Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2013, 02:46   #41
Hugh Mannity
Burger

Hugh Mannity's schermafbeelding

Standaard

Interessant filmpje: Pownews in Turnhout
Hugh Mannity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 06:44   #42
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Hallo stukske racist. Ge zat er een goed stuk naast
Er waren toch 2 knuffelallochtonen bij
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 07:13   #43
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Inderdaad, die reden van schending privacy gaat niet op. Ook is het zo dat die beelden niet bewaard worden, ze moeten na een bepaalde korte periode gewist worden. Die beelden worden enkel gebruikt wanneer er een voorval voordeed zoals dit hier.
Wat ik niet begrijp is dat die beelden nog altijd zo wazig en onduidelijk zijn?
Misschien omdat rechters dan kunnen zeggen dat ze niet mogen gebruikt worden als bewijslast?
Waar was dat ook alweer?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 08:12   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard rijkeluiszoontjes?

Inderdaad een héél interessant filmpje Hugh Mannity.

Zichzelf aangeven tjah, waar hoorden we dat al eerder dat een advocaat dat aangeraden had om een deftige straf te ontlopen.
De strop voor zo van die figuren of niet?

Misschien even naast de kwestie maar zou het ook niet beter zijn dat men op bepaalde TV zenders die programma's met filmpjes hoe mensen in elkaar geslagen worden zou stoppen, de huidige 'gewone' nieuwsuitzendingen zijn op zich al dramatisch genoeg.
Youtube filpjes die aanzetten tot agressie ... en dan wil ik het nog niet hebben over de Asociale media zoals FB, Twitter de nodige verziekte chatboxen en dergelijke onzin, Get a life!

Bij deze las ik mijn eigen onderschrift nog maar eens na.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 januari 2013 om 08:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 08:26   #45
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...indhoven.dhtml

Zo moet het...... Liefst de jacht zelfs ++ Verdriedubbelen AUB ++
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 08:29   #46
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Wat voor zin hebben camera's in belziek als de beelden niet gebruikt of getoond mogen worden?
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 13:25   #47
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Hé ja, laten we terugkeren naar de middeleeuwen met zijn schandpalen en heksenjachten. Dat waren nog eens tijden!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 14:09   #48
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

TURNHOUT -
De acht jongens uit Turnhout die in Eindhoven een 22-jarige man bijna dood schopten, staan in hun omgeving al jaren bekend als uiterst agressief. Ze zouden al meerdere keren betrokken zijn geweest bij vechtpartijen, maar dat bleef zonder gevolgen dankzij hulp van hun “rijke ouders.”
Dat zegt een voormalig schoolgenoot van de acht in Pownews. De jongen heeft tien jaar met de verdachten op school gezeten en is naar eigen zeggen met hen opgegroeid. “Vroeger waren het normale jongens, maar vanaf de middelbare school raakten ze steeds vaker betrokken bij vechtpartijen.”
Volgens de voormalige schoolgenoot is het enkel dankzij de hulp van hun ouders dat de jongens niet eerder zijn veroordeeld voor geweld. Verdachte Brent L., van wie op bewakingsbeelden van de mishandeling in Eindhoven is te zien hoe hij meermalen hard tegen het hoofd van het slachtoffer schopt, wordt door de getuige in Pownews gekarakteriseerd als de een van de grootste vechtersbazen van het stel. “Hij is de laatste tijd steeds meer gaan trainen en gebruikte daarbij pilletjes en poedertjes. Hij werd steeds agressiever. Ik ben nog een keer iets met hem wezen drinken, maar toen begon hij het hele café uit te dagen.”
Drie verdachten hebben zich inmiddels gemeld bij de politie. Zij zitten vast. De namen van de overige vijf zijn bekend bij de politie, maar zij lopen nog vrij rond.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 14:23   #49
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Je ziet ook wel op dat filmpje dat dat gasten zijn die kunnen vechten. Het zijn precies Bruce Lee's. Hopelijk ontlopen ze hun straf niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 14:36   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TURNHOUT -
De acht jongens uit Turnhout die in Eindhoven een 22-jarige man bijna dood schopten, staan in hun omgeving al jaren bekend als uiterst agressief. Ze zouden al meerdere keren betrokken zijn geweest bij vechtpartijen, maar dat bleef zonder gevolgen dankzij hulp van hun “rijke ouders.”
Dat zegt een voormalig schoolgenoot van de acht in Pownews. De jongen heeft tien jaar met de verdachten op school gezeten en is naar eigen zeggen met hen opgegroeid. “Vroeger waren het normale jongens, maar vanaf de middelbare school raakten ze steeds vaker betrokken bij vechtpartijen.”
Volgens de voormalige schoolgenoot is het enkel dankzij de hulp van hun ouders dat de jongens niet eerder zijn veroordeeld voor geweld. Verdachte Brent L., van wie op bewakingsbeelden van de mishandeling in Eindhoven is te zien hoe hij meermalen hard tegen het hoofd van het slachtoffer schopt, wordt door de getuige in Pownews gekarakteriseerd als de een van de grootste vechtersbazen van het stel. “Hij is de laatste tijd steeds meer gaan trainen en gebruikte daarbij pilletjes en poedertjes. Hij werd steeds agressiever. Ik ben nog een keer iets met hem wezen drinken, maar toen begon hij het hele café uit te dagen.”
Drie verdachten hebben zich inmiddels gemeld bij de politie. Zij zitten vast. De namen van de overige vijf zijn bekend bij de politie, maar zij lopen nog vrij rond.
Die jongens zijn immers psychologisch gestoord, kan ook niet anders met ouders die hun kind Brent als naam meegeven.
Oud 24 januari 2013, 14:47   #51
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Zo is het ook, er zijn er maar 3 of 4 die het slachtoffer hebben aangevallen. De anderen stonden erbij en zijn dan eigenlijk niet echt verantwoordelijk wat de anderen deden.
Dat valt wel onder 'geen hulp bieden aan mensen in nood' (of zoiets) . Ook daar staat een serieuze straf op , maar dat zal hier helaas wel weer alleen in theorie zijn .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 14:54   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Dat valt wel onder 'geen hulp bieden aan mensen in nood' (of zoiets) . Ook daar staat een serieuze straf op , maar dat zal hier helaas wel weer alleen in theorie zijn .
"Geen hulp bieden aan personen is nood" is iets anders dan het opnemen tegen vechtersbazen met kans op zware verwondingen bij je zelf.
Oud 26 januari 2013, 14:37   #53
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
"Geen hulp bieden aan personen is nood" is iets anders dan het opnemen tegen vechtersbazen met kans op zware verwondingen bij je zelf.
ze waren bij dezelfde groep, aanstichters, daders en meelopers,
de meelopers hadden de aggressievelingen kunnen aansporen te stoppen of verhinderen verder te schoppen op het slachtoffer.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 17:22   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iets hogerop schreef ik:

