![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou je van die ganstra rap 'literatuur' noemen? 'Pseudo Engelstalig'? Of eerder 'lage landen rap'? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 januari 2013 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is ook waar mijn schoentje wringt. Was Maurice Maeterlinck, de Franstalige schrijver uit Gent (én nobelprijswinnaar) een Vlaming? Liever Maeterlinck lezen dan Hermans? Citaat:
Het Nederlands is een (te vermijden) kostenpost. Een rem op de groei. Als je de discussie op het ministerie volgt voor radioquota in Vlaanderen , is het NVA standpunt ook dat het product uit Vlaanderen moet komen. De taal doet er niet toe. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 januari 2013 om 17:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zijn literatuur en die behoeven geen ander etiket, maar "Vlaams" is hier wel toelaatbaar. Woody Allen mag je als NY filmakeer qualificeren, alhoewel hij als filmmaker geen bijkomend etiket behoeft... Maar zoals gezegd : het mag ; het verduidelijkt zelfs zoals in de Esperanto Literatuur ook bijkomende etiketten kan kleven ter verduidelijking van "de schotse school" en "de hongaren".. Ik denk dat hier literair gezien veel interessante zaken gebeuren, zoals op kunstgebied in het algemeen waar de "identitaire, nationalistische" stromingen quasi onbestaande worden. wie ziet er nog veel verschillen tussen chinese en spaanse moderne architectuur ? Europa een continent waar men ter wille van de identiteit minstens een 6-tal vlaggen aan de gemeentehuizen moet hangen.
![]() |
![]() |
#44 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking is dus zo mank als wat. Neen, een bakker moet voor zijn kunsten betaald worden, net als Lanoye. Maar geen twee keer. En nog minder van belastingsgeld. Citaat:
En niet zagen he, of ik sla rond uw oren met een latijnse spreuk. Citaat:
Ze hebben helemaal niet gezegd dat de stadsdichter aan den dop moet. Wat van mij (en van jou) overigens wel zou mogen. Je kan dat mij en jou verwijten, niet de N-VA.
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Op Wikipedia:
"Emile Verhaeren (Sint-Amands, 21 mei 1855 - Rouen (Frankrijk), 27 november 1916) is een Vlaamse auteur die in het Frans schreef." ![]()
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestáát vrijwel geen gangstarap uit Vlaanderen of Nederland of Suriname meer in het Engels. Men schakelde rond 2001 (opkomst internet) al massaal over naar het Nederlands. Wel zijn er veel invloeden natuurlijk, en worden Engelse woorden gebruikt en soms vrij grondig vernederlandst. Waar een systeem artiest dan vooral moet laten zien dat het een leenwoord betreft, daar hoeft de gangstarapper uiteraard met deze kleinburgerlijke conventies geen enkele rekening te houden. Er zijn wel wat briljante voorbeeldjes hoor... Fuck wordt fok http://www.youtube.com/watch?v=_Qkz644HeeM Hef - Fok Met Me (300.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 januari 2013 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inhoudelijk gaat het over Vlaanderen met hier en daar woorden die vooral in Vlaanderen voorkomen maar het resultaat is Nederlands. Eigenlijk zou er om verwarring te voorkomen een andere naam aan het land Nederland gegeven moeten worden. Holland bijv. Zodat het nederlandstalig deel van België en het huidige Nederland onbevangen het woord nederlands kunnen gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij doet de ganstrarap subcultuur denken aan die evangelische christenen uit de VS die de vrouw ook ergens in een hoekje duwen. In dit geval niet in de keuken maar in bed. Niks conventies doorbreken. Ze staan te zingen als een wandelende Nike reclame met op de achtergrond grote auto's liefst zwart en geblindeerd. Materialistischer en commerciëler kan haast niet. Dat is mijn indruk op het eerste zicht. Geïmporteerd VS machismo en materialisme, het mag dan nog in iets Nederlandsachtigs gezongen zijn. Origineel in de taal misschien maar niet in cultuur. Wel goed om op te dansen ![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 januari 2013 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 30 januari 2013 om 17:53. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat geval bestaat Waalse literatuur evenmin, en bestaat er sowieso geen Belgische literatuur.
Blijkbaar begint Belgique al vanuit zichzelf op te lossen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach Johan, ik behoor nu eenmaal niet tot de puriteinen of feministen op dit forum. Voor mij is hoer gewoon een eerbaar beroep.
Een vrouw (of man) maakt zelf wel uit wat er met het eigen lichaam gebeurt. Ik dacht dat ik jou nu net niet hoefde te vertellen dat machismo geen Engels woord is. Het komt verder overal voor, en heeft vooral te maken met alfamannetjes die proberen hun zaadjes zoveel mogelijk te verspreiden. Weinig mis mee lijkt me. En als dat cultureel mooi gesublimeerd wordt in onze eigen prachtige taal, dan kunnen we daar alleen maar heel vrolijk over worden... De allereerste gangstarap kwam trouwens uit Brazilie, maar dat terzijde.. Citaat:
Netwerken zijn zeer belangrijk. Al is het in de muziek al een stuk beter geworden sinds 2005 (youtube), maar voor andere kunstvormen geldt het ''gunnen'' nog steeds als grootste factor voor succes. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 januari 2013 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Moet' nu weg. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 januari 2013 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De 'V' in N-VA is precies zo belangrijk niet. Je zou van een Vlaams-nationalistische partij toch verwachten dat die de Nederlandse literatuur en poëzie een ruim podium zou geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pieter Aspe is nu wel geen "cultureel" schrijver maar hij heeft al méér boeken verkocht in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Argentinie, enz...dan in Nederland. Vanaf juni beginnen z'n boeken te verschijnen in de VS... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Dichters zijn meestal niet pro N-VA, dus horen ze in het rijtje van minderheden waar de N-VA niets van moet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Lokaal Raadslid
|
![]() /
Laatst gewijzigd door stevensterk : 31 januari 2013 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die een beetje verf op een muur kan kwakken of een potje kan bakken noemt zichzelf tegenwoordig al artiest/kunstenaar . Zoals men in de volksmond zegt: '' Olie drijft boven''. Laatst gewijzigd door daiwa : 31 januari 2013 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn dan wel deze "dichters" en andere subsidietrekkende "kunstenaars" die niets moeten hebben van de nva. Maw de nva zou al gek zijn, moest ze deze "dichters/kunstenaars..." verder "gek" blijven subsidieren.
|
![]() |
![]() |