![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Het feit dat ik wil aanhalen is , dat we met zen allen weten dat we als hongerige straathondjes achter een idioot met een afgepuist soepbeen aanlopen .
de topindustielen, bankiers , beursidioten en politieke machthebbers , weten perfect hoe de menigte als slaafse hondjes achter zich aanlopen. en ipv te zeggen , we doen aan dat spelletje niet meer mee , drummen we nog liever onze colega of buur van zijn stoeltje op er vliegensvlug zelf op te zitten . de grote jongens profiteren van de massa bekrompen lafaartje die elkaar bekampen . En dat we uitgebuit worden is ons eigen schuld . |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We geven zelfs onze vrijheid op om voor hen te mogen werken. Want wij denken dat we hun producten nodig hebben om gelukkig en vrij te zijn. De enige die nog echt vrij is, is die arme landbouwer in Afrika, die zijn gewassen verkoopt om de plaatselijke markt en niet via een GSM bereikbaar is voor zijn klanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Tja, het is toch zo leuk, de 'Piramide' van het 'Kapitalisme' mogen proberen te beklimmen.
Deze die er uiteindelijk in slagen, zijn dan ook weer de eersten die de achterblijvers naar beneden drukken. Tot hier: 'no problem', dit is gewoon Liberalisme. Het word erger, wanneer (zoals men het hedendaags kan waarnemen) de Top van het Globaliseerd Kapitalistisch Systeem -'World_Company (sic)'- Een maximum werkers op listerlijke wijze vasaliseert. Een nieuwe vorm van verslavendheid is aldus tot stand gekomen! En toch!: niet helemaal, want wij: de nieuwe slaven, mogen gaan (moeten zelfs) kiezen? - Een maal om de 'X' jaren en, tussentijds: handelen onze V.I.P.'s strikt genomen zoals het hun het beste past.! Er moet verplichtend iets verkeerd gaan, met en samenleving waar '99%' van de belanghebbenden hard moet zwoegen en lijden om het slechts '1 % , overvloedig; naar hun zin te laten hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
heeft trouwens niets met liberalisme te maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ben al wel 68, mijne tijd zal het nog wel doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In weze ben je best dat je zo ver mogelijk van die piramide afblijft . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Veel bemoedigende postings hierboven.
Lang gedacht dat ik enkeling was,met zulke conclusie's. Was hier pure N-VA waanzin aan het worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Fijn dat U mijn gedachten in uw 'register' omzet maar: Het veranderd geen jota aan de zaak. Wij, deze die het van hun werk moeten hebben, werden er op verraderlijke manier toegebracht, de bezuinigende 'massa' te zijn geworden van het 'Geglobaliseerd Kapitalistisch Democratisch Systeem'. Een wettelijk ingerichte 'slavensamenleving'. Het zal hard en lang knokken worden om: aan deze wurggreep te ontkomen. Meteen aan beginnen, is eigenlijk de boodschap! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, tegen dat de wet op verplichte euthanasie erdoorkomt, moeten we wel eerst wachten tot de pvda de absolute meerderheid heeft, en dat zal nog wel dertig jaar duren. En tegen dien tijd ben ik er 98.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar loopt het dus al verkeerd. Hoe kan ik nu aan mijn kinderen wijsmaken dat als ze hard werken binnen een termijn van tien jaar hard sparen een huis zullen kunnen betalen. Mijn aansporing is dan puur bedrog. Want: 1° ik kan niet garanderen dat ze tien jaar een 'goede' job zullen kunnen doen. Er is grote arbeidsonzekerheid. 2° mijn raad komt er op neer dat ze een lening zullen moeten aangaan bij een bank en daar heel hun leven aan moeten afbetalen. Ze zitten vast. 3° alleen sparen en hard werken is onbegonnen werk. Je moet er met twee voor zijn (in principe toch). Maar er is grote relatie-onzekerheid. 4° op administratievlak volgen de wijzigingen zich vrij snel op. Wat eerst een premie wordt, wordt nadien een belasting, enz. Ook al stel je een strategie op, dan nog is deze soms onuitvoerbaar omdat om de haverklap het hele administratieve landschap kan wijzigen. 