Citaat:
Dat de daders strenge straffen moeten krijgen voor deze feiten staat volgens mij als een paal boven water doch meestal zal het zijn van: Niet meer doen hé jongens en ga nu maar braafjes naar huis.
Blijkbaar zijn ze al terug op vrije voeten.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...schoppers.aspx

Oud 26 januari 2013, 17:27   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Iets hogerop schreef ik:

Blijkbaar zijn ze al terug op vrije voeten.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...schoppers.aspx

Waarom sleurt ge er een artikel van augustus 2012 bij?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 17:29   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Alé, t zien er één voor één jeanetten uit
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 26 januari 2013, 18:18   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom sleurt ge er een artikel van augustus 2012 bij?
Te snel geweest, verkeerd artikel :s
Oud 27 januari 2013, 11:06   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Te snel geweest, verkeerd artikel :s
tssss
Oud 27 januari 2013, 13:26   #59
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Men vond het daarnet nodig om via de media de bevolking te laten weten dat de daders veel politie-controle krijgen om ...... hen te beschermen tegen de massale "heksenjacht" die tegen hen geopend is.

Euhmm, wie zijn die smurfen die hier van de daders slachtoffers maken? De magistratuur in Vlaanderen is niet te schatten. Het zijn niet de daders die gevaar lopen voor de maatschappij, maar andersom: die daders zijn een gevaar voor de maatschappij. Dat de emotie's hoog opliepen toen hun daden en hun namen bekend werden, en toen daar zware woorden bij vielen, is volkomen normaal. Maar er zal echt niemand zijn die zijn handen vuil zal maken om een der krapuuls aan te pakken. Trouwens de hetze is al lang gaan liggen, niemand spreekt er nog over, of het is over de verontwaardiging dat men nu probeert de daden te minimaliseren, om de daders vrij te krijgen.

Neen, in Nederland zijn 3 daders opogepakt en aangeklaagd voor doodslag.
In Vlaanderen worden ze vrijgelaten, en worden ze extra beschermd tegen de gevaarlijke maatschappij die wraak-actie's zou uitvoeren. Die absurditeit hier in Vlaanderen toch.
Oud 27 januari 2013, 18:05   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze waren bij dezelfde groep, aanstichters, daders en meelopers,
de meelopers hadden de aggressievelingen kunnen aansporen te stoppen of verhinderen verder te schoppen op het slachtoffer.
Je bent van mening dat als u en ik samen uitgaan jij verantwoordelijk bent voor mijn daden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be