Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 17:06   #41
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Misschien moet deze
http://forum.politics.be/showthread....4&page=8&pp=10

dan eens beter uitgelegd worden. [size=4]Vooral wat er zo hilarisch is [/size](geen moeite doen om ze aan te passen, de screenshots zijn reeds gemaakt)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
deze is natuurlijk ook uiterst aktueel, zelfs bij bepaalde forumgebruikers

vind ik ook hilarisch

Citaat:

[font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font=&quot]
[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]
[font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font]

tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 17:14   #42
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

hilarisch ? wel dat is dus een commentaar op de cartoon die JIJ postte, dat is perfect wettelijk.

als je de cartoon bestudeert, zal je zien dat het mannetje een US mediamens verondersteld, en er enkel geduid wordt op het verschil in behandeling/perceptie van leed. nergens wordt de holocaust goedgekeurd of ontkend

zou nog NIET dromen van iets aan te passen , wie ook je vroegere stagiares zijn , IK WEET dus waarover ik spreek ...

en zoals ik reeds zei : MIJN tegeneis is reeds klaar, je "officielen" hoeven enkel nog te dagvaarden
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 17:22   #43
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Hier nog twee leuke cartoons

Oud 25 juli 2004, 17:32   #44
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
hilarisch ? wel dat is dus een commentaar op de cartoon die JIJ postte, dat is perfect wettelijk.

als je de cartoon bestudeert, zal je zien dat het mannetje een US mediamens verondersteld, en er enkel geduid wordt op het verschil in behandeling/perceptie van leed. nergens wordt de holocaust goedgekeurd of ontkend

zou nog NIET dromen van iets aan te passen , wie ook je vroegere stagiares zijn , IK WEET dus waarover ik spreek ...

en zoals ik reeds zei : MIJN tegeneis is reeds klaar, je "officielen" hoeven enkel nog te dagvaarden
Weeral aan het spartelen.

Niemand twijfelt nog waarover "[size=3]vind ik ook hilarisch[/size]" hier gaat. Daarom moest het wel ook nog tweemaal door jou gepost worden.

Trouwens jij moest absoluut dat gaan staven met een uitspraak van Meyer.
Indien je het toch zo goed weet, wat zijn de percenten van die 6miljoen aan de rechterzijde van de cartoon die onder Meyer zijn uitspraken vallen?

Wat betreft je tegeneis. Dat is echt hilarisch !

[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]

Oud 25 juli 2004, 17:38   #45
bruut geweld
Minister-President

Standaard

wat voor gebrabbel allemaal...

maar goed toch een poging om inhoudelijk te reageren...

1. waar die hilarisch op slaat ? je wil hebben op de specifieke cartoon ZELF ? goed , was niet zo, maar al je je er beter van voelt doe dan maar... , mag een cartoon hilarisch vinden , is niet strafrechterlijks aan.

2. wat meyer en de rechterzijde van de cartoon betreft, kan ik echt niet begrijpen waar je heen wil , sorry

3. tegeneis hilarisch ? natuurlijk is het net relatief anoniem, maar laat ik je meteen gerust stellen , ik maak HOEGENAAMD geen grapje.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 17:39.
Oud 25 juli 2004, 17:42   #46
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Dat is eigenlijk ook een zeer mooie. Vooral met dat onderschrift erbij.
En dan gaan zagen dat het uitgelokt is en ik om dat onderschrift gevraagd hebt zeker...

[/font]

Oud 25 juli 2004, 17:44   #47
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Dat is eigenlijk ook een zeer mooie. Vooral met dat onderschrift erbij.
En dan gaan zagen dat het uitgelokt is en ik om dat onderschrift gevraagd hebt zeker...

Tabufferkwa, wat knap die screenshots van jou! Nu hebben we shots in de shots. Je weet nooit waar dat goed voor kan zijn hé. Walgelijk die foute analogie van Ruismans..

