Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 21:33   #41
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salièri
Pas op! Pas op! Achter u.. een samenzwering!
Ja, en ik weet wie erachter zit. Het is

[size=6]AXEL MERCKX[/size]
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:15   #42
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Amerika is afhankelijk van oorlogen. Ze moeten ook altijd een reden vinden om oorlog te voeren.
de mensheid is afhankelijk van oorlogen.
zonder oorlogen geen vooruitgang.
sad but true.

enorm veel technologische voortuitgang komt uit militair research. En als de amerikanen hun sociale zekerheid willen opofferen aan militaire research, dan laten we ze doen hé. Wij profiteren er van
cfr the internet

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 23:03   #43
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
sad but true.

enorm veel technologische voortuitgang komt uit militair research. En als de amerikanen hun sociale zekerheid willen opofferen aan militaire research, dan laten we ze doen hé. Wij profiteren er van
cfr the internet
Leuk dat we zulke dingens horen uit de mond van een 'westerling'. Dus als er zoveel onschuldige burgers sneuvelen om Amerikaanse sociale zekerheid te verzekeren en omdat we ervan profiteren is oorlog goed? Wat gaat er gebeuren als moslim-fundis of de zionistische joden oorlog verklaren tegen ons? Door onze bijdrage aan Amerikaanse-Imperialisme? Wat zullen de reacties zijn van moslims? Alles spreekt toch van zichzelf. En dan nog verschieten waarom er zoveel wantoestanden zijn. Egoïst toch!
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 00:41   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

El Turco,

Mijn aanbeveling, per dag 250 mg valium, een prozacje, overgoten met een fles wiskey van een goed merk....
Oud 26 juli 2004, 01:15   #45
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
El Turco,

Mijn aanbeveling, per dag 250 mg valium, een prozacje, overgoten met een fles wiskey van een goed merk....
haha

Wat zijn we grappig. Whiskey drink ik al niet. Van de rest moet ik ook niets weten. Man man ik wil tegenargumenten 8)
Oud 26 juli 2004, 06:40   #46
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha

Wat zijn we grappig. Whiskey drink ik al niet. Van de rest moet ik ook niets weten. Man man ik wil tegenargumenten 8)
ik kan u nochtans een lekkere Jameson of black bush aanraden....

LEKKER !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 07:20   #47
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha

Tegenargumenten tegen wat?
Hebt u al 1 bewezen stelling aangebracht?

jouw punten:

- coca cola is een fundamentalistische anti-moslim organisatie

=>>>> Zo belachelijk dat alleen een grap gepast is als antwoord

- 11/9 was een samenzwering van Joden en/of Amerikanen

=>>>> Niet 100% onmogelijk, maar kan alleen met vage vermoedens bewezen worden (en het is wel degelijk aan u om de bewijslast aan te brengen).
En daarbij komt nog eens dat er goede sporen zijn naar de al queda beweging ...

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 10:20   #48
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Leuk dat we zulke dingens horen uit de mond van een 'westerling'. Dus als er zoveel onschuldige burgers sneuvelen om Amerikaanse sociale zekerheid te verzekeren en omdat we ervan profiteren is oorlog goed? Wat gaat er gebeuren als moslim-fundis of de zionistische joden oorlog verklaren tegen ons? Door onze bijdrage aan Amerikaanse-Imperialisme? Wat zullen de reacties zijn van moslims? Alles spreekt toch van zichzelf. En dan nog verschieten waarom er zoveel wantoestanden zijn. Egoïst toch!
Wij zijn op zich niet veel verschillend van de Amerikanen hoor, qua levensstijl leunen wij veel eer aan bij hen dan bij de doorsnee middenoosterling. Denkt ge dat de gemiddelde moslimterrorist dat ook niet ziet?
Als ze die jongeren daar volstouwen met propaganda in den trend van "en in amerika rijdt iedereen met auto's omdat ze al onze rijkdommen hebben gestolen en omdat ze ons uitbuiten" Denkt ge dat die de lijn niet zullen doortrekken naar europeanen? er moet maar één aanstoker zijn.
Mensen die hier tegen de amerikanen zijn, die zullen ze beschouwen als hypocrieten omdat ook zij met een dure auto rijden, omdat ook zij een pc met internet hebben, omdat ook zij een breedbeeld tv hebben.

Ik zei ook niet dat ik voor oorlog of voor de amerikanen ben. Maar feiten zijn feiten. In belgie pompen wij enorm veel geld in sociale zekerheid. In amerika hebben ze dat niet en pompen zij enorm veel geld in militaire research. En het is van deze research dat ook wij en misschien op termijn heel de wereld profiteren. (computers, zonecellen, GPS, ruimtevaart, telecommunicatie, ...) Zonder die research was er bijvoorbeeld ook geen C130 voor humanitaire hulp, vielen er veel meer slachtoffers in hun oorlogen zonder precisiebommen etc.

