![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven mag je me ook eens uitleggen hoe ik ga kunnen antwoorden op examenvragen als ik niet weet wat er gevraagd wordt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen mogen dat ook. Maar ze doen en durven het niet;
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van nu een hélé generatie kinderen die als moedertaal het Nederlands hebben, mee aan preventieve taaltesten te onderwerpen, zou men dit kunnen beperken tot kinderen waarvan men weet dat de thuistaal geen Nederlands is. Niet dat het niet nuttig kan zijn om die taaltestjes aan Nederlandstalige kinderen op te leggen, maar als men moet besparen, lijkt dit me toch wel de laagste prioriteit. Tenslotte zijn we al zo'n 1000 jaar bezig met onderwijs aan te bieden aan kinderen in hun eigen moedertaal. Oei... dan gaan de groenen weer discriminatie roepen zeker? In ieder geval kan men dan al gedurende een heel kleuterschooljaar de kinderen die niet het Nederlands als moedertaal hebben, preventief in een taalbad steken zodat ze gewapend zijn tegen dat ze de overstap naar het eerste studiejaartje maken. In de loop van het lager onderwijs kan men dan aan iedereen nog taaltesten opleggen (ik dacht dat overhoringen dit ook al waren, of het vak "begrijpend lezen"). Kinderen die er dan nog steeds uitvallen (ook Vlaamse kinderen met als moedertaal Nederlands) kunnen dan nog bijgestuurd worden. dit lijkt me beter dan in het kleuterklasje alle kinderen aan die testen onderwerpen, zuiver en enkel en alleen omdat de anderstaligen zich anders gediscrimineerd voelen. Ik begin het langzamerhand een beetje beu te worden dat Nederlandstaligen in eigen land op den duur als paria's worden beschouwd. O ja..... Leuke tekst in de krant: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 januari 2013 om 17:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De commentaren van Groen! vind ik zo totaal van de pot gerukt dat ik er amper op wil reageren.
Misschien kunnen ze de anderstaligen allemaal eens de lotto laten winnen, dan kennen ze ineens Nederlands volgens de groene kakkerlakken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit artikel spreekt boekdelen. (ik heb er zopas ook een draad over geopend) http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ndervoorzitter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Dit vind ik nu toch ook wel wereldschokkend. Ik begrijp precies niet wat groen nog wil. Er lijken problemen met de P.R. te zijn of er is te weinig overleg over de verkondigde standpunten.
- Er wordt geargumenteerd dat het gaat om "kinderen die al schoolmoe zijn" en woensdagnamiddag achterblijven dus niet gezond is ... Maar tegelijkertijd heeft groen wel ooit gepleit voor school lopen tot 18u en ook nog op zaterdag als ik me niet vergis (en dan wel geen huiswerk meer), voor iedereen! Zou een mens daar niet schoolmoe van worden? - Over datzelfde argument: Uiteraard word je schoolmoe als je geen flauw benul hebt van wat er gezegd wordt of er slechts een fractie van verstaat. Is nogal logisch. Ik zou me ook snel vervelen als ik plots een les in het Chinees zou moeten volgen. Laat staan dat ze me in het Chinees de wetten van de fysica gaan bijbrengen ... :-S Abstract redeneren is voor culturen die daar nooit mee in aanraking zijn gekomen sowieso al heel moeilijk, laat het uit dat dit dan nog eens gebeurd in een taal die ze niet kunnen begrijpen. Als je dat ontkent, ga je voorbij aan de culturele diversiteit die er op deze planeet heerst. :-S - Mijn conclusie: Ervoor zorgen dat deze kinderen geen gelijk taalniveau hebben, betekent dat je hun overlaat aan de door toeval bepaalde beperkte culturele cel waarin ze geboren zijn en die maakt dat ze duidelijk ongelijke kansen hebben tegenover de kinderen die wèl het geluk hadden om in een Belgisch /Vlaams nest waarin de gangbare taal van het land gebruikt wordt (erg dat we de landstaal nu als gangbaar moeten gebruiken, dit omdat zoveel mensen weigeren deze te spreken ![]() De taal niet kunnen leidt dan tot het hebben van ongelijke slaagkansen op school om evidente redenen, en later ook tot ongelijke kansen op het vinden van werk of het maken van promotie, enzovoort.