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 juli 2004 om 17:45.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 17:46   #48
bruut geweld
Minister-President

Standaard

be my guest !
zoals reeds gezegd : ik wacht vol spanning op de dagvaarding ...
ik heb geen verdere info nodig. we kunnen snel gaan

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 17:48.
Oud 25 juli 2004, 17:50   #49
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Tabufferkwa, wat knap die screenshots van jou! Nu hebben we shots in de shots. Je weet nooit waar dat goed voor kan zijn hé.
Juist want het is nu duidelijk dat iemand hier de holocaust wou vergelijken met wat er in het Midden-Oosten gebeurd en nu zit hij maar te spartelen om dat te ontkennen; Dat moest revan komen als men geen inhoudelijke tegenargumenten heeft en dan maar het neagtioniste pas wenst te nemen. Trouwens op een ander draad wordt door anderen die jodenhaat ook duidelijk opgemerkt. Verschillende die tot hiertoe voor de palestijnen waren zijn nu overtuigd dat het een slechte zaak is en vermengd met antisemitisme. Wie sprak ook altijd ovet het tegengestelde te bekomen?

[/font]

Oud 25 juli 2004, 17:53   #50
PollyCorrect

Standaard

[size=3]Ik geloof dat we het antwoord op de thread nu wel hebben ![/size]
Het geruis is oorverdovend!Ruismans is toch zo boos op Israël!

Israël heeft hem zoveel kwaad aangedaan!

Dat er enkele leugentjes voor nodig zijn, en vreselijke smaad en laster, om zijn argumentjes kracht bij te zetten, dat schijnt niet veel mensen hier te storen (ik herinner me nog goed: 6 miljoen Pallies vermoord?! en... "dat de joden in WOII wat zever hebben meegemaakt dat geeft hun nog niet het recht om..." en nog meer gescreenshot fraais.
[size=3] LOL! Ruisje = [/size]

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 juli 2004 om 17:57.
Oud 25 juli 2004, 17:58   #51
bruut geweld
Minister-President

Standaard

ik citeer : meyer , ook NIETS strafrechterlijk aan ...

maar neem gerust uw "shots", ik wil graag mijn wettelijke interpretatie tegen persoonlijk subjectief gekleurde interpretaties, quotes waar men woordjes bijvoegt, laster, bedreigingen en andere feiten in de weegschaal van dame Justitia leggen. graag zelfs ...
de bal ligt volledig in uw kamp (of van de "officïelen)....we kunnen snel gaan.

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 17:59.
Oud 25 juli 2004, 18:06   #52
PollyCorrect

Standaard

PS: wat ik nog wilde zeggen...

weet je wat Israël wel denkt van het geruis van een Mr. G. uit 't Stad?

Ouf gozal
Arik Einstein & Micki Gavrielov

--------------------------------------------------------------------------------

Ouf gozal, khatokh et hashamayim
tous le'an sheba lekha
rak al tishkakh, yesh nesher bashamayim
gour lekha.

Hagozalim sheli azvou et haken
parsou knafayim ve'afou
ve'ani tzipor zkena nisharti baken
mekave me'od shehakol ihye beseder.

Tamid yadati sheyavo hayom
shebo tzarikh lehipared
aval akhshav ze kakha ba li pitom
az ma hapele she'ani ktzat do'eg.

tous le'an sheba lekha
gour lekha.

Akhshav nisharnou levadenou baken
aval anakhnou beyakhad
khabki oti khazak hagidi li ken
al tidagi beyakhad keif lehizdaken

tous le'an sheba lekha
gour lekha.

V'ani yode'a shekakha ze bateva
vegam ani azavti ken
aval akhshav, ksheba harega
az makhnik ktzat bagaron
makhnik ktzat bagaron

tous le'an sheba lekha
gour lekha.

םיימשה תא ךותח ,לזוג ףוע
ךל אבש ןאל סוט
םיימשב רשנ שי חכשית לא קר
ךל רוג

ןקה תא ובזע ילש םילזוגה
ופעו םייפנכ ושרפ
ןקב יתראשנ הנקז רופיצ ינאו
רדסב היהי לוכהש דואמ הווקמ

םויה אוביש יתעדי דימת
דרפיהל ךירצ ובש
םואתאפ יל אב הככ הז וישכע לבא
גאוד תצק ינאש אלפה המ זא

םיימשה תא ךותח ,לזוג ףוע
ךל אבש ןאל סוט
ךל רוג

ןקב ונדבל ונראשנ וישכע
דחיב ונחנא לבא
ןכ יל ידיגת קזח יתוא יקבח
ןקדזהל ףיכ דחיב יגאדת לא

םיימשה תא ךותח ,לזוג ףוע
ךל אבש ןאל סוט
ךל רוג

עבטב הז הככש עדוי ינאו
ןק יתבזע ינא םגו
עגרה אבשכ ,וישכע לבא
ןורגב תצק קינחמ זא
ןורגב תצק קינחמ

םיימשה תא ךותח ,לזוג ףוע
ךל אבש ןאל סוט
ךל רוג

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 juli 2004 om 18:06.
Oud 25 juli 2004, 18:27   #53
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
[size=3]Ik geloof dat we het antwoord op de thread nu wel hebben ![/size]
Het geruis is oorverdovend!Ruismans is toch zo boos op Israël!