Wat er ook van zij, wij profiteren van hun geld in militaire research.
Als u daar tegen bent, ga dan vechten tegen de amerikanen en smijt al uw westerse luxe overboord, anders bent u een even grote egoïst als u mij noemt.
Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor hun oorlogen en wantoestanden, wij heb daar namelijk geen hand in gehad. Daar kan je gerust tegen zijn, want er is een verschil tussen militaire research doen en oorlog voeren.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:58   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

El Turco, wie zegt dat het een grap is.Volgens mij is het dat, om je rustig te houden en de stemmen in je hoofd om te zetten in roze olifantjes.Of om je een literair grootmeester a la Herman Brusselmans te laten worden. Dan mag je zulke dingen schrijven zonder dat er mee gelachen word, en word je er voor betaald.

Effe mijn tegenargument. Als er genoeg beeldbewerking op eenderd welke tekst word losgelaten, dan kan je misschien je eigen doodsvonnis terugvinden op een blikje groenten.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 juli 2004 om 20:02.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 13:12   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sad but true.
Een idee dat ondertussen al door heel wat sociologen en historici werd ontkracht. De eerste steden zijn namelijk ontstaan zonder oorlogen, zelfs in tijden van bloeiende vrede. Het is een heel fatalistische en deterministische stelling die enkel gebaseerd is op de subjectieve manier van kijken eigen aan onze tijd.
Oud 26 juli 2004, 13:14   #51
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Wanneer werd bloedtransfusie op punt gesteld?
Wanneer werd de nucleaire technologie op punt gesteld?
Wanneer werden een groot aantal ziektekiemen beschreven?

moet ik doorgaan?
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 15:18   #52
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij zijn op zich niet veel verschillend van de Amerikanen hoor, qua levensstijl leunen wij veel eer aan bij hen dan bij de doorsnee middenoosterling. Denkt ge dat de gemiddelde moslimterrorist dat ook niet ziet?
Als ze die jongeren daar volstouwen met propaganda in den trend van "en in amerika rijdt iedereen met auto's omdat ze al onze rijkdommen hebben gestolen en omdat ze ons uitbuiten" Denkt ge dat die de lijn niet zullen doortrekken naar europeanen? er moet maar één aanstoker zijn.
Mensen die hier tegen de amerikanen zijn, die zullen ze beschouwen als hypocrieten omdat ook zij met een dure auto rijden, omdat ook zij een pc met internet hebben, omdat ook zij een breedbeeld tv hebben.

Ik zei ook niet dat ik voor oorlog of voor de amerikanen ben. Maar feiten zijn feiten. In belgie pompen wij enorm veel geld in sociale zekerheid. In amerika hebben ze dat niet en pompen zij enorm veel geld in militaire research. En het is van deze research dat ook wij en misschien op termijn heel de wereld profiteren. (computers, zonecellen, GPS, ruimtevaart, telecommunicatie, ...) Zonder die research was er bijvoorbeeld ook geen C130 voor humanitaire hulp, vielen er veel meer slachtoffers in hun oorlogen zonder precisiebommen etc.

Wat er ook van zij, wij profiteren van hun geld in militaire research.
Als u daar tegen bent, ga dan vechten tegen de amerikanen en smijt al uw westerse luxe overboord, anders bent u een even grote egoïst als u mij noemt.
Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor hun oorlogen en wantoestanden, wij heb daar namelijk geen hand in gehad. Daar kan je gerust tegen zijn, want er is een verschil tussen militaire research doen en oorlog voeren.
Daarom zie ik een sombere toekomst.
Oud 26 juli 2004, 15:20   #53
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Tegenargumenten tegen wat?
Hebt u al 1 bewezen stelling aangebracht?

jouw punten:

- coca cola is een fundamentalistische anti-moslim organisatie

=>>>> Zo belachelijk dat alleen een grap gepast is als antwoord

- 11/9 was een samenzwering van Joden en/of Amerikanen

=>>>> Niet 100% onmogelijk, maar kan alleen met vage vermoedens bewezen worden (en het is wel degelijk aan u om de bewijslast aan te brengen).
En daarbij komt nog eens dat er goede sporen zijn naar de al queda beweging ...
gatverdamme, ik zei dat het geruchten waren. Ik heb het afbeeldingtje getoond en vroeg jullie ideeën. Mij moet je niet terroriseren.