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Mensen met ongelijke kansen (ongelijke taalvaardigheid, in de taal waarin het onderwijs wordt gegeven) laten behouden van bij de prille start, is discriminatoir.
De vraag is wel of wij de taallessen moeten gaan betalen van iedere immigrant die beslist naar hier te komen. Ik denk dat er nogal gelachen zou worden, moesten wij dit doen. De oplossing is migranten ipv aan hun lot over te laten, op te volgen en indien nodig sanctioneren indien men de taal niet spreekt. Of hun gewoon geen leefloon of uitkeringen toekennen. Als je de taal niet spreekt, wil je immers niet bijdragen. Zeer simpel. Wij moeten niet betalen voor de onwil van een ander om mee te werken lijkt me. En iédere migrant zou die taalcursussen moeten volgen, dus ook mensen die naar hier komen via gezinshereniging of weet ik veel welke andere procedures.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, zeggen dat wie zich wil integreren op zijn minst een deftig taalniveau moet halen is al racistisch bij die mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Dat moet uiteraard zowel voor anderstalige als voor Nederlandstalige kinderen. Maar het probleem is dat je anderstalige kinderen per ongeluk voor beperkt kan aanzien, terwijl ze gewoon de taal niet kennen. Nogal wiedes dat je niet kan volgen bij wiskunde die in het NL wordt gedoceerd, als je het NL niet kent ... Taaltesten voor kinderen uit gezinnen waar men de thuistaal niet spreekt is overigens negatieve discriminatie jegens Nederlandstalige kinderen, of positieve discriminatie tegen kinderen waar ouders geen Nederlands spreken (maar ik zou eerder stellen dat je een ongelijkheid opheft en dat er dus geen sprake meer is van ongelijke kansen of discriminatie). Tot slot: ik denk dat heel wat ouders en/of kinderen spontaan NL beginnen spreken als ze beseffen wat eraan vasthangt voor beloning en/of sanctie. Die kinderen gaan echt niet blij zijn als ze een jaartje moeten achter blijven, en de ouders ook niet ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 januari 2013 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een gemiddelde migrant spreekt véél beter Nederlands in één generatie dan de gemiddelde Vlaming na 10 generaties. Wringt het schoentje een beetje? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lukt het niet? dan blijf je gewoon thuis in je eigen land je eigen taal spreken. Ik beleefde verleden week een zeer rare situatie in Antwerpen, "Kid's Rhythm & Blues café" op de Grote Markt nr.50 Ik zat met mijn tafelgenoot (vijftalige jongeman) bezig over het gebrek aan taalkennis bij migranten, én het feit dat ik volledig akkoord ga met NVA dat ze hier iets aan willen doen, hierbij ook nog eens verwijzend naar het opiniestuk van die hoogleraar uit Gent, die blijkbaar vond dat de Spanjaarden maar Nederlands moesten leren als ik naar Espana wens te emigreren (ik denk niet dat hij het zo letterlijk bedoelde, maar eerder dat ik Spaans moest leren als een Spanjaard naar hier wenst te emigreren). Komt daar ineens de "bazin" (vermoed ik) - waarvan ik reeds had gehoord dat ze engels sprak, maar waar ik niet op had gereageerd, me de huid volschelden IN HET ENGELS, want "zij verstond wèl Nederlands en zij sprak Engels omdat ze dat wou". En klanten die daar niet tegenkonden moesten maar uit haar zaak blijven. Nu van mij mag die madam dat doen, maar ik zet er dus geen voet meer binnen. Ik heb vooral spijt van het feit dat ik niet de franzoose of duitse methode aangenomen heb en niet gebarentaald heb dat ik haar niet verstond. Ik heb geantwoord in het Nederlands maar ik had mevrouw dus beter genegeerd wegens "ik versta niet wat die madam zegt". Moest ik nog geen drankje ontvangen hebben was ik onmiddellijk buiten gestapt. En dié mentaliteit vind ik dus volledig verkeerd, of het nu