Israël heeft hem zoveel kwaad aangedaan!

Dat er enkele leugentjes voor nodig zijn, en vreselijke smaad en laster, om zijn argumentjes kracht bij te zetten, dat schijnt niet veel mensen hier te storen (ik herinner me nog goed: 6 miljoen Pallies vermoord?! en... "dat de joden in WOII wat zever hebben meegemaakt dat geeft hun nog niet het recht om..." en nog meer gescreenshot fraais.
[size=3] LOL! Ruisje = [/size]
Mijnheer gaat zijn interpretatie geven zoals Le Pen dat deed met "un detail de l'histoire". Zelfs een sluwerik als Le Pen zat in de knoei en werd veroordeeld. Hier hebben we een geval dat zocht op er zichzelf de strop aan te doen. Ja dat komt ervan met altijd die kamikazes te verheerlijken als "weerstanders" en dan nog eens met onze echte weerstanders te gaan vergelijken. Waar haat toch toe kan leiden, maar dat hebben wij vroeger ook al meegemaakt. Er is eigenlijk niets nieuws onder de zon.

[/font]

Oud 25 juli 2004, 18:40   #54
bruut geweld
Minister-President

Standaard

sticks and stones...

nu word ik al vergeleken met dhr Le Pen

zijn uitlatingen zijn voor zijn rekening ...
en alhoewel we de code napoleon gemeenschappelijk hebben, eindigt ook daar elke wettelijke gelijkmatigheid tussen het strafrechterlijke geheel. een vergelijking is dan ook volkomen onzin.

Het gaat hier allang maar om persoonlijke sneren en wat geprovoceer...
Maar wat het inhoudelijke aspect betreft, heb ik u reeds van repliek gediend.

nogmaals : alles is klaar, we kunnen snel gaan
Oud 25 juli 2004, 18:50   #55
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
sticks and stones...

nu word ik al vergeleken met dhr Le Pen

zijn uitlatingen zijn voor zijn rekening ...
en alhoewel we de code napoleon gemeenschappelijk hebben, eindigt ook daar elke wettelijke gelijkmatigheid tussen het strafrechterlijke geheel. een vergelijking is dan ook volkomen onzin.

Het gaat hier allang maar om persoonlijke sneren en wat geprovoceer...
Maar wat het inhoudelijke aspect betreft, heb ik u reeds van repliek gediend.

nogmaals : alles is klaar, we kunnen snel gaan
Doe maar verder hoor, iedereen is al perfect overtuigd, naweëen maakt daar geen verschil meer. En het inderdaad niet eerlijk tov Le Pen. Hij sprak ten minste nog over "un derail", waar hier het woord "zever" gebruikt werd. Zelfs Le Pen had zoiets niet gedurfd.

[/font]

Laatst gewijzigd door tabufferkwa : 25 juli 2004 om 18:51.
Oud 25 juli 2004, 18:55   #56
bruut geweld
Minister-President

Standaard

en heb ik of JIJ daar een woordje in die zin ingelast ??

en weer spreek je voor "iedereen" , deed je een goede maand ook reeds...bleek helemaal niet correct te zijn ...en nog veel minder wettelijk gefundeerd.

Ik HOEF voor mijn tegeneis helemaal NIETS te vervalsen of woordjes in te lassen.
nogmaals : ik verwacht met spanning de dagvaarding .

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 18:56.
Oud 25 juli 2004, 19:05   #57
bruut geweld
Minister-President

Standaard

bon, nogmaals een poging om inhoudelijk te gaan en terug on topic te komen
over antisemitisme

Citaat:
zal het volledige stuk posten /// voor anderen, laten we het inhoudelijk houden ! met persoonlijke sneren en semantisch gedoe kunnen we elders terecht ....

