Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2013, 12:44   #41
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Vrij simpel systeem: tussen 23 en 7(?) u reserveer je een taxi via Collecto, je vertrekt verplicht vanaf een halte, en wordt naar huis gebracht voor een maximumbedrag van 5 euro. Je deelt de taxi wel met andere mensen die min of meer dezelfde richting uitmoeten, en je bent niet noodzakelijk de eerste om afgezet te worden. Het Gewest (de overheid bevoegd voor taxi's en openbaar vervoer in Brussel) betaalt het saldo voor de taxirit.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 18:25   #42
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wil je mijn telefoonrekening zien ?

Verbruik inbegrepen in uw abonnement Aantal Gespreksduur
Nationale gesprekken naar vast 3 gesprekken 00:05:12 0,0000
Aangerekend verbruik: internationaal Aantal Gespreksduur
Internationale gesprekken naar vast: Duitsland 13 gesprekken 01:25:16 9,7145
waarvan gratis gesprekken FreePhone Europe 01:23:15 -9,1171
Aangerekend verbruik: nationaal Aantal Gespreksduur
Nationale gesprekken naar vast 10 gesprekken 00:20:42 2,2980
netline dommel !!

Gratis OV voor de aaw peejkes , JA !!!!
Niet allemaal rijden ze mee met de bus !!
- Ze kennen het niet !!
- Ze kunnen het niet !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 19:59   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Vrij simpel systeem: tussen 23 en 7(?) u reserveer je een taxi via Collecto, je vertrekt verplicht vanaf een halte, en wordt naar huis gebracht voor een maximumbedrag van 5 euro. Je deelt de taxi wel met andere mensen die min of meer dezelfde richting uitmoeten, en je bent niet noodzakelijk de eerste om afgezet te worden. Het Gewest (de overheid bevoegd voor taxi's en openbaar vervoer in Brussel) betaalt het saldo voor de taxirit.
Interessant. En een redding voor het ontbreken van openbaar vervoer 's nachts. Maar dat zal wel binnen een beperkte perimeter zijn...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2013, 20:07   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
netline dommel !!

Gratis OV voor de aaw peejkes , JA !!!!
Niet allemaal rijden ze mee met de bus !!
- Ze kennen het niet !!
- Ze kunnen het niet !!
Interessant, maar geen digitale televisie ?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 00:12   #45
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Interessant, maar geen digitale televisie ?
Klopt , maar:
http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=182504
In die thread mag je gerust tetteren over digtale kabel tv of belgacom of scarlet tv , enz ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 10:09   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Klopt
Tja, dan ... jeweetwel.
Oud 9 april 2013, 13:12   #47
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Waar ik woon bestaat er geen gratis OV. Een abonnement voor de stad kost hier 750, CHF per jaar (615 euro). Da's dan wel enkel voor de stad zelf. Blijkbaar is dat niet duur, want 3/4 van de inwoners heeft zo een stads OV abonnement.
Een abonnement voor al het OV in heel Zwitserland kost 3300,- CHF (2700 euro). Er zijn zo'n 450000 Zwitsers (op een bevolking van 8 miljoen) die zo een abonnement hebben.

In mijn stad gebeuren ongeveer 50% van de verplaatsingen met het OV, 30% te voet of met de fiets (ik doe vrijwel alles te voet of met de fiets) en 20% met de auto...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 14:10   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waar ik woon bestaat er geen gratis OV. Een abonnement voor de stad kost hier 750, CHF per jaar (615 euro). Da's dan wel enkel voor de stad zelf. Blijkbaar is dat niet duur, want 3/4 van de inwoners heeft zo een stads OV abonnement.
Een abonnement voor al het OV in heel Zwitserland kost 3300,- CHF (2700 euro). Er zijn zo'n 450000 Zwitsers (op een bevolking van 8 miljoen) die zo een abonnement hebben.

In mijn stad gebeuren ongeveer 50% van de verplaatsingen met het OV, 30% te voet of met de fiets (ik doe vrijwel alles te voet of met de fiets) en 20% met de auto...
De Zwitsers (en hun milieubeleid) zijn algemeen ook veel milieubewuster als de gemiddelde Belg (en hun milieuwanbeleid).

Dat zie je alleen al aan het feit dat de benzine steeds goedkoper is als de diesel en zo ook het aantal dieselwagens beperkt kan houden.

Dieselbussen worden ook beperkt in stedelijk gebied, soms zelfs verboden.

BE gelooft nog altijd in de - echt doorprikte - "milieuvriendelijke= fabel" dieselbussen Euro 6 uch uch ... nog meer ... UFP UFP ...
http://www.delijn.be/nieuws/De_Lijn_...uwe_bussen.htm

Citaat:
6/2/2013 De Lijn koopt 386 nieuwe bussen

- Grootste investering in milieuvriendelijke bussen ooit -

De Vlaamse regering heeft de beslissing goedgekeurd om 386 bussen te kopen. Het gaat om milieuvriendelijke bussen die de oudste en meest vervuilende voertuigen zullen vervangen. De bussen worden gebouwd door de Vlaamse busbouwers Van Hool uit Koningshooikt en VDL (het vroegere Jonckheere) uit Roeselare, en het Franse Irisbus.