een Engelstalige madam is, of een versgeimporteerde berberse nicht of een chinees of inuit die hier is komen aanwaaien: in dit landsgedeelte spreken we Nederlands, dus is het aan de migrant om zich die taal eigen te maken, OP EIGEN KOSTEN liefst. Tenslotte nodigen we ze niet uit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 januari 2013 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Of bent u nog niet lang genoeg hier om te beseffen dat ze in heel West-Vlaanderen de g niet kunnen uitspreken en aan de kanten van Kortrijk al volledig onverstaanbaar brabbelen voor de rest van het land? Die mensen kunnen overigens de rest van het land wel probleemloos verstaan, dus kunnen gaan werken in Brussel. En na verloop van tijd leren de niet-West-Vlamingen die veel in contact treden met West-Vlamingen hun ook verstaan, al wordt de g een h en omgekeerd. Mensen die door dialecten achterblijven - dat gebeurt, ik heb zelf gemerkt dat er in mijn vroegere school twee groepen waren die problemen hadden met het Nederlands: 1) Mensen die thuis dialect spreken (waarbij de ouders tegen mekaar dialect spreken is minder erg, maar waarbij ze ook nog eens tegen de kinderen dialect spreken: catastrofaal ...). Zij hadden zeer veel moeite met het aanleren van andere talen !! 2) Mensen die meertalig spreken thuis!! (bv NL-FR) Deze jongeren hebben het ook moeilijker om te volgen en eveneens moeite met het leren van een derde taal (Engels, Duits, ...). Tevens hebben ze veel woordvindingsproblemen ... --> Dit zijn persoonlijke vaststellingen en komen dus niet naar voort uit conclusies van onderzoeken ... sommige van mijn empirische vaststellingen (mn de tweede) wordt heden tegengesproken door wetenschappelijk onderzoek ! Helaas heb ik systematisch, bij die mensen die tweetalig opgevoed zijn, het omgekeerde moeten vaststellen. Dit kan echter door toeval zijn. Er waren echter géén enkele problemen met migrantenjongeren die thuis Nederlands met de paplepel meekregen. Integendeel, zoals je weet kan je voor zeven jaar ook de uitspraak nog perfect leren, als je ouders die perfect meegeven of willen investeren in taalopleidingen door Nederlandstaligen (dat is ook een probleem, veel opleidingen Nederlands worden gegeven door niet-Nederlandstaligen, maar mensen die zelf dezelfde moedertaal hebben als degenen die onderwijs moeten krijgen, bv Berbers, Arabisch, Oekraïens, ... de gevolgen zijn nogal logisch: persoon die lesgeeft heeft zelf de verkeerde uitspraak, maakt fouten tegen de grammatica en heeft een vreemd accent ... De hele klas neemt dit over en zelfs al zouden ze in staat zijn het accentje kwijt te raken, ze kennen de juiste uitspraak niét!!! Dus ze nemen het accent integraal over... In onze klas was trouwens degene met het hoogste taalniveau, dat betekent: degene die zich het vlotst kon uitdrukken en die het meeste gebruik maakte van de taal, en degene die tevens accentloos sprak ... een Berberse jongen die op zijn vijfde in België is komen wonen. Nadeel was dat hij wel zeer agressief en zeer snel opgehitst was, stond dan ook constant bij de directie om het te hebben over discriminatie en racisme van leerkrachten, en het bleef zelfs niet enkel bij verbale agressie... Niet enkel hij, maar ook andere migranten die zeer behept zijn in het NL hebben me de vraag doen stellen of het wel goed is dat ze perfect (niet onderscheidbaar van ons) NL spreken: ze kunnen dan immers nog meer eisen stellen en de taal gebruiken als wapen hierin. Dit gebeurt ook vaak. En een discussie is dan veel minder makkelijk om te winnen ... nu moeten er immers inhoudelijke argumenten gevonden worden en argumenteert je tegenstander evenvlot mee als jij (het valt me op dat zij véééééél sneller praten als ons, en bovendien ook veel meer ad rem zijn, sneller onderbreken, meer non-verbale ondersteuning door