Joden verwijten ons vaak, dat we joden en Israël gelijkstellen. Dat is een fout die joden zelf vaak maken. Joden van 'een ander joods geluid' verzetten zich tegen de politiek van Sharon. Zij zijn een heel kleine minderheid, nauwelijks groter dan het percentage duitsers dat zich tussen 1933 en 1945 tegen de Nazi's verzette. En de meerderheid van de joden schelden de joden van 'een ander joods geluid' uit voor verraders.
Als een jood kritiek uit op de Nationaal Zionisten, dan scheld men hem uit voor verrader. Als een niet-jood kritiek uit op de Nationaal Zionisten, dan scheld men hem uit voor anti-semiet.
"Een discussie is onmogelijk want kritiek op Israël wordt gelijk gesteld aan antisemitisme'', zei Hajo Meyer, secretaris van 'Een ander Joods geluid' in het Nrc handelsblad op 8 november 2003. Verder in dat artikel:
Meyer (1924) is een uit Duitsland afkomstige jood die in 1939 naar Nederland vluchtte. Hij ziet duidelijke parallellen tussen het Duitsland tussen 1928 en 1939 en Israël onder leiding van Sharon. "Landen met een omsingelingscomplex, dus ga je land inpikken. De Israëliers zoeken het in oostelijk richting en gebruiken een historisch religieuze rechtvaardiging." En in zowel het vooroorlogse Duitsland als in Israël wordt een deel van de bevolking als paria behandeld. "Ik ben een ervaringsdeskundige, ik weet wat een Palestijn doormaakt als tweederangsburger. De vernederingen die ik tijdens het nazi-regime moest ondergaan zal ik nooit vergeten. Maar des te meer pijn doet het besef dat mijn volk nu de Palestijnen op volkomen soortgelijke wijze onnodig en met averechtse uitwerking keer op keer vernedert."
Hij is teleurgesteld dat de internationale gemeenschap zich niet mengt in het conflict. "Alleen een derde partij kan de vechtende honden uit elkaar halen." De pro-Israëllobby in de Verenigde Staten is volgens Meyer zo invloedrijk dat ze tot gevolg heeft dat Israël met 'fluwelen handschoenen' door de VS wordt behandeld. En Europa zwijgt omdat iedere kritische opstelling tegenover Israël afgedaan wordt als antisemitisme. Meyer: "Neem de enquête van de Europese Unie. Het is schofferend dat de Israëlische regering de resultaten bagatelliseert door direct, bij monde van minister Sharanski, te zeggen dat de uitkomst wordt veroorzaakt door het Europees antisemitisme."
Alleen een derde partij kan de vechtende honden uit elkaar halen. Is dit geen mooie gelegenheid voor de EU om zich te profileren? Waar blijft de economische blokkade van de EU tegen Israël, totdat Israël ALLE bezette gebieden ontruimd heeft? Als een tijdelijke militaire bezetting nodig is, kan dat door de VN gedaan worden. Een civiele bezetting van de bezette gebieden is niets anders dan landroof, waterroof en etnische zuivering.
Meyer is secretaris van 'Een ander Joods geluid' een beweging die bijna drie jaar geleden is ontstaan uit onvrede over de wijze waarop debat en meningsvorming over Israël in joodse kring plaatsvinden. Kritiek op Israël wordt volgens Meyer vertaald als: tegen Israël. En elke vorm van begrip voor de Palestijnen betekent per definitie: tegen Israël. "Wij willen het taboe doorbreken dat kritiek op Israël gelijk wordt gesteld aan antisemitisme. Want ook anno 2003 wordt iedere discussie in de kiem gesmoord met het verwijt: antisemitisme. De reactie op zo'n Europa-enquête is daarvan een voorbeeld."
Oud 25 juli 2004, 19:26   #58
PollyCorrect

Standaard

L'étoile d'or (H. Pagani)

C'était un pauvre paysan
Qui cultivait depuis longtemps
Son tout petit lopin de terre,
Petit lopin de rien du tout,
Rien que du sable et des cailloux,
Quatre sarments sous la lumière.

Cet homme partageait son temps
Entre son Dieu et ses enfants,
Entre son champ et ses prières
Et n'avait qu'un petit trésor :
Une étoile d'or...