En wie heeft al queda ten tijde gesteund? Wie heeft die taliban al die wapens geleverd?
Oud 26 juli 2004, 15:20   #54
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha

Wat is dan uw argument waartegen geargumenteerd moet worden? Dat de Coca Cola company moedwillig een racistische slogan in zijn logo heeft verwerkt?
Oud 26 juli 2004, 15:24   #55
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat is dan uw argument waartegen geargumenteerd moet worden? Dat de Coca Cola company moedwillig een racistische slogan in zijn logo heeft verwerkt?
beginnen bij het begin
Oud 26 juli 2004, 15:32   #56
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gatverdamme, ik zei dat het geruchten waren. Ik heb het afbeeldingtje getoond en vroeg jullie ideeën. Mij moet je niet terroriseren.

En wie heeft al queda ten tijde gesteund? Wie heeft die taliban al die wapens geleverd?
Amerika --> Amerika heeft de Taliban en al queda gesteund in hun rebellie tegen de Sovjet-Unie

NIET om tegen Amerika zelf terroristje te gaan spelen

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 16:07   #57
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Wanneer werd bloedtransfusie op punt gesteld?
Wanneer werd de nucleaire technologie op punt gesteld?
Wanneer werden een groot aantal ziektekiemen beschreven?

moet ik doorgaan?
Een voorbeeld kan hoogstens dienen ter illustratie, doch is nooit een bewijs.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 16:18   #58
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Amerika --> Amerika heeft de Taliban en al queda gesteund in hun rebellie tegen de Sovjet-Unie

NIET om tegen Amerika zelf terroristje te gaan spelen
Eigen schuld dikke buld. Toen ze tegen russen vochten, waren ze rebellen die hun land,geloof,... eisten en als ze tegen Amerika vechten zijn ze terroristen geworden, ofwat? Tot China is de weg voor Amerika open om zich met alle Centraal-Aziatische [Turkestan] te moeien. Al die natuurlijke bronnen zijn gereserveerd voor Amerikanen. Mogsten Amerika de mensheid willen helpen wat ze zeiden in Irak waarom beginnen ze niet eerst in Afrika. Het ligt bovendien geografisch dichter bij Amerika.
Oud 26 juli 2004, 16:46   #59
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Baas van Coca Cola is een jood eh ni? Miljardenstroom van Coca Cola naar Israël is ook een feit. Dus dicht bij de zaak blijven zou ik zeggen.

Het is int arabisch en komt er komen Muhammed en Makkah voor. Ik ben geen Arabisch-talige kan niet zoveel verzekeren. Dus ik zou willen dat iemand die Arabischtalig is, bevestigt.
wikipedia.nl:
Citaat:

Coca-Cola is het handelsmerk (geregistreerd in 1893 door The Coca-Cola Company) voor een populaire frisdrank die overal ter wereld verkrijgbaar is. Deze frisdrank is in Nederland bekend onder de naam "cola", de Nederlandse versie van het Engelse "Coke" wat ook een handelsmerk is.

Coca-Cola is uitgevonden door de apotheker John Pemberton, die het drankje als een medicijn ontwikkelde tegen onder andere hoofdpijn en vermoeidheid. Het idee om het drankje Coca-Cola te noemen komt van zijn zakenpartner Frank Robinson. De zwierige letters op de verpakking van dit Colamerk zijn eveneens van Robinson.

Coca-Cola heeft ook de herkenbare flesvorm geregistreerd als handelsmerk in 1960. Coca-Cola werd voor het eerst in flessen verkocht op 12 maart 1894, terwijl de blikjes voor het eerst verschenen in 1955.
De naam Coca-Cola is afkomstig van de cocaplant voor het stimulerende effect en kolanoten voor de smaak.

(sorry voor de onderlijnde woorden; ik heb copy paste gebruikt)

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Frank Robinson in de negentiende eeuw de woorden La Muhammad La Mekka in het arabisch neerpende, zijn schrijfsel twee keer spiegelde en toen toevallig de namen van de twee hoofdingrediënten van zijn drankje zag verschijnen.

cocacola.com:

Citaat:
E.Neville Isdell is chairman of the board of directors and chief executive officer. (...) A native of Ireland, Mr. Isdell joined The Coca-Cola Company in 1966 (...)
Isdell komt uit Ierland. In zijn hele biografie vind ik slechts één verwijzing naar Israël en het is het feit dat hij als manager ooit verantwoordelijk was voor de groep in het midden-oosten, India, Oost-Europa en de voormalige sovjetunie.

Op diverse sites op internet vind je inderdaad "bewijzen" van steun aan Israël. Bon, ik heb niet de tijd noch de goesting om mij daar geconcentreerd mee bezig te houden.

Maar zelfs al klopt dat, denkt er iemand nu werkelijk dat een Amerikaan in 1893 al anti-arabische boodschappen in handelsnamen van drank stopte?
Oud 26 juli 2004, 18:32   #60
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beginnen bij het begin
Die moeite had ik al gedaan, maar misschien moet je de stelling die je propageert eens wat meer verduidelijken, aangezien je zo danig de nadruk moet leggen dat je op zoek bent naar 'tegenargumentatie'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be