5° wie innoverend en alternatief iets wilt OPBOUWEN, raakt verstrikt in myriaden van regeltjes, zodat je er beter niet aan begint. Alleen mensen die al circuleren in dat soort habitat kunnen nog iets verwezenlijken. Hoor je niet thuis in die habitat, dan ben je jaren bezig om erin te geraken. 6° waarom hard werken als het inkomen slechts voldoet om te consumeren en niet om iets op te bouwen? De hele infrastructuur van arbeid en loon is gebaseerd op consumeren maar niet op 'iets opbouwen'. En dat is een doodsteek op termijn. 7° Wat je ook doet buiten je werk om, het kost geld. Vroeger was het sociaal leven iets van geven en nemen. Maar dat sociale systeem bestaat nauwelijks nog. Iedereen heeft zijn individuele kalenders te respecteren en er zijn die arbeidsuren die blijkbaar nog niet soepel genoeg zijn.Het familiale leven is een gebleekt skelet geworden in vergelijking met vroeger. Twee kostwinners zijn genoodzaakt als je iets wilt opbouwen (een huis aankopen bv) maar voor de opvang de kinderen ( een logisch gevolg van twee kostwinners) moet er betaald worden en dan nog is er onvoldoende kinderopvang. Er zijn in sommige gevallen zelfs te weinig scholen. Al dit resulteert in enerzijds het feit dat mensen geen perspectieven meer durven koesteren. Het leven versombert dag na dag. Anderszijds en eigenlijk ten gevolge daarvan is de motivatie zoek om zich nog een weg te gaan hakken naar de beste werkformule, het hoogste loon. De kunst van het leven is wellicht meer dan ooit net wel die motivatie te behouden maar eigenzinnig en creatief mogelijkheden te zoeken om zinvol werk voor zichzelf en voor anderen in piepkleine gaatjes van dat chaotisch geweven net te scheppen. Je tekst stipt tussen de lijnen door solidariteit aan. Ik geloof niet in solidariteit. Het 'heers en verdeel' element is niet te onderschatten in onze chaotische maatschappij structuren. Wat ga je trouwens doen met de multi-nationals die geen soevereine grenzen kennen? Solidariteit associeer ik trouwens meer en meer met geweld. Alhoewel: Als burgers zit je vast aan grondwetten. Als consument echter niet en misschien is daar wel een mogelijkheid. Als er voldoende mensen op deze planeet zijn om bv een week lang (alleen een waarschuwing) de producten van een bepaalde multi-national niet te kopen., worden de rollen eventjes omgedraaid. Dat vergt solidariteit en internet. Ik sta dan wel niet in voor wat erna zal komen ... want een evenwicht wordt dan verbroken en dat voorspeldt in een eerste fase nooit veel goeds. Laatst gewijzigd door parsprototem : 26 januari 2013 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar mensen kunnen bedragen van elkaar lenen zonder banken. En zelf de interest bepalen die ze op het gehele bedrag willen geven. Ik heb het al gedaan om een actief budget af te betalen aan een bank. Meer dan de helft van dat bedrag heb ik in minder dan twee jaar afbetaald, terwijl die andere mindere helft me meer dan tien jaar heeft gekost!!! Bij de privé-lening betaalde ik gewoon een interest bedrag op het hele geleend bedrag en niet elke keer opnieuw per maand. Ik ga nooit meer lenen bij een bank. Een ernstig en beperkt sociaal net uitbouwen lijkt me meer winstgevend op termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Euthanasie wordt versoepeld ... alles nog in het licht om het lijden in te korten ... maar het is wachten op de eerste misbruiken. Demografie ... de paal waar iedereen handig omheen walst. Die paal is rot en het hele dak dreigt in te storten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() In opdracht van EFSI, de Europese federatie van dienstenbedrijven, werd een onderzoek gedaan naar de jaarlijkse kost van een werkloze in zes Europese landen. Uit die vergelijking blijkt dat die nergens duurder is dan in België, waar een werkloze 33.443 euro per jaar kost.
http://www.vacature.com/blog/waar-in...content=wereld |
![]() |
![]() |