gebaren en mimiek, harder spreken, ... dan de gemiddelde Vlaming, maw er zijn sterke culturele verschillen in hoe er gesproken wordt, ondanks dat de taalzuiverheid perfect is! Daardoor wordt nogmaals, een discussie met hun aangaande eender wat, veel moeilijker om te winnen... en kan die groep al sneller groter deel gaan uitmaken van het maatschappelijk leven en misschien ons daarin qua successen ver vooruit steken. (Al degenen die perfect NL kunnen hebben nu zeer hoge titels in het maatschappelijke leven.) Mogelijk heeft groen hiervoor schrik? En Nederlands-achtig spreken is nog één ding. ik, koet, gratis, rasiest, mooi land, ... dat lukt meestal al snel (al blijft de uitspraak nog sterk verschillend). Maar NL schrijven. Oh boy ... de meeste geschriften van zelfs vijfde generaties zijn soms nog niet te ontcijferen, al staat er geen woord niet-Nederlands in (enfin, als je eruit op kan maken dat het Nederlands is, door de vele spelfouten). (Dat is niet van toepassing op degenen die ik hierboven beschreef, want degenen die ik hierboven beschreef waren bovendien nog mensen die zeer vroeg naar hier zijn gekomen. Op dat moment waren er nog geen concentratiewijken maar waren de sociale wijken waarin ze terecht kwamen nog gemixed met vooral Belgen). Maar in de concentratiewijken spreekt men een eigen taaltje, dat weet u, mag ik hopen, door al de kennissen die u nog zal hebben in de ghetto's? Kijk bv maar naar Genk en vele andere voormalige mijnsteden. Vele van mijn anderstalige vriendinnen mixen als ze met iemand uit hun land spreken gewoon hun taal en Nederlands door mekaar. (Probleem is nl dat je vele woorden of uitdrukkingen uit hun taal - bv heel veel uitdrukkingen en zegswijzen waar allah of typische islammitische dingen in voorkomen, of voorwerpen uit die streek ed - niet kan vertalen in het NL en omgekeerd, en/of dat hun niveau van NL niet hoog genoeg is om het woord in het NL te kennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
99% van de wereld zou zich ziek lachen met het idee dat iemand zich ergens komt vestigen en degenen die ervoren al wonen moeten betalen voor de kosten. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhmmmm... Zullen we het eens aan Jozef De Witte vragen? Of aan Yves Desmet? Of Jos Geysels? Of...?
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 17 januari 2013 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/14/You/arti...s-af-aan.dhtml er zijn andere bronnen, maar deze is recent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Niet echt, iedere randdebiel kan zich inschrijven op een hogeschool, ik spreek uit ervaring, wat daar soms rondloopt! Het enige wat vereist is, is een diploma van de middelbare school.
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Had je de volgende alinea werkelijk niet gelezen? ![]() Er stond namelijk 1 cm eronder een joekel van een disclaimer: Citaat:
![]() (Zie overigens de lezersreacties - altijd een plezier op hln ![]() Circe, dat vind ik schandalig ... Vaak blijkt overigens dat migranten beter NL kunnen, als het over geldzaken gaat ... Trouwens ik ben ooit met mijn vijftaligheid in Spanje geweest. Op dat moment kon ik nog geen Spaans. Ik vroeg in een winkel waar ik een nieuwe gsm nodig had (eigen onderweg verloren ![]() "ESTA ESPANOL AQUI" ofzoiets zei ze boos! (Wat HET IS HIER SPANJE!!! betekent). En ze had gelijk!! In de meeste landen komen overigens zelfs geen Engelstalige films, series of muziek binnen. Alles wordt gedubt ... In Spanje is dat ook het geval.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 januari 2013 om 23:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een leuk ideetje: Als wij Vlamingen ons nu eens aanpassen , wij leren AL de talen van hen die hier komen , zou dat niet gemakkelijker zijn ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |