 juli 2004, 10:58   #51
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
hahahaha...
precies die Dewinter is een te pas en te onpas-"onderbreker" in alle mogelijke omstandigheden...
hij doet bijna altijd extreem boertig...

hoe is het mogelijk... maar ja... extremisme en waan ideeën leiden bij degenen die dat hebben tot absolute blindheid voor alles wat niet in hun kraam past...
U moet het verschil eens weten tussen een vraagstelling en een opmerking!
Wanneer het van de Wever een opmerking was, dan werd er geen antwoord verwacht. Dus wanneer hij alleen maar heeft opgemerkt, dan neem iok het boertige terug.
Maar geef mij dan eens de uitleg, waarom FDW moet antwoorden op een opmerking????????
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 11:06   #52
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
och, die zogenaamde een miljoen volgers stellen buiten enkele honderdduizenden echte racisten en extremisten, niets voor...
dat zijn stemmen uit de vlottende massa van mensen die elke keer anders stemmen naargelang de ene of de andere "media-aandacht-trekkerij", of het nu dioxine, of zogenaamd "anti-democratisch- arrest", of wat dan ook is, samen met de verplichting tot stemmen, waar men daar absoluut niet in geïnteresseerd is....
Ah ja natuurlijk. 25% van de vlamingen zijn racisten en extremisten die waarschijnlijk in stilte wensen voor een terugkeer naar de goede oude tijd van '40-'45. Sorry, maar dat gelooft geen kat meer.

Misschien dat niet idereen die op het VB stemt dat doet omwille van het vlaams nationalisme, maar het VB heeft wel de enorme verdienste dat zij mensen die om andere redenen op het VB gaan stemmen bewust maken van de vlaamse zaak.

(en trouwens, zelfs als de vlaams-nationalisten een kleine groep van de vb kiezers zou zijn (wat ik niet geloof) hoeft dat niet te beletten dat het gerealiseerd wordt. Er zijn nl ook zeer veel vlamingen die weliswaar geen vlaams separatist zijn, maar dit bij een voortduren van de situatie zoals ze nu is (leegzuigen vlaanderen om de PS staat recht te houden) dat heel snel zullen worden. Dat er een VLD burgemeester overlaatst ditzelfde verklaarde is een teken aan de wand. M.a.w. het aantal expliciete voorstanders van vlaamse onafhankelijkheid is misschien nog niet de meerderheid, maar er zijn er ook veel die er 'niets op tegen zouden hebben'. Het aantal expliciete tegenstanders is m.i. beperkt.

Btw verscheidene studiegroepen zijn o/h moment bezig met het onderzoeken van hoe we het concreet allemaal best zouden regelen. En die groepen zijn géén clubjes van VB 'marginalen' hoor. (Remi Vermeieren e.a.) De voorbereiding is echt wel aan gang...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 11:19   #53
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ah ja natuurlijk. 25% van de vlamingen zijn racisten en extremisten die waarschijnlijk in stilte wensen voor een terugkeer naar de goede oude tijd van '40-'45. Sorry, maar dat gelooft geen kat meer.
Ik en mijn kat Tsiko zijn daar nochtans heel zeker van.
Oud 24 juli 2004, 11:22   #54
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ach ja, of het nu 5% is, of 75% die Vlaanderen vrij wil, langzaam aan wordt vlaanderen vrij.

Dat is de realiteit.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 11:27   #55
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Ach ja, of het nu 5% is, of 75% die Vlaanderen vrij wil, langzaam aan wordt vlaanderen vrij.

Dat is de realiteit.
Maar of Vlaanderen en de Vlamingen daar beter van wordt is hoogst twijfelachtig. Met het racistisch Blok als grootste partij, geef toe wie kijkt er nu naar uit om dat 'Onafhankelijk Vlaanderen' te lateren regeren door het Zwart Blok?
Oud 24 juli 2004, 11:48   #56
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst zit men te janken om dat je niet voor het Vlaams Blok mag stemmen, omdat als je een keer extreem-rechts gaat je niet meer terugkomt. Iedereen kent wel dat filmpke van die manke hond die over het strand loopt.

Nu zijn het opeens stemmen uit de "vlottende massa", die elke keer anders stemmen....

Seg, make up your mind, Wat is het nu?
Oud 24 juli 2004, 13:35   #57
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met het racistisch Blok als grootste partij, geef toe wie kijkt er nu naar uit om dat 'Onafhankelijk Vlaanderen' te lateren regeren door het Zwart Blok?
Je zet zelf het antwoord in je vraag
Oud 24 juli 2004, 14:10   #58
VL Nationalist
Burger

Standaard

Citaat:
thePiane samen met Vermeersch op kop, stoet der naïvelingen! Gelukkig wordt dit onbeduidend groepje kleiner met de dag. Zeg nu zelf, wie gelooft nog écht dat het VB effectief terug wil naar dergelijke toestanden?
VL Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 14:15   #59
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

De Blok circusleeuwen beloven ons al 25 jaar
verkiezing na verkiezing dat ze de Vlaamse onafhankelijkheid
gaan uitroepen.

Blokkertjes WOORD HOUDEN

En Blokkertje Tastenhoye beloofde destijds dat hij
met zijn Blok-legertje Brussel ging omsingelen en Uithongeren.

Na elke verkiezing word ik wakker in de hoop in een
republiek Vlaanderen terecht te komen.

Maar HELAAS

Blok heeft nog Nooit woord gehouden
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 14:24   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
U moet het verschil eens weten tussen een vraagstelling en een opmerking!
Wanneer het van de Wever een opmerking was, dan werd er geen antwoord verwacht. Dus wanneer hij alleen maar heeft opgemerkt, dan neem iok het boertige terug.
Maar geef mij dan eens de uitleg, waarom FDW moet antwoorden op een opmerking????????
waar maaktde bart een opmerking? Hij stelde een vraag, HOE ZOU JIJ BHV SPLITSEN.

Trouwens, ik was ook in het parlement. Ik zag FDW tijdens de commentaar van Bart op het regeerakkoord en zijn verweer tegen FDW alle kleuren aannemen die er zijn. Eerst groen van het lachen, daarna lijkwit toen hij de vraag van Bart niet kon beantwoorden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be