Un jour qu'il soignait ses raisins,
Il vit venir tous ses voisins
En cavalcade �* ses frontières.
Il vit briller leurs grands couteaux.
Il leur dit : "Voulez-vous de l'eau ?"
Ils répondirent : "On veut ta terre."

"En quoi vous gêne-t-il, mon champ ?"
Ils répondirent : "Allez, va-t-en !"
Il prit son livre de prières,
Il prit sa femme et ses enfants
Et son étoile d'or...

Ainsi partit le paysan,
En traversant la nuit des temps
A la recherche d'une terre.
"Mes bras sont forts, j'ai du courage.
J'accepte même un marécage... "
Il ne trouva que des barrières.

"T'es pas d'ici, t'as un accent.
Fais-toi prêteur, fais-toi marchand
Mais tu n'auras jamais de terre.
On se méfie de ton trésor,
Ton étoile d'or... "

Faute d'avoir un champ de blé,
L'homme se mit �* cultiver
Son petit champ dedans sa tête.
On le vit scribe et puis docteur
Puis violoniste et professeur,
Peintre, savant ou bien poète.

"Tu fais du bruit, tu vends du vent.
T'as trop d'idées ou trop d'argent.
T'es un danger pour qui t'approche.
On va te coudre sur la poche
Ton étoile d'or... "

Et vint le temps des grands chasseurs,
Des chiens d'arrêt, des rabatteurs.
Ce fut vraiment la grande fête.
Demandez-le aux bons tireurs :
Avec l'étoile sur le cœur,
On traque beaucoup mieux la bête

Et notre pauvre paysan
Perdit sa femme et ses enfants
Et puis le cœur et puis la tête.
Il n'avait plus que son trésor,
Son étoile d'or...

Alors il traversa la mer
A la rencontre de sa terre.
C'était ça ou bien se pendre.
"Revendez-moi mon vieux désert.
- Tu sais, ça va te coûter cher.
- Tant pis : je prends !
- Tu peux le prendre."

Le temps de tracer un sillon,
Un coup de feu �* l'horizon.
Il bascula dans la poussière.
Du sang par terre et, sur son front,
Une étoile d'or,
Une étoile d'or...
Oud 26 juli 2004, 06:08   #59
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Hadassa Hischfeld op de herinnering van de Kristalnacht:
[font=arial, helvetica][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Israelische politiek vergelijken met Nazi-praktijken is kritiek op Israel en zogenaamd niet antisemitisch bedoeld. Laat ik het nog eens duidelijk zeggen. Kritiek op Israel mag, echter wel op een fatsoenlijke manier. Maar de Israelische politiek vergelijken met Nazi-praktijken is antisemitisch. Die vergelijking kan niet worden afgedaan met te zeggen dat je door de Joodse gemeenschap onmiddellijk voor antisemiet wordt uitgemaakt als je kritiek op Israel hebt. Zo wordt de Joodse gemeenschap monddood gemaakt. De ene uiting is niet antisemitisch omdat het baldadigheid is, de ander is een passende vergelijking. Dus niets aan de hand.

[/size][/font][/font][font=arial, helvetica][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het is duidelijk dat enkele zich hieraan schuldig maken om hun antisemitisme en negationisme dat ze met de zuigfles hebben naar binnengeslikt hier op het forum uit te spuwen.
[/size][/font][/font]
Het is inderdaad een brug te ver om de Israëlische politiek t.a.v de Palestijnen te vergelijken met nazi-praktijken tegen de Europese joden in de jaren '30. Meer nog, het is immoreel, omdat zo'n vergelijking nergens op te baseren valt.

Mutatis mutandis culpabiliseren sommigen op dit forum eveneens de Palestijnen, niet vanuit een weergaloze kennis van het conflict, maar wel vanuit een binnenlandse (Vlaams Blok) agenda, die zich natuurlijk richt tegen de moslims thuis.

Wacht, ik geef een voorbeeld (zie post hieronder):
Oud 26 juli 2004, 06:10   #60
bruut geweld
Minister-President

Standaard

tja tac, nochtans ben ik HOEGENAAMD geen blokker

en het is meyer ZELF die deze vergelijking maakt, hij zal wel weten waarover hij het heeft niet ? de man was er immers bij toen het gebeurde, sterker hij moest vluchten...

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 26 juli 2004 om 06:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be