De Lijn telt 2268 bussen. Daarvan wordt nu ruim een zesde vervangen. Aan de investering hangt een prijskaartje van 93 miljoen euro, de grootste bestelling ooit van De Lijn. De bestelling moet het wagenpark van De Lijn helpen vergroenen. De oudste dieselbussen, die overigens ook nog geen lage vloer voor rolstoelgebruikers hebben en veel onderhoud vragen, zullen vervangen worden door milieuvriendelijke voertuigen.

Concreet gaat het om 255 bussen met schone euro VI-motoren, vijf waterstofbussen, drie elektrische bussen en 123 hybride bussen. Die laatste moeten wel nog worden aanbesteed. De voertuigen worden tussen eind dit jaar en midden 2014 geleverd. Antwerpen krijgt 66 euro VI-bussen, Limburg 67, Oost-Vlaanderen 39, Vlaams-Brabant 48 en West-Vlaanderen 30. Elke provincie krijgt ook 1 bus voor de rijschool.

Van Hool en VDL mogen samen 103 bussen bouwen, het Franse Irisbus 160 streekbussen. Van Hool levert 27 gelede bussen, 5 waterstofbussen (voor het noorden van de provincie Antwerpen, omdat ze bij Solvay in de haven moeten tanken) en 3 elektrische bussen (die in Brugge zullen rijden). VDL levert 27 stadsbussen en 41 microbussen.

Voor 123 hybride bussen wordt een aanbesteding uitgeschreven. Omdat hybride bussen best renderen op stadsnetten, zullen ze rijden in Antwerpen (22), Brugge (26), Oostende (7), Gent (30), Hasselt (8) en Leuven (30) worden ingezet.

"Het vergroenen van het wagenpark moet De Lijn helpen om de uitstoot van broeikasgassen te verlagen en zo de klimaatdoelstellingen te halen", legde minister Crevits uit.
Citaat:
http://thecityfix.com/blog/los-angel...st-diesel-bus/

Los Angeles Retires Its Last Diesel Bus

By Jonna McKone January 12, 2011

It was 1995 when the Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority (MTA) bought its first bus fueled by natural gas. Fifteen years later, MTA has “2,221 buses powered by compressed natural gas (CNG), as well as one electric bus and six gasoline-electric hybrids.”
Today, announced the Los Angeles Times, MTA “will retire its last diesel bus” to “become the only major transit agency in the nation with a fleet that is totally equipped with alternative-fuel technologies.”
Basel, CH... ze weten het maar toch gaat het daar niet zomaar... te weinig kwalitatief biogas aan redelijke prijs ?

Citaat:
http://www.basellandschaftlichezeitu...t-an-126333081

Aktualisiert am 01.04.13

Die Basler Verkehrs-Betriebe ersetzten ihre Dieselbusse. Dass die neue Variante wieder mit Diesel fahren soll, stört SP-Grossrat Jörg Vitelli. Er fordert bis in zehn Jahren 100 Prozent Erneuerbare bei Bus, Tram und Zug.
...
Gar nicht einverstanden mit diesem Kauf ist SP-Grossrat Jörg Vitelli. Seit der Volksabstimmung von 2007 mit der Annahme des Gegenvorschlags zur Trolleybusinitiative sei politisches Commitment in Basel, die Busflotte auf Biogas umzustellen, sagt Vitelli. Dieseltreibstoff stamme aus einer nicht erneuerbaren Quelle und erhöhe die CO2-Emissionen der BVB.

Die Verkehrsbetriebe argumentieren jedoch, dass derzeit gar nicht genug Biogas in genügender Qualität zu vertraglich vereinbarten Konditionen vorhanden sei. «Im Moment ist noch gar nicht klar, ob sich in den nächsten zehn Jahren neben dem Treibstoff Diesel auch Gas- oder Hybrid durchsetzt», sagt Dobr.

Bus,Tram und Bahn nur noch mit Erneuerbaren

Vitelli hat jetzt eine Motion eingereicht, in der er verlangt, dass die BVB nach einer Übergangsfrist von zehn Jahren nur noch Fahrzeuge mit hundert Prozent erneuerbaren Energieträgern einsetzen dürfen. Dies habe nicht nur für Gas, sondern auch für den Strom für Zug und Tram zu gelten.

Denn Basel-Stadt, «als Musterkanton bezüglich Energiewende», so Vitelli, müsse sich auch im Bereich der Mobilität wandeln.

Das Gesetz über den öffentlichen Verkehr soll entsprechend geändert werden.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 april 2013 om 14:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be